Punanuoli 1600 Twin cam
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Nätisti mennee..
Mutta ei sole muuta, ku hommiin ryhtyy vaan. Sitten kun saa pieniäki onnistumisen merkkejä, tulee motivaatiota ihan itsestään.
Olikos sulla kykinkoppaa, jolla tartin sais vänkärin puolelle?
Mutta ei sole muuta, ku hommiin ryhtyy vaan. Sitten kun saa pieniäki onnistumisen merkkejä, tulee motivaatiota ihan itsestään.
Olikos sulla kykinkoppaa, jolla tartin sais vänkärin puolelle?
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Myöntää kyllä täytyy että tollanen aina piristää vanhan hermoja kun kuulee kunnon koneen murinaa. Siitä kytkinkopasta .... valitettavasti yhtään ylimääräistä koppaa ei ole sekin yksi menee ladan alle "joskus" 

Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Sitä tarkotinkin, että onko sulla omaan käyttöön sitä, vai meinaatko käyttää tuota 2litrasen koppaa, ja sovittaa se tartti sinne kuskin puolelle.
Ittellähän on jo se koppa
Minkä tarttia meinaat käyttää?
Ittellähän on jo se koppa

Minkä tarttia meinaat käyttää?
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Kyllä mulla se startti on ihan oikealla puolella eli apukuskinpuolella , startiksi tulee fiat startti kun sellainen on sattumoisin hyllyssä ...... ostin kaikki uudet kytkin helyt että ei ainakaan vanhaa mihinkään laiteta , tuplia harkitsen vielä tarkoin .
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Tarina ,voi käydä vain minulle
viikolla kun olin kipeä ja piti lähteä lääkäriin niin kävelin ladaan ja käynnistin normaalisti , kaikki ok yhtäkkiä sammui kuin seinään ajossa auto ....no siinä startaten ei kirveelläkään käymään ja peli jäi siihen onneksi lähelle kotia . Tänään JOKARIN avustuksella hinattiin tallille ja arvuuteltiin mikä vika kun ei käynnisty .bensaa saa kipinää tulee
. Vika löytyi NOKKA HIHNA HYPÄNNYT JA VENTTIILIT SOLMUSSA
koneessa puristukset 6 kg joka pytyssä S..tana enpä voi paremmin sanoa kyllä koettelee .... no alkoi saman tien ladan purku .IHANAA LEIJONAT IHANAA 




Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Käänsittekö jaon varmasti takaisin samaan asetukseen, kun mittasitte paineita?
Ettei vaan olisi jäänyt nokka tai kaksi hampaalla pieleen?
Ettei vaan olisi jäänyt nokka tai kaksi hampaalla pieleen?
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Eipä siihen koskettu kun hihnan hyppyytys vaatii melkeimpä sen kopan irrotuksen eli suomeksi laske vedet pihalle. Jako oli niinpäin että kun yläkerrassa merkit oli ok, niin alakerta heitti myöhäiselle muutama kymmenen astetta.
Tokihan puristukset on olemattomat kun jako heittää noinpäin. Paha sanoa onko venat ottaneet kipeää. Fiatforumilla juttuja pikaisesti selattuani venat ottaa kiinni mäntiin.
Sinällään ihan hieno päätös tälle episodille
Kuljettihan se sentään yli 10000 km...
Tokihan puristukset on olemattomat kun jako heittää noinpäin. Paha sanoa onko venat ottaneet kipeää. Fiatforumilla juttuja pikaisesti selattuani venat ottaa kiinni mäntiin.
Sinällään ihan hieno päätös tälle episodille

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Mr Murphy on näköjään ottanut markun silmätikukseen.Toivottavasti ei ole kaikki venat länässä,valitettavasti kallis remppa jokatapauksessa 

Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Kulutus tavaraa
Harmihan se on. mutta tästä saa pakottavan tarpeen laittaa auto jäihin ja asentaa myös se loota

Harmihan se on. mutta tästä saa pakottavan tarpeen laittaa auto jäihin ja asentaa myös se loota

Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Tänään rykästiin öljypohja poies vanhasta padasta. Yllätys olikin melkoinen kun imusihdin päältä löytyi tällainen:
Sinistä tiivistesilikonia aivan jäätävä kasa
Samaa paskaa oli tungettu myös imusarjan tiivisteen vesireikien ympärille niin että lähes jokainen reikä oli enää 1/5 alkuperäisestä 
Ei varmaan tarvitse ihmetellä miksi laakerit porsii kun tuollainen mälli on kiilautunut imusihdin ja öljypohjan väliin.
Kk-laakerit napattiin irti ja jälki oli lohdutonta, 2 liuskaa selvästi kiinni leikannut, yksi hieman parempi ja yksi liuska jossa hirveä ura. Kampura onneksi näytti ehjältä.
Sellasta tänään
Sinistä tiivistesilikonia aivan jäätävä kasa


Ei varmaan tarvitse ihmetellä miksi laakerit porsii kun tuollainen mälli on kiilautunut imusihdin ja öljypohjan väliin.
Kk-laakerit napattiin irti ja jälki oli lohdutonta, 2 liuskaa selvästi kiinni leikannut, yksi hieman parempi ja yksi liuska jossa hirveä ura. Kampura onneksi näytti ehjältä.
Sellasta tänään

Viimeksi muokannut Jokari, 1.5.2010 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Ton takia tota tiiviste silikonia pitää käyttää aika maltillisesti.useita koneita tuhoutunut just ton imusihdin tukkiutumisen takia.
lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Nimenomaan, sitä ei vedetä kuin sinappia makkaran päälle vaan hiuksenohut lähes läpinäkyvä kerros riittää 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Ja tänään(kin) rojekti eteni hieman, uuden koneen öljypumppu tarkistettu ja mitattu, raapulteltu tiivistejämiä ja muuta pientä hipostelua. Huomenna hihna paikoilleen että pääsee sen verran kampparia pyöritteleen että saa tarkistettua kk-laakerit ja muuta...
Maanantaina tulee nippu stefoja niin saa alkaa niitäkin laitteleen paikoilleen, kaikki tiivisteet uusitaan myös, pl. tietenkin kannentiiviste.

Tuollaiset tuli myös laiteltua kiinni
Maanantaina tulee nippu stefoja niin saa alkaa niitäkin laitteleen paikoilleen, kaikki tiivisteet uusitaan myös, pl. tietenkin kannentiiviste.

Tuollaiset tuli myös laiteltua kiinni

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Kk-laakerit tarkistettu ja oli kuin uudet, joten takasin kiinni vaan. Kampparin silmälaakeri irrotettu, etu- ja takapään + apuakselin stefakotelot irrotettu ja putsattu, kyllä kelpaa laitella puhdasta osaa.
Ainiin, eräs tiimiläinen avasi tuon kilahtaneen mosan ja mitä sieltä löytyikään
- Yhden palotilan kattoon liiskaantunut M6 mutteri ja pätkä pulttia
- Yksi kannenpultti venynyt todella ohueksi, viittä vaille katkeamispisteessä, ilmeisesti käytetty vanhoja pultteja vaikka venyviä ei saisi ikinä käyttää uudestaan
- Välikannen tiivisteet eri paria, toinen orkkis ja toinen tarvike --> sitä sinistä tiivistesilkkaria tungettu joka paikkaan välikansissa --> silkkaria ei ollut niissä nimeksikään koska kaikki oli tursunnut kansien sisälle, suoraan öljykiertoon ja lopulta imusihtiin jumiin
- Kahdestä männästä puuttuu palanen
- Pakoventtiilit kierot eikä imuventtiilitkään häävit
- Ajoitusmerkit vituillaan, hihnapyörä jostain toisesta koneesta --> jako ollut vähintään hampaan myöhäisellä alusta saakka
- Apuakselilla vääränlainen takareunaton hihnapyörä --> mikään ei estä hihnaa liikkumasta taaksepäin ja siksi se oli hiertänyt joka paikkaan kiinni ja päässyt liikkumaan edestakaisin hihnapyörillä. Siksi kai osa hihnan hampaista oli revennyt kun osa hihnasta ei osu edes pyörille.
Olihan melkoinen kootut teokset -kone se
Ainiin, eräs tiimiläinen avasi tuon kilahtaneen mosan ja mitä sieltä löytyikään

- Yhden palotilan kattoon liiskaantunut M6 mutteri ja pätkä pulttia

- Yksi kannenpultti venynyt todella ohueksi, viittä vaille katkeamispisteessä, ilmeisesti käytetty vanhoja pultteja vaikka venyviä ei saisi ikinä käyttää uudestaan
- Välikannen tiivisteet eri paria, toinen orkkis ja toinen tarvike --> sitä sinistä tiivistesilkkaria tungettu joka paikkaan välikansissa --> silkkaria ei ollut niissä nimeksikään koska kaikki oli tursunnut kansien sisälle, suoraan öljykiertoon ja lopulta imusihtiin jumiin

- Kahdestä männästä puuttuu palanen
- Pakoventtiilit kierot eikä imuventtiilitkään häävit
- Ajoitusmerkit vituillaan, hihnapyörä jostain toisesta koneesta --> jako ollut vähintään hampaan myöhäisellä alusta saakka
- Apuakselilla vääränlainen takareunaton hihnapyörä --> mikään ei estä hihnaa liikkumasta taaksepäin ja siksi se oli hiertänyt joka paikkaan kiinni ja päässyt liikkumaan edestakaisin hihnapyörillä. Siksi kai osa hihnan hampaista oli revennyt kun osa hihnasta ei osu edes pyörille.
Olihan melkoinen kootut teokset -kone se

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Oli sitten vähän enemmän damagea kuin jako pielessä ja venat solmussaJokari kirjoitti:Kk-laakerit tarkistettu ja oli kuin uudet, joten takasin kiinni vaan. Kampparin silmälaakeri irrotettu, etu- ja takapään + apuakselin stefakotelot irrotettu ja putsattu, kyllä kelpaa laitella puhdasta osaa.
Ainiin, eräs tiimiläinen avasi tuon kilahtaneen mosan ja mitä sieltä löytyikään![]()
- Yhden palotilan kattoon liiskaantunut M6 mutteri ja pätkä pulttia![]()
- Yksi kannenpultti venynyt todella ohueksi, viittä vaille katkeamispisteessä, ilmeisesti käytetty vanhoja pultteja vaikka venyviä ei saisi ikinä käyttää uudestaan
- Välikannen tiivisteet eri paria, toinen orkkis ja toinen tarvike --> sitä sinistä tiivistesilkkaria tungettu joka paikkaan välikansissa --> silkkaria ei ollut niissä nimeksikään koska kaikki oli tursunnut kansien sisälle, suoraan öljykiertoon ja lopulta imusihtiin jumiin
- Kahdestä männästä puuttuu palanen
- Pakoventtiilit kierot eikä imuventtiilitkään häävit
- Ajoitusmerkit vituillaan, hihnapyörä jostain toisesta koneesta --> jako ollut vähintään hampaan myöhäisellä alusta saakka
- Apuakselilla vääränlainen takareunaton hihnapyörä --> mikään ei estä hihnaa liikkumasta taaksepäin ja siksi se oli hiertänyt joka paikkaan kiinni ja päässyt liikkumaan edestakaisin hihnapyörillä. Siksi kai osa hihnan hampaista oli revennyt kun osa hihnasta ei osu edes pyörille.
Olihan melkoinen kootut teokset -kone se


Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.