
Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Paikkamaalasin apukuskin puoleisessa ovessa olleen maalivaurion joka ilmestyi kun olin omistanut auton 3 vuotta,eikä maalitakuu ollut voimassa.Peilin alapuolelta maali muuttui pohjamaalin väriseksi.Värinmäärittelyyn käytin peräpeilistä otettua pellinpalaa joka jäi kun asensin tietokonetuulettimet poistamaan sisäilmaa.Hessumobiilista löytyi samanväristä hopeamaalia "Motip Autolack Acryl 55310" hintaan 8,3€.Suojaukseen käytin sanomalehteä teipattuna lähialueisiin.Työ ulkona auringonpaisteessa.Sprayhajonnan hion huomenna pois hiovalla autovahalla.Muutamat ruostepisamat konepellissä otin kiinni puukonkärjellä ja pullonkorkkiin suhkutetulla maalilla jota tuputin ko paikkoihin korvapuikoilla.Tää tuli halvaksi 

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Töistä lähtiessä raotin kuljettajan puoleista ikkunaa,koska auto oli kuumentunut auringonpaisteessa.Kun yritin sulkea ikkunaa niin se ei toiminutkaan.Kotiparkkipaikalla hakkasin oven toppauksia samalla painaen painiketta jos toimisi.....ei vieläkään.Sitten otin keskinonsolissa olevan panelin irti ja vaihdoin ovien painikkeet keskenään.Vasemmasta toimi oikea ikkuna....siis vika ei ole painonapeissa keskikonsolissa.Seuraavaksi vaihdoin alkuperäiseen järjestykseen ja kas ikkuna alkoi toimia.Samaan aikaan kuulin moottorin jäähdytyspuhaltimen käynnistyvän ja kas nyt syttyi moottorin häiriövalo.Sammutin moottorin ja otin akun kengän irti ja laitoin takaisin.Sitten lähdin syömään.
Eilen toinen takavilkku ei toiminut, avasin peräluukun sähkösolenoidilla ja kas takavilkku alkoi toimia.Painon peräluukun varovasti kiinni.Lisäksi lämmityslaitteen puhallin jättää käynnistymättä noin joka 20s kerta.Sen saa toimimaan kun avaa konepellin ja iskee napakasti rintatoppauksiin ylös keskelle.
Lada 112 HB 2003 67,5tkm
Eilen toinen takavilkku ei toiminut, avasin peräluukun sähkösolenoidilla ja kas takavilkku alkoi toimia.Painon peräluukun varovasti kiinni.Lisäksi lämmityslaitteen puhallin jättää käynnistymättä noin joka 20s kerta.Sen saa toimimaan kun avaa konepellin ja iskee napakasti rintatoppauksiin ylös keskelle.
Lada 112 HB 2003 67,5tkm
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Olen minä tehnyt itsekkin sähköasennuksia Ladaani:
-peräkontin valot rajakatkaisimella tupakansytyttimestä.Oli silloin tuikitarpeellinen kun jaoimme aamuöisin lehtiä.
-sähkösolenoidilla avattava konepelti sen jälkeen avausmekanismin muovit hajosi jostain konepellin sisältä.Mitään asennussuunnitelmaa ei ollut.Virta sulakkeen kautta akusta solenoidin toiseen napaan.Miinus vedettiin rautalangan avulla rintapellin läpi ja maihin.Koska solenoidin voima ei riitänyt niin vipuvarren rakensin verstaan nurkasta löytyneestä peltisaranasta.
-parannettu ilmanpoisto peräpeilistä tietokonetuulettimilla.Aukkoporalla reiät peräpeiliin.Jännitteenalennus 14v>12voltiin sarjaankytketyllä 12voltin 10watin polttimolla.Liitokset tinaamalla,eristykset teipillä.Virta takavaloista.
Edellämainituissa asennuksissa ei tietenkään ole ollut mitään vikaa koska ne ovat itse asentamia.Olen elättänyt perheeni myös sähkötöillä,yhtään taloa ei ole palanut eikä ihmisiä ole kuollut.Ehkä en varmaan koskaan saa tietää miksi Venäjällä tämä kaikki on niin vaikeaa
-peräkontin valot rajakatkaisimella tupakansytyttimestä.Oli silloin tuikitarpeellinen kun jaoimme aamuöisin lehtiä.
-sähkösolenoidilla avattava konepelti sen jälkeen avausmekanismin muovit hajosi jostain konepellin sisältä.Mitään asennussuunnitelmaa ei ollut.Virta sulakkeen kautta akusta solenoidin toiseen napaan.Miinus vedettiin rautalangan avulla rintapellin läpi ja maihin.Koska solenoidin voima ei riitänyt niin vipuvarren rakensin verstaan nurkasta löytyneestä peltisaranasta.
-parannettu ilmanpoisto peräpeilistä tietokonetuulettimilla.Aukkoporalla reiät peräpeiliin.Jännitteenalennus 14v>12voltiin sarjaankytketyllä 12voltin 10watin polttimolla.Liitokset tinaamalla,eristykset teipillä.Virta takavaloista.
Edellämainituissa asennuksissa ei tietenkään ole ollut mitään vikaa koska ne ovat itse asentamia.Olen elättänyt perheeni myös sähkötöillä,yhtään taloa ei ole palanut eikä ihmisiä ole kuollut.Ehkä en varmaan koskaan saa tietää miksi Venäjällä tämä kaikki on niin vaikeaa

- lada-juntti
- Viestit: 482
- Liittynyt: 23.5.2006 8:42
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Elämä hymyilee taas! Korjasivat Delta-autossa tyhjäkäynnin toimivaksi, kustannukset 0 euroa (takuu). Kyllä nyt on mukava ajella.
Poika kävi samalla katsastamassa Ladan A-katsastuksessa; läpi meni hyvillä arvoilla.
Poika kävi samalla katsastamassa Ladan A-katsastuksessa; läpi meni hyvillä arvoilla.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
110:iin vaihdettiin vaihdelaatikko entisen rohisevan ja paljon ajetun tilalle. Hienosti tuntuu pelaavan, kiitosta vaan Jämsään toimituksesta.
Samalla vaihtui kätevästi myös uusi kytkinlevy (orkkis VIS/Toljatti
), olikin jo vaihtorajassa.
Hommakin sujui nyt jo rutiinilla syksyllä tehdyn Samaran kytkinlevyn vaihtotyön jälkeen.

Samalla vaihtui kätevästi myös uusi kytkinlevy (orkkis VIS/Toljatti

Hommakin sujui nyt jo rutiinilla syksyllä tehdyn Samaran kytkinlevyn vaihtotyön jälkeen.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Laatikko on mitoitettu kestämään koko auton eliniän, ei se voi hajota niinkuin joskus on toitotettu




- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Mikä tahansa voi autosta mennä rikki, jos ei noudateta käyttöohjeita tai huolto laiminlyödään.
Työnantajan Transporttereista rikkoontuu laatikot(automat) tai vahteensiirto mekanismi noin 60tkm jälkeen.
Renu Kangoot hajoavat sitäkin nopeammin. Myös Jarikset hajoavat.
Työnantajan Transporttereista rikkoontuu laatikot(automat) tai vahteensiirto mekanismi noin 60tkm jälkeen.
Renu Kangoot hajoavat sitäkin nopeammin. Myös Jarikset hajoavat.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Samarai menikö laatikosta laakerit vai mikä tuon rohinan aiheutti? Paljonko ajettu?
Mikäs variksesta hajosi vai onko laatu huonontunut tojotassa? Nuo toiset kyllä ymmärtää
Mikäs variksesta hajosi vai onko laatu huonontunut tojotassa? Nuo toiset kyllä ymmärtää

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Päivitetään taas kokemuksia
AIKAIsemmin kirjoitettua
"No niin kun kerkesin mainitsemaan, että kytkin pelaa hyvin. Muutaman viikon toimi ja sitten alkoi vietävän moinen täristys liikkeelle lähdettäessä. No taas menin Delta-autoon ja no kas mitä. Vaihdettiin muutama viikko sitten taas koko kytkin-setti ja vauhtipyörä. Nyt taas toimii kuin pitääkin. Kävästiin Helsingissä ja tuli hyvä sisäänajo uusille osille.
Auto ollut vuoden ja noin 17 000 tuhatta nyt takana.
Ongelmia: Mutta kaikki korjattu hienosti takuuseen.
1. Täristi niin pirusti heti uutena. Tasapainotettiin renkaat muutamaan otteeseen.
2. Vaihdettiin jarrulevyt (ravisti niin perusteellisesti jarrutettaessa).
3. Vaihdettu jarrupalat eteen, loppu vikinä.
4. Vaihdettiin laturi (entinen lopetti lataamisen)
5. Vaihdettu kytkinpaketti ja säädettiin vaihdekepin "liikerata" (ei mennyt vaihteet kunnolla päälle)
6. Takaselkänojan irrotustappi ja käteen normaalilla aukaisulla. Laitettiin uusi.
7. Vaihdettiin toistamiseen Kytkinpaketti ja lisäksi myös vauhtipyörä. (täristi niin maan perusteellisesti liikkeelle lähdettäessä).
8. Vaihdettu pari kertaa vilkun rele (vilkku jäi päälle ja toisella kertaa jäi rele vaan raksuttamaan).
9. Vaihdettiin sivupeilit (pinta irtosi). Vaihdettiin takuuseen. EDIT: 29.9.07. klo 10.20
Itsestään "korjautuvia" vikoja.
1. Huoltopäällikkö Deltassa ei saanut enää avainta lukosta pois ilman pientä väkivaltaa huollon jälkeen. Myöskään lukko ei mennyt kunnolla kiinni avaimella käännettäessä. Tilattiin aika korjaukseen. No muutaman päivän tai viikon lukko nikotteli ja kas kummaa. Alkoi pelaan kuin koskaan ei rikki olisi ollutkaan.
On se niin ihmeellistä, kun jotkut aina sanovat, ettei omassa autossa ole mitään vikoja ollut. Ei muuta kuin ajellaan vaan ja bensaa lisätään.
No takuuta on vielä neljä vuotta jäljellä.
No kohta on ajettu kaksi vuotta ja huomenna mennään 30 000 huoltoon. Päivitetäänpä vika listaa sitten yllä olevan lainauksen jälkeen.
10. Vaihdettiin uudelleen kuskin sivupeili, säätövara oli hajonnut heti uudesta osasta. Ei pysynyt yläasennossa ja ei aina viitsinyt katsella takapyörää. Vaihdettiin takuuseen.
11. Takaluukku ei auennut sähkönapista. Lukko oli verhoilun alta irti. Korjattiin takuuseen.
12. Vilkut loppu vaihteeksi toimimasta. Ajoin näyttämään vika päällä huoltoon. Vaihdettiin sulakerasian pohja takuuseen.
13. Kuskin puoleisen penkin selkänojan säätöpyörä jäi käteen. Korjattiin takuuseen.
14. Kuskin oven puoleinen lukko alkoi taas oikutella, Avain jäi taas lukkoon kiinni. Korjattiin takuuseen. Liekö oli massaa lukon takana ollut maahantuonti massauksen jäljiltä. Lukko toimii nyt paremmin kuin koskaan ennen.
Auto on jättänyt kerran tienpäälle, kun laturi hajosi uutuuttaan."
UUtta 1.5.2009
No nyt on himpun yli 43000 km taulussa ja päivitetäänpä taas listaa mitä on tehty.
15. 30000 km:n huollon jälkeen ihmeellinen jurina konehuoneesta ja kolinaa. Säädettiin jotain hihnoja ja pakoputken ”haitariliitos” takuuvaihtoon.
16. Ajonestopampulasta lenkki poikki ja pampula putosi maahan. Kovan etsimisen jälkeen onneksi löysin sen. Näin meni takuuseen ja jos sitä ei olisi löytynyt niin omaan piikkiin kuulemma olisi mennyt. Uusi pampula laitettu sen jälkeen auton mukana saatuun nahkapussiin ja suutarilla ommeltu se siten kiinni, että ei enää huku hetimiten.
17. Pikkupakkasella laitoin aamulla auton käyntiin. Emäntä laittaa laukkunsa vänkärin penkille. Siinä sitten menimme molemmat rappaamaan ikkunoita. Vitsi koskin autoon mennessä oven avauskahvaan ja laks. Ovet meni lukkoon ja auto käynnissä. Niin ja se vara-avain oli siellä vaimon laukussa. En viitsinyt itse murtautua autoon. Soitin hinauspalveluun. Siinä auto puoli tuntia porskutti ja kerkesi lämmetä sisältä ihan kunnolla. Lukkovika oli ja takuuseen ja hinausvakuutukseen.
18. Kuskin puolen ikkuna lakkasi toimimasta. Ei auennut. Moottori oli rikki ja takuuseen.
19. Taas ihme kolinaa aika-ajoin runkosta kun ajoi hidastekorokkeiden yli. No sitä etsittiin ja etsittiin. Hiekkapelti oli löysällä. Ei ollut sekään. No taas lakkasi takaluukku sisältä aukeamaan. No se takalukon moottori oli TAAS irti ja takuuseen korjattiin. Sieltähän se kolina tuli. Edellisellä kerralla oli laitettu jo kertaalleen irrotetuilla muoviklipseillä verhoilu kiinni. No eihän se pysy kiinni. Samalla laitatin uudet klipsit. Ihme hommaa jos verhoiluja joudutaan jonkin korjauksen takia irrottamaan, niin ei sitten vaivauduta laittamaan uusia muutaman kymmenen sentin hintaisia klipsejä. Vitsi, vein omia ja sanoin että laittavat ne niin ei verhoilu repsota tämän toistuvan korjauksen takia.
20. Toinen eturengas (kesä) oli kulunut laidasta ja ostin uudet. Tarkistutin aurauskulmat Deltassa ennen uusien alle laittoa. Auraus ei ollut kohdallaan vaikka mihinkään ei ollut osunutkaan. No tämä ei sitten mene enää takuuseen vaikka viisi vuotta takuuta onkin. Normaalia kuulemma ja ei muuta kuin aurauksen säätöä. No maksoin kiltisti ja ajamaan kotiin. Mitä vielä, ratti ei enää suorassa. Ihme hommaa kun asentaja muka itse ei huomannut moista. No takaisin vaan ja korjataan sitten sekin taas.
Siinähän taas sitä oli ollut pientä askaretta, mutta takuuta jäljellä 2.5 vuotta. Taittaa vaan olla sekin pikkuhiljaa muuttumassa joksikin muuksi ja luonnolliseksi kulumaksi kilometrien ja vuosien vieriessä. No joku saa hyvän auton vielä tuosta, kun uusitaan osia tasaisen tappavaan tahtiin
. Kohta katsastus ja sitten 45000 km:n huolto. Kirjoitellaan sitten taas.
AIKAIsemmin kirjoitettua
"No niin kun kerkesin mainitsemaan, että kytkin pelaa hyvin. Muutaman viikon toimi ja sitten alkoi vietävän moinen täristys liikkeelle lähdettäessä. No taas menin Delta-autoon ja no kas mitä. Vaihdettiin muutama viikko sitten taas koko kytkin-setti ja vauhtipyörä. Nyt taas toimii kuin pitääkin. Kävästiin Helsingissä ja tuli hyvä sisäänajo uusille osille.
Auto ollut vuoden ja noin 17 000 tuhatta nyt takana.
Ongelmia: Mutta kaikki korjattu hienosti takuuseen.
1. Täristi niin pirusti heti uutena. Tasapainotettiin renkaat muutamaan otteeseen.
2. Vaihdettiin jarrulevyt (ravisti niin perusteellisesti jarrutettaessa).
3. Vaihdettu jarrupalat eteen, loppu vikinä.
4. Vaihdettiin laturi (entinen lopetti lataamisen)
5. Vaihdettu kytkinpaketti ja säädettiin vaihdekepin "liikerata" (ei mennyt vaihteet kunnolla päälle)
6. Takaselkänojan irrotustappi ja käteen normaalilla aukaisulla. Laitettiin uusi.
7. Vaihdettiin toistamiseen Kytkinpaketti ja lisäksi myös vauhtipyörä. (täristi niin maan perusteellisesti liikkeelle lähdettäessä).
8. Vaihdettu pari kertaa vilkun rele (vilkku jäi päälle ja toisella kertaa jäi rele vaan raksuttamaan).
9. Vaihdettiin sivupeilit (pinta irtosi). Vaihdettiin takuuseen. EDIT: 29.9.07. klo 10.20
Itsestään "korjautuvia" vikoja.
1. Huoltopäällikkö Deltassa ei saanut enää avainta lukosta pois ilman pientä väkivaltaa huollon jälkeen. Myöskään lukko ei mennyt kunnolla kiinni avaimella käännettäessä. Tilattiin aika korjaukseen. No muutaman päivän tai viikon lukko nikotteli ja kas kummaa. Alkoi pelaan kuin koskaan ei rikki olisi ollutkaan.
On se niin ihmeellistä, kun jotkut aina sanovat, ettei omassa autossa ole mitään vikoja ollut. Ei muuta kuin ajellaan vaan ja bensaa lisätään.
No takuuta on vielä neljä vuotta jäljellä.
No kohta on ajettu kaksi vuotta ja huomenna mennään 30 000 huoltoon. Päivitetäänpä vika listaa sitten yllä olevan lainauksen jälkeen.
10. Vaihdettiin uudelleen kuskin sivupeili, säätövara oli hajonnut heti uudesta osasta. Ei pysynyt yläasennossa ja ei aina viitsinyt katsella takapyörää. Vaihdettiin takuuseen.
11. Takaluukku ei auennut sähkönapista. Lukko oli verhoilun alta irti. Korjattiin takuuseen.
12. Vilkut loppu vaihteeksi toimimasta. Ajoin näyttämään vika päällä huoltoon. Vaihdettiin sulakerasian pohja takuuseen.
13. Kuskin puoleisen penkin selkänojan säätöpyörä jäi käteen. Korjattiin takuuseen.
14. Kuskin oven puoleinen lukko alkoi taas oikutella, Avain jäi taas lukkoon kiinni. Korjattiin takuuseen. Liekö oli massaa lukon takana ollut maahantuonti massauksen jäljiltä. Lukko toimii nyt paremmin kuin koskaan ennen.
Auto on jättänyt kerran tienpäälle, kun laturi hajosi uutuuttaan."
UUtta 1.5.2009
No nyt on himpun yli 43000 km taulussa ja päivitetäänpä taas listaa mitä on tehty.
15. 30000 km:n huollon jälkeen ihmeellinen jurina konehuoneesta ja kolinaa. Säädettiin jotain hihnoja ja pakoputken ”haitariliitos” takuuvaihtoon.
16. Ajonestopampulasta lenkki poikki ja pampula putosi maahan. Kovan etsimisen jälkeen onneksi löysin sen. Näin meni takuuseen ja jos sitä ei olisi löytynyt niin omaan piikkiin kuulemma olisi mennyt. Uusi pampula laitettu sen jälkeen auton mukana saatuun nahkapussiin ja suutarilla ommeltu se siten kiinni, että ei enää huku hetimiten.
17. Pikkupakkasella laitoin aamulla auton käyntiin. Emäntä laittaa laukkunsa vänkärin penkille. Siinä sitten menimme molemmat rappaamaan ikkunoita. Vitsi koskin autoon mennessä oven avauskahvaan ja laks. Ovet meni lukkoon ja auto käynnissä. Niin ja se vara-avain oli siellä vaimon laukussa. En viitsinyt itse murtautua autoon. Soitin hinauspalveluun. Siinä auto puoli tuntia porskutti ja kerkesi lämmetä sisältä ihan kunnolla. Lukkovika oli ja takuuseen ja hinausvakuutukseen.
18. Kuskin puolen ikkuna lakkasi toimimasta. Ei auennut. Moottori oli rikki ja takuuseen.
19. Taas ihme kolinaa aika-ajoin runkosta kun ajoi hidastekorokkeiden yli. No sitä etsittiin ja etsittiin. Hiekkapelti oli löysällä. Ei ollut sekään. No taas lakkasi takaluukku sisältä aukeamaan. No se takalukon moottori oli TAAS irti ja takuuseen korjattiin. Sieltähän se kolina tuli. Edellisellä kerralla oli laitettu jo kertaalleen irrotetuilla muoviklipseillä verhoilu kiinni. No eihän se pysy kiinni. Samalla laitatin uudet klipsit. Ihme hommaa jos verhoiluja joudutaan jonkin korjauksen takia irrottamaan, niin ei sitten vaivauduta laittamaan uusia muutaman kymmenen sentin hintaisia klipsejä. Vitsi, vein omia ja sanoin että laittavat ne niin ei verhoilu repsota tämän toistuvan korjauksen takia.
20. Toinen eturengas (kesä) oli kulunut laidasta ja ostin uudet. Tarkistutin aurauskulmat Deltassa ennen uusien alle laittoa. Auraus ei ollut kohdallaan vaikka mihinkään ei ollut osunutkaan. No tämä ei sitten mene enää takuuseen vaikka viisi vuotta takuuta onkin. Normaalia kuulemma ja ei muuta kuin aurauksen säätöä. No maksoin kiltisti ja ajamaan kotiin. Mitä vielä, ratti ei enää suorassa. Ihme hommaa kun asentaja muka itse ei huomannut moista. No takaisin vaan ja korjataan sitten sekin taas.
Siinähän taas sitä oli ollut pientä askaretta, mutta takuuta jäljellä 2.5 vuotta. Taittaa vaan olla sekin pikkuhiljaa muuttumassa joksikin muuksi ja luonnolliseksi kulumaksi kilometrien ja vuosien vieriessä. No joku saa hyvän auton vielä tuosta, kun uusitaan osia tasaisen tappavaan tahtiin

" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Rohinan aiheuttajaa ei sen koommin tutkittu - ilmeisesti se kuului siitä kytkimen puoleisesta päätylaakerista? Varmaan tulisi kuntoon sen vaihtamalla - vaatii kuitenkin vaihteiston purkamisen. Rohinaa kuului jo vuonna -04 auto ostettaessa ja reipas 200tkm ajettuna ja pikku hiljaa vuosien myötä voimistui. Nyt on ajettuna joku 280tkm - ei voi enää sanoa "mittarissa", koska mittaristokin on vaihdettu.1500i kirjoitti:Samarai menikö laatikosta laakerit vai mikä tuon rohinan aiheutti? Paljonko ajettu?

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
....jotenkin tuntuu tutulta mutta viat ovat lähes poissulkevia omiin kokemuksiini nähden.Ajoneston pampulan kaaren katkeaminen oli tuttu vika ja nuo ikkunaongelmat.Tuntuu Ladan vika-arsenaali lähes ehtymättömältäkv60 kirjoitti:Päivitetään taas kokemuksia
AIKAIsemmin kirjoitettua
"No niin kun kerkesin mainitsemaan, että kytkin pelaa hyvin. Muutaman viikon toimi ja sitten alkoi vietävän moinen täristys liikkeelle lähdettäessä. No taas menin Delta-autoon ja no kas mitä. Vaihdettiin muutama viikko sitten taas koko kytkin-setti ja vauhtipyörä. Nyt taas toimii kuin pitääkin. Kävästiin Helsingissä ja tuli hyvä sisäänajo uusille osille.
Auto ollut vuoden ja noin 17 000 tuhatta nyt takana.
Ongelmia: Mutta kaikki korjattu hienosti takuuseen.
1. Täristi niin pirusti heti uutena. Tasapainotettiin renkaat muutamaan otteeseen.
2. Vaihdettiin jarrulevyt (ravisti niin perusteellisesti jarrutettaessa).
3. Vaihdettu jarrupalat eteen, loppu vikinä.
4. Vaihdettiin laturi (entinen lopetti lataamisen)
5. Vaihdettu kytkinpaketti ja säädettiin vaihdekepin "liikerata" (ei mennyt vaihteet kunnolla päälle)
6. Takaselkänojan irrotustappi ja käteen normaalilla aukaisulla. Laitettiin uusi.
7. Vaihdettiin toistamiseen Kytkinpaketti ja lisäksi myös vauhtipyörä. (täristi niin maan perusteellisesti liikkeelle lähdettäessä).
8. Vaihdettu pari kertaa vilkun rele (vilkku jäi päälle ja toisella kertaa jäi rele vaan raksuttamaan).
9. Vaihdettiin sivupeilit (pinta irtosi). Vaihdettiin takuuseen. EDIT: 29.9.07. klo 10.20
Itsestään "korjautuvia" vikoja.
1. Huoltopäällikkö Deltassa ei saanut enää avainta lukosta pois ilman pientä väkivaltaa huollon jälkeen. Myöskään lukko ei mennyt kunnolla kiinni avaimella käännettäessä. Tilattiin aika korjaukseen. No muutaman päivän tai viikon lukko nikotteli ja kas kummaa. Alkoi pelaan kuin koskaan ei rikki olisi ollutkaan.
On se niin ihmeellistä, kun jotkut aina sanovat, ettei omassa autossa ole mitään vikoja ollut. Ei muuta kuin ajellaan vaan ja bensaa lisätään.
No takuuta on vielä neljä vuotta jäljellä.
No kohta on ajettu kaksi vuotta ja huomenna mennään 30 000 huoltoon. Päivitetäänpä vika listaa sitten yllä olevan lainauksen jälkeen.
10. Vaihdettiin uudelleen kuskin sivupeili, säätövara oli hajonnut heti uudesta osasta. Ei pysynyt yläasennossa ja ei aina viitsinyt katsella takapyörää. Vaihdettiin takuuseen.
11. Takaluukku ei auennut sähkönapista. Lukko oli verhoilun alta irti. Korjattiin takuuseen.
12. Vilkut loppu vaihteeksi toimimasta. Ajoin näyttämään vika päällä huoltoon. Vaihdettiin sulakerasian pohja takuuseen.
13. Kuskin puoleisen penkin selkänojan säätöpyörä jäi käteen. Korjattiin takuuseen.
14. Kuskin oven puoleinen lukko alkoi taas oikutella, Avain jäi taas lukkoon kiinni. Korjattiin takuuseen. Liekö oli massaa lukon takana ollut maahantuonti massauksen jäljiltä. Lukko toimii nyt paremmin kuin koskaan ennen.
Auto on jättänyt kerran tienpäälle, kun laturi hajosi uutuuttaan."
UUtta 1.5.2009
No nyt on himpun yli 43000 km taulussa ja päivitetäänpä taas listaa mitä on tehty.
15. 30000 km:n huollon jälkeen ihmeellinen jurina konehuoneesta ja kolinaa. Säädettiin jotain hihnoja ja pakoputken ”haitariliitos” takuuvaihtoon.
16. Ajonestopampulasta lenkki poikki ja pampula putosi maahan. Kovan etsimisen jälkeen onneksi löysin sen. Näin meni takuuseen ja jos sitä ei olisi löytynyt niin omaan piikkiin kuulemma olisi mennyt. Uusi pampula laitettu sen jälkeen auton mukana saatuun nahkapussiin ja suutarilla ommeltu se siten kiinni, että ei enää huku hetimiten.
17. Pikkupakkasella laitoin aamulla auton käyntiin. Emäntä laittaa laukkunsa vänkärin penkille. Siinä sitten menimme molemmat rappaamaan ikkunoita. Vitsi koskin autoon mennessä oven avauskahvaan ja laks. Ovet meni lukkoon ja auto käynnissä. Niin ja se vara-avain oli siellä vaimon laukussa. En viitsinyt itse murtautua autoon. Soitin hinauspalveluun. Siinä auto puoli tuntia porskutti ja kerkesi lämmetä sisältä ihan kunnolla. Lukkovika oli ja takuuseen ja hinausvakuutukseen.
18. Kuskin puolen ikkuna lakkasi toimimasta. Ei auennut. Moottori oli rikki ja takuuseen.
19. Taas ihme kolinaa aika-ajoin runkosta kun ajoi hidastekorokkeiden yli. No sitä etsittiin ja etsittiin. Hiekkapelti oli löysällä. Ei ollut sekään. No taas lakkasi takaluukku sisältä aukeamaan. No se takalukon moottori oli TAAS irti ja takuuseen korjattiin. Sieltähän se kolina tuli. Edellisellä kerralla oli laitettu jo kertaalleen irrotetuilla muoviklipseillä verhoilu kiinni. No eihän se pysy kiinni. Samalla laitatin uudet klipsit. Ihme hommaa jos verhoiluja joudutaan jonkin korjauksen takia irrottamaan, niin ei sitten vaivauduta laittamaan uusia muutaman kymmenen sentin hintaisia klipsejä. Vitsi, vein omia ja sanoin että laittavat ne niin ei verhoilu repsota tämän toistuvan korjauksen takia.
20. Toinen eturengas (kesä) oli kulunut laidasta ja ostin uudet. Tarkistutin aurauskulmat Deltassa ennen uusien alle laittoa. Auraus ei ollut kohdallaan vaikka mihinkään ei ollut osunutkaan. No tämä ei sitten mene enää takuuseen vaikka viisi vuotta takuuta onkin. Normaalia kuulemma ja ei muuta kuin aurauksen säätöä. No maksoin kiltisti ja ajamaan kotiin. Mitä vielä, ratti ei enää suorassa. Ihme hommaa kun asentaja muka itse ei huomannut moista. No takaisin vaan ja korjataan sitten sekin taas.
Siinähän taas sitä oli ollut pientä askaretta, mutta takuuta jäljellä 2.5 vuotta. Taittaa vaan olla sekin pikkuhiljaa muuttumassa joksikin muuksi ja luonnolliseksi kulumaksi kilometrien ja vuosien vieriessä. No joku saa hyvän auton vielä tuosta, kun uusitaan osia tasaisen tappavaan tahtiin. Kohta katsastus ja sitten 45000 km:n huolto. Kirjoitellaan sitten taas.


- lada-juntti
- Viestit: 482
- Liittynyt: 23.5.2006 8:42
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Kyllä kun tuota teidän Ladojen vikalistaa lukee, niin tosi vähällä olen päässyt. ladasta aiheutuneita vikoja:
-ravistavat renkaat ja vanteet: vaihdettu kunnollisiin takuuna
- nokka-aksilan asentotunnistin: vaihdettu takuuna
-paisuntasäiliön vuoto. vaihdettu takuuna
- tyhjäkäyntivika: korjattu takuuna
siinä se lista.
Loppujen lopuuksi Delta-auto on kuitenkin hommansa hoitanut.
-ravistavat renkaat ja vanteet: vaihdettu kunnollisiin takuuna
- nokka-aksilan asentotunnistin: vaihdettu takuuna
-paisuntasäiliön vuoto. vaihdettu takuuna
- tyhjäkäyntivika: korjattu takuuna
siinä se lista.
Loppujen lopuuksi Delta-auto on kuitenkin hommansa hoitanut.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tuostapa Lada-Juntin listasta muistin vielä seuraavaa.
21. Hiukan alle 40000 alkoi paisuntasäiliö vuotaan samoin. Vaihdettiin takuuseen. Nuin ne unohtuu ja parin vuoden kuluttua kun joku kysyy, niin eipä minullakaan ole ihmeempiä ollut
21. Hiukan alle 40000 alkoi paisuntasäiliö vuotaan samoin. Vaihdettiin takuuseen. Nuin ne unohtuu ja parin vuoden kuluttua kun joku kysyy, niin eipä minullakaan ole ihmeempiä ollut

" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
- lada-juntti
- Viestit: 482
- Liittynyt: 23.5.2006 8:42
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Tälläänen juttu vaan, että kun vei Ladani Delta-autoon tyhjäkäynnin korjaukseen, Niin sain ilosta ja asiantuntevaa palvelua!
Kiitos!
Kiitos!
Viimeksi muokannut lada-juntti, 7.12.2009 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Eikö siellä katsota vuotaako suodatin tai yleensä auki käytetyt paikat? Laitetaan kiinni ja auto ajoon vai väliäkös noillaVenäläisen suodattimessa pokkaukset on sitä lajia, että ensin ottaa rauta kiinni, ja sitten vasta tiiviste, jos ottaa ollenkaan.

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00