Nonnis kirjoitti:
Tulkaa potkimaan mua perseelle että projektit etenis...
Asut sen verran kaukana nykyään ettei viitti Nivalla (ulinaa ja nitinää ja 20l/100 kulutus) lähtee ihan vaan pyllyä potkimaan
Ootkos ajatellut että laittaisit levikkeet kaariin??
Jos sulla on ne Suzukin orkkismankelit (kiinnityspinta suora eli mahdollisuus laittaa väärinpäin) niin edessä saattaa jo kapeempikin rengas tulla kaarilinjan ulkopuolelle, mutta äkkiseltään luulisin että 205/70-15 ei tuu.
Tossa vaan tulee sellanenkin käytännön onkelma eteen että 205/70-15 rengas, joka on 203-211mm levee ja 6" levee vanne niin paineita ei kärsi laskea kauheen alas. Mulla on itellä ny 235/75-15 renkaat ja 6" levee vanne ja mettäpaineina oon alimmillaan pitäny 0,5-0,7, tolla yhdistelmällä ei tuu vielä ongelmia mut samankokoselle vanteelle 205/70-15 niin ei tosiaan kauheen alas voi paineita laskee. Talvella pärjää metässä maantiepaineilla 1,8 mutta on paljon tuskasempaa, kesällä taas on ihan ehdoton laskee paineet alas, pito moninkertaistuu, pääsee ajaan tyhjäkäynnillä paikkoja joissa täysillä paineilla joutuis vetään vauhdilla.
Yks vaihtoehto on Suzuki Vitaran 15" vanne jossa ET taasen vie sisäänpäin, tällä vanteella 235 rengas pysyy takana nippanappa kaarilinjan sisäpuolella, edessä voi tulla jonkun millin ulos.
Tossa Nivassa on BFG:n 235/75-15 kitkarenkaat Vitaran valsseilla:
Maantiellä toi rengas otti kiinni etukaaren etukulmaan ja töyssyissä raapas takakaareen, laikkasin etukulmasta siististi palan pois ja sen jälkeen sillä pärjäs jo mettässäkin.
Toi Vitaran vanne vaan ei varmaan nyt tuu kysymykseen kun sulla noita vanteita jo on ja noita ei oo ees kauheesti tarjolla.
205/80-16 orkkisvanteella (5,5") voi paineet varmasti laskea 0,9 jopa 0,7 mut se kannattaa sit kokeilla kun menee mettään vararengas mukana!
Noista rajottamisista sen verran että etupään jousituksessa ei tarvi tehä mitään lisärajotuksia vaan ennemminkin leikata rajoitinkumeista pois jotta saa paremman liikeradan, takana sisäänjouston rajoitus onnistuu helpoimmillaan liimaamalla sikamassalla jääkiekkoja jousilautaseen (jos levitetyt vanteet ja 205/80-16 niin riittää 1/puoli mutta orkkis ET:llä tarvii 2/puoli). Kääntyvyyden rajoitus on myöskin helppoa, simpukan kaksi alinta kiinnityspulttia auki ja kummankin pultinkannan alle yhdet prikat ja paketti takas kasaan.
Kaariakin pystyy muokkaan niin että ne vielä säilyttää orkkisilmeen joko laikkaamalla tai vasaroimalla.
Noita rajotusohjeita ym. on myös tonne tullu kirjotettua:
http://sorono.tk -> Nivanurkka -> Rengastus