Sivu 15/17

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Lähetetty: 20.2.2009 15:03
Kirjoittaja Jokari
Hyvät iskarit olet ainakin löytänyt...

Ei tuo Viiatin loota kuitenkaan mikään lootaa ihmeellisempi ole, senkin saa kyllä porsimaan jos harrastelee pelkästään niitä 5 mikrosekunnin vaihtoja tai repii ilman kytkintä menemään.

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Lähetetty: 20.2.2009 17:27
Kirjoittaja START
eihän myö laatikoita rääkätä, vaihdot tehdään rauhallisesti ja yleensä kytkinkin on pohjassa. tai jos sen muotoilisi näin: rauhallista kilpa-ajoa jääradalla :D :D
iskaritkaan ei pahat ole, hivenen käytön jälkiä mutta ihan iskussa tuntuvat olevan. nämä on kuulemma sitä hitaanpaa mallia.
tarkotuksena olisi hommata tommonen n310 asteinen ja +11mm nostolla (venalla) olevaa nokkaa, sitten tarvii vissiin jo vähän puristusta että saa käyttöalueen hivenen inhimilliseksi. mutta ehkä siitä lisää joskus myöhemmin

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Lähetetty: 20.2.2009 17:39
Kirjoittaja Jokari
START kirjoitti: iskaritkaan ei pahat ole, hivenen käytön jälkiä mutta ihan iskussa tuntuvat olevan. nämä on kuulemma sitä hitaanpaa mallia.
Hmm tästä ois kiva kuulla lisää, onko näitä erilaisiakin olemassa..? :) Itsellä ainakin ulkoisesti samanlaiset ja on kyllä ihan v*tun hyvät, ainakin tavan kaasuihin verrattuna jäykkyys ja ennenkaikkea vaimennusteho on ihan käsittämättömän paljon parempi.

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Lähetetty: 20.2.2009 22:03
Kirjoittaja START
rallimiehet tietää varmaan.
kuulemma kahta versioo, nopea ja hidas. eli nämä ei reakoi ihan niin herkasti jokaiseen töyssyyn, ei pompi niin paljoa. ja tällöin pito on parempi? tai niin sanoi rallimies jolta nuo ostin. käytännön tietoa mulla ei ole.

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Lähetetty: 20.2.2009 22:26
Kirjoittaja Jokari
Jaa...jotain selvinnee varmaan iskarien koodeista, kai. Ei ainakaan googlettelu tuottanut tulosta asiaan.

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Lähetetty: 27.2.2009 16:58
Kirjoittaja ralli lada
Noniin taas on ajeltu vähän, päivän saldo:
- Etu vanne antautui täysi, keskiosa repesi niin että pultit tuli läpi ja vanteen palanen jäi napaan kiinni :shock: Oli aika jännä tunne kun näin että rengas lentää auton sivulla n. 80km/h vaudissa :lol:
No uutta rengasta vaan alle ja homma jatkuu...

- Seuraavaksi Startti sai ajettua ladan kyljelleen, pääsi onneksi repsikan ovesta ulos autosta ja sai käännettyä itse auton pyörilleen.

- No sitten tuli kytkimen pääsylinteristä mäntä ja mehut pihalle ja lada jouduttiin evakuoimaan apuvoimalla pois jäältä.

- Olihan siinä tunnin sisälle ihan tarpeeksi toimintaa :)

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Lähetetty: 28.2.2009 14:53
Kirjoittaja Lada1500SL
Teillä sitä tuntuu siellä radalla olevan oikeasti vauhtia ja vaarallisia tilanteita :lol: Hyvä että teillä on siellä kaaret sisällä. Itellä ei oo noita piikkejä niin eipä tuo vauhti niin kovaks tolla radalla nouse. Sinänsä ihan hyvä niin ei tuu isompia vahinkoja, on se kivaa noin hitaammassakin vauhdissa :D

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Lähetetty: 28.2.2009 18:44
Kirjoittaja ralli lada
Juu tuntuu sitä yritystä olevan itse kullakin välillä ihan riittävästi :?
Kumma homma kun nuo renkaat ei tahdo pysyä kiinni täällä päin suomea, kaverilta repesi kanssa ladan oma peltivanne samallalailla ja sitä ennen korkkasi vetarista jengatkin....

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Lähetetty: 28.2.2009 19:28
Kirjoittaja START
se on varmaan tämä jämsän paperitehtaitten päästöt mitkä noita vanteita/vetareita/pyöränpultteja pehmentää :shock:
se on pää asia että on riittävästi yritystä, tullaan mutkiin lujaa ja akressiivisesti mutta sieltä pitää päästä pois :D
mobiliasta ostettu MAAILMAN PARAS KUSKI mitalli on selkeästi näillä saavutuksilla tulossa minulle, ellei ralli lada saa vielä koko kierrosta ympäri :lol: :lol:
tänäänkin ikäänkuin penkka kutsui tuota vihreää, sitten kun vielä laturin hihna katkesi niin päivän saldo rupesi oleen täynnä.

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Lähetetty: 1.3.2009 16:03
Kirjoittaja START
jatkuu. kytkimen työsylinteriin vaihdettiin uudet tiivisteet ja päästiin taas jäälle
ralli lada on tilastoissa vieläkin häviöllä, kerran oli kaato lähellä, mutta vajaaksi jäi kun pyörittiin kahdella pyörällä penkan päällä.
päivän lista:
-katkennut takaiskari (siinä rytäkässä missä meinas nurinkin mennä)
-peräöljyt tuli pihalle (toinen kerta tänävuonna)
muuta vaurioo ei sitten tullutkaan, penkat vaan tahtoi pöllytä vähän väliä

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Lähetetty: 2.3.2009 14:05
Kirjoittaja ralli lada
Tuolla muutama kuva kestävästä ladan tukivarresta ja perämurikasta, lisää tulee joskus....
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2brzz+l ... evo-x.html
Saa kommentoidakin ettei tarvitse tuon Startin kanssa kahdestaan tuumailla...

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Lähetetty: 2.3.2009 14:42
Kirjoittaja Jokari
Jämsässä tuo metalli on pehmiää kamaa...varsinkin tuo perämurikka ihmetyttää :D

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Lähetetty: 2.3.2009 15:30
Kirjoittaja ralli lada
Juu muualla päin on yleensä ollut noissa rattaissa semmoisia hampaita tjsp.
Ei oikein tuo voima kulje noissa sileissä rattaissa.

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Lähetetty: 2.3.2009 22:13
Kirjoittaja Lada1500SL
Aivan selvästi tuossa on fiksumpi antanu periksi. Eiköhän noi hampaat oo jo pikku hiljaa ottanu siipeensä kunnon lähdöistä, eikös teillä lukko siinä oo? Se vaan heitti ne sit kerrasta sileeks :(

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Lähetetty: 2.3.2009 22:22
Kirjoittaja START
on sieltä jotain kilahuksia kuulunut ennen tuota vaihetta. öljyn vähyys oli varmaan suurin syylinen :? ja tuossahan murikassa oli se aito kemppi lukko
bilsteineistäkin otettu ensi testit, ja ei mitään moitittavaa. nämä siis tuosta vihreästä liikenne hirmusta. tarvii ruveta ehtiin tuohon jäärata ladaan toista sarjaa