Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
eikös khonkonen tuolla edellisellä sivulla jo todennut että 1700 kampurassa on 8, en tiedä pitääkö paikkaansa, mutta olen kuullut että kyseisen koneen sisuskaluja on paranneltu vanhaan nähden, ja tuo 1700 kone on Nivan kone, joskin samaa pakettia on käytetty takavedossakin, käsittääkseni 1700 takavedossa on myös sama kampiakseli.

-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
niin ja mitä tuolla on virkaa? jos meinaat että saa rajoitettua painetta niin löysää mielummin hukkaporttia tai vaihda sinne löysempi jousi...pappa- igor kirjoitti:niin kun missä käytössä??-jusu- kirjoitti:Eikös tämmönen juttu oo ihan toimiva, että laittaa jousikuormitteisen männällä toimivan venttiilin ahtopuolen putkeen? Tai esim. painekoteloon. Ei varmaan mikään maailman turboa hellivin vaihtoehto, mutta periaatteessa toimii.

jusu varmaan puhuu siitä jos laittaa remmin ja pakokaasu ahtimen..?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
toimiihan se systeemi, mutta ahtopaineen säätö voi olla aika surkea, jos ei jousi ja säätö ole ihan "justiinsa"... ja turboa tämmöinen rasittaa-jusu- kirjoitti:niin tosiaan, pitää hieman tarkentaa, kun ahdin on mallia ei integroitua hukkaporttia.


Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Rasittaa se muutakin ku turboa. Jostain se energia pitää ottaa milä sitä ilmaa pusketaan siitä venttiilistä ulos, eli pakopaine nousee mikä lisää lämpörasituksia mikä taas sulattaa koneen. Ei nyt ehkä aivan noin radikaalia lopputulosta tapahdu, mutta jokatapauksessa tehoja menetetään kasvaneen pakopainenn takia.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Kuinka helpolla orggis kansipahvi hajoaa, jos ja kun autoa starttaillessa sytkä on ollut PAAAALJON pielessä, mutta koneella ei ole ajettu eikä kauhesti kierrätettykkään paikallaan?
Ei kai se voi semmosesta palaa
ja pahvi oli uusi, eikä sitä ole jälkikiristetty tai mitään. Kannattaako kiristää?
Vai vaihtaisko suoraan siihen paikalleen madalletun isovena kannen ja siinä sit sivussa kansipahvin vaihto
Ei kai se voi semmosesta palaa

Vai vaihtaisko suoraan siihen paikalleen madalletun isovena kannen ja siinä sit sivussa kansipahvin vaihto

Ei se ny ihan heti pala jos sillä ei oo kerran ajettukaa ollenkaa.. Mä en oo ikinä tehny mitää jälkikiritstystä ja hyvin on vakio pahvi kestäny turbokäytös.. Mut tottakai jos on joku "virikansi" hyllyllä niin ehdottomasti se kannattaa istuttaa kiinni..IlkkaHe kirjoitti:Kuinka helpolla orggis kansipahvi hajoaa, jos ja kun autoa starttaillessa sytkä on ollut PAAAALJON pielessä, mutta koneella ei ole ajettu eikä kauhesti kierrätettykkään paikallaan?
Ei kai se voi semmosesta palaaja pahvi oli uusi, eikä sitä ole jälkikiristetty tai mitään. Kannattaako kiristää?
Vai vaihtaisko suoraan siihen paikalleen madalletun isovena kannen ja siinä sit sivussa kansipahvin vaihto

btw mites helposti tommosen 110 ladan 16v kone sopis takavetoon?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo