Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Jaska HKI
tuon öljyongelman
Minkälainen koppa rakenne se oikein on jos ei saada pitämään?
Onko liian karkeat/kierot pinnat vai öljyiset tiivisteliimaa laittaessa luulishan tuon nyt pitäväksi saavan vai :roll:?
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

1500i kirjoitti:
Jaska HKI
tuon öljyongelman
Minkälainen koppa rakenne se oikein on jos ei saada pitämään?
Onko liian karkeat/kierot pinnat vai öljyiset tiivisteliimaa laittaessa luulishan tuon nyt pitäväksi saavan vai :roll:?
Koppahan on myös irroitettu Deltassa,kansiremontin yhteydessä.Ei se ennen sitä vuotanut,eli liekö siellä laittaneet tiivisteliimaa ensinkään???
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Oisiko käynyt että on jäänyt liimat pois :lol:.
Onko minkälainen käyttää auki ja laittaa/uusia se liima?
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Niin tai olisiko vähän huolimattomasti laitettu niiden tulpanreikien ympärille? Ilmeisen selvää, että vuoto on juuri niitä kansiremontin peruja.

Kuvasta näkyy tiivistettävät pinnat 16V:n venttiilikopassa. Tehtaan suosittelema tiivisteaine on Loctite 574.

Täytyy kai Delta-Autollakin sentään joku vastuu töistään olla - ei muuta kuin vaan tekemään reklamaatiota.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kiitos infosta Samarai.....jos tuo köyhä patentti ei toimi niin pitää ottaa yhteys Deltaan.

Kiristin kojelaudan yläkiinnitysmuttereita joiden arvelin olevan tuulilasin alareunan korkeudessa,kojelaudan päissä olevien ilmasuuttimien alla.Suuttimien ritilät lähtevät yläreunastaan tasapääruuvimeisselillä kangottamalla.Alta löytyy 10mm:n kiinnityspultit jotka olivat huomattavan löysällä.Jos kojelaudan nitinät kylmänä edes hiukan vähenisi.
Mututuntumalla polttoaineenkulutus tuntuisi laskevan tuon viimeisen sytytysyksikön vaihdon jälkeen.Sitä ei voi todistaa kuin mittauksin.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Jaska HKI kirjoitti:Kiitos infosta Samarai.....jos tuo köyhä patentti ei toimi niin pitää ottaa yhteys Deltaan.
Tottakai kannattaa viedä deltaan takuukorjaukseen. Kun käyttää valtuutettua korjaamoa, saa asiallisen takuun sekä osille että työlle! :D
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Pitäisin todenäköisempänä, että sytytystulpan syvennykseen vuotaa öljyä syvennystä ympäröivän putken alatiivisteestä, ei niinkään selvästi ylempänä olevasta tasotiiviisteestä/putken ylätiivisteestä.

Tässä http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... 6-7-15.jpg kuvassa on kyseinen putki asentajan kädessä. Tiivisterenkaat näkyvät oranssin värisinä.

***

Oman kokemukseni mukaan (85.000 km) öljyn tulo lakkaa, kun öljypinta tulppasyvennyksessä on noussut samalle tasolle kuin se normaalisti on sylinterinkannen päälläkin. Mitään haittaa kyseisestä vuodosta en ole huomannut.


menestystä

SvS

hakusanoja: 2112, 16-venttiilinen, öljyvuoto, sytytystulppa, voimamoottorit
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Tupolev
Viestit: 238
Liittynyt: 10.12.2007 19:23

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Tupolev »

Jaskan kertomusta Ladastaan lukiessani, olen tullut siihen tulokseen, että maahantuoja oli vaihtanut minun Lada 111 (vm 2000, 116’000 km) kaikki jäähdytysjärjestelmän letkut, ennen kuin se luovutettiin minulle. Ladassani jäähdytysjärjestelmän letkut olivat täysin kunnossa vielä 9 vuoden käytön jälkeen. Viimeisenä käyttövuotena jouduin lisäämään 3 dl jäähdytysnestettä kerran kuukaudessa. Tämä varmaankin johtui siitä, ettei paisuntasäiliössä ollut jäähdytysveden pinnan varoitusvalon anturin tiivistys ei ollut kunnossa. Sormella kokeilemalla anturin ympärillä oli selvästi tahmeaa nestettä.

Miksiköhän maahantuoja lopetti jäähdytysjärjestelmän letkujen vaihtamisen? Taisi tulla heille liian kalliiksi. Toivoivat, että jäähdytysjärjestelmän letkut kestävät takuuajan, ja sitten heillä riittää korjattavaa – esimerkiksi sylinterinkannen tiivisteen vaihdossa. Ovelia pirulaisia!
Sepesusi
Viestit: 328
Liittynyt: 14.5.2005 22:16
Paikkakunta: Kuopio

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

Tupolev kirjoitti:Jaskan kertomusta Ladastaan lukiessani, olen tullut siihen tulokseen, että maahantuoja oli vaihtanut minun Lada 111 (vm 2000, 116’000 km) kaikki jäähdytysjärjestelmän letkut, ennen kuin se luovutettiin minulle. Ladassani jäähdytysjärjestelmän letkut olivat täysin kunnossa vielä 9 vuoden käytön jälkeen. Viimeisenä käyttövuotena jouduin lisäämään 3 dl jäähdytysnestettä kerran kuukaudessa. Tämä varmaankin johtui siitä, ettei paisuntasäiliössä ollut jäähdytysveden pinnan varoitusvalon anturin tiivistys ei ollut kunnossa. Sormella kokeilemalla anturin ympärillä oli selvästi tahmeaa nestettä.

Miksiköhän maahantuoja lopetti jäähdytysjärjestelmän letkujen vaihtamisen? Taisi tulla heille liian kalliiksi. Toivoivat, että jäähdytysjärjestelmän letkut kestävät takuuajan, ja sitten heillä riittää korjattavaa – esimerkiksi sylinterinkannen tiivisteen vaihdossa. Ovelia pirulaisia!
Mulla oli kesäkuussa 2000 ostettu 111 johon ei oltu vaihdettu läppärin letkuja,ja tietenkin ne petti muutamassa viikossa.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Sepesusi kirjoitti:
Tupolev kirjoitti:Jaskan kertomusta Ladastaan lukiessani, olen tullut siihen tulokseen, että maahantuoja oli vaihtanut minun Lada 111 (vm 2000, 116’000 km) kaikki jäähdytysjärjestelmän letkut, ennen kuin se luovutettiin minulle. Ladassani jäähdytysjärjestelmän letkut olivat täysin kunnossa vielä 9 vuoden käytön jälkeen. Viimeisenä käyttövuotena jouduin lisäämään 3 dl jäähdytysnestettä kerran kuukaudessa. Tämä varmaankin johtui siitä, ettei paisuntasäiliössä ollut jäähdytysveden pinnan varoitusvalon anturin tiivistys ei ollut kunnossa. Sormella kokeilemalla anturin ympärillä oli selvästi tahmeaa nestettä.

Miksiköhän maahantuoja lopetti jäähdytysjärjestelmän letkujen vaihtamisen? Taisi tulla heille liian kalliiksi. Toivoivat, että jäähdytysjärjestelmän letkut kestävät takuuajan, ja sitten heillä riittää korjattavaa – esimerkiksi sylinterinkannen tiivisteen vaihdossa. Ovelia pirulaisia!
Mulla oli kesäkuussa 2000 ostettu 111 johon ei oltu vaihdettu läppärin letkuja,ja tietenkin ne petti muutamassa viikossa.
Heti uutena havaitsin että ohuimmat letkut oli Italialaista valmistetta 10 kp paineenkestoineen.....ne on kyllä kestäneet kun normaali jäähdytysjärjestelmän paine tuskin ylittää 0,5 kp:ia.Sitä taas en tiedä missä ne oli vaihdettu?
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Jaska HKI kirjoitti:....normaali jäähdytysjärjestelmän paine tuskin ylittää 0,5 kp:ia.
Terve!

Täyttötulpan ylipaineventtiili avautuu, kun järjestelmäpaine on 110 kPa (1,1 bar) suurempi kuin ulkoilmanpaine.

Alipaineventtiili avatuu vastaavasti 3...13 kPa paine-erolla.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
lada-juntti
Viestit: 482
Liittynyt: 23.5.2006 8:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Sananen öljynvaihdoista.

Kun öljynvaihdon suorittaa maahantuojan huolto, niin saa taatusti onnistuneen työn, ilman pelkoa vuodoista.
Viimeksi muokannut lada-juntti, 7.12.2009 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Mitenkäs Jaskan 110 hiljaista ollut on siis tainut pelata?
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

1500i kirjoitti:Mitenkäs Jaskan 110 hiljaista ollut on siis tainut pelata?
Fiksauksen jälkeen en ole tupan kuoppaan katsonut,muutenkin koneeltaan hyvin pelannut.Mutu tuntumalta pa kulutus on laskenut.Otin tripin niin pääsee tankkauksen jälkeen mittaamaan keskikulutuksen.
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Jospa se siitä toivon mukaan vetristyy eikä ole vailla korjaamolle :wink: .
Avensis stw
Ex.21093 -00
Vastaa Viestiin