Sivu 119/218

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 29.9.2008 17:01
Kirjoittaja Jaska HKI
Aamulla havaitsin,että toinen ajovalopolttimo oli pimeänä.En jaksanut edullisia ajovalopolttimoita metsästämään ja ostin Shelliltä H1:set a' 4,10€/kpl.Autoni ei kuluta juuri muita kuin lähivalopolttimoita,koska ajan enimmäkseen valaistuilla katuosuuksilla.Abiko-liittimien eristimet olivat hiukan kärventyneet,mikä lienee normaalia.Vaihdon tein huoltoaseman pihalla.Vaikein osuus oli pakkausten avaaminen prässäyistä paksuista kelmuista.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 30.9.2008 19:00
Kirjoittaja Hank-motors
eikö ole muuten helpot vaihtaa nuo 110:n polttimot,eikä oo pahan hintasiakaan.
eikä tartte irroitella akkuja tai muuta edestä,pelkän polttimon vaihdon takia.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 1.10.2008 7:04
Kirjoittaja lada-juntti
[quote="Jaska HKI"].Abiko-liittimien eristimet olivat hiukan kärventyneet,mikä lienee normaalia.
[quote="Hank-motors"]eikö ole muuten helpot vaihtaa nuo 110:n polttimot,eikä oo pahan hintasiakaan.
eikä tartte irroitella akkuja tai muuta edestä,pelkän polttimon vaihdon takia.


Lähivalopolttimoja meee mullakin aika-ajoin. Abiko-liittimien muovieristeen materiaalivalinta ei ole osunut ihan nappiin: kärventyvät, kovettuvat ja irroitettaessa murenevat. Taitaa nuo lähivalopolttimot käydä aika kuumina, kun liitin "hitsautuu" niin lujaan, ettei irtoa kuin raaalla voimalla.

Kylläpäs tarttee jotain irroitella kun vaihtaa polttimoa vasemmalle puolelle. Ilmanottoputki pitää irroittaa kiinnikkeestään ( 8 venttiili moottori), ellei satu olemaan ammatiltaan fakiiri-akrobaatti.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 2.10.2008 20:05
Kirjoittaja Tupolev
Minulla ei ole mennyt vuosiin ajossa ajovalopoltinta, koska vaihdan ne viimeistään kahden vuoden välein valoisassa autotallissa. Polttimoiden vaihdon teen aina syksyllä, jotta saisin pimeimpään vuodenaikaan parhaimmat valot. Polttimon vaihtaminen on niin helppoa, että sitä tekee huvikseen. Ostan aina tarjouspolttimoita varastoon, ja takakontissa on valikoima kaikkia polttimoita, sekä neljä kappaletta H1-polttimoita. Jos joutuisin vaihtamaan ajovalopolttimon pimeässä, niin olen varannut sitä varten autooni säädettävällä magneettijalalla varustetun työvalon.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 2.10.2008 22:26
Kirjoittaja Joen musikka
Tupolev kirjoitti:Minulla ei ole mennyt vuosiin ajossa ajovalopoltinta, koska vaihdan ne viimeistään kahden vuoden välein valoisassa autotallissa. Polttimoiden vaihdon teen aina syksyllä, jotta saisin pimeimpään vuodenaikaan parhaimmat valot.
Kehno!Tuossapa on ideaa!Tämä köyhäily vaan on mennyt liikaa veriin.
Samalla valojen suuntaus + muu tarkastelu(korkeussäädin!)!
Siis pätee myös takatuuppari- ja samarapuolelle! :D

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 3.10.2008 15:35
Kirjoittaja veljes
Tuossa kuukausi sitten kattelin isäukon 110 syyskuntoon .Kyseessä on viisiovinen viistoperä ,joissahan on takaovessa spoileri. Se spoilerin alareuna oli oli syönyt alla olevan pellin alkavalle ruosteelle.Muovin reuna on terävä ,ja se pääsee tärisemään ajonaikana .Spoilerin irrotus helppoa ,kaksi ruuvia oven molemmisa laidoissa mallimerkintöjen (110 ja 16v)alla,ja neljä ruuvia takaoven alapuolella ikkunan"karmeissa" .No ei se siihen jäänyt ,se keleen muovihärpäke oli syönyt maalia pois useasta kohti .Meni hionta ja maalaus hommiksi !.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 8.10.2008 19:57
Kirjoittaja Jaska HKI
Oikeassa takavilkussa oli kontaktihäriö.Havaitsin että jos johtonippua painaa liittimeen päin niin kontakti löytyy.Homma teetti töitä ennenkuin sopiva asento löytyi....harkitsin jo jonkin täytteen laittamista takalokasuojan ja liittimen väliin.Pitäisi varmaan tinata liittimet takakautta.....miksei näitä hommia voisi tehdä jo tehtaalla :lol: .

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 8.10.2008 21:46
Kirjoittaja Artsi
Jaska HKI kirjoitti:Oikeassa takavilkussa oli kontaktihäriö.Havaitsin että jos johtonippua painaa liittimeen päin niin kontakti löytyy.Homma teetti töitä ennenkuin sopiva asento löytyi....harkitsin jo jonkin täytteen laittamista takalokasuojan ja liittimen väliin.Pitäisi varmaan tinata liittimet takakautta.....miksei näitä hommia voisi tehdä jo tehtaalla :lol: .
Fillarin venttiilikumi lampunpohjan ja kosketusliuskan väliin, ja kosketus löytyy ainakin 111 mallissa.
Lasinpesurinsäiliön ja -moottorin välinen vuotava läpivientikumi pehmiää jarrukumirasvalla pitäväksi.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 9.10.2008 8:16
Kirjoittaja Jeltsin
Melko nopeesti näissä menee orggis iskarit huonoksi.Omalla autolla ajettu n.62000km ja keula oli jo melkosen löllyvä.Vaihtelin eteen uudet bogen kaasupatruunat,johan korjaantu :D .Takaiskarit vielä toistaiseksi menettelee.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 9.10.2008 17:29
Kirjoittaja Jaska HKI
Artsi kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:Oikeassa takavilkussa oli kontaktihäriö.Havaitsin että jos johtonippua painaa liittimeen päin niin kontakti löytyy.Homma teetti töitä ennenkuin sopiva asento löytyi....harkitsin jo jonkin täytteen laittamista takalokasuojan ja liittimen väliin.Pitäisi varmaan tinata liittimet takakautta.....miksei näitä hommia voisi tehdä jo tehtaalla :lol: .
Fillarin venttiilikumi lampunpohjan ja kosketusliuskan väliin, ja kosketus löytyy ainakin 111 mallissa.
Lasinpesurinsäiliön ja -moottorin välinen vuotava läpivientikumi pehmiää jarrukumirasvalla pitäväksi.
Kosketushäiriö ei ole kosketusliuskassa vaan kaapelin ja moninapaliittimen tuloliitännässä.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 9.10.2008 19:48
Kirjoittaja lada-juntti
45tkm määräaikaishuolto takana, mielestäni vieläpä edullinen. Kyllä on taas mukava ajella huolletulla autolla :D

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 9.10.2008 20:36
Kirjoittaja Jokari
Delta-autolla on kiistatta Suomen huonoin huoltopuoli. Kannattaa lukea naapurimerkkien (Alfa, Fiat) foorumeja niin huomaa ettei ole yksin ongelmiensa kanssa :lol:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 10.10.2008 6:25
Kirjoittaja ff8728
Minulta oli pudota laturi "satakympistä" moottoritiellä huollon jälkeen, sanoivat deltassa, "on voinut unohtua alapultin kiristys". Laskutuspuoli sujuu vauhdikkaasti...

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 11.10.2008 9:04
Kirjoittaja Jeltsin
Otin takajarrut auki,melko erikoiseen ratkasuun on venäjän poijjaat päätyny.Jarrukengissä ei ole minkäänlaista säätöä :? Kenkien välitanko on kiinteä,säätää voi ainoastaan käsijarruvaijeria tiukkaamalla.Rumpujen putsauksella,reunojen hionnalla ja uusilla kengillä takajarruista tuli ihan ok,eteen vaihdoin uudet levyt ja palat.Nyt löytyy autosta jo jarrutkin.

Iskarinvaihdon seurauksena ratti on hieman vinossa,täytyy käyttää jokupäivä pyörien suuntauksessa.
Kiihdytyksissä moottori/vaihdelaatikko tuntui likkuvan,ainakin osasyylliseksi paljastui vaihdelaatikon tukitangon väljä pusla,pikakorjauksena laitoin yhden prikan lisää,parani huomattavasti.

Vaihdevivusto on myös mekosen väljä,keppi heiluu kun hullun mul...Pienellä säädöllä vaihteet menee paremmin päällle ja hölskyminen väheni.Laatikon päässä oleva ristikko on kuitenkin niin väljä,ettei hölskymistä saanut kokonaan pois.Täytyy vaihtaa toi ristikko,kunhan sellaisen jostain saan.

Paljon muutakin pientä on tullut tehtyä tohon uuteen hankintaan,nyt toivottavasti voi vaan ajella.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 11.10.2008 10:28
Kirjoittaja Ukki
Tervehdykset toivottelen.
On siellä takajarruissakin, et vain ole huomannut sillä ne ovat piilossa siellä sylintereiden sisällä sellaiset automaatti säädöt, kitkarenkaat. Ollut vuosikymmeniä samanlaiset Mossessa, josta sitten otettu Ladaan. En muista vuotta milloin.