Punanuoli 1600 Twin cam

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Nätisti mennee..

Mutta ei sole muuta, ku hommiin ryhtyy vaan. Sitten kun saa pieniäki onnistumisen merkkejä, tulee motivaatiota ihan itsestään.

Olikos sulla kykinkoppaa, jolla tartin sais vänkärin puolelle?
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja markku »

Myöntää kyllä täytyy että tollanen aina piristää vanhan hermoja kun kuulee kunnon koneen murinaa. Siitä kytkinkopasta .... valitettavasti yhtään ylimääräistä koppaa ei ole sekin yksi menee ladan alle "joskus" :roll:
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Sitä tarkotinkin, että onko sulla omaan käyttöön sitä, vai meinaatko käyttää tuota 2litrasen koppaa, ja sovittaa se tartti sinne kuskin puolelle.

Ittellähän on jo se koppa 8)

Minkä tarttia meinaat käyttää?
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja markku »

Kyllä mulla se startti on ihan oikealla puolella eli apukuskinpuolella , startiksi tulee fiat startti kun sellainen on sattumoisin hyllyssä ...... ostin kaikki uudet kytkin helyt että ei ainakaan vanhaa mihinkään laiteta , tuplia harkitsen vielä tarkoin .
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja markku »

Tarina ,voi käydä vain minulle :( viikolla kun olin kipeä ja piti lähteä lääkäriin niin kävelin ladaan ja käynnistin normaalisti , kaikki ok yhtäkkiä sammui kuin seinään ajossa auto ....no siinä startaten ei kirveelläkään käymään ja peli jäi siihen onneksi lähelle kotia . Tänään JOKARIN avustuksella hinattiin tallille ja arvuuteltiin mikä vika kun ei käynnisty .bensaa saa kipinää tulee :evil: . Vika löytyi NOKKA HIHNA HYPÄNNYT JA VENTTIILIT SOLMUSSA :( koneessa puristukset 6 kg joka pytyssä S..tana enpä voi paremmin sanoa kyllä koettelee .... no alkoi saman tien ladan purku .IHANAA LEIJONAT IHANAA :o
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Mara »

Käänsittekö jaon varmasti takaisin samaan asetukseen, kun mittasitte paineita?
Ettei vaan olisi jäänyt nokka tai kaksi hampaalla pieleen?
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Eipä siihen koskettu kun hihnan hyppyytys vaatii melkeimpä sen kopan irrotuksen eli suomeksi laske vedet pihalle. Jako oli niinpäin että kun yläkerrassa merkit oli ok, niin alakerta heitti myöhäiselle muutama kymmenen astetta.
Tokihan puristukset on olemattomat kun jako heittää noinpäin. Paha sanoa onko venat ottaneet kipeää. Fiatforumilla juttuja pikaisesti selattuani venat ottaa kiinni mäntiin.

Sinällään ihan hieno päätös tälle episodille :lol: Kuljettihan se sentään yli 10000 km...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Jeltsin
Viestit: 231
Liittynyt: 18.1.2005 20:29
Paikkakunta: Valkeala

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Mr Murphy on näköjään ottanut markun silmätikukseen.Toivottavasti ei ole kaikki venat länässä,valitettavasti kallis remppa jokatapauksessa :cry:
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Kulutus tavaraa :lol:

Harmihan se on. mutta tästä saa pakottavan tarpeen laittaa auto jäihin ja asentaa myös se loota 8)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tänään rykästiin öljypohja poies vanhasta padasta. Yllätys olikin melkoinen kun imusihdin päältä löytyi tällainen:

Sinistä tiivistesilikonia aivan jäätävä kasa :evil: Samaa paskaa oli tungettu myös imusarjan tiivisteen vesireikien ympärille niin että lähes jokainen reikä oli enää 1/5 alkuperäisestä :evil:

Ei varmaan tarvitse ihmetellä miksi laakerit porsii kun tuollainen mälli on kiilautunut imusihdin ja öljypohjan väliin.
Kk-laakerit napattiin irti ja jälki oli lohdutonta, 2 liuskaa selvästi kiinni leikannut, yksi hieman parempi ja yksi liuska jossa hirveä ura. Kampura onneksi näytti ehjältä.

Sellasta tänään :lol:
Viimeksi muokannut Jokari, 1.5.2010 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
1800tc
Viestit: 114
Liittynyt: 6.1.2006 18:54
Paikkakunta: mikkeli

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

Ton takia tota tiiviste silikonia pitää käyttää aika maltillisesti.useita koneita tuhoutunut just ton imusihdin tukkiutumisen takia.
lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Nimenomaan, sitä ei vedetä kuin sinappia makkaran päälle vaan hiuksenohut lähes läpinäkyvä kerros riittää :evil:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ja tänään(kin) rojekti eteni hieman, uuden koneen öljypumppu tarkistettu ja mitattu, raapulteltu tiivistejämiä ja muuta pientä hipostelua. Huomenna hihna paikoilleen että pääsee sen verran kampparia pyöritteleen että saa tarkistettua kk-laakerit ja muuta...
Maanantaina tulee nippu stefoja niin saa alkaa niitäkin laitteleen paikoilleen, kaikki tiivisteet uusitaan myös, pl. tietenkin kannentiiviste.

Kuva

Tuollaiset tuli myös laiteltua kiinni 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kk-laakerit tarkistettu ja oli kuin uudet, joten takasin kiinni vaan. Kampparin silmälaakeri irrotettu, etu- ja takapään + apuakselin stefakotelot irrotettu ja putsattu, kyllä kelpaa laitella puhdasta osaa.

Ainiin, eräs tiimiläinen avasi tuon kilahtaneen mosan ja mitä sieltä löytyikään :lol:

- Yhden palotilan kattoon liiskaantunut M6 mutteri ja pätkä pulttia :shock:
- Yksi kannenpultti venynyt todella ohueksi, viittä vaille katkeamispisteessä, ilmeisesti käytetty vanhoja pultteja vaikka venyviä ei saisi ikinä käyttää uudestaan
- Välikannen tiivisteet eri paria, toinen orkkis ja toinen tarvike --> sitä sinistä tiivistesilkkaria tungettu joka paikkaan välikansissa --> silkkaria ei ollut niissä nimeksikään koska kaikki oli tursunnut kansien sisälle, suoraan öljykiertoon ja lopulta imusihtiin jumiin :evil:
- Kahdestä männästä puuttuu palanen
- Pakoventtiilit kierot eikä imuventtiilitkään häävit
- Ajoitusmerkit vituillaan, hihnapyörä jostain toisesta koneesta --> jako ollut vähintään hampaan myöhäisellä alusta saakka
- Apuakselilla vääränlainen takareunaton hihnapyörä --> mikään ei estä hihnaa liikkumasta taaksepäin ja siksi se oli hiertänyt joka paikkaan kiinni ja päässyt liikkumaan edestakaisin hihnapyörillä. Siksi kai osa hihnan hampaista oli revennyt kun osa hihnasta ei osu edes pyörille.

Olihan melkoinen kootut teokset -kone se :?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
BME316
Viestit: 263
Liittynyt: 21.1.2008 23:01
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja BME316 »

Jokari kirjoitti:Kk-laakerit tarkistettu ja oli kuin uudet, joten takasin kiinni vaan. Kampparin silmälaakeri irrotettu, etu- ja takapään + apuakselin stefakotelot irrotettu ja putsattu, kyllä kelpaa laitella puhdasta osaa.

Ainiin, eräs tiimiläinen avasi tuon kilahtaneen mosan ja mitä sieltä löytyikään :lol:

- Yhden palotilan kattoon liiskaantunut M6 mutteri ja pätkä pulttia :shock:
- Yksi kannenpultti venynyt todella ohueksi, viittä vaille katkeamispisteessä, ilmeisesti käytetty vanhoja pultteja vaikka venyviä ei saisi ikinä käyttää uudestaan
- Välikannen tiivisteet eri paria, toinen orkkis ja toinen tarvike --> sitä sinistä tiivistesilkkaria tungettu joka paikkaan välikansissa --> silkkaria ei ollut niissä nimeksikään koska kaikki oli tursunnut kansien sisälle, suoraan öljykiertoon ja lopulta imusihtiin jumiin :evil:
- Kahdestä männästä puuttuu palanen
- Pakoventtiilit kierot eikä imuventtiilitkään häävit
- Ajoitusmerkit vituillaan, hihnapyörä jostain toisesta koneesta --> jako ollut vähintään hampaan myöhäisellä alusta saakka
- Apuakselilla vääränlainen takareunaton hihnapyörä --> mikään ei estä hihnaa liikkumasta taaksepäin ja siksi se oli hiertänyt joka paikkaan kiinni ja päässyt liikkumaan edestakaisin hihnapyörillä. Siksi kai osa hihnan hampaista oli revennyt kun osa hihnasta ei osu edes pyörille.

Olihan melkoinen kootut teokset -kone se :?
Oli sitten vähän enemmän damagea kuin jako pielessä ja venat solmussa :lol: Toivottavasti seuraava kone tulee kestämään paremmin :)
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Vastaa Viestiin