Pienisuuri päivä ilkalle!
Edellisen viestin jälkeen savut otettiin, muttei nyt ihan niinkuin luulisi  

  Ihmeteltiin edis4 sytkän toimintaa (ja toimimattomuutta) ja pyörittelin pelkkää triggeriä kampuralla, niin paukautti jotkin liotin/bensa huurut palotilasta ketunhäntänä pihalle pakosarjan kautta  

  Hienosti pamahti, ja kyllä sitä helvetti säikähtikin... Noh, kyllä me sitten myöhemmin päästiin ne oikeatkin pakokaasut sieltä haistelemaan  
 
Ensimmäisenä (taino jokin päivä sitten) väännettiin sarjat paikoilleen. Pakosarjaan taiteiltiin myös tuo 
Termotek päälyste. Suutinkiskokin saatiin moooooonien kirosanojen ja luovuttamisten jälkeen tiiviiksi. Loppujen lopuksi, tiiveys saatiin hitsaamalla kaikki pienetkin reijjät puikolla  

  Siinä oli kyllä sen verta paksusti jo mig saumaa päällä, että ei yrittänykkään sulaa puhki  

  noh, kuvaa kiskosta tänne en laita, sen verta raakan näkönen se on.
Takakonttiin tuli 
asenneltua myös siirtopumppu, mutta sitä ei näissä ensi tarteissa vielä tarvinnu, kun ei tuo bensan välisäiliö ole vielä oikeen ollenkaan valamis...  Välisäiliönä toimikin 
10litran kanisteri  
  jonne siis upotettiin tuo Walbron Bensapumppu, ja toki paluu linja saabin 
polttoaineen painesäätimeltä meni sinne. 
Triggeripyörän keskityskin sorvissa tekaistiin, ja ihan itteäkin ihmetytti että miten se onnistukaan niin hyvin  
  Anturille tehtiin myös kiinnikkeet joista niistäkin tuli melko jämyt, tuohon triggeripyörän reikiin pitää vielä muokkailla säätövaraa, tosin perusennakko on nyt jotain 10-5 välissä, tossa edis systeemissä se kun kuuluu olla tasan 10, mutta mitään väliähän sillä ei kyllä oikeastaan ole.
Sitten vielä ankaraa 
niputtamista ja säätämistä ja näin 
lada 1600 antiturbo megasquirtilla oli käynnistys valamis.
Videolla on kaikki käynnistys yritykset (joista kahdella viimesellä se jopa käy omin voimin  

  vikalla sain kierrätettyä sen jopa 3200rpm asti.) Mutta nyt tyydyn selittämään, kun videoclippien koot on 70-200mb... pitää muokkailla joku soppelimpi...
Mutta mutta, ensimmäiseksi käynnistelyä. Kipinä oli jo tarkastettu, joten se ok, ja ennakkokin silmämääräsesti ok. Bensapumppu hurisi, ja painettakin sinne selvästi kerkes, joten eikun startille virtaa.. Eikä edes lupaa  

  Kyllä se mega kuitenki tajus että jotain siellä tapahtuu, kun se suuttimia (vissiin) koitti aukoa, mutta ei minkäänlaista kierrosluku tietoa tullu läppärille asti... Eikun ihmettelemään, ja onneksi säätelemään tuli jo aiemmin yks mega guru, joka sitten opasti jo kummasti siinäkin. Noh, laitoimma sitten Edis4 syttyohjauksen kokonaan pois megasta, ja jonkun vain luku oikeuden sille tms.. Noh, seuraava yritys, jaja sehän paukahtelee  

  ja tosiaan tolla rännin pätkällä tosiaan paukahteli, ja melkosta kipinäsuihkua sieltä lens.. paukkuu ja paukkuu, muttei jaksa käydä.. Noh, eikös taas läppärille, ja seoksia raakasti rikkaammalle, vaikkei niistä oikeen mitään ite tajunnukkaan, pääasia oli että kone jaksais käydä itekseen.
Taas tarttaamaan, ja vähän aikaa kuulosti lupaavalta, sitten ei yhtään mitään.. Eikä auttanu vaikka tarttas akun melkeen finaaliin, kunnes hoksasivat että bensapumpun sulake uupuu  

  siis ainoastaan tältä tarttaukselta sentään..
Noh käyttis talbotin akku irtos ennätys ajassa, ja bensapumppu päälle, ja tarttailemaan, johan pyöri winhaa vauhtia kone, ja sehän käyvvä poksutteli tartin avustuksella tosin  

  taaaas seoksia rikkaammalle, ja jotain vakioarvoja muutettiin, ja sittenhän se kävi omin voimin  

  Kuulosti vain erittäin rattorilta. mun mielestä se myös kävi 3pytyllä, johon epäilisin syyksi suuttimia, jotka on pyöriny varmasti jokaisessa hiekkaläjässä tallissa, ja lennelly pitkin seiniä, mutta viisaammat sanovat vaan että seokset on niin perseellään. Tuota mun teoriaa vaan tuki se että yks tulpista oli paljon vähemmän musta tarttailujen jälkeen, joten pittää tutkailla...
Mutta mutta, kone kävi jonku 30-50sek omalla voimallaan, kunnes nähtiin parhaaksi se jo sammuttaa, ei se käynti nyt kuitenkaan niin mielekästä ollu  

  ja koneessa ei vielä ollu nesteitäkään, niin parempi näin.
Ilo oli kyllä silmin näkemätöntä, nyt voi hyvällä mielellä lähtä armeijan harmaisiinkin  

  tosin, ajatuksena ois vielä päästä turbon kanssa käyttelemäänkin  

  Palaamma huomenna taas, näin aamu kaheksalta ei enää ajatus kule....