Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Minkälainen koppa rakenne se oikein on jos ei saada pitämään?
Onko liian karkeat/kierot pinnat vai öljyiset tiivisteliimaa laittaessa luulishan tuon nyt pitäväksi saavan vai ?
Minkälainen koppa rakenne se oikein on jos ei saada pitämään?
Onko liian karkeat/kierot pinnat vai öljyiset tiivisteliimaa laittaessa luulishan tuon nyt pitäväksi saavan vai ?
Koppahan on myös irroitettu Deltassa,kansiremontin yhteydessä.Ei se ennen sitä vuotanut,eli liekö siellä laittaneet tiivisteliimaa ensinkään???
Kiitos infosta Samarai.....jos tuo köyhä patentti ei toimi niin pitää ottaa yhteys Deltaan.
Kiristin kojelaudan yläkiinnitysmuttereita joiden arvelin olevan tuulilasin alareunan korkeudessa,kojelaudan päissä olevien ilmasuuttimien alla.Suuttimien ritilät lähtevät yläreunastaan tasapääruuvimeisselillä kangottamalla.Alta löytyy 10mm:n kiinnityspultit jotka olivat huomattavan löysällä.Jos kojelaudan nitinät kylmänä edes hiukan vähenisi.
Mututuntumalla polttoaineenkulutus tuntuisi laskevan tuon viimeisen sytytysyksikön vaihdon jälkeen.Sitä ei voi todistaa kuin mittauksin.
Pitäisin todenäköisempänä, että sytytystulpan syvennykseen vuotaa öljyä syvennystä ympäröivän putken alatiivisteestä, ei niinkään selvästi ylempänä olevasta tasotiiviisteestä/putken ylätiivisteestä.
Oman kokemukseni mukaan (85.000 km) öljyn tulo lakkaa, kun öljypinta tulppasyvennyksessä on noussut samalle tasolle kuin se normaalisti on sylinterinkannen päälläkin. Mitään haittaa kyseisestä vuodosta en ole huomannut.
Jaskan kertomusta Ladastaan lukiessani, olen tullut siihen tulokseen, että maahantuoja oli vaihtanut minun Lada 111 (vm 2000, 116’000 km) kaikki jäähdytysjärjestelmän letkut, ennen kuin se luovutettiin minulle. Ladassani jäähdytysjärjestelmän letkut olivat täysin kunnossa vielä 9 vuoden käytön jälkeen. Viimeisenä käyttövuotena jouduin lisäämään 3 dl jäähdytysnestettä kerran kuukaudessa. Tämä varmaankin johtui siitä, ettei paisuntasäiliössä ollut jäähdytysveden pinnan varoitusvalon anturin tiivistys ei ollut kunnossa. Sormella kokeilemalla anturin ympärillä oli selvästi tahmeaa nestettä.
Miksiköhän maahantuoja lopetti jäähdytysjärjestelmän letkujen vaihtamisen? Taisi tulla heille liian kalliiksi. Toivoivat, että jäähdytysjärjestelmän letkut kestävät takuuajan, ja sitten heillä riittää korjattavaa – esimerkiksi sylinterinkannen tiivisteen vaihdossa. Ovelia pirulaisia!
Tupolev kirjoitti:Jaskan kertomusta Ladastaan lukiessani, olen tullut siihen tulokseen, että maahantuoja oli vaihtanut minun Lada 111 (vm 2000, 116’000 km) kaikki jäähdytysjärjestelmän letkut, ennen kuin se luovutettiin minulle. Ladassani jäähdytysjärjestelmän letkut olivat täysin kunnossa vielä 9 vuoden käytön jälkeen. Viimeisenä käyttövuotena jouduin lisäämään 3 dl jäähdytysnestettä kerran kuukaudessa. Tämä varmaankin johtui siitä, ettei paisuntasäiliössä ollut jäähdytysveden pinnan varoitusvalon anturin tiivistys ei ollut kunnossa. Sormella kokeilemalla anturin ympärillä oli selvästi tahmeaa nestettä.
Miksiköhän maahantuoja lopetti jäähdytysjärjestelmän letkujen vaihtamisen? Taisi tulla heille liian kalliiksi. Toivoivat, että jäähdytysjärjestelmän letkut kestävät takuuajan, ja sitten heillä riittää korjattavaa – esimerkiksi sylinterinkannen tiivisteen vaihdossa. Ovelia pirulaisia!
Mulla oli kesäkuussa 2000 ostettu 111 johon ei oltu vaihdettu läppärin letkuja,ja tietenkin ne petti muutamassa viikossa.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Tupolev kirjoitti:Jaskan kertomusta Ladastaan lukiessani, olen tullut siihen tulokseen, että maahantuoja oli vaihtanut minun Lada 111 (vm 2000, 116’000 km) kaikki jäähdytysjärjestelmän letkut, ennen kuin se luovutettiin minulle. Ladassani jäähdytysjärjestelmän letkut olivat täysin kunnossa vielä 9 vuoden käytön jälkeen. Viimeisenä käyttövuotena jouduin lisäämään 3 dl jäähdytysnestettä kerran kuukaudessa. Tämä varmaankin johtui siitä, ettei paisuntasäiliössä ollut jäähdytysveden pinnan varoitusvalon anturin tiivistys ei ollut kunnossa. Sormella kokeilemalla anturin ympärillä oli selvästi tahmeaa nestettä.
Mulla oli kesäkuussa 2000 ostettu 111 johon ei oltu vaihdettu läppärin letkuja,ja tietenkin ne petti muutamassa viikossa.
Heti uutena havaitsin että ohuimmat letkut oli Italialaista valmistetta 10 kp paineenkestoineen.....ne on kyllä kestäneet kun normaali jäähdytysjärjestelmän paine tuskin ylittää 0,5 kp:ia.Sitä taas en tiedä missä ne oli vaihdettu?
1500i kirjoitti:Mitenkäs Jaskan 110 hiljaista ollut on siis tainut pelata?
Fiksauksen jälkeen en ole tupan kuoppaan katsonut,muutenkin koneeltaan hyvin pelannut.Mutu tuntumalta pa kulutus on laskenut.Otin tripin niin pääsee tankkauksen jälkeen mittaamaan keskikulutuksen.