Sivu 14/46

Lähetetty: 28.1.2007 20:41
Kirjoittaja Lada-Jussi
eikös khonkonen tuolla edellisellä sivulla jo todennut että 1700 kampurassa on 8, en tiedä pitääkö paikkaansa, mutta olen kuullut että kyseisen koneen sisuskaluja on paranneltu vanhaan nähden, ja tuo 1700 kone on Nivan kone, joskin samaa pakettia on käytetty takavedossakin, käsittääkseni 1700 takavedossa on myös sama kampiakseli.

Lähetetty: 29.1.2007 20:24
Kirjoittaja larbatzi
Täytyy tuollasesta kampiakselista etsiä jonkun sortin kuva.

Lähetetty: 29.1.2007 20:26
Kirjoittaja ladaracing pori
Kyllä 1700cc kampura on 8-limppuinen,onko turbomiehillä tarvetta???
vaihdetaan normaaliin kampuraan.

Lähetetty: 29.1.2007 20:38
Kirjoittaja larbatzi
Täytyy tuollasesta kampiakselista etsiä jonkun sortin kuva.

Lähetetty: 2.2.2007 15:32
Kirjoittaja -jusu-
Eikös tämmönen juttu oo ihan toimiva, että laittaa jousikuormitteisen männällä toimivan venttiilin ahtopuolen putkeen? Tai esim. painekoteloon. Ei varmaan mikään maailman turboa hellivin vaihtoehto, mutta periaatteessa toimii.

Lähetetty: 2.2.2007 17:33
Kirjoittaja pappa- igor
-jusu- kirjoitti:Eikös tämmönen juttu oo ihan toimiva, että laittaa jousikuormitteisen männällä toimivan venttiilin ahtopuolen putkeen? Tai esim. painekoteloon. Ei varmaan mikään maailman turboa hellivin vaihtoehto, mutta periaatteessa toimii.
niin kun missä käytössä??

Lähetetty: 2.2.2007 19:09
Kirjoittaja Larssoni
pappa- igor kirjoitti:
-jusu- kirjoitti:Eikös tämmönen juttu oo ihan toimiva, että laittaa jousikuormitteisen männällä toimivan venttiilin ahtopuolen putkeen? Tai esim. painekoteloon. Ei varmaan mikään maailman turboa hellivin vaihtoehto, mutta periaatteessa toimii.
niin kun missä käytössä??
niin ja mitä tuolla on virkaa? jos meinaat että saa rajoitettua painetta niin löysää mielummin hukkaporttia tai vaihda sinne löysempi jousi... :!:

Lähetetty: 2.2.2007 20:47
Kirjoittaja iigorr
jusu varmaan puhuu siitä jos laittaa remmin ja pakokaasu ahtimen..?

Lähetetty: 3.2.2007 3:41
Kirjoittaja -jusu-
niin tosiaan, pitää hieman tarkentaa, kun ahdin on mallia ei integroitua hukkaporttia.

Lähetetty: 3.2.2007 10:14
Kirjoittaja pappa- igor
-jusu- kirjoitti:niin tosiaan, pitää hieman tarkentaa, kun ahdin on mallia ei integroitua hukkaporttia.
toimiihan se systeemi, mutta ahtopaineen säätö voi olla aika surkea, jos ei jousi ja säätö ole ihan "justiinsa"... ja turboa tämmöinen rasittaa :? osta ulkoinen hukkaportti niin ei tarvi mitään venttiilli patentteja rakennella :wink:

Lähetetty: 3.2.2007 10:51
Kirjoittaja Turbiini
Rasittaa se muutakin ku turboa. Jostain se energia pitää ottaa milä sitä ilmaa pusketaan siitä venttiilistä ulos, eli pakopaine nousee mikä lisää lämpörasituksia mikä taas sulattaa koneen. Ei nyt ehkä aivan noin radikaalia lopputulosta tapahdu, mutta jokatapauksessa tehoja menetetään kasvaneen pakopainenn takia.

Lähetetty: 9.2.2007 14:13
Kirjoittaja IlkkaHe
Kuinka helpolla orggis kansipahvi hajoaa, jos ja kun autoa starttaillessa sytkä on ollut PAAAALJON pielessä, mutta koneella ei ole ajettu eikä kauhesti kierrätettykkään paikallaan?

Ei kai se voi semmosesta palaa :? ja pahvi oli uusi, eikä sitä ole jälkikiristetty tai mitään. Kannattaako kiristää?


Vai vaihtaisko suoraan siihen paikalleen madalletun isovena kannen ja siinä sit sivussa kansipahvin vaihto :D

Lähetetty: 9.2.2007 19:39
Kirjoittaja Larssoni
IlkkaHe kirjoitti:Kuinka helpolla orggis kansipahvi hajoaa, jos ja kun autoa starttaillessa sytkä on ollut PAAAALJON pielessä, mutta koneella ei ole ajettu eikä kauhesti kierrätettykkään paikallaan?

Ei kai se voi semmosesta palaa :? ja pahvi oli uusi, eikä sitä ole jälkikiristetty tai mitään. Kannattaako kiristää?


Vai vaihtaisko suoraan siihen paikalleen madalletun isovena kannen ja siinä sit sivussa kansipahvin vaihto :D
Ei se ny ihan heti pala jos sillä ei oo kerran ajettukaa ollenkaa.. Mä en oo ikinä tehny mitää jälkikiritstystä ja hyvin on vakio pahvi kestäny turbokäytös.. Mut tottakai jos on joku "virikansi" hyllyllä niin ehdottomasti se kannattaa istuttaa kiinni.. :)

Lähetetty: 14.2.2007 21:32
Kirjoittaja iigorr
btw mites helposti tommosen 110 ladan 16v kone sopis takavetoon?

Lähetetty: 15.2.2007 11:48
Kirjoittaja Larssoni
iigorr kirjoitti:btw mites helposti tommosen 110 ladan 16v kone sopis takavetoon?
sama ku suunnittelisit jotaki ooppelin konetta ladaan.. eli siinä ainaki pilaa koko auton! :)