Sivu 14/41

Lähetetty: 25.8.2006 11:08
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Nonnis odottaa vastausta, eli kun olisin halunnut sinisen värin, niin automyyjä sanoi vain, että niitä värejä mitä maassa on, niitä saa. Ei myyjä perustellut sen enempään.
Nonnis tai ketä tahansa voisi mennä lähimpään Delta-autoon ja tekemään
autokauppaa (teoriassa) uudesta Ladasta ja kysyä värivaihtoehtoja.
Kyllä yleisesti markkinataloudessa on sellainen homma, että se mitä ei ole varastossa, niin se tilataan asiakkaalle. Jopa kauppa-auto tuo johonkin peräkylän miehelle lähes mitä vain, jos peräkylän asiakas tilaa mutta tilatusta tuotteesta voipi joutua maksamaan vähän extraa.
En missään nimessä ajattele, että Delta-auto olisi kommunismin viimeinen pesäke. Kaupankäynti tapa vaan muistuttaa sitä ja eikä asiakas edes voi koeajata autoa tai istua siihen mistä tekee kauppaa, kun autoja ei ole kaupassa. (hyllyt tyhjinä) Enkä kaffe pakettiakaan saanut.
Näin ainakin Turussa. Turku onkin tuppukylä.

Re: värit

Lähetetty: 25.8.2006 18:39
Kirjoittaja kv60
Luna kirjoitti: Onneksi olkoon vaan uuden auton ostajalle! Pystyitkö vaikuttamaan uuden Ladasi väriin mitenkään ostotilanteessa?? Onko tulevan autosi väri hopeanharmaa?Pari vuotta sitten Konalan Deltta-auton myymäläpäällikkö sanoi jotain sellaista minulle että "he" tilaavat kaikki Ladat (hopean?)harmaina koska se on pidetyin väri suomalaisten silmissä.
Sen verran pystyimme vaikuttamaan, että saimme valita kahdesta väristä. 270 (nefertiti ) tai 360 (mikä lie vihreä). 270 oli sitten tuo valinta.

Lähetetty: 26.8.2006 2:11
Kirjoittaja samarai
Eiköhän se kommunismin "viimeinen pesäke" löydy tuolta Korean Demokraattisesta Kansantasavallasta.. :roll: :wink: Mieli tekisi kyllä lähteä tutustumaan mutta se on n.2000€ reilu viikon reissu.. :(

Re: värit

Lähetetty: 26.8.2006 15:00
Kirjoittaja Jouska
kv60 kirjoitti:
Luna kirjoitti: Onneksi olkoon vaan uuden auton ostajalle! Pystyitkö vaikuttamaan uuden Ladasi väriin mitenkään ostotilanteessa?? Onko tulevan autosi väri hopeanharmaa?Pari vuotta sitten Konalan Deltta-auton myymäläpäällikkö sanoi jotain sellaista minulle että "he" tilaavat kaikki Ladat (hopean?)harmaina koska se on pidetyin väri suomalaisten silmissä.
Sen verran pystyimme vaikuttamaan, että saimme valita kahdesta väristä. 270 (nefertiti ) tai 360 (mikä lie vihreä). 270 oli sitten tuo valinta.
Hieno homma. Onhan se hyvä että saa valita edes kahdesta väristä. Sitten vaan kertoilemaan kokemuksia uudesta 110:stä sitten kun sen saat käyttöösi. Niitä on meinaan mukava lukea. Muistutukseksi kaikille että Ladailuhan on iloinen asia ja jaettu ilo on kait vahingonilon jälkeen seuraavaksi parasta iloa.

Jos kerkeän niin käyn hakemassa tarjouksen huomenna uudesta satakympistä ja sen kahvipaketin (jos niitä vielä on) Deltasta-Autosta. :)

Ladan värit

Lähetetty: 26.8.2006 19:33
Kirjoittaja lada-juntti
Kun ostin omaa Ladaani, niin myyjä katsoi kompuutterista, minkä värisiä Ladoja on saatavilla haluamallani moottori ja korityypillä. Värejä oli kaksi, ja valitsin niistä sopivan. Jos värejä olisi ollut rajaton määrä, olisin valinnut ns. aatteeni värisen. Noh, se tummanharmaa oli iloinen yllätys, käytännössä musta ja upealla flake-metallinhohdolla. Ehkä se punainen olisi ollut liian provosoiva. Muuten, olen sitä mieltä, että Lada 110 on ihan hyvä auto. Joskus se vähän oikuttelee, mutta yleisesti ottaen hienosti menee. Ja ennekaikkea, se täyttää tiukat uusimmat saasteenesto määräykset.

Lähetetty: 26.8.2006 21:35
Kirjoittaja Jouska
Toi tummanharmaa on mun mielestäni erityisen hyvä väri. Se antaa vähän sellaisen arvokkaan auton vaikutelman. Munkin Samara on ollut alkuperäiseltä väriltään samanlainen metallinhohto tummanharmaa. Nykyisin se näyttää tavalliselta harmaalta kun aurinko on vaalentanut värin. Oon pistänyt merkille että noi tummanharmaat satakympit myydään nopeammin vaihto-auto liikkeistä kuin jotkin toisen väriset satakympit.

Koeajossa

Lähetetty: 27.8.2006 12:56
Kirjoittaja Jouska
Kävin pyytämässä äsken kirjallisen tarjouksen uudesta 16V satakympistä ja koeajoin myös mallin elämäni ensimmäistä kertaa. Konalassa oli koeajo autona hieno kiiltävä tummanharmaa, lähes musta 110 16V HB rekisteriltään VPI-329. Siinä oli Lada-tunnuksiset kevytmetallivanteet ja venäläisillä renkailla ja ne paremmat linssiajovalot. Autolla oli ajettu vain 90 kilometriä. Valitettavasti en tyyppikilpeä huomannut tutkia. Jäi myös huomaamatta oliko autossa automaattinen lämmityslaite. Kiihtyvyys autossa oli ihailtavaa ja ajotuntuma nykyaikainen (ohjaustehostin). Ainoastaan ykkösvaihde takalteli hieman ja jarrut kirskahtelivat ladamaiseen tapaan. Sähköikkunat ja tuulilasinpyyhkimet toimivat hyvin ja tärinöitä tai narinoita ei tuntunut autolla ajettaessa. Kojetaulu autossa on mielestäni uudistamisen tarpeessa. Se on vanhanaikainen ja jotenkin ulkonäöltään laaduttoman muovinen. Nykyautoissahan kojetaulu on laadukkaan massiivinen. Suomessa ei ollut tällä hetkellä varastossa kuin viitisen 16V mallia myymättä. Suurin osa niistä väriltään erilaisia vihreitä.

Lopuksi pisti miettimään että jos haluaa 12 tonnilla suorituskykyisen, uuden ja persoonallisen auton pitkällä takuulla niin ei sillä rahalla muuta taida saada kuin satakympin. Valitettavasti kahvipaketit olivat loppuneet mutta kävin Esson baarissa kahvilla. Käykäähän muutkin paikalliset hakemassa tuntumaa tuohon VPI-329:ään.

Lähetetty: 27.8.2006 20:54
Kirjoittaja Mikko_PKP
Päivitin tässä LadaWikiä, ja meinasin lentää persuuksilleni. Ladoja on ensirekisteröity nyt kesällä melkein 100 kappaletta per kuukausi? Mistäs nyt oikein tuulee?

http://www.ladawiki.net/wiki/index.php/ ... A4r%C3%A4t

Lähetetty: 27.8.2006 21:51
Kirjoittaja kalle
Kävin Rovaniemen Deltassa tutkailemassa eilen, josko varaosapuoli olisi auki. Kello oli juuri lyömässä kaksi, asiakkaita ei ollut enää, mutta asiakasparkissa kaksi Samaraa omani lisäksi. Palatessani sisältä autolleni ohitse eteisessä lojuvien Kulta-Katriina -pakettien avasin väärän Samaran oven kun sattui auki olemaan. Tajusin kuitenkin nopeasti, että kyseinen auto ei ole omistuksessani.

Päättelin, että Samarat tuotu vaihdossa hiljattain täydelle pihalle. Eli kokemukseni perusteella Ladan myynnin kasvuun vaikuttaa joko a) kahvipaketti, b) vaihtotarjous Samarasta tai c) takuu, jota sitäkin mainostettiin julisteissa.

Lähetetty: 27.8.2006 22:04
Kirjoittaja samarai
joo kyllä tolla takuulla on varmasti ainakin "psykologista vaikutusta" ostopäätökseen. Pääsyynä voidaan pitää tietysti auton hankintahintaa verrattuna kilpailijoihin. Ladan hinta on Suomessa oikeastaan ihmeellisen vertailukelpoinen "Euroopan Lada-hintoihinkin" verrattuna, mitä ei voi taas sanoa esim. Kiasta jms.

Lada (Delta) on myös saanut ilmaista vetoapua markkinointiinsa näissä Lada Kerhon mediatapahtumissa, joten sieltä kerhon saamat "tukiaiset" on varmasti maksettu viimeistä ropoa myöten takaisin. :wink:

Lähetetty: 27.8.2006 22:21
Kirjoittaja kv60
kalle kirjoitti:Eli kokemukseni perusteella Ladan myynnin kasvuun vaikuttaa joko a) kahvipaketti, b) vaihtotarjous Samarasta tai c) takuu, jota sitäkin mainostettiin julisteissa.
Kyllä se oli d) savustuspönttö lisävarusteena :P :P :P

Lähetetty: 28.8.2006 14:19
Kirjoittaja kalle
Kyllä se oli d) savustuspönttö lisävarusteena
Aijai! Pääsi tärkein unohtumaan listasta.

Tosin, luulen kyllä, että tämänhetkiset luonnonolosuhteet huomioon ottaen esim. lisävarusteena saatava ilmastointi toimisi parempana houkuttimena. Sitä tosin ei Suomessa taida olla saatavana, Saksassa sitä vastoin on (ainakin, jos "klimaanlage" sitä tarkoittaa).

Lähetetty: 28.8.2006 15:37
Kirjoittaja noose01
kalle kirjoitti:(ainakin, jos "klimaanlage" sitä tarkoittaa).
Sitähän se tarkoittaa :o

Lähetetty: 30.8.2006 10:23
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Lada Scandinavia kirjoitti:. Esimerkkinä vaan, että Baabuska lähtee kävellen kylän kauppaan. Kaupassa ei ole leipää mutta huomenna voipi olla. Mies haluaa paikkamaalata Ladansa ja kaupassa ei ole nyt sinistä maalia, on vain punaista ja vihreää. Sinistä maalia voi tulla 3kk päästä tai ensi vuonna.
Halpalentoyhtiöt ovatkin näemmä ottaneet kommunismista osan myynti-ideaansa. Kapitalismia on sekoitettu mukaan siten, että hinta voi olla nyt 10 euroa mutta vartin päästä se voi olla 60 euroa. :D

Asiaakin: Kun ostin Lada 111:n vuonna 2000, niin myyjä katseli koneelta, että missä päin Suomea olisi sen värinen. Kun neljä vuotta myöhemmin ostin Stilon samasta liikkeestä, niin auto tuli tehtaalta. Toki, kyllä se Ladakin tuli oikeasti Raipon maahantuontipisteestä.

Lähetetty: 30.8.2006 11:39
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Lada-Jussi kirjoitti:pakko vielä tosta politiikasta, olen saanut jostain sellaista käsitystä, että noi tyhjät hyllyt kaupoissa olisi ollut tätä 80-luvun perestroikkaamista, kun alettiin ajamaan alas demokratiaa Neukkulassa, onko näin?
Minkähän takia 70-luvun suomalaiset vodkaturistit sitten ottivat matkatavaroiksi myytävää?