Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
AvtoBa3 kirjoitti:Muutes, mitä täällä topikissa nyt niinku oikeestaan tapahtuu? Pelkkää paskanjauhantaa näin niinkun maallikon silmään, pensansuodattimen asennuksella ja kiillotuksellako tämäkin topikki elää? Ja unohtamatta tietenkään ysikasin ylistämistä, mutuilua ja ties mitä soopaa.
Aina tämä tulee luettua kun uutta viestiä pukkaa mutta sitten rupee v*tuttamaan ja tulee mieleen
Jos ei miellytä niin älä lue.Muuta neuvoa en voi antaa.
pressa kirjoitti:Onko ajoneuvossa käytetty länsimaista polttoainetta?? Siinähän saattaa olla sellaisia epäpuhtauksia joukossa joihin neuvostoinsinööri ei ole varautunut...
Kyllä on käytetty mahdollisesti täysin leväperäisesti valmistettuja riistokapitalistin polttoaineita!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Pienellä lisäsuodattimella estää tyhjäkäyntisuuttimen tai kanavan tukkeutumisen. Voihan sen laittaa kivasti piiloon niin ei pilaa OrggisDunnelmaa
Esimerkiksi takaluukkuun tankilta lähtevään kumiletkuun, sieltä ei pistä pussihousun silimään.
Niinpä ihan hyvä ehdotus! Mutta se on laitettu jo konetilaan, ja saa olla siellä. Jos sen laittaisi sitten sinne kun tulee aika vaihtaa suodatin.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
No kerron nyt sen että ei todellakaan suodata kunnolla kaasarin ja bensapumpussa oleva sihvilät. On niin harvasilmäisiä että mielellään juuri ne tyhjäkäyntisuuttimen tukkivat roskat pääsevät läpi.
Lukuisia orkkiskaasareita tullut availtua ja kyllä niissä on kohokammio järjestään niin täynnä paskaa että ihme kun edes toimivat.
Itelläni joskus kun lada oli vielä orkkis niin kyllä sai aina välillä roskan tyhjäkäyntisuuttimeen ja tyhjäkäynti hävöksissä. Tätä edesauttoi myös se että opiskelijavalon palaminen oli enemmän kuin yleistä ja tuli liikuttua lähinnä huuruilla.
Eipä ole tarvinnut olla suuttimia putsailemassa sen jälkeen kun laittoi jopa euron maksavan filtterin kiinni. Suodatinpaperista ei mene läpi mitkään suuttimia tukkivat partikkelit.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
juu, ja aina tommosessa käytössä missä tulee ajeltua melekeen tyhyjällä tankilla, niin suotatinta on hyvä käyttää... sieltä pohjalta kun se niite roskie immee mukkaan....
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
pvdriver kirjoitti:juu, ja aina tommosessa käytössä missä tulee ajeltua melekeen tyhyjällä tankilla, niin suotatinta on hyvä käyttää... sieltä pohjalta kun se niite roskie immee mukkaan....
Nimenomaan.
Tänään pesin Helmen, vielähän tuon voisi vahata. Se on vahattu viimeksi viime syksynä.
Tiedoksi niille jotka eivät ole huomanneet niin tämän topicin alussa on uusia tuoreita kuvia autostani!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
viilataas vähän vielä, vaikka joidenkin lukijoiden iloksi (tai suruksi), tällainen tuninki kannattaa tehdä käyttöautoon siten, että otetaan pois kokonaan alkuperäinen polttoaineletku konetilasta (se pätkä johon suodatin laitetaan). Letku otetaan talteen odottamaan museointia ja autoon voi käyttöletkuksi laittaa jonkun länsimaisen kumiletkun johon voi välille laittaa myös suodattimen. Uskoisin, että ne pahimmat saasteen lähteekin juuri noista länsimaisista letkuista
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ei mut sit kun auto museoidaan, on hienompi kun jokainen osa on alkuperäistä, toimivuudella ei niin suurta merkitystä, kun auto seisoo näytillä, mutta näyttävyys on tärkeintä, kun tuhannet silmäparit sitä ihailee.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jos noin kovasti pussihousun lahje lepajaa niin tollasta kangasletkua saa ihan uutenakin. Ei se silti muuta sitä että tankissa ei ole 30-vuotiasta neuvostobensaa, joten sama maalata vaikka mattamustaksi. Ei ole orkkis niin ei ole.
Tuhannet silmäparit...liekö kyse muurahaisista jotka tekevän pesän metsään hylättyyn "harvinaisuuteen"
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Jokari kirjoitti: Ei se silti muuta sitä että tankissa ei ole 30-vuotiasta neuvostobensaa, joten sama maalata vaikka mattamustaksi.
Neuvostobensan laatua saa ihan sekoittamalla siihen puhtaampaan länsimaiseen örlöttiin, jota häpeilemättä kutsuvat 98 e bensiiniksi, 10% santaa, tipan miranolia ja lirauksen virolaista votkaa.
Alkuperäiset kangaspäälysteiset letkut on hävitetty! En niitä ja niiden mukanaan tuomia jatkuvia konetilaan virtaavia bensapuroja kaipaa.
Niin pussihousu edes minä en ole että käyttäisin äärimmäisen palovaarallisia orggisletkuja!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Tuossa olet oikeassa. Samoin huohottajan letku on ihan hyvälaatuista kamaa.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990