Sivu 14/22
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 20.1.2012 12:16
Kirjoittaja AI
Kyllä jää Kuttilan reissu tekemättä!
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 23.1.2012 12:45
Kirjoittaja AI
Muutaman kerran olen ihmetellyt kun kylmänä laittaa käymään niin nykäisee rattia aavistuksen. Lieneekö normaalia? Perin möykkyisessä kohdassa pihaa on ja pyörät valmiina käännettynä tielle eli vasemmalle päin.
Tuulilasi ei ole pidemmälle haljennut. Eikä jäähdytysnestettä ole kulunut. Eikä muitakaan ongelmia ole ollut, mitä nyt lämmityslaitteen moottori vähän ropisee mutta ropiskoon.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 24.1.2012 1:23
Kirjoittaja Vanja-eno
AI kirjoitti:Muutaman kerran olen ihmetellyt kun kylmänä laittaa käymään niin nykäisee rattia aavistuksen. Lieneekö normaalia? Perin möykkyisessä kohdassa pihaa on ja pyörät valmiina käännettynä tielle eli vasemmalle päin.
Kokeile käynnistää pyörät suorassa, nykäseekö silloin. Veikkaan ettei, sillä luulisin tuon jotenkin johtuvan ohjaustehostimesta ja siitä että pyörät ovat käännetty.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 24.1.2012 6:53
Kirjoittaja AI
Ei ole koskaan pyörät suorassa ollessaan nykäissyt, eikä tasaisella alustalla vaikka pyörät käännettynä olisikin. Vasta nyt kun lumien myötä piha on möykkyyntynyt on muutaman kerran nykäissyt. Ja hyvinkin olen itsekin päätelyt sen ohjaustehostimesta johtuvan vaan sitä ihmettelin että onko siis ihan normaali ilmiö.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 24.1.2012 20:18
Kirjoittaja Vanja-eno
Mersuissa ei ole mitään vikoja, vain ominaisuuksia

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 30.1.2012 20:35
Kirjoittaja lada.h.s
AI kirjoitti:Sen verran olen tässä huomannut että kaasujalan reisi meinaa kipeytyä pidemmällä ajolla. 25 vuotta tottunut Ladalla ajamaan jalat kippurassa niin ergonominen ajoasento ei tunnu sopivan.
Taitaa olla mulla vähän samaa juttua tuon autokoulun Volvon kanssa vaikken ole Ladalla ihan noin kauaa ajanutkaan.
Tänään kun oli eka ajotunti ja käytiin ajelee kylän pinnassa niin kaasujalan polvihan siinä tuli kipeäksi! Auto on 2009 Volvo S60 1.6 turbokiisseli.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 30.1.2012 22:31
Kirjoittaja pvdriver
ajappa sama aika sillä larpalla katotaan miten moni paikka on kippeenä...
ei mutta onnea vaan ajotunneille, eihän siinä kauvaakaan mene niin pääset liikenteeseen niitten ladojes kanssa, mielenkiinnolla jo ootan minkälaisia kokemuksia täällä sitten jaetaan kansalle...

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 1.2.2012 19:42
Kirjoittaja Uitukki
pvdriver kirjoitti:mielenkiinnolla jo ootan minkälaisia kokemuksia täällä sitten jaetaan kansalle...

Tätä odotellessa

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 1.2.2012 20:45
Kirjoittaja lada.h.s
Uitukki kirjoitti:Tätä odotellessa
Mitäs niin ihmeellistä odottelua tässä on?
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 1.2.2012 20:49
Kirjoittaja Uitukki
^No sittepähän näät
Mutta lopetetaan tämä ot nyt kun nämä ei ole enää kokemuksia vanhasta diisselimersusta.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 5.2.2012 10:54
Kirjoittaja AI
Näkyy tämä pakkasessakin toimivan. Eilen aamuna kahden aikaan digitaalimittari näytti 31,1 pakkasta, ikkunassa oleva spriimittari 33. Pikkaisen arvelutti että lähteekö kun ABC:n dieselmittarissa luvattiin kestävän 32 pakkasta (eikös Nesteellä luvata 34?). Auto kun on vielä alempana kuin kumpikaan mittareista. Reilut kolme tuntia oli johdon päässä ollut ja ei mitään ongelmia vaan ensimmäisellä yrityksellä käymään. Viitisen minuuttia käytin pihalla kun tulin sisälle pukemaan naparetkeilijän varusteet päälle. Turvavyö ei mennyt kiinni, jäykkä lukko on ollut ennenkin pakkasilla mutta eihän sitä koskaan muista rasvata. Eikä vyö ylettänyt apukuskin lukkoonkaan, pujottelin vyön sitten apukuskin puoleiseen turvavyöhön ja laitoin sen kiinni. Ohjaus oli perin raskas pihasta lähtiessä, ikään kuin ei koko ohjaustehostinta olisi, keveni kuitenkin matkalla. Ensimmäisen kerran vaihdetta vaihtaessa vaihtoi perin hitaasti, otti vähän kierroksia kun oli vapaalla vajaan sekunnin verran. Nopeusmittari ropisi ja viisari tärisi. Viitisentoista kilometriä piti ajaa ennen kuin lämpömittari nousi kahdeksaankymmeneen ja sitten alkoi lämmintä tulemaan kunnolla ohjaamoon. Ongelmitta työlenkki tuli heitettyä, seisontajarru pitää pakkasilla selvästi huonommin, joutuu ihan tosissaan poljinta painamaan tai laittamaan vaihdekeppi P-asentoon että pysyy mäessä paikoillaan. Että kyllä tässä ainesta talviautoksikin on...
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 6.2.2012 7:57
Kirjoittaja AI
Eilen alkuillasta 26 pakkasta kun piti reissuun lähteä. Suihkautin turvavyön lukkoon aseöljyä ja nyt toimii kevyesti.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 7.2.2012 0:41
Kirjoittaja Vanja-eno
Kuten sanottu, Mersuja ei tarvitse korjata, vain huoltaa
Tuo on talviautona parhaasta päästä. Muista lämmittää autoa kovalla pakkasella tyhjäkäynnillä vähintään 5 minuuttia, niin laatikko ei kulu niin paljon ja toimiikin notkeammin
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 14.2.2012 19:44
Kirjoittaja AI
Sain toisen takaluukun jousen pois paikoiltaan. Takakontti oli ääriään myöten täynnä puutavaraa (töistä pöllittyjä) ja luukkua sai sovitella kiinni jolloin se lie irtosi. Jopas meni vauhdikkaasti luukku kiinni ilman toista jousta! Hieman joutui ihmettelemään miten se takaisin paikoilleen laitettiin, toisella puolella kun saranassa oli hitsattuna paikka johon jousi tulee kiinni mutta tälläpä puolella ei ollut, eikä irtonaisena takakontin pohjaltakaan löytynyt. Johonkin reikään sen pujotin ja hyvin toimii, vähän rapisee kun ottaa suojamuoviin kiinni.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 15.2.2012 21:49
Kirjoittaja JohnDoe
Vanja-eno kirjoitti:Kuten sanottu, Mersuja ei tarvitse korjata, vain huoltaa
Tuo on talviautona parhaasta päästä.
Pitää huvikseen kommentoida, että huonoimmat talviautot, mitä minulla on lainassa ollut oman auton korjauksessa ollessa, ovat olleet Mersuja. Ei ole päässyt edes pihasta liikkeelle, jos on erehtynyt ajamaan sopivaan paikkaan pihassa (pieni mäki). Takavetoon siis tuo liittyy: painava auto ja kevyt perä. Etu- ja neliveto sopii ainakin täällä päin Suomea paremmin talveen. Toki muuten W123 ja W124 ovat ylväitä ja ennen kaikkea kestäviä autoja, kesällä sellaisella ajaa ihan ilokseen, mutta talvella en aio enää ottaa edes lainaksi.