Taukopaikka vertailua
Re: Taukopaikka vertailua
Lähetin YV:nä sovitteluviestin. Asiaan palataksemme; todellakin kannattaa välillä kurvata ohitustieltä kaupunkiin. Lappeenrannan torilta saa "Atomeja" ja " Vetyjä" (lääkärini ei tästä viestistä pidä), jotka ovat jotain aivan muuta! Mutta ehkä kerran vuodessa; aivan mieletön annos! Savonlinnan torilta "lörtsyjä", suolaisia ja makeita, omenaisia. Joensuun torilla karjalanpiirakan myyjiä pilvin pimein, parhaat saat siltä hiljaisimmalta. Muut myyvät tehdastekoista ja huutavat kilpaa, tämä hiljainen mummeli käsintehtyä. Maku on aivan erilainen! (ja taas lääkärini sanoisi: "voissa leivottua")
Onko kaupunkiin poikkeaminen muuta kuin taukopaikka, ehkä siinä menee puolisen tuntia enemmän kuin näillä tienvarsiviritelmillä, mutta jos haluamme oikeita elämyksiä elämäämme...
Onko kaupunkiin poikkeaminen muuta kuin taukopaikka, ehkä siinä menee puolisen tuntia enemmän kuin näillä tienvarsiviritelmillä, mutta jos haluamme oikeita elämyksiä elämäämme...
Jaa että tälläinenkin keskustelu täällä. Kirjoittelin tähän jo muutamia huoltoasema arvioita, mutta delete vei ne, koska
mielestäni erityismaininnan ansaitsee:
Paakarin Pysäkki Kärsämäki
Pohjoisesta tullessa ennen Kärsämäen ensimmäistä liikenneympyrää tien vasemmalla puolella. Vastaavasti etelästä tullessa 3 liikenneympyrän jälkeen oikealla.
Erittäin mukavia ja nättejä tyttöjä myymässä, tarjolla mm. tuoreita munkkeja, hyvät kahvit. Tunnelma on kodikas. Valitettavan moni ei ole huomannut tätä mukavaa kahviota, mutta vastaavasti mukavan hiljainen paikka. Miinuksena lyhyehköt aukioloajat, mutta jos ajat ohi niin suosittelen pistäytymään.
Etenkin nyt kannatta pysähtyä, kun uusi Neste vie tuolta kahviolta asiakkaita. Sääli jos tämä paikka lopettaisi toimintansa.
mielestäni erityismaininnan ansaitsee:
Paakarin Pysäkki Kärsämäki
Pohjoisesta tullessa ennen Kärsämäen ensimmäistä liikenneympyrää tien vasemmalla puolella. Vastaavasti etelästä tullessa 3 liikenneympyrän jälkeen oikealla.
Erittäin mukavia ja nättejä tyttöjä myymässä, tarjolla mm. tuoreita munkkeja, hyvät kahvit. Tunnelma on kodikas. Valitettavan moni ei ole huomannut tätä mukavaa kahviota, mutta vastaavasti mukavan hiljainen paikka. Miinuksena lyhyehköt aukioloajat, mutta jos ajat ohi niin suosittelen pistäytymään.
Etenkin nyt kannatta pysähtyä, kun uusi Neste vie tuolta kahviolta asiakkaita. Sääli jos tämä paikka lopettaisi toimintansa.
Mökille mennessäni ajan Kärsämäen läpi. Ensi kerralla käyn tarkastamassa paikan!
- Lada-Jussi
mitä helv... vit... tää meinaa, miksi tämä aihe on jossain hiekkalaatikolla, eihän tääl ole v6 nappis aihettakaan ja muuta tuninkia
mä olen sentään viettäny suurimman osan ajastani tänä viikonloppuna lahdesjärven abc:llä, ilman ko abc:n eväitä ei olis Samaraa rempattu siihen kuntoon mitä se nyt on, mä jopa imuroin sen tietoisena että sen jälkeen voin taas palata ABC:lle palkitsemaan itseni.
mä valitan kyllä tästä ainaki kuningaskuluttajaan!!!
mä olen sentään viettäny suurimman osan ajastani tänä viikonloppuna lahdesjärven abc:llä, ilman ko abc:n eväitä ei olis Samaraa rempattu siihen kuntoon mitä se nyt on, mä jopa imuroin sen tietoisena että sen jälkeen voin taas palata ABC:lle palkitsemaan itseni.
mä valitan kyllä tästä ainaki kuningaskuluttajaan!!!

No kyllä joku 24h aabeeseellä notkuminen on jo melekosta hömppää, sanon minä

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mun oli eilen pakko poiketa ensimmäisen kerran tällä kuuluisalla lahdesjärven ABC:llä ohi kulkiessa oli mulla lada mukana trailerilla kylläkin.
- Lada-Jussi
hitto just poistuit paikalta kun me tultiin pihaan, kävikin mielessä vetoautosta päätellen että jeesma siellä varmaan menee.jeesma kirjoitti:Mun oli eilen pakko poiketa ensimmäisen kerran tällä kuuluisalla lahdesjärven ABC:llä ohi kulkiessa oli mulla lada mukana trailerilla kylläkin.
mitäs tykkäsit ABC:stä?

- Lada-Jussi
joo mutta tämä aihe ei käsittele abc:llä notkumista vaan taukopaikkoja yleensäkin, tosin suomessa on aika huomattava osa taukopaikoista juuri abc asemia. taukopaikat on merkittävä osa automatkailua. Automatkailu on sellaista mitä joskus aikanaan harrastettiin eli otettiin vaikka teltta mukaan ja ajettiin kaupungista toiseen, joskus pysähdyttiin syömään, joskus katselemaan kulttuurihistoriallisia nähtävyyksiä yms.Jokari kirjoitti:No kyllä joku 24h aabeeseellä notkuminen on jo melekosta hömppää, sanon minä![]()

^ Just puhuit Jussi ittes pussiin! Tosijaan huomattava osa näistä taukopaikoista on juurikin ABC liikennemyymäliä tai ainakin suuresta mittaluokasta puhuttaessa. Tämä on mielestäni valitettava tosiasia.
Vanhan KUNNON automatkailun ja taukopaikkojen kanssa tällä edellisellä ei ole mitään yhteistä tekemistä, pitäshän sinun nyt varttuneenpana tämä tietää...
Nykyisin ajetaan lähinnä jollain juppiautoilla tai ainakin jollain keskiluokkaisella ruiskuautolla trendikkääseen liikennemyymälään ostoksille koko perheen kanssa. Sitten vielä valitetaan joka asiasta eikä muutenkaan olla tyytyväisiä elämään vaan kellotetaan jotain tarjoilijan ruokatilauksen toimitusaikaa tai käydään nuuskimassa vessoja
Vanhaan KUNNON aikaan ajettiiin kaasaripelillä jonkun hieman kolkkoisen, mutta sitäkin persoonallisemman huoltoaseman pihaan, jossa oli aikaa odottaa vaikka oikeat pannukahvit, jos niikseen tuli. Ja paskahuussissa käytiin tarpeilla siitä sen isompaa numeroa tekemättä.

Nykyisin ajetaan lähinnä jollain juppiautoilla tai ainakin jollain keskiluokkaisella ruiskuautolla trendikkääseen liikennemyymälään ostoksille koko perheen kanssa. Sitten vielä valitetaan joka asiasta eikä muutenkaan olla tyytyväisiä elämään vaan kellotetaan jotain tarjoilijan ruokatilauksen toimitusaikaa tai käydään nuuskimassa vessoja

Vanhaan KUNNON aikaan ajettiiin kaasaripelillä jonkun hieman kolkkoisen, mutta sitäkin persoonallisemman huoltoaseman pihaan, jossa oli aikaa odottaa vaikka oikeat pannukahvit, jos niikseen tuli. Ja paskahuussissa käytiin tarpeilla siitä sen isompaa numeroa tekemättä.

Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
- Lada-Jussi
itelle ABC:t on ainakin juuri osa automatkailua, kaikilla pidemmillä reissuilla suunnittelen pysähdykset ja jopa reitinkin sen mukaan missä on ABC liikennemyymälöitä, niissä on mukava pysähtyä syömään ja/tai kahville, toisaalta niissä on myös mukava notkua muuten vaan. Mielestäni tältä osin on automatkailijan palvelut menneet parempaan suuntaan.

-
Jos elämä pyörii noin pahasti ABC:en ehdoilla,olisiko jo aika tarkistella asioita toiselta kantilta?
Sen verran tätäkin suomea olen kiertänyt että ei ne abc nyt niin kummosia paikkoja ole.
kalliit hinnat,huono palvelu,ruokaa saa odottaa jos tilaa listalta.
Jos ottaa ns. seisovasta pöydästä niin saa lautasellisen jotain epämääräistä joka maistuu aina samalta mössöltä kiitos hyvän kastikkeen.
Väri kastikkeessa vaihtuu mutta maku on sama.
Tämä kuuluisa Lahdesjärvi on pahimpiin kuuluva noista,pieni piha,vitusti väkeä,ei parkkitilaa ja ynseät myyjät jotka keskittyvät keskusteluun toistensa kanssa.
Jep ja tämä porin abc,nuorison paikallinen kokontumispaikka (11-16v) ollaan niin isoa äijää kun ollaan porukassa jossa yksi ostaa teen ja loput istuu seurana pöydässä.
Sen verran tätäkin suomea olen kiertänyt että ei ne abc nyt niin kummosia paikkoja ole.
kalliit hinnat,huono palvelu,ruokaa saa odottaa jos tilaa listalta.
Jos ottaa ns. seisovasta pöydästä niin saa lautasellisen jotain epämääräistä joka maistuu aina samalta mössöltä kiitos hyvän kastikkeen.
Tämä kuuluisa Lahdesjärvi on pahimpiin kuuluva noista,pieni piha,vitusti väkeä,ei parkkitilaa ja ynseät myyjät jotka keskittyvät keskusteluun toistensa kanssa.
Jep ja tämä porin abc,nuorison paikallinen kokontumispaikka (11-16v) ollaan niin isoa äijää kun ollaan porukassa jossa yksi ostaa teen ja loput istuu seurana pöydässä.
- Lada-Jussi
onhan noissakin eroja toisiinsa verrattunaladaracing pori kirjoitti:Jos elämä pyörii noin pahasti ABC:en ehdoilla,olisiko jo aika tarkistella asioita toiselta kantilta?
hinnat on kalliimmat kuin nakkikioskeilla ja ulkomaalaisten kebabputiikeissa, mutta juurikin viihtyisät tilat ja mukava palvelu on sellaisia asioita mistä maksaa mielellään. noutopöydän vaihtoehdot on usein varsin maukkaita, tosin Tiiriössä on usein ollut kylmää kastiketta ja kumiperunoita, kun taas Lahdesjärvellä ei mitään valittamista.kalliit hinnat,huono palvelu,ruokaa saa odottaa jos tilaa listalta.
Lahdesjärvi sai juuri loppukesästä laajennusta pihaan, eli nyt parkkipaikat riittää ja säiliörekat mahtuu kääntymään. eihän 3 vuotta sitten varmaan osattu aavistaa, että paikasta tulisi niin mega-suosittu paikka. Sisällä on tila riittänyt aina. Myyjät on pitkälti hyvin mukavia ja huomioivat asiakasta hyvin, harvoin näkee mitään turhaa rupattelua työntekijöiden välillä varsinkaan kesken asiakkaan palvelun, asiakas on todellakin huomioitu siellä. Tässäkin asiassa Tiiriön ABC Hämeenlinnassa on aivan vastakohta, jossa asiakkaalta otetaan vain rahat ja sitten jatketaan kavereitten kanssa rupattelua.Tämä kuuluisa Lahdesjärvi on pahimpiin kuuluva noista,pieni piha,vitusti väkeä,ei parkkitilaa ja ynseät myyjät jotka keskittyvät keskusteluun toistensa kanssa.
Porin ABC on kokeilematta, pitää joskus käydä. Mitäs vikaa tuossa kokoontumisessa on, meikäläisetkin usein kokoontuu ABC:lle niin että yksi tilaa ja muut on seurana, vähänajan päästä voi tulla takaisin ja on toisen vuorotilata ja muut on kaverina, me ollaan sentään kolmi- ja nelikymppisiä. Pyöriihän Lahdesjärvelläkin paljon noita mopolapsia, mutta ei niistä haittaa ole ollut.Jep ja tämä porin abc,nuorison paikallinen kokontumispaikka (11-16v) ollaan niin isoa äijää kun ollaan porukassa jossa yksi ostaa teen ja loput istuu seurana pöydässä.

älä sinä ladaracin mene sinne abc:lle
sinulla saattaa olla käsissä öljyä kun olet autoa rassannut ja et ole välttämättä remontin lomassa ehtinyt pukeutua trendikkäästi, sinulla ei saa olla kiire halutessasi kahvia, missään tapauksessa älä edes ajattele kysyä mitään sytytystulppia tai muutakaan autoiluun liittyvää tarviketta,
eli jotenkin minullekin on tullut tunne että en kuulu tuonne abc-ketjun asiakas muottiin
mieluummin menen nurmon essolle ja saan hyvää palvelua lähes ikäisiltäni päteviltä HUOLTAMOtyöntekijöiltä
erohan huoltamotyöntekijällä ja abc:n myyjällä on se että huoltamotyöntekijä tietää jotain huoltamolla myytävistä tuotteistakin
sinulla saattaa olla käsissä öljyä kun olet autoa rassannut ja et ole välttämättä remontin lomassa ehtinyt pukeutua trendikkäästi, sinulla ei saa olla kiire halutessasi kahvia, missään tapauksessa älä edes ajattele kysyä mitään sytytystulppia tai muutakaan autoiluun liittyvää tarviketta,
eli jotenkin minullekin on tullut tunne että en kuulu tuonne abc-ketjun asiakas muottiin
mieluummin menen nurmon essolle ja saan hyvää palvelua lähes ikäisiltäni päteviltä HUOLTAMOtyöntekijöiltä
erohan huoltamotyöntekijällä ja abc:n myyjällä on se että huoltamotyöntekijä tietää jotain huoltamolla myytävistä tuotteistakin
- Lada-Jussi
huoltamotyötekijä tietää huoltamon asioistapressa kirjoitti:erohan huoltamotyöntekijällä ja abc:n myyjällä on se että huoltamotyöntekijä tietää jotain huoltamolla myytävistä tuotteistakin
liikennemyymälän työntekijä tietää liikennemyymälän asioista
alkon myyjä tietää alkon asioista
kampaaja tietää kampaamon asioista
näinhän sen ainakin pitää mennä
taukopaikoilta ei yleensä tarvii ostaa autoon osia tai huoltoja, ei ainakaan kun Ladalla ajaa.