Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
kuvanlaatu mallia perC mutta kyllähän tosta näkee että nyt on konehuone maalissa Seuraavaksi pukata Lada ulkoilmaan ja ottaa tekniikka työnalle,prkl tän saattaakin olla ennen kesää taas ajokunnossa..
miksi mustalla värillä?
konehuone hämärä ja eikä huomaa öljyvuotoja ja yms.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
kuvanlaatu mallia perC mutta kyllähän tosta näkee että nyt on konehuone maalissa Seuraavaksi pukata Lada ulkoilmaan ja ottaa tekniikka työnalle,prkl tän saattaakin olla ennen kesää taas ajokunnossa..
miksi mustalla värillä?
konehuone hämärä ja eikä huomaa öljyvuotoja ja yms.
Noh alkuperäinen tarkoitushan oli että tulee korinväriin, mutta koska tulevaisuudessa olisi tarkoitus maalata koko kori uuteen sävyyn ja koska väri vielä hakusessa,niin vaikea oli lähteä hakemaan konehuoneeseen väriä joten päädyin perus mustaan,eikä se omasta mielestä näytä yhtään huonolta mutta nämähän ovat makuasioita ja kukin tekee tyylillään, ja musta siinä mielessä hyvä koska olen suunnitellut ja hankkinut kaikennäköistä hilpettä pellin alle jotka vaan korostuvat kun konehuone musta,mutta niistä lisää kuhan kone takaisin paikoillaan ja pääsee kasaamaan ja en usko että se kovin hämärä konehuone tulee olemaan kun tällä ajot tullaan suorittamaan jatkossa vain kesäisin
Löytyiskö
keltään kanttilamppua pihalta mistä saisin takahiekkapellin pakoputken
ulostulon et saisin ton tuplaulostulon tehtyä kusi homma
tehdä suorasta pellistä joten back to original plan. Osien haalinta
aloitettu,jos kohta pääsis kasailee
MrKz kirjoitti:Löytyiskö
keltään kanttilamppua pihalta mistä saisin takahiekkapellin pakoputken
ulostulon et saisin ton tuplaulostulon tehtyä kusi homma
tehdä suorasta pellistä joten back to original plan. Osien haalinta
aloitettu,jos kohta pääsis kasailee
Joo eipä menny kuin strömsöissä, varsinais-suomesta tuli tuo hiekkapellinpala ja myyjä antoi olettaa että on ehjä noh tuli sit toissapäivänä koko rahalla korroosion jyrsimää reikäpeltiä, Noh aattelin et onni onnettomuudessa, Nyt mulla on malli kappale että voin tehdä/ teetättää uuden, eilen kävin yhdellä peltisepällä kyselemässä malli mukana onnistusko siltä tehdä tuommonen niin tuumas et hankala tehdä muotojen takia, monesta palasesta hitsiä ja vasaraa käyttäen se voi onnistua niin sanoin et koitan ite väsätä ellen löydä ehjää, vähä hakuammuntaa toisesta autosta kyseistä palasta ottaa kun voi olla haprastunu tai hyväkuntoinen, paljonkahan lie maksaisi venäjältä koko takahiekkapelti, sais ainaki hyvän sitte
Joskus syksyllä ostin huuto.netistä 2105 1500s Ladaan kokonaan uuden takapellin, muistaakseni alta 40 euroa oli postikuluineen. Enää ei näyttänyt löytyvän, mutta voin kaivaa myyjän nimen jostain, jos tarttet kysellä että löytyykö vielä tai mistä hän oli sen hankkinut tms.
Tuplavaloumpioiden pohjat tehty, kiinnitykset vielä tekemättä mutta kuitenkin puoliksi jo valmiit
Koneeseen mansesta tilattu uudet tiivisteet paitsi kannentiivistettä en tilannut kun ei sitä tartte vaihtaa kun ei vuodakkaan. 8-viikolla ois vissii talviloma ja sillon ois tarkotus tehdä koneelle puhdistus, maalaus ja uusilla tiivisteillä kasaan ja koneen saapi nakata takaisin paikoilleen. Tavoitteena että maaliskuussa kone paikoillaan ja ehkä savut?
Jes, pöytäsirkkeli löi töissä hanttiin ja sormi otti osumaa, 4 tikkiä ja 8pv sairaslomaa, ja mikäpä onkaan paras tapa vietellä saikkua kuin rapata ladan moottoria kun mansemotorssiltakin saapui tänään paketti
Tuli tänään roudattua tekniikka pihalle ja pojan kanssa pestiin ja rapattiin kone puhtaaksi, vielä jäi semmosiin pikku paikkoihin törkyä mut rappailen ne tarkemmin sitten tiivisteiden vaihdon / maalauksen yhteydessä.. perheeltä jo kyselin mielipidettä minkä väristä maalia lohkoon suditaan ja "PUNAINEN!!" tuntuisi olevan oikea sävy eli punaista maalia siis pitää roudata tallille..
meneeköhä perus kilikalimaali lohkossa vai pysyiskö joku vasaralakka paremmin?
Viikonloppuna pitäis tulla kaverin mukana oulusta uudet moottorin tukikumet, prkl kohtaha sitä pääsee nostelee konetta keulille
Alkuviikosta ois tarkotus maalit hakea ja irrotella/puhdistaa/maalata moottorin osat ja vaihdelaatikonkin vois samoilla tulilla vetää punaiseksi kun sekin tuli pestyä ruiskutekniikkaakin tähän jo ostateltu ja 2107 kojelautaa kahtella serkun varastoista nyt vkl
Lohkon maalauksessa on rasvanpoisto eli puhdistus se tärkein ja vaativin toimenpide. Joskus on ensin bensalla kahteenkertaan pesty ja sitten lopuksi vielä tinnerillä. Maalaus tehtiin sitten jollain perus spreillä ja pysyi vuosia. Yleensähän ongelmana on maalin tarttuminen, kun valun huokosissa on rasvaa...