Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kyllä HB ainakin,mitä nyt harjat jytkyttävät sitä takaspoileria.Spoileri jättää harjoille katveen lasin takareunaan,mutta vesimäärä on kait niin iso,että sitä ei ole tarvinnut erikseen putsata.Peilit säilyvät asennoissaan,koska ne ovat sellaisissa kaukaloissa.
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Onko pehmoharja vai tavallinen pesu???
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Varmaan pehmoharja.Kyseisellä huoltoasemalla vaihdetiin harjat pari vuotta sitten."Harjat" ovat sellaisia sormen paksuisia läpsyttimiä.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tänä aamuna autolle mennessä sisävalo ei syttynyt.Ovikytkimen tappi kanitaa kytkimen rungossa.Sormella painenemalla sain sen toimimaan.Olen havainnut samanlaista vikaa lähes kaikissa edellisissä autoissa.Voi olla että lika ja pöly kiilaa tapin pohjaan,jos reikä on liian ahdas.Tuli tuossa mieleen,että ajonestolaitteen valmiustilaan voisi laittaa seuraavanlaisen toiminnon.Takajarruvalokatkaisija ohjaa 12 voltin relettä.Ovikatkaisijalta vedetään piuha releen sulkeutuvan koskettimen toiseen napaan.Koskettimen toiselta navalta vedetään piuha auton runkoon.Hyödyt olisi seuraavanlaiset.Jos ovikatkaisija ei toimi olisi varajärjestelmä.Esim. talvella,jolloin kuljettajan ovi olisi jäätynyt umpeen autoa ei saa käynnistettyä kuin vasta kuljettajan oven avaamalla.Toinen vaihtoehto on silloin kun autossa istutaan sammuttamisen jälkeen yli 5,5 minuuttia.Autoa ei saa käyntiin kuin vasta oven avaamalla.Nyt riittäisi jarrupolkimesta painaminen,rele vetäisi ja laittaisi ajonestolaitteen valmiustilaan.Mielestäni jarrupolkimen painaminen ilman että on tullut auton sisälle on suhteellisen hankalaa.Olenpa muistaakseni joskus ovien jäätymisen takia mennyt Samaraan jopa peräluukun kautta.Ovia on monta mutta kohde on yksi-kuljettajan paikka!
Kaatamon3

Viesti Kirjoittaja Kaatamon3 »

Jaska kirjoitteli temppuilevasta turvavyöstä. Minulla tekee kuskinpuoleinen turvavyö temput pakkasella. Noin 15 astetta ja siitä yli eikä vyötä meinaa saada millään ulos. Se tulee kyllä kun vetää vyöstä oikein hiljaa ja etenkin tasaisesti. Olen ajatellut sen olevan Lada nerokas turvallisuuskeksintö. Jos olet tarpeeksi rauhallinen saadaksesi vyön kiinni, olet myös kyllin rauhallinen ajamaan. Tämä toimii pakkasella...Siperiassahan on aina pakkasta. Voi ilman vyötäkin ajaa, mutta tämä seikka on saivartelua. Pitänee joskus tutkia voisko vyötä säätelevää mekanismia jotenkin rukata paremmaksi. Jaska mainitsi rääkyvistä lukoista, minulla on sama ongelma, tosin menee välillä pois. Onko tähän jotain kotikonstia, ei huvita viedä huoltoon, rahaa menee muuhunkin jo tarpeeksi. 45 000 huolto lähestyy, saa nähdä tuleeko mukaan jotain extraa. 30 000 huoltoon tuli extrana vetoakselin suojakumin vaihto reiän vuoksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jeps

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

veljen 110:ssä on toi sama turvavyö ongelma, kylmällä ilmalla vyön vetäminen rullalta on aivan toivotonta kesällä toimii paremmin ja kyseessä myöskin kuljettajanvyö
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Käynnistämiseen oli toinenkin keino, jos kuljettajan ovea ei saa auki. Nimittäin startaa uudestaan. Nyt en enää muista, pitikö avain ottaa välillä pois, mutta toimi ainakin minun vm 2000:ssa. Tarkastapa asia. :)
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Ovien sisäpuoleiset ikkunaan rajoittuvat tiivisteet ikkuna-aukon alareunassa ovat liian lyhet joka lasissa.Esim etuovissa tiiviste loppuu siten,että etuoven sisäpelti näkyy.Jos 110:ntä valmistetaan vuodessa vaikkapa 200 000kpl säästyy tiivistettä kymmenen kilometriä.Säästöähän sekin on,mutta sen aiheuttamaa mielipahaa ei voi rahassa mitata.Toisilla öljyillä on nyt ajettu 4500km ja uutta öljyä ei ole tarvinnut lisätä.Öljy on tummunut sen verran,että se on mittatikussa helpompi havaita.
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Huolto

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Vein juuri 110:n maalaukseen koska ovien alareunasta lähtee se harmaa maali pois ja sen on maahantuoja laittanut suoraan lakatulle maali pinnalle ilman pohja toitä että varautuaa samaan..... 15000 meni rikki jo tossa eli nyt oli 15744 joten tekevät samalla 15tkm huollon... kallista tuo shellin jäteöljy tuolla telttassa 4L maksaa 50€?? vein omat Nesteen City Pro:t 5W-40...... Vika listaa tuli seuraavaa pakoputki kolisee,kojelauta rämisee,mittarin kehys halki,tuulilasin alamuovi halkeillut,moottori ulisee,oik. takaovi rämisee, jne......... kävin tuossa Nurmeksessa ja mennessä täydellä kuormalla eli roiskeläpät ottivat kokoajan maahan niin kulutus 98E oli 6,6L/100km ja takaisin tullessa 95E oli 6,4L/100km että hyvin menee.... Näillä eväillä eteenpäin.....
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Otitko huomioon,että Nurmeksesta tullessa on alamäki.Sitä on noin 30cm/km.Lisäksi on ollut viime aikoina navakka pohjoistuuli.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Katselin ovien ulkopuolisia tiivisteitä ikkunan alareunassa.Kuljettajan puolella ne ovat noin 5mm liian lyhyet molemmista päistään.Toisella puolella ne ovat melkein riittävän pituiset.Ihmettelen tällaista heittelehtimistä.Eiköhän ne leikata valmiiksi ennakkoon suurissa sarjoissa ennen paikalleen asentamista.Tiivisteen jättämästä reiästä menee vesi oven sisälle ja koivun silmut.Maatuessaan siellä ne muuttuvat pikkuhiljaa mullaksi.Asia on mahdollinen,kuitenkin lähinnä teoreettinen.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Katselin ovien ulkopuolisia tiivisteitä ikkunan alareunassa.Kuljettajan puolella ne ovat noin 5mm liian lyhyet molemmista päistään.Toisella puolella ne ovat melkein riittävän pituiset.Ihmettelen tällaista heittelehtimistä.Eiköhän ne leikata valmiiksi ennakkoon suurissa sarjoissa ennen paikalleen asentamista.Tiivisteen jättämästä reiästä menee vesi oven sisälle ja koivun silmut.Maatuessaan siellä ne muuttuvat pikkuhiljaa mullaksi.Asia on mahdollinen,kuitenkin lähinnä teoreettinen.
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

No niin 110 oli maalauksessa ja15tkm huollossa....... JA MENEE TAKAISIN TAAS KESKIVIIKKONA koska maali on vain roiskittu vanhan päälle ja öljyt lutrattu ympäri kone huonetta sekä osa vioista jätetty korjaamatta!!

Niin Joku onnistuneesti osasi hukata vikalistan siellä ja eikä tietenkää deltta-auton porukka osannut soitta mulle ja kysyä...... vaan juttu selvis kun minä soitin sinne että mitä laadalle kuuluu......

EDELLEENKÄÄN en suosittele Konalan Delttaa mutta itse käytän siellä jotta saadaan kavereille edes vähäsen ammattitaitoa kun saavat palautetta....
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Voimaa Lada110; voimaa. Jo vuonna 1993 taistelin Samaran takuuvikojen korjauksen kanssa Konalan silloisessa Konela-autossa. Toivottavasti saat ne järjestykseen! :D :D
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Olisko Konalan(joka muuten on Helsingissä lähellä Espoon ja Vantaan rajaa)Deltassa tietynlainen työkultuuri,joka ei juuri mairittele.Luulisi heitä asiakaspalvelukin kiinnostavan.Vai onko niin,että jos asentaja ei ole ollut kilttinä niin joutuu (rangaistushommiin)Ladoja korjaamaan :twisted:
Asiasta toiseen.Kuljettajan puoleisesta istuinrakenteista alkoi kuulua harvakseltaan sellainen dik-ääni.Se kuuluu aina silloin tällöin kun yletön massani (73kg)rasittaa jousitusrakenteita.En tiedä onko tällainen äänille "herkistyminen"riippuvainen aikaisemmista ammateistanikin johtuvaa kun on joutunut kaikenlaisia laitteita korjaamaan.
Vastaa Viestiin