Lada 2107 1700i -94
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lada 2107 1700i -94
Minä kyllä veikkaan että 1700:sissa ei ole yli 400 tkm ylittäneitä yksilöitä siitä syystä että silloin kun tuo on on tullut markkinoille ovat paljon ajavat päätyneet ostamaan jonkun muun auton kuin Ladan.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Lada 2107 1700i -94
Yhdyn etelliseen puhujaan..samaa mieltä.... Ja voisin minä ottaa 1700 ladan se ei este eikä nuo saastepaskatkaan ole este että miksi vieroksuisin ladaa... Jos lada tekisi kolmepyöräisenkin Ladan Voisin ottaa sellaisenkin vaikka azteekki versiona... Paskan kanssa on tultava toimeen.jos sellaisen haluaa...aina voi yrittää parantaa tehtaan tekemiä sätöksiä...lada on yksi merkki jota voi tuunata mieleisekseen... Rahaa siihen voi laittaa paljonkin.tai sitten ei. Mutta mun paska lada on mun paskalada..ja jos kyyti ei kelpaa niin se ei oo mun vika... Minä oon sen suhteen onnellisessa asemassa että melkein kaikkia lada malleja olen päässyt ajamaan ja omistamaan. Ja ladojen ostaminen jatkuu jos minusta kiinni on. Vaikka niitä azteekkia ja muita sähköhirviöitä. Tai Gm samaraa.. Toiset pystyy hyväksymään vain takaveto ladan..... Niin tuli ex appi ukostakin lada autoilija ennen kuolemaansa.... Viimeisen kerran nähdessä hän sanoi. Että olisi aikaisemmin pitänyt ladoihin tutustua kunnolla..... Ei ole koiraa karvoihin katsoa. Ja mitä rumempi reppu sen paremmat eväät..
Re: Lada 2107 1700i -94
Joo, kyllä ne uudistukset ovat vielä kuukausien päässä. Sinun tapauksessa suosittelen käyttämään tuota facebook kikkaa. Tee sinne vaikka kansio Ladaboard, jonka sitten piilotat. Suosittelen asentamaan tämän ohjelman. Käytät vain kuvat sen kautta ennen kuin lisäät facebookkiin. Valitse resoluutio sieltä listasta sen mukaan, onko kuvasi laajakuvasuhteessa, vai sellaisia normaaleja. Kysy ihmeessä apua, kun pääset tähän vaiheeseen!
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 2107 1700i -94
Eilen sain sisustan kasattua lähes loppuun asti, oikeastaan sellaiseksi mitä se olikin ennen kuin autoni oksennettiin hirveän näköiseksi... Nyt paikoillaan on siis lattiamatto, muovilistat, turvavyöt, penkit yms, edessä ovipahvit, taakse en ole vielä ehtinyt poraamaan reikiä ruuveja varten ja muokkaamaan tuttuni verhoilemia ovipahveja autooni sopivaksi. Kierroslukumittarin toimintaa tutkin taas todella monta tuntia, turhaan...
Nyt alkaa tuntumaan siltä että sen toimimattomuus taitaa jäädä ikuiseksi mysteeriksi, otin jokaisen liittimen irti sulakerasiasta konehuoneen puolelta sekä ohjaamon puolelta, ruiskutin reilusti crc:tä ja rapsuttelin kaikki puhtaaksi, otin kojelaudankin jälleen kerran pois ja puhdistin jokaisen liittimen minkä vain löysin ja ei, kierroslukumittari ei vain halua toimia... Otin peltoautostani (2107 1300) mittariston väliaikaisesti irti ja koetin sitä tähän käyttöautooni paikoilleen koska tiedän että siinä peltoautoni mittaristossa toimii varmasti kierroslukumittari. Eihän se viisari värähtänytkään kun asensin sen mittarin 1700i Ladaani, kosketuskynällä tutkin jälleen ja siihen oranssiin liittimeen joka tulee mittariston taakse, 4 johdosta vain yhteen tulee virtaa ja sen johdon väri on valkoinen, olen aika varma että johonkin muuhunkin piuhaan pitäisi tulla virtaa... Takarenkaan kudosvauriokin vain pahenee, nyt täristää ajossa jo aivan kamalasti, vieläkään ei voi kesärenkaita laittaa alle kun oma pihatie on pelkkää ylämäkeä, tosi varjoinen metsän takia ja siksi aivan jäässä, ei siis mitään toivoa että kesärenkailla pääsisin pihasta pois, vielä kun muutaman viikon kestäisi tuo takapyörä niin sitten voisi laittaa kesägummit alle ja jauhaa peltoautoilla nuo kudosvauroiset renkaat puhki.
Eilen muuten meni viimein 30 000km rikki, tänään mittarissa on jo yli 30 200
Ei varmaankaan mene kauan kunnes taas pyörähtää uusi kymppitonni mittariin, veikkaisin että viimeistään toukokuun lopussa menee 40 000 rikki mikäli ei tule suurempia ongelmia tuon auton kanssa.
Ja Zapsky, otan vaikka yhteyttä sinuun muutaman päivän päästä yv:llä tuosta kuvien liittämisestä, ongelmia tulee varmasti kun minä koitan saada jotakin aikaiseksi tietokoneella...
Viimeinen viikko käynnistyy ammattikoulussa, CE-inssi meni läpi tuossa 4.4 ja pian alkaa työharjoittelujakso, sen jälkeen odottelen todistusta. En osaa sanoa miten tämä tuleva viikko vierähtää mutta jos minulla on aikaa niin joku ilta perehdyn tuohon kuvien liittämiseen, sitten voin viimein julkaista lisää kuvia täällä kaikkien nähtäväksi että minkälainen raato tuo minun käyttöautoni oikein on 

Eilen muuten meni viimein 30 000km rikki, tänään mittarissa on jo yli 30 200

Ja Zapsky, otan vaikka yhteyttä sinuun muutaman päivän päästä yv:llä tuosta kuvien liittämisestä, ongelmia tulee varmasti kun minä koitan saada jotakin aikaiseksi tietokoneella...


Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 2107 1700i -94
Tänään vaihdoin moottoriöljyt sekä suodattimen, moottoriin hujahti Valvolinen 10W-40 Max Life jälleen kerran. Huomasin myös tänään että paisuntasäiliössäni on halkeama, pitää sekin siis vaihtaa parempaan. On tullut jälleen päristeltyä kylillä aika paljon Ladalla, nyt mittarissa on jo yli 30 800km ja lisää kilometrejä tulee joka päivä, ja paljon.....
Sen kyllä huomaa autoni kunnossa, jokainen kulutusosa jota en ole vielä uusinut, alkaa hajoamaan vähitellen. Jo muutamana päivänä startti on rääkäissyt pahasti eikä se ole oikein ottanut kunnolla vauhtipyörään kiinni, olisikohan startin hampaat kuluneet, veikkaisin että ennemmin startti kuin vauhtipyörä, mutta mistäs sitä tietää kumpi on alkanut pyöristyä vai onko peräti molemmat
Vika on vasta alkava ja vielä pärjää ihan hyvin, oikeastaan 95% varmuudella startti ei rääkäise kun avaimesta kääntää mutta tästä se lähtee, eipä tuo vika itsekseen korjaannu jos ei mitään tee vaan pahemmaksihan se tuosta menee, varmaankin kesällä pääsen jossakin vaiheessa vaihtamaan startin tai sitten vauhtipyörän. 1 sekä 2 vaihde rusahtaa välillä todella rumasti, aivan kuin vaihtaisi ilman kytkintä, työsylinteri on uusittu syksymmällä ja pääsylinteri hetki sitten ja vieläkin tuntuu että kytkin ei oikein pelaa kunnolla, vähän kyllä epäilen että tuo 5 vaihteinen laatikkokin saattaa olla hajoamassa, en tiedä... Voipi olla että kytkimenpainelaakeri ei ole ihan kunnossa ja pysy tahdissa mukana, jos köröttelee rauhassa ja vaihtaa hitaasti vaihteita niin ei ole mitään ongelmaa, mutta jos vähänkään innostuu kiihdyttämään ripeästi ja tempaisee nopeasti vaihdetta isommaksi niin toisinaan rusahtaa kauheasti, ihan kuin painelaakeri hieman jumittaisi
Kun autoni on paikoillaan vaihde vapaalla niin toisinaan kuuluu vaihteistosta vaimea vihellys, kun painaa kytkimen pohjaan niin ääni loppuu, tämäkin viittaisi mielestäni painelaakeriin ellen sitten vallan pahasti erehdy? Jälleen kerran pitäisi ottaa takaveto Ladasta vaihdelaatikko irti joku päivä ja kahtella mikä on vikana, onneksi tuokin operaatio on tullut tehtyä niin monta kertaa muihin autoihini että siitä on tullut jo rutiini eikä se vie enää kauaa aikaa 
Maanantaina kävin viimein teettämässä itselleni takalasitarran tuohon 1700i Ladaan, eilen se oli sitten valmis ja kävin noutamassa sen ja kotiin päästyäni asensin sen paikoilleen, mielestäni se teki autostani ihan eri näköisen ja todella hienon! Kun autoni on mattamusta, on tummennetut takalasit, tuplaputket ja takalasissa lukee nyt isoin valkoisin kirjaimin yläreunassa Ladaritari, minusta tuo auto on nyt todella tyylikäs, kyllä nyt kelpaa kruisailla kaupungilla kun on tuo takalasitarra paikoillaan
Huomenna olisi lyhyt koulupäivä, kun pääsen kotiin niin ajattelin vaihtaa taakse kesärenkaat, eteen jätän vielä nastat, otan pikkusiskoni sekä haen kaverini kyytiin ja lähdemme hakemaan Turusta kaverilleni uutta käyttöautoa, 2.0 litraista doch sierraa
Kello 12 jälkeen lähdemme valumaan Jyväskylästä kohti etelää ja ajattelin että matkalla voisin käydä vierailemassa Tampereen Motonetissä kun se on tavallaan matkan varrella. Turun Motonetissä en aio huomenna käydä, vaan käyn sitten kuun lopussa samalla kun on miitti, kun jätän huomenna käymättä niin ompahan syy tulla pyörähtämään Turussa toisenkin kerran
Huomenna siis Turku tärisee, ehkäpä joku saattaa nähdä tuon mattamustan raatoni liikenteessä, ajattelin hieman tutkia kaupunkia ja ajella Turussakin kylärinkiä mikäli on ylimääräistä aikaa. Tai no, minullahan ei ole kiire mihinkään, en ole ikinä aikaisemmin Turussa käynyt joten voisin ajella uudessa kaupungissa vaikka koko päivän, en sitten noista kyytiläisistä tiedä miten ne rajoittavat ajelun himoani huomenna..... 




Maanantaina kävin viimein teettämässä itselleni takalasitarran tuohon 1700i Ladaan, eilen se oli sitten valmis ja kävin noutamassa sen ja kotiin päästyäni asensin sen paikoilleen, mielestäni se teki autostani ihan eri näköisen ja todella hienon! Kun autoni on mattamusta, on tummennetut takalasit, tuplaputket ja takalasissa lukee nyt isoin valkoisin kirjaimin yläreunassa Ladaritari, minusta tuo auto on nyt todella tyylikäs, kyllä nyt kelpaa kruisailla kaupungilla kun on tuo takalasitarra paikoillaan

Huomenna olisi lyhyt koulupäivä, kun pääsen kotiin niin ajattelin vaihtaa taakse kesärenkaat, eteen jätän vielä nastat, otan pikkusiskoni sekä haen kaverini kyytiin ja lähdemme hakemaan Turusta kaverilleni uutta käyttöautoa, 2.0 litraista doch sierraa




Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lada 2107 1700i -94
Onkos tuosta sekarengastuksesta tulossa muoti vai onko sitä aina harrastettu? Siis sitä että autossa on sekä nasta että kesärenkaita. Vai onko sinulla edessä kitkat? Jos näin niin huutelen ehkä turhaan sekarengastuksesta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lada 2107 1700i -94
Miksi? Kannttaa ehkä viedä johonkin rengasliikeeseen vaihdatettavaksi, siellä jaksavat vaihtaa kaikki renkaat. Toki varmaan tiedätikin että on tieliikennelain vastaista pitää alla nastallisia ja nastattomia renkaita. Oletko muuten miettinyt kun kaarteessa painat jarrua ja takana on huonosti pitävät renkaat? Kaiki autossa oliat muuttuvat matkustajiksi, siksi taka-akselilla pitäisi aina olla ne paremmat renkaat.Ladaritari kirjoitti:ajattelin vaihtaa taakse kesärenkaat, eteen jätän vielä nastat
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 2107 1700i -94
No tuo oma pihatieni on aivan jäässä ja olen peltoautoilla yrittänyt sitä kesärenkailla ajella, ei siitä tule yhtään mitään kun tuo pihatie on kuin luistinrata, ei tarvitse paljoa olla vauhtia niin puskee koko ajan eikä kapea tie meinaa riittää millään... Siksi jätän eteen nastat että auton ohjaaminen olisi mahdollista, vähän tekee tiukkaa päästä ylämäki ylös kun takana on kesärenkaat mutta se onnistuu kyllä kun vähän kerää vauhtia. Ja mikäli oikein muistan tuota lakia niin samalla akselilla pitää olla samanlaiset renkaat, eli edessä saa olla nastat ja takana kesärenkaat ellen erehdy?... Odottelen vielä ainakin viikon tai pari jotta missään ei ole jäätä niin vaihdan sitten eteenkin kesärenkaat.
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: Lada 2107 1700i -94
Tuollaista kauppaa ei ole olemassa. On vain Pirkkalan Motonet. Suokaa anteeksi saivartelu.Ladaritari kirjoitti:Tampereen Motonetissa
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Lada 2107 1700i -94
Ladaritari kirjoitti: ...
Ja mikäli oikein muistan tuota lakia niin samalla akselilla pitää olla samanlaiset renkaat, eli edessä saa olla nastat ja takana kesärenkaat ellen erehdy?... Odottelen vielä ainakin viikon tai pari jotta missään ei ole jäätä niin vaihdan sitten eteenkin kesärenkaat.
Muistat väärin, nastat täytyy olla joka nurkassa tai ei ollenkaan. En kyllä itsekään tuollaista rengastusta ymmärrä, mutta kukin tyylillään

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lada 2107 1700i -94
Finlex
"Henkilö- ja pakettiauton (M1- ja N1 luokka) sekä kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin perävaunun (O1- ja O2-luokka) ja erikoisauton samalle akselille asennettavien renkaiden on oltava mitoiltaan, rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan samanlaiset. Jos tällaisessa autossa tai perävaunussa käytetään muita kuin vyörenkaita, sellaiset on asennettava kaikkiin pyöriin. Muussakaan autossa, auton perävaunussa tai hinattavassa laitteessa ei samalla akselilla saa käyttää siinä määrin erilaisia renkaita, että siitä voi aiheutua haittaa tai vaaraa."
...
"Käytettäessä nastarenkaita henkilö- tai pakettiautossa (M1- ja N1- luokka) tai kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin perävaunussa (O1-ja O2-luokka) taikka erikoisautossa on nastarenkaat, paripyörien toisia pyöriä lukuun ottamatta, asennettava ajoneuvon kaikkiin pyöriin. Ajoneuvon eri renkaissa saavat nastamäärät poiketa enintään 25 prosenttia ajoneuvon sen renkaan nastamäärästä, jossa nastoja on eniten."
Tämän lainasin laiskuuttani tuolta Kokemuksia halvasta Samarasta -ketjusta. Olisin kai voinut linkittääkin ja tästä jää nyt tämän tiedon kaivajan nimikin pois.
Edelleen kysyn että onko tästä SEKARENGASTUKSESTA tullut muotia vai onko noin ajeltu aina?
Itse olen leikkinyt kesäaikaan nypityillä nastarenkailla, mutta ei ole koskaan tullut mieleenikään laitella nastallisia, nypittyjä, kitkoja ja kesärenkaita talvikelille tai edes näiksi ns. välikausiksi kun ei ole enää talvirengaspakkoa, mutta niitä saa vielä tai jo käyttää.
Kysynkin yleisesti toisen kysymyksen: Mikä on teon Motiivi?
"Henkilö- ja pakettiauton (M1- ja N1 luokka) sekä kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin perävaunun (O1- ja O2-luokka) ja erikoisauton samalle akselille asennettavien renkaiden on oltava mitoiltaan, rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan samanlaiset. Jos tällaisessa autossa tai perävaunussa käytetään muita kuin vyörenkaita, sellaiset on asennettava kaikkiin pyöriin. Muussakaan autossa, auton perävaunussa tai hinattavassa laitteessa ei samalla akselilla saa käyttää siinä määrin erilaisia renkaita, että siitä voi aiheutua haittaa tai vaaraa."
...
"Käytettäessä nastarenkaita henkilö- tai pakettiautossa (M1- ja N1- luokka) tai kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin perävaunussa (O1-ja O2-luokka) taikka erikoisautossa on nastarenkaat, paripyörien toisia pyöriä lukuun ottamatta, asennettava ajoneuvon kaikkiin pyöriin. Ajoneuvon eri renkaissa saavat nastamäärät poiketa enintään 25 prosenttia ajoneuvon sen renkaan nastamäärästä, jossa nastoja on eniten."
Tämän lainasin laiskuuttani tuolta Kokemuksia halvasta Samarasta -ketjusta. Olisin kai voinut linkittääkin ja tästä jää nyt tämän tiedon kaivajan nimikin pois.
Edelleen kysyn että onko tästä SEKARENGASTUKSESTA tullut muotia vai onko noin ajeltu aina?
Itse olen leikkinyt kesäaikaan nypityillä nastarenkailla, mutta ei ole koskaan tullut mieleenikään laitella nastallisia, nypittyjä, kitkoja ja kesärenkaita talvikelille tai edes näiksi ns. välikausiksi kun ei ole enää talvirengaspakkoa, mutta niitä saa vielä tai jo käyttää.
Kysynkin yleisesti toisen kysymyksen: Mikä on teon Motiivi?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lada 2107 1700i -94
Pelaavathan jotkut venäläistä rulettiakin.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 2107 1700i -94
No rengasongelmahan syntyi kun osittain kiire painoi päälle kun kaverin piti päästä sinne Turkuun sitä Sierraa ostamaan. Omistan autonrenkaita aivan jumalattomasti ja ne on tungettu ahtaasti pariin huoneeseen ja ovat sieltä todella vaikeasti otettavissa, ja sitten niitä on autojeni peräkontissä, takapenkeillä, pitkin pihoja, autotallissa, piharakennuksissa yms...
Kauhealla kiireellä koitettiin löytää joitakin hyviä renkaita Ladaani alle kun takarenkaassa oli se kudosvaurio, ei sillä pyörällä olisi uskaltanut pitkälle matkalle lähteä. Noh, löytyipä yksi kierros kesärenkaita, ajattelin että jätän eteen vielä hyvät ja kunnossa olevat nastapyörät ja laitan taakse kesärenkaat, hetken tuumin ja tulin siihen tulokseen että vaihdoin kesärenkaat joka nurkkaan ja lähdettiin matkaan. Reissu meni hyvin, nyt on sitten Pirkkalan Motonetissäkin vierailtu ja vanilja wunderi sieltäkin ostettu, sekä Sierrasta syntyi kaupat, kotiin tullessani alkoi satamaan räntää ja tie muuttui joistakin kohdista todella liukkaaksi... Siinä tilanteessa jäin kyllä kaipaamaan että olisi ollut nastarenkaat edessä, eipä tuo haittaa vaikka Lada hieman kylki edellä menisikin jos perä vähän irtoaa tiestä, toki 4 nastarengasta olisi ollut kaikista parhain vaihtoehto sille kelille... Pääsin kuitenkin Ladallani ehjin nahoin kotiin asti hyvin myöhään yöllä, oli kyllä melkoista liukastelua sohjossa kun autossani oli joka nurkassa kesätöppöset 


Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 544
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 2107 1700i -94
Nyt olen oikeastaan vain ajellut Ladallani, tänään mittariin pyörähti 33000km, Turun reissu meni hyvin, saatiin tehtyä kaupat ja kaverini osti sen Sierran itselleen käyttöautoksi. 2 viikkoa sitten alkoi työharjoittelukin, enää ei ehdi kuin viikonloppuisin rassaamaan autoja koska kaikki arkipäivät menee töissä käydessä, rekkamiehen päivät ovat pitkiä...
Kohta on jälleen pakko tehdä remonttia tuohon käyttöautoon, kiihdytyskilpailut ovat varmaankin tappaneet autostani perän kun siihen on tullut alkava vika, toisinaan vähän jurnuttaa ja viheltää ajossa, sekä vaihdelaatikkokin on suuttunut minulle kun hieman takertelee. Enemmän veikkaan että kytkin jumittaisi koska autollani pystyy ajamaan rauhallisesti ilman ongelmia, mutta jos koittaa vähänkään nopeasti vaihtaa vaihdetta niin rusahtaa joka kerta aika pahasti, ihan sama mikä vaihde on silmässä ja vaihtaako pienemmälle tai suuremmalle...
Tämä vaihteisto-ongelma on ollut jo jonkun aikaa eikä tunnu parempaan suuntaan muuttuvan, yllättäen
Kai se on joku päivä ajettava auto talliin ja otettava vaihdelaatikko irti, jos kahtelis vähän kytkintä ja löis toisen lootan paikoilleen, jos vaikka sillä vika lähtisi. Perääkin pitäisi tutkia jossakin vaiheessa mutta eiköhän tuolla vielä rauhassa aja vaikka kuinka monta kilometriä. Toivottavasti autoni pysyisi nyt edes jotenkin kasassa, vieläkin jostain vuotaa vähän jäähdytysnestettä, epäilyksenä ovat syylärin kaula tai sitten paisuntasäiliön letku, on se kumma kun ei millään tahdo pysyä tuo jäähdytysjärjestelmä kunnossa...
Ja huomenna tosiaan kohti Turun miittiä sekä Turun Motonet myymälää, käväisen myös samalla Riihimäellä tapaamassa yhtä tuttuani ja sitten ajelen Lahden kautta kotiin, reissusta tulee taas pitkä, jälleen tulee lähes 1000km lisää mittariin. 1.5 on Jyväskylässä sellainen Cruising tapahtuma joka on erittäin suuri kiertoajelu Jyväskylän keskustassa ja sitten kokoontuminen Kodin Terran parkkipaikalle, olen jo monena vuotena ollut mukana, joko vanhempieni auton kyydissä tai sitten kaverien autojen kyydissä, tänä vuonna pääsen viimein itse osallistumaan omalla autollani
Aikaisempina vuosina tuo tapahtuma on ollut nimellä American Cruising ja suunnaattu jenkkiautoille, mutta parin viimeisen vuoden ajan se on ollut vähän niinkuin vapaa tapahtuma kaikenlaisille vanhoille autoille, sekä on mukana ollut myös uudempaakin kalustoa 2000 luvulta.

Kohta on jälleen pakko tehdä remonttia tuohon käyttöautoon, kiihdytyskilpailut ovat varmaankin tappaneet autostani perän kun siihen on tullut alkava vika, toisinaan vähän jurnuttaa ja viheltää ajossa, sekä vaihdelaatikkokin on suuttunut minulle kun hieman takertelee. Enemmän veikkaan että kytkin jumittaisi koska autollani pystyy ajamaan rauhallisesti ilman ongelmia, mutta jos koittaa vähänkään nopeasti vaihtaa vaihdetta niin rusahtaa joka kerta aika pahasti, ihan sama mikä vaihde on silmässä ja vaihtaako pienemmälle tai suuremmalle...



Ja huomenna tosiaan kohti Turun miittiä sekä Turun Motonet myymälää, käväisen myös samalla Riihimäellä tapaamassa yhtä tuttuani ja sitten ajelen Lahden kautta kotiin, reissusta tulee taas pitkä, jälleen tulee lähes 1000km lisää mittariin. 1.5 on Jyväskylässä sellainen Cruising tapahtuma joka on erittäin suuri kiertoajelu Jyväskylän keskustassa ja sitten kokoontuminen Kodin Terran parkkipaikalle, olen jo monena vuotena ollut mukana, joko vanhempieni auton kyydissä tai sitten kaverien autojen kyydissä, tänä vuonna pääsen viimein itse osallistumaan omalla autollani

Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: Lada 2107 1700i -94
Kiva seurata tälläistä projektia missä on kuviakin joukossa ja paljon tekstiä. Sitä en ymmärrä miks näistä pitää aina riisua puskurit pois? Siis tuo perä näyttää ihan hirveelle ilman puskuria... Keula on viellä ihan siedettävän mallinen ilman puskuria. Ei muuta pahaa sanottavaa jatka samaan malliin! 
