Samara 1500i MUSTARUTTO
Re: Project Samara 1500i Lumikko
Kyllä irtoo....
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
Re: Project Samara 1500i Lumikko
eturenkaiden pinta aslfaltista, varmaan tarkoitit
helkkari vaan kulkee kevyesti, matkamittarin heitto noilla 185/65 r14 on n. 10kmh kovissa vauhdeissa, ennen oli yli 15kmh.
tuli uus virallinen nopeusennätys, mittariin hiukan yli 170kmh, öööh tottakai suljetulla rata alueella
tavoite ois alamäkeen päästä mittarinpohjaan 180kmh, ehkä tuo nopeus jopa GPS, mitenhän käy
mutta hyvä pirssi ajella matkaa, jaksas laittaa ton sähkölasin loppuun, kun näin lämpimiä kelejä.. On vaan töitä niin paljo ettei oikeen kerkee, sit ei jaksa kun kotiin pääsee, ainakaan paljoa, innostua
helkkari vaan kulkee kevyesti, matkamittarin heitto noilla 185/65 r14 on n. 10kmh kovissa vauhdeissa, ennen oli yli 15kmh.
tuli uus virallinen nopeusennätys, mittariin hiukan yli 170kmh, öööh tottakai suljetulla rata alueella
tavoite ois alamäkeen päästä mittarinpohjaan 180kmh, ehkä tuo nopeus jopa GPS, mitenhän käy
mutta hyvä pirssi ajella matkaa, jaksas laittaa ton sähkölasin loppuun, kun näin lämpimiä kelejä.. On vaan töitä niin paljo ettei oikeen kerkee, sit ei jaksa kun kotiin pääsee, ainakaan paljoa, innostua
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
Re: Project Samara 1500i Lumikko
Jaahas. Pitkään on siitä ku viimeksi kirjoitin tänne. Syitä on, töitä, kiirettä, kaikkea sitä.
Enimmäkseen samara on saanut kenkää. 1.5kk työmatka oli 120km päivässä yhteensä. Hyvin kulki, motarilla&valtateillä moni jäi takavaloja tiirailemaan. Nykyisin työmatka alle 40km päivässä, ja päivien muodon takia jää illalla vähä aikaa ja energiaa autonkin laittoon.
Mitäs tälle on sitten tapahtunut. Siniset Mazdan etupenkit vaihtuivat siis punaisiin samanlaisiin, Vm. 90 GLS 626 penkkeihin. Nyt olen työstänyt takapenkkiä paikalleen, ja kyllähän se sinne sujahtaa. Pientä hienosäätöä vaille valmis. Etupenkeissä oli pientä säätöä korkeuden suhteen, muuten sopivat hienosti. Korkeuskin asettui viimein hyvin.
Eli sisustus siirtyy punaiseen, sopii hienosti mustaan autoon. Kattoverhoilu ja muita verhoilun osia tulee ehkä vaihtumaan myös punaiseen.
kaikkea pientä tuohon on tullut, noilla fiiun aluilla olevat nokian NRT:t ovat edestä taas melkein hävinneet (3mm/kuukausi) pääsee vaihtaa gumeja.
paljoa ei ole ehtinyt/jaksanut laittaa. Mutta ajoa, sitä on tullut. Kohta tulee täyteen 30000 ja auton ostin viime syyskuussa. Eli vuosi/35tkm täyttynee melkein.
Katsastus lähenee, siihen pitäs laittaa
-Pakoputken loppuosa (tuplaulostulo mörinäpönttö ostettu )
-sumuvalojen kytkentä että toimii vain valot päällä
-krhm... ratin keskilätkä tiukasti kiinni
-töötti
-tummantamattomat takalyhdyt väliaikaisesti
-eturenkaat(!)
-kuskinpuolen alapallo (kiinnitysmutteri vaurioitunut, saattaa tulla hylsy siit)
Käkkäri asettui kirimällä taas mennään.
pitää ottaa kuvatusta tuosta sisustasta, ja muutenkin, kunha pesen ton.
ainii oha tuossa micran takaspoikkaa ja sellasta tullu
tuskimpa tääkään rääkätty paska ketään kiinnostaa, tulipahan postattua yksi turha viesti lisää.
perästä kuuluu.
Enimmäkseen samara on saanut kenkää. 1.5kk työmatka oli 120km päivässä yhteensä. Hyvin kulki, motarilla&valtateillä moni jäi takavaloja tiirailemaan. Nykyisin työmatka alle 40km päivässä, ja päivien muodon takia jää illalla vähä aikaa ja energiaa autonkin laittoon.
Mitäs tälle on sitten tapahtunut. Siniset Mazdan etupenkit vaihtuivat siis punaisiin samanlaisiin, Vm. 90 GLS 626 penkkeihin. Nyt olen työstänyt takapenkkiä paikalleen, ja kyllähän se sinne sujahtaa. Pientä hienosäätöä vaille valmis. Etupenkeissä oli pientä säätöä korkeuden suhteen, muuten sopivat hienosti. Korkeuskin asettui viimein hyvin.
Eli sisustus siirtyy punaiseen, sopii hienosti mustaan autoon. Kattoverhoilu ja muita verhoilun osia tulee ehkä vaihtumaan myös punaiseen.
kaikkea pientä tuohon on tullut, noilla fiiun aluilla olevat nokian NRT:t ovat edestä taas melkein hävinneet (3mm/kuukausi) pääsee vaihtaa gumeja.
paljoa ei ole ehtinyt/jaksanut laittaa. Mutta ajoa, sitä on tullut. Kohta tulee täyteen 30000 ja auton ostin viime syyskuussa. Eli vuosi/35tkm täyttynee melkein.
Katsastus lähenee, siihen pitäs laittaa
-Pakoputken loppuosa (tuplaulostulo mörinäpönttö ostettu )
-sumuvalojen kytkentä että toimii vain valot päällä
-krhm... ratin keskilätkä tiukasti kiinni
-töötti
-tummantamattomat takalyhdyt väliaikaisesti
-eturenkaat(!)
-kuskinpuolen alapallo (kiinnitysmutteri vaurioitunut, saattaa tulla hylsy siit)
Käkkäri asettui kirimällä taas mennään.
pitää ottaa kuvatusta tuosta sisustasta, ja muutenkin, kunha pesen ton.
ainii oha tuossa micran takaspoikkaa ja sellasta tullu
tuskimpa tääkään rääkätty paska ketään kiinnostaa, tulipahan postattua yksi turha viesti lisää.
perästä kuuluu.
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
Re: Project Samara 1500i Lumikko
hee.
vaikka tuntuu ettei mitään oo ehtiny, onhan tuota tapahtunut, ja niin pitääkin, kansalaisvelvollisuuden täyttäminen kun lähenee.
Edelliseen on tapahtunut seuraavia:
-Takapönttö on nyt luotettavasti kiinni. Hyvä tuli. 2x 3" ulostuloa. äänet maltilliset, 120kmh alkaa kuulua oikea "murina".
-sumuvalot kytketty toimimaan vain valojen kanssa
-Ratin keskilätkä on TIUKASTI kiinni
-etuset on vaihettu Continentalin ContiEcoContacteihin, kulutuspintaa 5mm.
tuo alapallon kiinnitysruuvi ei ollukkaa nii paha, antaa olla vaan.
jotain jännääkin on tapahtunut. Auto on varustettu nykyään 120Ah akkujärjestelmällä, Exide Basicci konepellin alla (60Ah ikä alle 8kk), sekä Varta Dynamic Blue (60Ah, n. vuoden vanha) Foordin navoilla.
Inventteri myös siirretty peräkonttiin. Tällä saavutetaan ylikuumenemisen loppuminen sekä KÄYNNISTETÄESSÄ VIRTA HÄVIÖN POISTUMINEN. Myös vahvistin on kytketty takakontin akkuun.
viisastelijoille faktoja vähä:
originaali samaran akku on 55Ah, ja esim. runkoon menevä päämaadoituskaapeli vain n. 4 neliömm paksua!
Tässä vaihdettu siis pellin alle 60Ah akku, maadoituskaapeli vaihdettu 20 neliömm paksuun ohutsäikeiseen kuparikaapeliin, samalla putsittu maadoituspiste kunnolla. Tällä saavutettiin jo ettei valot yms vilku poppien tahtiin. SUOSITELTAVAA kaikille, tuo maatto kaapelin vaihto.
Takakonttiin vedetty pellin alta akun plussasta plussaan 20 neliön monisäikeisellä, suojattu 2x25A sulakkeilla tää kaapeli.
Takakontissa akun maadoitus myös hoidettu tolla paksulla. Vahvistimelle taka akulta myös vedetty samalla kaapelilla.
Eli aika hyvin virtaava systeemi mielestäni
enemmmän tarinaa joskus, kuvia pari kallerys uusia
vaikka tuntuu ettei mitään oo ehtiny, onhan tuota tapahtunut, ja niin pitääkin, kansalaisvelvollisuuden täyttäminen kun lähenee.
Edelliseen on tapahtunut seuraavia:
-Takapönttö on nyt luotettavasti kiinni. Hyvä tuli. 2x 3" ulostuloa. äänet maltilliset, 120kmh alkaa kuulua oikea "murina".
-sumuvalot kytketty toimimaan vain valojen kanssa
-Ratin keskilätkä on TIUKASTI kiinni
-etuset on vaihettu Continentalin ContiEcoContacteihin, kulutuspintaa 5mm.
tuo alapallon kiinnitysruuvi ei ollukkaa nii paha, antaa olla vaan.
jotain jännääkin on tapahtunut. Auto on varustettu nykyään 120Ah akkujärjestelmällä, Exide Basicci konepellin alla (60Ah ikä alle 8kk), sekä Varta Dynamic Blue (60Ah, n. vuoden vanha) Foordin navoilla.
Inventteri myös siirretty peräkonttiin. Tällä saavutetaan ylikuumenemisen loppuminen sekä KÄYNNISTETÄESSÄ VIRTA HÄVIÖN POISTUMINEN. Myös vahvistin on kytketty takakontin akkuun.
viisastelijoille faktoja vähä:
originaali samaran akku on 55Ah, ja esim. runkoon menevä päämaadoituskaapeli vain n. 4 neliömm paksua!
Tässä vaihdettu siis pellin alle 60Ah akku, maadoituskaapeli vaihdettu 20 neliömm paksuun ohutsäikeiseen kuparikaapeliin, samalla putsittu maadoituspiste kunnolla. Tällä saavutettiin jo ettei valot yms vilku poppien tahtiin. SUOSITELTAVAA kaikille, tuo maatto kaapelin vaihto.
Takakonttiin vedetty pellin alta akun plussasta plussaan 20 neliön monisäikeisellä, suojattu 2x25A sulakkeilla tää kaapeli.
Takakontissa akun maadoitus myös hoidettu tolla paksulla. Vahvistimelle taka akulta myös vedetty samalla kaapelilla.
Eli aika hyvin virtaava systeemi mielestäni
enemmmän tarinaa joskus, kuvia pari kallerys uusia
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Re: Project Samara 1500i Lumikko
Jotain "vaaroja"/haittoja tästä tupla akku systeemeistä olen kuullut, nyt vaan ei tule muuta kuin tuon akku hapon syövyttävä/höyryävä vaikutus mieleen. Eli hyytelö akulla ainakin näistä päästään eroon.
Osittainhan tämä "korvaa" kondensaattorin puutetta, mutta sitä en tiedä mitä akku tykkää sekunnin välein vaihtuvasta virran kulutuksesta, kun jumputtaa oikeen. Taka-akku saattaa siis tykätä kyttyrää..
Muuten kyllä oikeen hyvä ja jopa edullinenkin parannus autoon kuin autoon, jossa kuunnellaan musiikkia kovaa!
Osittainhan tämä "korvaa" kondensaattorin puutetta, mutta sitä en tiedä mitä akku tykkää sekunnin välein vaihtuvasta virran kulutuksesta, kun jumputtaa oikeen. Taka-akku saattaa siis tykätä kyttyrää..
Muuten kyllä oikeen hyvä ja jopa edullinenkin parannus autoon kuin autoon, jossa kuunnellaan musiikkia kovaa!
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
Re: Project Samara 1500i Lumikko
IlkkaHe kirjoitti:Jotain "vaaroja"/haittoja tästä tupla akku systeemeistä olen kuullut, nyt vaan ei tule muuta kuin tuon akku hapon syövyttävä/höyryävä vaikutus mieleen. Eli hyytelö akulla ainakin näistä päästään eroon.
Osittainhan tämä "korvaa" kondensaattorin puutetta, mutta sitä en tiedä mitä akku tykkää sekunnin välein vaihtuvasta virran kulutuksesta, kun jumputtaa oikeen. Taka-akku saattaa siis tykätä kyttyrää..
Muuten kyllä oikeen hyvä ja jopa edullinenkin parannus autoon kuin autoon, jossa kuunnellaan musiikkia kovaa!
näin on, eli periaatteessa vaaroja tulee lisää, syöttökaapeli pitäisi suojata molemmista päistä sulakkeella, akun juuresta, ja sit tosiaan tuo akun hapokkuus. Melekonen pommihan se on, onneksi asettui aika nätisti tonne kontin nurkkaan.
mutta hyötyjä, tosiaan täysin turha oli mulle, Foordin navoilla oleva Varta 60Ah, aattelin et mikä ettei.
ja tuo ettei enää valot välky, säästää laturia sekä ykkösakkua.
luulisi lähtevän talvella käyntiin Muutenki aika hyvä lähtee.
ei lopu virta nii äkkiä
ja kone/muut ei sammu kun auton starttaa
eli periaatteessa ilmaiseksi saatu aika paljon hyötyä, akun kun sain työkaverilta Freebie. Olis menny muuten romulaan, vuoden vanha Oli foordi männy paaliin ja akku jääny.
autolle on sattunu ja tapahtunu, pitäs kuvat päivittää ennen inttiä. Huomenna katastukseen!!!
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Re: Project Samara 1500i Lumikko
Ihan hyvältähän tuo näyttää, mutta pakko vieläkin toitottaa että tuo näyttö tuossa kojelaudassa on kyllä TÖRKEÄ mutta tiedän kuitenkin, että eipä nuin isoa näyttöä oikeen fiksustikaan saa värkättyä (tai vie se ainakin paljon aikaa/vaivaa) eli budjetti ratkaisu taitaa tuokin olla?
Muuten kyllä kivan näkönen sisustakin!
Muuten kyllä kivan näkönen sisustakin!
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
Re: Project Samara 1500i Lumikko
ja uutta on kuvaa
tota pornosisustaa ei oikein N70 kamera voi vangita, mutta mielestäni kohtuu hyvä tuli
torstaina tän katastus kun ei kautta profeetan parran ollu aikoja
tota pornosisustaa ei oikein N70 kamera voi vangita, mutta mielestäni kohtuu hyvä tuli
torstaina tän katastus kun ei kautta profeetan parran ollu aikoja
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
Re: Project Samara 1500i Lumikko
ja hitsit,
-takajarrusylinteri apukuskinpuolelta
-alapallonivelen mutteri hävinnyt (kului "vähä" ku läks se rengas)
-takavalot maalattu xD
-sivuvilkkujen (pienet)polttimot pitää olla oranssit
-wunderit!!"
huomenna fiksausta, katotaa. Millonkaha tuon katsastas ku saakelin intti painaa päälle...
ei oo kallista tuo paska katsastus, 50e+19e se stna päästöt. Ei hitsi...
-takajarrusylinteri apukuskinpuolelta
-alapallonivelen mutteri hävinnyt (kului "vähä" ku läks se rengas)
-takavalot maalattu xD
-sivuvilkkujen (pienet)polttimot pitää olla oranssit
-wunderit!!"
huomenna fiksausta, katotaa. Millonkaha tuon katsastas ku saakelin intti painaa päälle...
ei oo kallista tuo paska katsastus, 50e+19e se stna päästöt. Ei hitsi...
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Re: Project Samara 1500i Lumikko
Lännen Autokatsastus Oy
Rengastie 46, Seinäjoki
Määräaikaiskatsastus: Enintään 3 500 kg:n ajoneuvo 40,00 euroa
Jälkitarkastus: Enintään 3 500 kg:n ajoneuvo 0,00 euroa
Pakokaasumittaus: Bensiinikäyttöinen ajoneuvo 10,00 euroa
tule nyt jo pois sieltä vedestä, täällä maalla on mukavaa...
Rengastie 46, Seinäjoki
Määräaikaiskatsastus: Enintään 3 500 kg:n ajoneuvo 40,00 euroa
Jälkitarkastus: Enintään 3 500 kg:n ajoneuvo 0,00 euroa
Pakokaasumittaus: Bensiinikäyttöinen ajoneuvo 10,00 euroa
tule nyt jo pois sieltä vedestä, täällä maalla on mukavaa...
Re: Project Samara 1500i Lumikko
Kyllähän se kannattaa ajaa 700 km edestakaisin leimalle 19€ säästön takia. Ja sit toiset 700 km ilmaisen jälkitarkastuksen perässä
Meilläpäin 48€ ja päästölappu korjaamolta 13€ eli oliskohan kannattanut ajaa Seinäjoelle liki 1000 km 11€ säästön takia?
Meilläpäin 48€ ja päästölappu korjaamolta 13€ eli oliskohan kannattanut ajaa Seinäjoelle liki 1000 km 11€ säästön takia?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Project Samara 1500i Lumikko
Jo on kalliit katastukset.. Jojensuussa ol 35€ ja siihen kuulu pakokaasumittaus...
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
Re: Project Samara 1500i Lumikko
jep tota joensuuta iteki harkitsin mutta palaa näillä bensan hinnoilla erotus lähes bensaan
ja samara meni läpi.
yli vuosi ajoaikaa. Hyvinhä nuo jarruhommat onnistu, eka kerta on aina se...
ja samara meni läpi.
yli vuosi ajoaikaa. Hyvinhä nuo jarruhommat onnistu, eka kerta on aina se...
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Re: Project Samara 1500i Lumikko
Mites kuski on jaksannu olla armeijan harmaissa???
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
Re: Project Samara 1500i Lumikko
itse asiassa vituikshan se meni... eli kesken jäi. TJ jäi vähän yli 80 aamua. Sairaana. Homekasarmi. Tarinaa enemmän joskus..
btw kiitoksia kysymästä
btw kiitoksia kysymästä
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo