Pienisuuri päivä ilkalle!
Edellisen viestin jälkeen savut otettiin, muttei nyt ihan niinkuin luulisi

Ihmeteltiin edis4 sytkän toimintaa (ja toimimattomuutta) ja pyörittelin pelkkää triggeriä kampuralla, niin paukautti jotkin liotin/bensa huurut palotilasta ketunhäntänä pihalle pakosarjan kautta

Hienosti pamahti, ja kyllä sitä helvetti säikähtikin... Noh, kyllä me sitten myöhemmin päästiin ne oikeatkin pakokaasut sieltä haistelemaan
Ensimmäisenä (taino jokin päivä sitten) väännettiin sarjat paikoilleen. Pakosarjaan taiteiltiin myös tuo
Termotek päälyste. Suutinkiskokin saatiin moooooonien kirosanojen ja luovuttamisten jälkeen tiiviiksi. Loppujen lopuksi, tiiveys saatiin hitsaamalla kaikki pienetkin reijjät puikolla

Siinä oli kyllä sen verta paksusti jo mig saumaa päällä, että ei yrittänykkään sulaa puhki

noh, kuvaa kiskosta tänne en laita, sen verta raakan näkönen se on.
Takakonttiin tuli
asenneltua myös siirtopumppu, mutta sitä ei näissä ensi tarteissa vielä tarvinnu, kun ei tuo bensan välisäiliö ole vielä oikeen ollenkaan valamis... Välisäiliönä toimikin
10litran kanisteri 
jonne siis upotettiin tuo Walbron Bensapumppu, ja toki paluu linja saabin
polttoaineen painesäätimeltä meni sinne.
Triggeripyörän keskityskin sorvissa tekaistiin, ja ihan itteäkin ihmetytti että miten se onnistukaan niin hyvin
Anturille tehtiin myös kiinnikkeet joista niistäkin tuli melko jämyt, tuohon triggeripyörän reikiin pitää vielä muokkailla säätövaraa, tosin perusennakko on nyt jotain 10-5 välissä, tossa edis systeemissä se kun kuuluu olla tasan 10, mutta mitään väliähän sillä ei kyllä oikeastaan ole.
Sitten vielä ankaraa
niputtamista ja säätämistä ja näin
lada 1600 antiturbo megasquirtilla oli käynnistys valamis.
Videolla on kaikki käynnistys yritykset (joista kahdella viimesellä se jopa käy omin voimin

vikalla sain kierrätettyä sen jopa 3200rpm asti.) Mutta nyt tyydyn selittämään, kun videoclippien koot on 70-200mb... pitää muokkailla joku soppelimpi...
Mutta mutta, ensimmäiseksi käynnistelyä. Kipinä oli jo tarkastettu, joten se ok, ja ennakkokin silmämääräsesti ok. Bensapumppu hurisi, ja painettakin sinne selvästi kerkes, joten eikun startille virtaa.. Eikä edes lupaa

Kyllä se mega kuitenki tajus että jotain siellä tapahtuu, kun se suuttimia (vissiin) koitti aukoa, mutta ei minkäänlaista kierrosluku tietoa tullu läppärille asti... Eikun ihmettelemään, ja onneksi säätelemään tuli jo aiemmin yks mega guru, joka sitten opasti jo kummasti siinäkin. Noh, laitoimma sitten Edis4 syttyohjauksen kokonaan pois megasta, ja jonkun vain luku oikeuden sille tms.. Noh, seuraava yritys, jaja sehän paukahtelee

ja tosiaan tolla rännin pätkällä tosiaan paukahteli, ja melkosta kipinäsuihkua sieltä lens.. paukkuu ja paukkuu, muttei jaksa käydä.. Noh, eikös taas läppärille, ja seoksia raakasti rikkaammalle, vaikkei niistä oikeen mitään ite tajunnukkaan, pääasia oli että kone jaksais käydä itekseen.
Taas tarttaamaan, ja vähän aikaa kuulosti lupaavalta, sitten ei yhtään mitään.. Eikä auttanu vaikka tarttas akun melkeen finaaliin, kunnes hoksasivat että bensapumpun sulake uupuu

siis ainoastaan tältä tarttaukselta sentään..
Noh käyttis talbotin akku irtos ennätys ajassa, ja bensapumppu päälle, ja tarttailemaan, johan pyöri winhaa vauhtia kone, ja sehän käyvvä poksutteli tartin avustuksella tosin

taaaas seoksia rikkaammalle, ja jotain vakioarvoja muutettiin, ja sittenhän se kävi omin voimin

Kuulosti vain erittäin rattorilta. mun mielestä se myös kävi 3pytyllä, johon epäilisin syyksi suuttimia, jotka on pyöriny varmasti jokaisessa hiekkaläjässä tallissa, ja lennelly pitkin seiniä, mutta viisaammat sanovat vaan että seokset on niin perseellään. Tuota mun teoriaa vaan tuki se että yks tulpista oli paljon vähemmän musta tarttailujen jälkeen, joten pittää tutkailla...
Mutta mutta, kone kävi jonku 30-50sek omalla voimallaan, kunnes nähtiin parhaaksi se jo sammuttaa, ei se käynti nyt kuitenkaan niin mielekästä ollu

ja koneessa ei vielä ollu nesteitäkään, niin parempi näin.
Ilo oli kyllä silmin näkemätöntä, nyt voi hyvällä mielellä lähtä armeijan harmaisiinkin

tosin, ajatuksena ois vielä päästä turbon kanssa käyttelemäänkin

Palaamma huomenna taas, näin aamu kaheksalta ei enää ajatus kule....