Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja samarai »

1500i kirjoitti:Lueskelin joutessaan tätä ketjua taaksepäin siellä oli ollut mittaristossa vika joka hävitti virrat. Loppui mittarin vaihdolla mutta olisi loppunut vissiin sen kuumuvan osan vaihdollakin.
Eli voiko johtua mittaristosta? Meneekö sinne suoraan virtaa vai vain virrat päällä ollessa?
Juu menee virta siihen toiseen pistokkeeseen vaikka virrat on pois päältä (muistaakseni oli tuo valkoinen pistoke).
http://www.servimg.com/image_preview.ph ... u=11337384

Tuo punaisella nuolella kuvassa osoitettu regulaattori kuumeni polttavaksi ja purki virrat täysin yön aikana. Mittaritaulu kyllä on helppo irrottaa ja kokeilla ihan käsivaraisesti lämpeneekö tuo osa kun virrat on pois kytketty. Tässä tapauksessa myös koko taulu oli kyllä mykkänä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Soittivat Delta-autosta....epäilevät "ohjainlaitevikaa tai sytytysyksikkövikaa".Koska varaosia ei ole (merkkiliike??)korjaus menee ensi viikkoon.Viisi vuotta vanha auto eikä varaosia??.Luin Klassikot 1/2009 kuinka 74 vuotias pappa oli käynyt Wartburgilla Eisenachissa Saksassa.Autolla oli ikää 40 vuotta.Viisisuotiaalla Ladalla ei uskalla lähteä 10 km pitemmälle :lol: :lol:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Onnea Jaska! Sivusta seurataan milloin lopullinen räjähdys tapahtuu (miehessä ja autossa) :D

Tää oli sitten sarkasmia.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Tänään tilanne päivitettynä.
Otin mittariston irti ja molemmat pistokkeet irti, ei vaikutusta.
Starttimoottorista johdot irti, ei vaikutusta.
Oho, mittarivaijeria ei ole ja silti nopeusmittari toimii. :D
Käytin autoa ja sitten sammutin, otin laturista kaikki johdot irti ja erilleen, akun kengät jätin paikoilleen.
Kohta ajonesto piipitti päälle ja mittasin. Häviö noin 13.5ma.
Ajonesto toimii näköjään, eli joku virtakaapeli menee akun + navasta jonnekkin, eikä kaikki kierräkkään tuon laturista lähtevän 2 yhdessä olevan kaapelin kautta.
Mitä vielä voisin tutkia?
Kiitos kaikille tähänastisesta neuvoista ja vinkeistä.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!

Onko Jaska autoosi koskaan vaihdettu sytytyspuolaa? Muistelen, että autosi on jo sen verran vanha, että siinä täytyy ainakin alunperin olla ennen lokakuuta 2003 valmistettu (todennäköisesti ATE-2 -merkkinen) puola.

Ne eivät ole maailman parhaita (paitsi GM-puolat, jollaista autossasi tuskin kuitenkaan on).

Moskovalaisten ATE-2 -puolien valmistusajankohta on merkitty puolan päälle. Autossasi lienee juuri ATE-puola. Jos puola on RD (Joskar-Ola'sta) tai novosibirskiläinen, heittäisin sen heti hel... , siis pois, valmistusajankohdasta riippumatta.

Kuvaamasi oireet ovat kuin puolavikaisessa autossa. Sytytysjohtimien uusinnastakaan ei liene vahinkoa.

Kuvassa on valmistusajankohta tekstin "12 V" vieressä olevassa ympyränmuotoisessa merkinnässä. Merkinnän keskellä on vuosiluku, kehää kohti osoittava nuoli näyttää valmistuskuukauden.


Kuva

menestystä joka tapauksessa

SvS
Olit oikeassa! Sytytyspuola oli tullut matkansa päähän.Korjauksen hinta 246€.Lisäksi vaihdatin rajakatkaisimen oveen....siinä oli sellainen vika ettei tappi aina tullut ulos eikä resetoinut ajonestolaitetta eikä sytyttänyt sisävaloa.Mielestäni sytytytyslaite oireilee myös ennen hajoamista epävakaana tyhjäkäyntinä.
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Onko kellään tietoa minkämerkkinen puola on tuo Motonetissä myytävä malli?Käykö 16 V malliin ensinkään?
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Autooni oli vaihdettu:
Sytytyspuolan I+A
K 37-050

Sytytyspuola 16V/8V/ Samara
10 21120370501001

Vaikuttaisi siis siltä että satakympissä ja Samarassa on sama puola venttiilimäärään katsomatta.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

16- ja 8-venttiilisissä on pääsääntöisesti sama puola. Uudemmat 16-v-pelit, joissa tulppakohtainen puola, lienevät sitten eri juttu.

@Jaska!

Erinomaista, että vika löytyi ja saatiin ilmeisesti kuntoonkin.

Sökö puola saattaa olla monenmoisen muunkin ongelman aiheuttaja. En pitäisi ihmeenä, jos esimerkiksi jäähdytysletkuongelmasi olisivat perua sytytyskatkoista ja heiluvasta moottorista. Kuten ilmeisesti jäädytysnestevajeesta johtunut kannentiivistevauriokin.

Toivottavasti hurjana heilunut vaihdetankokin nyt rauhoittuu. Enkä pitäisi aivan poissuljettuna generaattorin mutterin löystymisen johtumista myös puolasta.

Autossasi on saattanut olla jonkinasteista puolavikaa tehtaalta asti. Tämä nyt tietysti arvaus, eikä tieto.

menestystä joka tapauksessa

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Kokemusta lumiketjuista 111:ssä, jossa 2112-moottori (1,5-litrainen, 16-venttiilinen).

Kävin talvilomalla korpimökillä, jonne auraamaton tie. Kolmekymmentä senttiä melko irtonaista pakkaslunta, tiessä sorapohja.

Auto etenee ketjuilla melko hyvin, ongelmia tulee lähinnä silloin, kun alusta alkaa kantaa liikaa tai auto puskee edellään lumivallia.

Ketjuilla ajon ominaisuus on tavallisesti se, että auto liikkuu, kunhan ketjut syövät itsensä lumen ja jään läpi maapohjaan. Tällöin meno on melko nykivää ja tärisevää, moottorivoimaa tarvitaan melkoisesti (onneksi sitä Ladassa on) ja kytkimen polttamisen mahdollisuus kyttää lähistöllä (iskee, jos ei pidä varaansa).

Tällä reissulla sattui peräjälkeen kaksikin hupitapausta.

Ensiksi irtosi toinen eturengas vanteelta (sisärenkaaton, paineena 0,22 MPa), päästi ilmoille kumisavut ja sitten paineet => pyöränvaihtotyö hangessa ja hieman varovammin eteenpäin.

Seuraavaksi irrotti kovin täristävä ja ravistava meno (nopeusmittarissa n. 30 km/h, kun eteneminen "mummo lumessa" -tahtista) jäähdyttimen alavesiletkun jäädyttimen puoleisesta päästä. Jäähdytinnesteen imelän hajun ilmestyminen komentosillalle kehotti kääntämään virta-avainta vastapäivään. Moottori ehti käydä vajaalla nestemäärällä ehkä 15 sekuntia, joten sen ihmeempää vauriota ei syntynyt.

Seurauksena oli hieman epämiellyttävä kamppailu ruosteisen letkunkiristimen kanssa hangessa moottorin alasuojapellin ja jäähdyttimen/puskurin välissä. Sekä veden nouto jalkapatikassa matkojen päästä. Mielessä kävi jopa useammaksi päiväksi varattujen saunaoluiden kaato jäädyttimeen (nestettä tarvittiin 5 litraa), mutta onnistuin välttämään moisen hullutuksen toteuttamisen.

Nyt jo takaisin ns. sivistyksessä.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
lada-juntti
Viestit: 482
Liittynyt: 23.5.2006 8:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Jos tässä pitäis tikulla kaivaa jotain negatiivista omasta satakympistä, niin kyllä se on se tuulilasin pesunesteen loppumisen varoitusvalo. Se palaa nykyään aina, kun lämpötila laskee alle -10 C . Mutta se on sen luokan vika, että siitä ei suurta dramatiikkaa pysty kehittämään. Muuten Lada 110 on absoluuttisen luotettavasti palvellut talven 2008-2009.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
mam
Viestit: 204
Liittynyt: 17.10.2004 16:31
Paikkakunta: "paska kaupunni"

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja mam »

Joko akun purkautuminen on selvinnyt?
Oletko irrottanut radion? Se on mielestäni yksi todennäköisimmistä virrankuluttajista.

Akku menee suoraan:
-rele/sulakeboksiin - alla on 5 liitintä, jotka irrottamalla saa selville onko siellä 'vuotoa'
-mittaristoon, tämä onkin jo ketjusta päätellen tarkistettu
-valokytkimelle
-hätävilkulle
-kellolle
-lämpötilansäätöyksikölle
-varotusvalo/summeri-kombinaatille
-keskuslukituksenohjaukselle
-moottorin ohjaimelle
-radiolle
Vain olennainen on tärkeää.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

4 sylinterin kuoppaan kerääntyy edelleen öljyä.Imin öljyn öljyntulpan kuopasta mehupillistä ja korvahuuhtelututista rakennetullla työkalulla.Öljyä tuli muutama kuutiosentti.Sitten puhdistin oletetun vuotokohdan erittäin vahvalla hiilivedyllä jota firmassa myös "omapesuksi" kutsutaan.Työkaluna oli puutikku jonka ympärille oli kääritty liuotinaineeseen kastettu talouspaperi.Tiivistemassana käytin "Universal Blue gasket & Jointing Compoundia".jota levitin saumaan puusta vuollulla lusikkamaisella työkalulla.Apuna oli myös otsalamppu näkyvyyden parantamiseksi.Jään seuraamaan tilannetta.Näinkin pärjää mutta ei viitsisi ropeltaa konehuoneessa aina 500km välein.
komsomolka77

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja komsomolka77 »

Lada Scandinavia kirjoitti:Selailin eilen illalla vuoteessa, Venäjänkielistä Lada remont kirjaa ja sieltä löytyi hieno värillinen sähkökaavio.
2 yhdessä olevaa vaaleanpunaista kaapelia. Toinen näyttäisi menevän virtalukkoon ja releihin ja toinen menisi johonkin poksiin.(MOHTAKXHbI..)
Huomenna päivällä selviää mikä tämä mohtaxi on.
Sanon vaan, että ei hyvältä näytä.
(sulakkeet oli jo katottu/tarkastettu ja ei vikaa)
Montazhnyj blok on SULAKERASIA.
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

nyt loppui yksi aikakausi ja Lada 112 16 V vm.2002 jatkaa matkaansa jonkun muun kanssa.Auto ilmeisesti suuntaa kulkunsa Kasakstaniin,sinne Vladimir sanoi sen menevän "Venäjä ei enaa hjuva,pitää viedä kauemmas".
Käyttöauton muuttuminen jokapäiväiseksi harrasteeksi ei oikein sopinut nyt kuvaan,harrasteautoja on muutenkin.Tuntuu siltä että matkan varrella tuli korjattua melkein kaikki mitä korjattavissa on ja vähän enemmänkin.. :( No sattu ehkä vaan huonompi yksilö.Puuhastelu itä-autojen kanssa kuitenkin jatkuu,harrastuspohjalta
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Warreossi kirjoitti:nyt loppui yksi aikakausi ja Lada 112 16 V vm.2002 jatkaa matkaansa jonkun muun kanssa.Auto ilmeisesti suuntaa kulkunsa Kasakstaniin,sinne Vladimir sanoi sen menevän "Venäjä ei enaa hjuva,pitää viedä kauemmas".
Käyttöauton muuttuminen jokapäiväiseksi harrasteeksi ei oikein sopinut nyt kuvaan,harrasteautoja on muutenkin.Tuntuu siltä että matkan varrella tuli korjattua melkein kaikki mitä korjattavissa on ja vähän enemmänkin.. :( No sattu ehkä vaan huonompi yksilö.Puuhastelu itä-autojen kanssa kuitenkin jatkuu,harrastuspohjalta
...voin myös kuvitella miltä tuntuu.110 on huonoin Lada mitä koskaan on rakennettu.Minullakin odottaa tuon öljyongelman lisäksi toimimaton oikea takaikkuna,kontaktihäiriö toisessa takajarruvalossa,silloin tällöin määkivä termostaattipuhallin,jumittava valonkorkeuden säädin,rikkoutunut takapissapoika,kurnuttava vaihdekepin nivel.Olen alkanut jo pitää autossani samanlaista työkaluarsenaalia kuin 20 vuotta sitten jolloin autoni maksoivat 1-5% nykyisen ostohinnasta jättämättä vähempää tielle.Paska mikä paska.
Vastaa Viestiin