Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eikös khonkonen tuolla edellisellä sivulla jo todennut että 1700 kampurassa on 8, en tiedä pitääkö paikkaansa, mutta olen kuullut että kyseisen koneen sisuskaluja on paranneltu vanhaan nähden, ja tuo 1700 kone on Nivan kone, joskin samaa pakettia on käytetty takavedossakin, käsittääkseni 1700 takavedossa on myös sama kampiakseli.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
larbatzi
Viestit: 140
Liittynyt: 4.10.2004 9:09

Viesti Kirjoittaja larbatzi »

Täytyy tuollasesta kampiakselista etsiä jonkun sortin kuva.
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Kyllä 1700cc kampura on 8-limppuinen,onko turbomiehillä tarvetta???
vaihdetaan normaaliin kampuraan.
Avatar
larbatzi
Viestit: 140
Liittynyt: 4.10.2004 9:09

Viesti Kirjoittaja larbatzi »

Täytyy tuollasesta kampiakselista etsiä jonkun sortin kuva.
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

Eikös tämmönen juttu oo ihan toimiva, että laittaa jousikuormitteisen männällä toimivan venttiilin ahtopuolen putkeen? Tai esim. painekoteloon. Ei varmaan mikään maailman turboa hellivin vaihtoehto, mutta periaatteessa toimii.
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

-jusu- kirjoitti:Eikös tämmönen juttu oo ihan toimiva, että laittaa jousikuormitteisen männällä toimivan venttiilin ahtopuolen putkeen? Tai esim. painekoteloon. Ei varmaan mikään maailman turboa hellivin vaihtoehto, mutta periaatteessa toimii.
niin kun missä käytössä??
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Larssoni

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

pappa- igor kirjoitti:
-jusu- kirjoitti:Eikös tämmönen juttu oo ihan toimiva, että laittaa jousikuormitteisen männällä toimivan venttiilin ahtopuolen putkeen? Tai esim. painekoteloon. Ei varmaan mikään maailman turboa hellivin vaihtoehto, mutta periaatteessa toimii.
niin kun missä käytössä??
niin ja mitä tuolla on virkaa? jos meinaat että saa rajoitettua painetta niin löysää mielummin hukkaporttia tai vaihda sinne löysempi jousi... :!:
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

jusu varmaan puhuu siitä jos laittaa remmin ja pakokaasu ahtimen..?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

niin tosiaan, pitää hieman tarkentaa, kun ahdin on mallia ei integroitua hukkaporttia.
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

-jusu- kirjoitti:niin tosiaan, pitää hieman tarkentaa, kun ahdin on mallia ei integroitua hukkaporttia.
toimiihan se systeemi, mutta ahtopaineen säätö voi olla aika surkea, jos ei jousi ja säätö ole ihan "justiinsa"... ja turboa tämmöinen rasittaa :? osta ulkoinen hukkaportti niin ei tarvi mitään venttiilli patentteja rakennella :wink:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Rasittaa se muutakin ku turboa. Jostain se energia pitää ottaa milä sitä ilmaa pusketaan siitä venttiilistä ulos, eli pakopaine nousee mikä lisää lämpörasituksia mikä taas sulattaa koneen. Ei nyt ehkä aivan noin radikaalia lopputulosta tapahdu, mutta jokatapauksessa tehoja menetetään kasvaneen pakopainenn takia.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Kuinka helpolla orggis kansipahvi hajoaa, jos ja kun autoa starttaillessa sytkä on ollut PAAAALJON pielessä, mutta koneella ei ole ajettu eikä kauhesti kierrätettykkään paikallaan?

Ei kai se voi semmosesta palaa :? ja pahvi oli uusi, eikä sitä ole jälkikiristetty tai mitään. Kannattaako kiristää?


Vai vaihtaisko suoraan siihen paikalleen madalletun isovena kannen ja siinä sit sivussa kansipahvin vaihto :D
Larssoni

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

IlkkaHe kirjoitti:Kuinka helpolla orggis kansipahvi hajoaa, jos ja kun autoa starttaillessa sytkä on ollut PAAAALJON pielessä, mutta koneella ei ole ajettu eikä kauhesti kierrätettykkään paikallaan?

Ei kai se voi semmosesta palaa :? ja pahvi oli uusi, eikä sitä ole jälkikiristetty tai mitään. Kannattaako kiristää?


Vai vaihtaisko suoraan siihen paikalleen madalletun isovena kannen ja siinä sit sivussa kansipahvin vaihto :D
Ei se ny ihan heti pala jos sillä ei oo kerran ajettukaa ollenkaa.. Mä en oo ikinä tehny mitää jälkikiritstystä ja hyvin on vakio pahvi kestäny turbokäytös.. Mut tottakai jos on joku "virikansi" hyllyllä niin ehdottomasti se kannattaa istuttaa kiinni.. :)
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

btw mites helposti tommosen 110 ladan 16v kone sopis takavetoon?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Larssoni

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

iigorr kirjoitti:btw mites helposti tommosen 110 ladan 16v kone sopis takavetoon?
sama ku suunnittelisit jotaki ooppelin konetta ladaan.. eli siinä ainaki pilaa koko auton! :)
Vastaa Viestiin