Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3661
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja AI »

Kyllä jää Kuttilan reissu tekemättä!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3661
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja AI »

Muutaman kerran olen ihmetellyt kun kylmänä laittaa käymään niin nykäisee rattia aavistuksen. Lieneekö normaalia? Perin möykkyisessä kohdassa pihaa on ja pyörät valmiina käännettynä tielle eli vasemmalle päin.

Tuulilasi ei ole pidemmälle haljennut. Eikä jäähdytysnestettä ole kulunut. Eikä muitakaan ongelmia ole ollut, mitä nyt lämmityslaitteen moottori vähän ropisee mutta ropiskoon.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

AI kirjoitti:Muutaman kerran olen ihmetellyt kun kylmänä laittaa käymään niin nykäisee rattia aavistuksen. Lieneekö normaalia? Perin möykkyisessä kohdassa pihaa on ja pyörät valmiina käännettynä tielle eli vasemmalle päin.
Kokeile käynnistää pyörät suorassa, nykäseekö silloin. Veikkaan ettei, sillä luulisin tuon jotenkin johtuvan ohjaustehostimesta ja siitä että pyörät ovat käännetty.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3661
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja AI »

Ei ole koskaan pyörät suorassa ollessaan nykäissyt, eikä tasaisella alustalla vaikka pyörät käännettynä olisikin. Vasta nyt kun lumien myötä piha on möykkyyntynyt on muutaman kerran nykäissyt. Ja hyvinkin olen itsekin päätelyt sen ohjaustehostimesta johtuvan vaan sitä ihmettelin että onko siis ihan normaali ilmiö.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mersuissa ei ole mitään vikoja, vain ominaisuuksia :lol:
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

AI kirjoitti:Sen verran olen tässä huomannut että kaasujalan reisi meinaa kipeytyä pidemmällä ajolla. 25 vuotta tottunut Ladalla ajamaan jalat kippurassa niin ergonominen ajoasento ei tunnu sopivan.
Taitaa olla mulla vähän samaa juttua tuon autokoulun Volvon kanssa vaikken ole Ladalla ihan noin kauaa ajanutkaan.
Tänään kun oli eka ajotunti ja käytiin ajelee kylän pinnassa niin kaasujalan polvihan siinä tuli kipeäksi! Auto on 2009 Volvo S60 1.6 turbokiisseli.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

ajappa sama aika sillä larpalla katotaan miten moni paikka on kippeenä... :lol:

ei mutta onnea vaan ajotunneille, eihän siinä kauvaakaan mene niin pääset liikenteeseen niitten ladojes kanssa, mielenkiinnolla jo ootan minkälaisia kokemuksia täällä sitten jaetaan kansalle... 8)
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

pvdriver kirjoitti:mielenkiinnolla jo ootan minkälaisia kokemuksia täällä sitten jaetaan kansalle... 8)
Tätä odotellessa :lol:
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Uitukki kirjoitti:Tätä odotellessa
Mitäs niin ihmeellistä odottelua tässä on?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

^No sittepähän näät :D

Mutta lopetetaan tämä ot nyt kun nämä ei ole enää kokemuksia vanhasta diisselimersusta.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3661
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja AI »

Näkyy tämä pakkasessakin toimivan. Eilen aamuna kahden aikaan digitaalimittari näytti 31,1 pakkasta, ikkunassa oleva spriimittari 33. Pikkaisen arvelutti että lähteekö kun ABC:n dieselmittarissa luvattiin kestävän 32 pakkasta (eikös Nesteellä luvata 34?). Auto kun on vielä alempana kuin kumpikaan mittareista. Reilut kolme tuntia oli johdon päässä ollut ja ei mitään ongelmia vaan ensimmäisellä yrityksellä käymään. Viitisen minuuttia käytin pihalla kun tulin sisälle pukemaan naparetkeilijän varusteet päälle. Turvavyö ei mennyt kiinni, jäykkä lukko on ollut ennenkin pakkasilla mutta eihän sitä koskaan muista rasvata. Eikä vyö ylettänyt apukuskin lukkoonkaan, pujottelin vyön sitten apukuskin puoleiseen turvavyöhön ja laitoin sen kiinni. Ohjaus oli perin raskas pihasta lähtiessä, ikään kuin ei koko ohjaustehostinta olisi, keveni kuitenkin matkalla. Ensimmäisen kerran vaihdetta vaihtaessa vaihtoi perin hitaasti, otti vähän kierroksia kun oli vapaalla vajaan sekunnin verran. Nopeusmittari ropisi ja viisari tärisi. Viitisentoista kilometriä piti ajaa ennen kuin lämpömittari nousi kahdeksaankymmeneen ja sitten alkoi lämmintä tulemaan kunnolla ohjaamoon. Ongelmitta työlenkki tuli heitettyä, seisontajarru pitää pakkasilla selvästi huonommin, joutuu ihan tosissaan poljinta painamaan tai laittamaan vaihdekeppi P-asentoon että pysyy mäessä paikoillaan. Että kyllä tässä ainesta talviautoksikin on...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3661
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja AI »

Eilen alkuillasta 26 pakkasta kun piti reissuun lähteä. Suihkautin turvavyön lukkoon aseöljyä ja nyt toimii kevyesti.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kuten sanottu, Mersuja ei tarvitse korjata, vain huoltaa 8)

Tuo on talviautona parhaasta päästä. Muista lämmittää autoa kovalla pakkasella tyhjäkäynnillä vähintään 5 minuuttia, niin laatikko ei kulu niin paljon ja toimiikin notkeammin
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3661
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja AI »

Sain toisen takaluukun jousen pois paikoiltaan. Takakontti oli ääriään myöten täynnä puutavaraa (töistä pöllittyjä) ja luukkua sai sovitella kiinni jolloin se lie irtosi. Jopas meni vauhdikkaasti luukku kiinni ilman toista jousta! Hieman joutui ihmettelemään miten se takaisin paikoilleen laitettiin, toisella puolella kun saranassa oli hitsattuna paikka johon jousi tulee kiinni mutta tälläpä puolella ei ollut, eikä irtonaisena takakontin pohjaltakaan löytynyt. Johonkin reikään sen pujotin ja hyvin toimii, vähän rapisee kun ottaa suojamuoviin kiinni.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Vanja-eno kirjoitti:Kuten sanottu, Mersuja ei tarvitse korjata, vain huoltaa 8)
Tuo on talviautona parhaasta päästä.
Pitää huvikseen kommentoida, että huonoimmat talviautot, mitä minulla on lainassa ollut oman auton korjauksessa ollessa, ovat olleet Mersuja. Ei ole päässyt edes pihasta liikkeelle, jos on erehtynyt ajamaan sopivaan paikkaan pihassa (pieni mäki). Takavetoon siis tuo liittyy: painava auto ja kevyt perä. Etu- ja neliveto sopii ainakin täällä päin Suomea paremmin talveen. Toki muuten W123 ja W124 ovat ylväitä ja ennen kaikkea kestäviä autoja, kesällä sellaisella ajaa ihan ilokseen, mutta talvella en aio enää ottaa edes lainaksi.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Vastaa Viestiin