Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Tänä aamuna autolle mennessä sisävalo ei syttynyt.Ovikytkimen tappi kanitaa kytkimen rungossa.Sormella painenemalla sain sen toimimaan.Olen havainnut samanlaista vikaa lähes kaikissa edellisissä autoissa.Voi olla että lika ja pöly kiilaa tapin pohjaan,jos reikä on liian ahdas.Tuli tuossa mieleen,että ajonestolaitteen valmiustilaan voisi laittaa seuraavanlaisen toiminnon.Takajarruvalokatkaisija ohjaa 12 voltin relettä.Ovikatkaisijalta vedetään piuha releen sulkeutuvan koskettimen toiseen napaan.Koskettimen toiselta navalta vedetään piuha auton runkoon.Hyödyt olisi seuraavanlaiset.Jos ovikatkaisija ei toimi olisi varajärjestelmä.Esim. talvella,jolloin kuljettajan ovi olisi jäätynyt umpeen autoa ei saa käynnistettyä kuin vasta kuljettajan oven avaamalla.Toinen vaihtoehto on silloin kun autossa istutaan sammuttamisen jälkeen yli 5,5 minuuttia.Autoa ei saa käyntiin kuin vasta oven avaamalla.Nyt riittäisi jarrupolkimesta painaminen,rele vetäisi ja laittaisi ajonestolaitteen valmiustilaan.Mielestäni jarrupolkimen painaminen ilman että on tullut auton sisälle on suhteellisen hankalaa.Olenpa muistaakseni joskus ovien jäätymisen takia mennyt Samaraan jopa peräluukun kautta.Ovia on monta mutta kohde on yksi-kuljettajan paikka!
Jaska kirjoitteli temppuilevasta turvavyöstä. Minulla tekee kuskinpuoleinen turvavyö temput pakkasella. Noin 15 astetta ja siitä yli eikä vyötä meinaa saada millään ulos. Se tulee kyllä kun vetää vyöstä oikein hiljaa ja etenkin tasaisesti. Olen ajatellut sen olevan Lada nerokas turvallisuuskeksintö. Jos olet tarpeeksi rauhallinen saadaksesi vyön kiinni, olet myös kyllin rauhallinen ajamaan. Tämä toimii pakkasella...Siperiassahan on aina pakkasta. Voi ilman vyötäkin ajaa, mutta tämä seikka on saivartelua. Pitänee joskus tutkia voisko vyötä säätelevää mekanismia jotenkin rukata paremmaksi. Jaska mainitsi rääkyvistä lukoista, minulla on sama ongelma, tosin menee välillä pois. Onko tähän jotain kotikonstia, ei huvita viedä huoltoon, rahaa menee muuhunkin jo tarpeeksi. 45 000 huolto lähestyy, saa nähdä tuleeko mukaan jotain extraa. 30 000 huoltoon tuli extrana vetoakselin suojakumin vaihto reiän vuoksi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jeps
veljen 110:ssä on toi sama turvavyö ongelma, kylmällä ilmalla vyön vetäminen rullalta on aivan toivotonta kesällä toimii paremmin ja kyseessä myöskin kuljettajanvyö

- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ovien sisäpuoleiset ikkunaan rajoittuvat tiivisteet ikkuna-aukon alareunassa ovat liian lyhet joka lasissa.Esim etuovissa tiiviste loppuu siten,että etuoven sisäpelti näkyy.Jos 110:ntä valmistetaan vuodessa vaikkapa 200 000kpl säästyy tiivistettä kymmenen kilometriä.Säästöähän sekin on,mutta sen aiheuttamaa mielipahaa ei voi rahassa mitata.Toisilla öljyillä on nyt ajettu 4500km ja uutta öljyä ei ole tarvinnut lisätä.Öljy on tummunut sen verran,että se on mittatikussa helpompi havaita.
Huolto
Vein juuri 110:n maalaukseen koska ovien alareunasta lähtee se harmaa maali pois ja sen on maahantuoja laittanut suoraan lakatulle maali pinnalle ilman pohja toitä että varautuaa samaan..... 15000 meni rikki jo tossa eli nyt oli 15744 joten tekevät samalla 15tkm huollon... kallista tuo shellin jäteöljy tuolla telttassa 4L maksaa 50€?? vein omat Nesteen City Pro:t 5W-40...... Vika listaa tuli seuraavaa pakoputki kolisee,kojelauta rämisee,mittarin kehys halki,tuulilasin alamuovi halkeillut,moottori ulisee,oik. takaovi rämisee, jne......... kävin tuossa Nurmeksessa ja mennessä täydellä kuormalla eli roiskeläpät ottivat kokoajan maahan niin kulutus 98E oli 6,6L/100km ja takaisin tullessa 95E oli 6,4L/100km että hyvin menee.... Näillä eväillä eteenpäin.....
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Katselin ovien ulkopuolisia tiivisteitä ikkunan alareunassa.Kuljettajan puolella ne ovat noin 5mm liian lyhyet molemmista päistään.Toisella puolella ne ovat melkein riittävän pituiset.Ihmettelen tällaista heittelehtimistä.Eiköhän ne leikata valmiiksi ennakkoon suurissa sarjoissa ennen paikalleen asentamista.Tiivisteen jättämästä reiästä menee vesi oven sisälle ja koivun silmut.Maatuessaan siellä ne muuttuvat pikkuhiljaa mullaksi.Asia on mahdollinen,kuitenkin lähinnä teoreettinen.
Katselin ovien ulkopuolisia tiivisteitä ikkunan alareunassa.Kuljettajan puolella ne ovat noin 5mm liian lyhyet molemmista päistään.Toisella puolella ne ovat melkein riittävän pituiset.Ihmettelen tällaista heittelehtimistä.Eiköhän ne leikata valmiiksi ennakkoon suurissa sarjoissa ennen paikalleen asentamista.Tiivisteen jättämästä reiästä menee vesi oven sisälle ja koivun silmut.Maatuessaan siellä ne muuttuvat pikkuhiljaa mullaksi.Asia on mahdollinen,kuitenkin lähinnä teoreettinen.
No niin 110 oli maalauksessa ja15tkm huollossa....... JA MENEE TAKAISIN TAAS KESKIVIIKKONA koska maali on vain roiskittu vanhan päälle ja öljyt lutrattu ympäri kone huonetta sekä osa vioista jätetty korjaamatta!!
Niin Joku onnistuneesti osasi hukata vikalistan siellä ja eikä tietenkää deltta-auton porukka osannut soitta mulle ja kysyä...... vaan juttu selvis kun minä soitin sinne että mitä laadalle kuuluu......
EDELLEENKÄÄN en suosittele Konalan Delttaa mutta itse käytän siellä jotta saadaan kavereille edes vähäsen ammattitaitoa kun saavat palautetta....
Niin Joku onnistuneesti osasi hukata vikalistan siellä ja eikä tietenkää deltta-auton porukka osannut soitta mulle ja kysyä...... vaan juttu selvis kun minä soitin sinne että mitä laadalle kuuluu......
EDELLEENKÄÄN en suosittele Konalan Delttaa mutta itse käytän siellä jotta saadaan kavereille edes vähäsen ammattitaitoa kun saavat palautetta....
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Olisko Konalan(joka muuten on Helsingissä lähellä Espoon ja Vantaan rajaa)Deltassa tietynlainen työkultuuri,joka ei juuri mairittele.Luulisi heitä asiakaspalvelukin kiinnostavan.Vai onko niin,että jos asentaja ei ole ollut kilttinä niin joutuu (rangaistushommiin)Ladoja korjaamaan
Asiasta toiseen.Kuljettajan puoleisesta istuinrakenteista alkoi kuulua harvakseltaan sellainen dik-ääni.Se kuuluu aina silloin tällöin kun yletön massani (73kg)rasittaa jousitusrakenteita.En tiedä onko tällainen äänille "herkistyminen"riippuvainen aikaisemmista ammateistanikin johtuvaa kun on joutunut kaikenlaisia laitteita korjaamaan.

Asiasta toiseen.Kuljettajan puoleisesta istuinrakenteista alkoi kuulua harvakseltaan sellainen dik-ääni.Se kuuluu aina silloin tällöin kun yletön massani (73kg)rasittaa jousitusrakenteita.En tiedä onko tällainen äänille "herkistyminen"riippuvainen aikaisemmista ammateistanikin johtuvaa kun on joutunut kaikenlaisia laitteita korjaamaan.