ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Hyvät iskarit olet ainakin löytänyt...

Ei tuo Viiatin loota kuitenkaan mikään lootaa ihmeellisempi ole, senkin saa kyllä porsimaan jos harrastelee pelkästään niitä 5 mikrosekunnin vaihtoja tai repii ilman kytkintä menemään.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja START »

eihän myö laatikoita rääkätä, vaihdot tehdään rauhallisesti ja yleensä kytkinkin on pohjassa. tai jos sen muotoilisi näin: rauhallista kilpa-ajoa jääradalla :D :D
iskaritkaan ei pahat ole, hivenen käytön jälkiä mutta ihan iskussa tuntuvat olevan. nämä on kuulemma sitä hitaanpaa mallia.
tarkotuksena olisi hommata tommonen n310 asteinen ja +11mm nostolla (venalla) olevaa nokkaa, sitten tarvii vissiin jo vähän puristusta että saa käyttöalueen hivenen inhimilliseksi. mutta ehkä siitä lisää joskus myöhemmin
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja Jokari »

START kirjoitti: iskaritkaan ei pahat ole, hivenen käytön jälkiä mutta ihan iskussa tuntuvat olevan. nämä on kuulemma sitä hitaanpaa mallia.
Hmm tästä ois kiva kuulla lisää, onko näitä erilaisiakin olemassa..? :) Itsellä ainakin ulkoisesti samanlaiset ja on kyllä ihan v*tun hyvät, ainakin tavan kaasuihin verrattuna jäykkyys ja ennenkaikkea vaimennusteho on ihan käsittämättömän paljon parempi.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja START »

rallimiehet tietää varmaan.
kuulemma kahta versioo, nopea ja hidas. eli nämä ei reakoi ihan niin herkasti jokaiseen töyssyyn, ei pompi niin paljoa. ja tällöin pito on parempi? tai niin sanoi rallimies jolta nuo ostin. käytännön tietoa mulla ei ole.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jaa...jotain selvinnee varmaan iskarien koodeista, kai. Ei ainakaan googlettelu tuottanut tulosta asiaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Noniin taas on ajeltu vähän, päivän saldo:
- Etu vanne antautui täysi, keskiosa repesi niin että pultit tuli läpi ja vanteen palanen jäi napaan kiinni :shock: Oli aika jännä tunne kun näin että rengas lentää auton sivulla n. 80km/h vaudissa :lol:
No uutta rengasta vaan alle ja homma jatkuu...

- Seuraavaksi Startti sai ajettua ladan kyljelleen, pääsi onneksi repsikan ovesta ulos autosta ja sai käännettyä itse auton pyörilleen.

- No sitten tuli kytkimen pääsylinteristä mäntä ja mehut pihalle ja lada jouduttiin evakuoimaan apuvoimalla pois jäältä.

- Olihan siinä tunnin sisälle ihan tarpeeksi toimintaa :)
21013 2300tic
Avatar
Lada1500SL
Viestit: 121
Liittynyt: 28.12.2005 12:22
Paikkakunta: Kangasala

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja Lada1500SL »

Teillä sitä tuntuu siellä radalla olevan oikeasti vauhtia ja vaarallisia tilanteita :lol: Hyvä että teillä on siellä kaaret sisällä. Itellä ei oo noita piikkejä niin eipä tuo vauhti niin kovaks tolla radalla nouse. Sinänsä ihan hyvä niin ei tuu isompia vahinkoja, on se kivaa noin hitaammassakin vauhdissa :D
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Juu tuntuu sitä yritystä olevan itse kullakin välillä ihan riittävästi :?
Kumma homma kun nuo renkaat ei tahdo pysyä kiinni täällä päin suomea, kaverilta repesi kanssa ladan oma peltivanne samallalailla ja sitä ennen korkkasi vetarista jengatkin....
21013 2300tic
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja START »

se on varmaan tämä jämsän paperitehtaitten päästöt mitkä noita vanteita/vetareita/pyöränpultteja pehmentää :shock:
se on pää asia että on riittävästi yritystä, tullaan mutkiin lujaa ja akressiivisesti mutta sieltä pitää päästä pois :D
mobiliasta ostettu MAAILMAN PARAS KUSKI mitalli on selkeästi näillä saavutuksilla tulossa minulle, ellei ralli lada saa vielä koko kierrosta ympäri :lol: :lol:
tänäänkin ikäänkuin penkka kutsui tuota vihreää, sitten kun vielä laturin hihna katkesi niin päivän saldo rupesi oleen täynnä.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja START »

jatkuu. kytkimen työsylinteriin vaihdettiin uudet tiivisteet ja päästiin taas jäälle
ralli lada on tilastoissa vieläkin häviöllä, kerran oli kaato lähellä, mutta vajaaksi jäi kun pyörittiin kahdella pyörällä penkan päällä.
päivän lista:
-katkennut takaiskari (siinä rytäkässä missä meinas nurinkin mennä)
-peräöljyt tuli pihalle (toinen kerta tänävuonna)
muuta vaurioo ei sitten tullutkaan, penkat vaan tahtoi pöllytä vähän väliä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Tuolla muutama kuva kestävästä ladan tukivarresta ja perämurikasta, lisää tulee joskus....
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2brzz+l ... evo-x.html
Saa kommentoidakin ettei tarvitse tuon Startin kanssa kahdestaan tuumailla...
21013 2300tic
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jämsässä tuo metalli on pehmiää kamaa...varsinkin tuo perämurikka ihmetyttää :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Juu muualla päin on yleensä ollut noissa rattaissa semmoisia hampaita tjsp.
Ei oikein tuo voima kulje noissa sileissä rattaissa.
21013 2300tic
Avatar
Lada1500SL
Viestit: 121
Liittynyt: 28.12.2005 12:22
Paikkakunta: Kangasala

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja Lada1500SL »

Aivan selvästi tuossa on fiksumpi antanu periksi. Eiköhän noi hampaat oo jo pikku hiljaa ottanu siipeensä kunnon lähdöistä, eikös teillä lukko siinä oo? Se vaan heitti ne sit kerrasta sileeks :(
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja START »

on sieltä jotain kilahuksia kuulunut ennen tuota vaihetta. öljyn vähyys oli varmaan suurin syylinen :? ja tuossahan murikassa oli se aito kemppi lukko
bilsteineistäkin otettu ensi testit, ja ei mitään moitittavaa. nämä siis tuosta vihreästä liikenne hirmusta. tarvii ruveta ehtiin tuohon jäärata ladaan toista sarjaa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin