ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja START »

jep nyt ollaan ajettu. veto loppuu siinä 4000rpm jälkeen, on nää hienoja alavääntösiä koneita :shock:
syynä kyllä oikeesti on että käy aika rikkaalla, mutta ei oikeen oo semmosia solexin suuttimia jolla sais pelaan hyvin.
sitten viime talvelta jälelle jääneet kumit rupee oleen ihan järkyttävän huonot. yhessä ei käytännössä ole yhtään piikkiä, ja toinen on melkeen yhtä huono. sitten kun laitettiin se huonoin vielä eteen toisen vähän paremman kaveriksi vetopitojen toivossa, ajettavuus katosi olemattomiin, ei käänny eikä pysähy.
jos sitä ens viikolla kerkeis tekeen jaon muutos palikat että voi laittaa hyvät 15" piikit alle. sitten varmaan sulaakin jo kytkin ja kun se on ehjä, rutiseva laatikko hajoo lopullisesti. ja kun ne on korjattu jäljelle jää tajuttoman laiska vakio 1,5 lada
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Tuohon kierrosten puutteeseen yritetään huomenna toista kaasaria. Purettiin startin kanssa kunnon kasa ladan kaasareita, nappiksen kaasareista aina axteciin asti.
Yritettiin etsiä sopivia suuttimia ja hajottimia+toimivia suoria läppiä.
No tulokseksi tuli:
- 32mm+32mm läpät mekaanisesti aukeavalla kakkosella
- 2101-1107010-03 runko osa jossa 45 ja 45 hajottimet
- 2105-1107010-20 kansi osa
- tyhjäkäynti suuttimet 50 ja 60
- pääsuuttimet 137 ja 162
- ilmasuuttimet 170 ja 200
jos huomenna pääsis jäälle testaamaan....
21013 2300tic
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja START »

tämmösiä sain tänään 2kpl tehtyä: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 554&pos=15
vielä toiset 2kpl niin saa joka nurkkaan 15" piikit alle. kaasarikin on paikallaan, ei tosin ole vielä kokeiltu
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Kaasaria puhalleltu puhtaaksi mutta ei toiminut vieläkään kunnolla.
Pakko kokeilla pienempiä suuttimia huomenna, vetää huonosti ja alkaa prötämään jo 4krpm kohdalta ylöspäin.
21013 2300tic
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja START »

hienosti taas menee :shock: eilen ropattiin vihreetä ilta kolmeen asti ja tänään ruvettiin aamusta laittaan tätä että pääsee puikottaan jäärataa paikallis miitissä (joka oli klo13.00)
no ruvettiin ihmetteleen että millä tommosen ozoonin sais toimiin, suuttimia eka vaihettiin, sitten bensan pintaa, hermot meinas jo tässä vaiheessa mennä. lopulta saatiin edes jotenkin toimiin, kävi tyhjää ja veti jotenkin ylempänäkin.
no ei muutakun testaamaan, 600m testilenkki jäi vaiheeseen n400m kohdalla kun takapyörä irtos ja vetarin laipan kierteet meni v*tuks. (ja nyt oli 98 jakoset alla.) tässä vaiheessa rupes jo hermot mennä lopullisesti, :evil: meinattiin sanoo tuossa metsässä hakkaaville metsäkonemiehille että ottaa ladan kyytiin ja upottaa suohon. (no eihän siitäkään mitään olis tullut koska nekin on jäässä :) )
kaiken noitumisen jälkeen haettiin vetoapuja ja hinattiin lada takasin tallin eteen. (kello oli 11.00) he*vetin moinen kiire bensaakin pitäis hakee ja yheltä alkaa miitti.
romuvarastolta uutta vetaria ja vaihto sai alkaa (kello oli jo 11.15) vanha pois uus tilalle ja pyörä kiinni aikaa oli tuhlaantunut 17minuuttia :D ja niistä ensimmäiset kymmenen armottomaan noitumiseen ja kiroiluun.
kuitenkin päästiin jäälle koittaan saatiin bensaakin haettua ja oltiin vielä ajoissa takasin lada kokoontumiseen. tälläkin ajettiin, ei se häävisti toiminut, ropeltaa ylhäällä. nyt olis kyllä pitoja jos olis vetoja.
Kai se on vaihettava solexi takaisin vaikka käykin rikkaalla, mutta toimisi edes paremmin kun noi venäläiset p*skat
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja Jokari »

START kirjoitti: Kai se on vaihettava solexi takaisin vaikka käykin rikkaalla, mutta toimisi edes paremmin kun noi venäläiset p*skat
Nyt alkaa oleen asiapuhetta :lol: Tosin solexit ei ainakaan minun kaasariasteikolla sijoitu kovin korkealle.

Aina jaksaa kyllä hämmästyttää toi napojen kierteiden surkeus, niitä tuntuu paukkuvan melkein joka jannulta vaikka jako olisi 4x98 tai 4x100 :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Melkein korkkasi taas vetarista jengat :? Olivat pyörineet melkein auki, piti kummaa kolinaa niin huomattiin kirrata. Nyt on vedetty kunnon momentiin, mutta tarvitsee tarkkailla näköjään noita.
21013 2300tic
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Pienellä sovituksella 15" piikkirengas mahtuu hyvin pyörimään takana, edessä ottaa koteloon jalkatilan puolelle kiinni.
21013 2300tic
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja START »

ei se oikeen toimi :? vetoja aivan liian vähän ja 15" piikit takana vie loputkin tehot. vaikea ajaakkin kun ei jaksa lähtee luistoon ja kemppilukko tahtoo painattaa vaan suoraan eli puskee aikalailla
nokkapeltikin väänty kun joku oli mennyt laittaan pellin vaan yhen sokan varaan ja lähti lennossa irti (sehän on ilman saranoita jokanurkasta sokalla) :shock:
lämpöjäkin se nostaa, parikertaa se on keittänytkin. toivon mukaan kansipahvi ei ole ottanut ihteensä
mieli tekis siirtyä vaihteeksi ylipaine juttuihin, sopivia palikoitakin rupeaa oleen hyllyssä. no ehkä jo ensi talvena :D
kalliiks vaan käy kun joutuu käyttöautona pitään tota nappista ja samalla tehä toista projektia
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja START »

niin ja noista ladan hyvistä vetareista, tiimiläisen ladasta irtos tänään takapyörä takasuoran päättävässä kurvissa. penkkaanhan se meni että heilahti.
täällä päin suomea taitaa kaikissa ladan vetareissa olla joku valmistusvirhe kun korkkaa aina jengat niistä :shock:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja START »

http://www.youtube.com/watch?v=TpP9-PaAlSs
Onneksi noilla muillakin on vähän vaikeuksia noiden renkaiden kanssa :lol:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja START »

tossa muuten taas kirottiin ladan vakio lootia kun jääratakilpurin lootasta porsi kakkos vaihde, ei pysy päällä. tämä on jo toinen loota jossa kyseinen vika. muutenkin tämän vuoden versiossa on havaittavissa lopun alkua kun tehoja ei ole, huohotusta havaittavissa, loota p*skana, kytkin lopussa, vasen etukulma jäisen penkan takia solmussa samoiten ripustukset, ainoot piikit jotka mahtuu ededessä pyöriin rupee oleen lopussa (13") ja muutenkin yleinen v*ttuuntuminen näitten laitteiden kanssa rupeaa olemaan lähellä kipukynnystä.
no jos vielä ens viikon lopuksi koitetaan uutta lootaa ja kytkin levyä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja Mara »

START kirjoitti:on havaittavissa lopun alkua kun tehoja ei ole, huohotusta havaittavissa, loota p*skana, kytkin lopussa, muutenkin yleinen v*ttuuntuminen näitten laitteiden kanssa rupeaa olemaan lähellä kipukynnystä.
Normipäivä. :|
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja START »

taas toimii.
alatukivarsi vaihdettiin vähemmän solmussa olevaan. loota vaihdettiin timmiin 4-vaihteiseen vakio lootaan.
syyläri vaihdettiin myös. etuhelma sai 3mm vahvike palan ala laitaansa. jos sillä taas yhen viikon lopun päästelis.
EVO XI:tä on ruvettu suunnittelemaan, moottoripuolelle jotain kevyttä viriä. tuplia, kantta, nokkaa...
tarkotus myös saada 15" piikit pyöriin edessä.
mikä laatikko: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... at=0&pos=0
:shock: :)
jokohan rupee ens talvena kestään?
kuvissa näkyvät bilsteinit löytää varmaan paikkansa käyttöpelistä, ja nokka pyörä varmaan laitetaan myös tuohon vihreään
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

START kirjoitti:tossa muuten taas kirottiin ladan vakio lootia kun jääratakilpurin lootasta porsi kakkos vaihde, ei pysy päällä. tämä on jo toinen loota jossa kyseinen vika. muutenkin tämän vuoden versiossa on havaittavissa lopun alkua kun tehoja ei ole, huohotusta havaittavissa, loota p*skana, kytkin lopussa, vasen etukulma jäisen penkan takia solmussa samoiten ripustukset, ainoot piikit jotka mahtuu ededessä pyöriin rupee oleen lopussa (13") ja muutenkin yleinen v*ttuuntuminen näitten laitteiden kanssa rupeaa olemaan lähellä kipukynnystä.
no jos vielä ens viikon lopuksi koitetaan uutta lootaa ja kytkin levyä

kuuluu harrastukseen....
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Vastaa Viestiin