Sivu 13/18

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66

Lähetetty: 6.7.2012 23:00
Kirjoittaja Flaiman
Vieläkin testailin valojen toimintaa vaikka taidan kuitenkin viedä autosähköpajalle ellei mahdottomia maksa.
Eipä valot viisaammiksi tullut. Pyyhkijät sain toimimaan kun sain katkaisijan liikkumaan. Tässä onkin sellainen pyöritettävä katkaisin. Kaksiasentoinen. En vain tiedä onko tihkuasentoa vai pelkästään hidas ja nopea.

Sitten tuli taas vilkaistua niitä takavaloja
Liittimille tulee n.11 volttia.
Hetken sain valot palamaan, mutta uudestaan kokeiltaessa ei enää syttynyt.
Ei tullut katsottua, että mahtoiko polttimo palaa.
Ei olisi ihme, sillä rungon ja liittimen johon tulee 11V välillä oli nolla ohmia.
Luulisi kylläkin savun jostain nousevan, mutta ei.
Jätin sähkökytkennät sikseen ja siirryin purkamaan edestä sisälokareita.
Alareunasta runkopalkkiin on hitsattu, muuten on pulttiliitoksilla kasattu.

Ladakaan ei syö öljyä niinkuin ennen kansiremonttia. Venttiilit pitäisi säätää kun tuli säädettyä vähän väljäksi. Reilu 4000 km ajettu viime säädöstä, joten näkee onko välykset itsestään muuttuneet.

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66

Lähetetty: 7.7.2012 11:49
Kirjoittaja Pavlovits
Mukava lukea Volga-juttuakin. Noita, sen enempää autoja kuin juttujakaan ei usein tule vastaan

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66

Lähetetty: 7.7.2012 23:40
Kirjoittaja Flaiman
Hyvä, että joitain kiinnostaa.
Otin taas muutamia valokuvia, hyvä katsella sitten kun joskus saa valmiiksi, että millaisesta romusta lähti tekemään.

Yleiskuva perjantaipäivän tuhoista
Sisälokari poikki siitä johon uuden ajattelin liittää

En taida alkaa repimään sisälokaria alhaalta asti irti, vaan leikkaan korjauspalan sopivaksi ja hitsaan tuohon jämään sen,
tai varmaan kelpaisi pulttiliitoskin, mutta hitsata varmaan ensiksi kokeilen.

Pari kertaa olen nuukuuksissani jo kieltäytynyt uusien etulokasuojien ostamisesta, mutta nyt kun alkaisi olemaan etulokasuojien kiinnittämisen aika lähellä niin pakko se on uudet ostaa, en ainakaan minä saa näistä hyviä tehtyä.

Vanhat lokasuojat
Toiselta kantilta

Yksi ajoa haittaava vika on se, että kytkimen pääsylinteri ilmeisesti valskaa. Nesteet ei vuoda ulos mutta kun pitää kytkintä useamman sekunnin pohjassa niin lakkaa irrottamasta.
Ensimmäisellä ajokerralla mukava yllätys, kun silloin vielä jarrut ilmaamatta, eikä saanut vaihdetta vapaalle, avaimesta piti sitten kääntää virta pois.

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66

Lähetetty: 8.7.2012 0:19
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Oletko löytänyt hyvät kontaktit esim. Venäjälle, vai mistä noita "Siipiä" saa uutena?

Minulta on tosinaan noiden vanhempien GAZ -vekottimien korinosia ja muutankin nappulaa kyselty, mutta noissa käymissäni pikkukaupungeissa myyvät kyllä Nijet, Nijet, Nietu!

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66

Lähetetty: 8.7.2012 0:31
Kirjoittaja Flaiman
Nuilla siivillä ilmeisesti tarkoitat lokasuojia?
Juu, en siis ole uusia löytänyt mutta tehtaan varaosajäämistöä jotkut venäjän reissaajat on löytänyt. Uustuotantoa ei ilmeisesti ole kuin lasikuidusta valmisetut.
Niitä nimittäisin enemmän siiviksi, tärisee ja väpättää. Ainakaan Volgaan ei kuulu kuin paksu pelti.

Nuo lokasuojat vaan on niin kalliit, että piti ottaa vintiltä vanhat alas, että uskoi niiden olevan korjauskelvottomat.


Ratti on toinen mikä on kallis 600 euroa.
Menee vaan aikojen saatossa järkyttävään kuntoon. Halkeilee ja syöpyy ruvelle.

Painellaan nyt tätä edit-nappulaa kunnolla.
Lisätään vielä, että kuluvaa osaa taitaa olla vielä paljon saatavilla. Tosin en sitä tiedä, että onko nekin kaikki varaosajäämää vai onko jotain jo uustuotantona.
Eri merkkien kanssa on kuitenkin käytetty usein samoja osia niin osaa löytää sen takia helpommin.

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66

Lähetetty: 8.7.2012 9:58
Kirjoittaja Pavlovits
Oletko tutkinut ratin korjausmenetelmiä? Olen jossain nähnyt kuvia melkoisista haperoista korjatuista rateista ja ihmeen hyviä lopputuloksia niistä on saatu.

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66

Lähetetty: 8.7.2012 10:11
Kirjoittaja Flaiman
itellä vielä jotenkin ryhdissä oleva vaikka ei mikään kaunis olekaan, niin en ole kauheasti asiaan tutustunut.
Olen kuullut, että on niitä jotkut saanut korjattua, mutta miten niin sitä en tiedä.

n. 350 euroa maksaa samanlainen mutta mustana. sitä en sitten tiedä, että tulisiko maalaamalla pitkäikäinen.

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66

Lähetetty: 8.7.2012 11:07
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kyllähän noihin suuressa Venäjänmaassa vanhaa alkuperäisvaraosaa täytyy olla. Harmittaa itseäni kun usein joutuu sanomaan että ei ole saatavilla mikä on täysi vale, mutta omat välitysketjuni eivät noita pysty hommaamaan.

Jos ei Venäjällä ole Neuvostoaikaisten autojen lähes kaikkia varaosia niin ei niitä autojakaan ole ollut.

En tiedä puhutaanko muissa kielissä aina mieluummin lokasuojista kuin siivistä, mutta Venäjällähän nuo ovat aina Kryjlje (kirjoitusasu varmasti väärä) eli Siipi.

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66

Lähetetty: 8.7.2012 11:30
Kirjoittaja Pavlovits
Tämäntapaisia korjaussarjoja ja -ohjeita löytyy useita. Netistä kannataa katsella kuvallisia juttuja, joista voi päätellä soveltuisiko joku menetelmä Volgaasi. Olisikohan ollut jossain vanhassa Mobilisti-lehdessä juttu ja kuvasarja 50-lukuisen Pösön ratin uudistamisesta. Luunvärinen ratti näytti ainakin kuvissa ihan virheettömältä.
http://www.por15.com/STEERING-WHEEL-RE ... info/SWRK/

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66

Lähetetty: 8.7.2012 11:57
Kirjoittaja pressa
Kuva
Eli ihan tavallista plastigpaddingin muovikitillä, sormin asetellaan paikalleen ja kovettumisen jälkeen hiotaan muotoon. Pinnan voi hio niin tasaiseksi kuin haluaa ja sitten vain maali päälle. Tuo oma ralliratti piti vain nopeasti saada valmiiksi eli siksi sen viimeistely ei ole huippuluokkaa. Vuosia on jo ratti kestänyt tiukkaa radalla vääntämistä.

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66

Lähetetty: 8.7.2012 13:14
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Komea veivi Volgassa. :)

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66

Lähetetty: 8.7.2012 22:04
Kirjoittaja Uitukki
Flaiman kirjoitti: Ratti on toinen mikä on kallis 600 euroa.
Huhhuh. Joskus itelläki käyny mielessä että pitäskö ostaa joku aihio ja opetella kunnostusta/entisöintiä mutta eipä tarvi enään kyseisellä asialla päätä vaivata :D

Liian kallista minun makuun :)

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66

Lähetetty: 8.7.2012 23:07
Kirjoittaja Flaiman
Tänään tuli selvemmin ilmi tuo sähköongelma. Starttiasennossa alkoi käryämään johto kojelaudan alla. Virrat päällä sitä ei tee, siksi en sitä aiemmin valoja tutkeissa huomannutkaan.

Täytyy nuo lokasuojan osat hiekkapuhalluttaa jollakin.
Tässä sen näkee, että menot kasvaa kokoajan alkuperäisestä arviosta. Mutta irrallaan kun ovat, niin tyhmää niitä olisi pintaruosteisena ja varastomaalissa paikalleenkaan laittaa.

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66

Lähetetty: 9.7.2012 11:39
Kirjoittaja Pavlovits
Noita mobilistien juttuja kun katselee, niin aikamoisista harsoista noita peltiosia vain uudenveroisiksi rakennetaan. Eikun tsemppiä, kyllä noista joku pellintaivuttaja vielä hyvät tekee.

Re: Itäiset kaverit - Lada 2107 -90 ja Volga 21 -66

Lähetetty: 10.7.2012 1:28
Kirjoittaja samarai
Tuossa on muutamia lokasuojia Venäjän GAZ-21 harrastajien "lokasuojien myyntisivulta". Enpä tuostakaan bongannut kuin parisen uutta etulokasuojaa 5000-6000 ruplaa/kpl.

http://www.gaz21.org/parts.php?tovar=%EA%F0%FB%EB%EE