Sivu 12/19

Lähetetty: 11.2.2006 22:28
Kirjoittaja Kimmo86
destor kirjoitti:Tuohan olikin hyvä köyhä patentti. Kiinnityksessä lienee oleellista jättää muovipussiin suojakumin keskivaiheille riittävän paljon liikkumavaraa joten teippiä ei saa laittaa kuin ihan reunoihin jottei muovi repeä heti ensi ajossa halki.


Juuri näin ja muovia sitte riittävän monta kierrosta koska se kuluu kuitenkin melko nopeasti puhki. Menee nyt vähän ohi aiheen mutta meillä oli aikoinaan eräässä 323 mazdassa varmaan vuoden päivät tommonen viritys, koska muovikassit oli halvempia ku uus suojakumi :lol:

Lähetetty: 11.2.2006 22:29
Kirjoittaja kapa
Kumin puhdistus reiän ympäriltä jarrukliinerillä ja sikaflexillä reikä umpeen. Pitäisi pysyä melko hyvin.

Lähetetty: 12.2.2006 7:55
Kirjoittaja Nonnis
destor kirjoitti:Koitahan katsoa siitä suojakumin reiästä minkänäköisessä kunnossa murrosnivelen vaseliinit ovat. Jos reikä on ollut pidemmänkin aikaa siinä kumissa niin murrosnivel saattaa olla lähellä loppuaan kun vaseliinin sekaan on päässyt tiesuolaa ja pölyä. Jos taas rasva on hyvän näköistä, ja sitä on siellä reilusti niin voihan sitä koittaa korjata silikonilla tai jotenkin muuten.
Auto on lokakuussa leimattu joten siitä päätellen reikä ei olisi vielä ihan kauhean kauaa vaikuttanut, eikä autolla oo kauheesti päästelty suolattuja teitä.

Toisaalta lokakuussa leimatussa autossa ei oo jarrujakaan tai ne potee ilmavaivoja :?

Lähetetty: 12.2.2006 9:47
Kirjoittaja kapa
Ei se tuore leima tosiaan todista sitä että auto on kunnossa, on tullut todettua useasti.

Lähetetty: 12.2.2006 10:21
Kirjoittaja ,_,/ukka
Eipä niitä täälläkään kiinostanut nelivetoisen etuperän ja kardaanin kunto katsastuksessa pätkääkään. Osasta ristikkonivelistä oli neulatkin tippunut :-)

,_,/ukka

Lähetetty: 12.2.2006 11:29
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Joo eipä mullakaan leimalla kattonu oikein muuta ku jarrut ja valot kunnolla, rengasrautaan ei ees koskettu ja muutenkin se pohjan ja akseleitten tarkastus oli sellanen nopee kurkkaus.
Laakereita ja niveliä ei sen koommin tarkastettu kun katsuri totes että on sen verta korkee ettei sen tunkki riitä nostaan sitä keulaa ilmaan. Tosin näkeehän sen yleisilmeestä ja auton käyttötarkotuksesta että kyllä sen palikat on kokolailla kunnossa.

Ei se suojakumin vaihto Nivassa oo mikään paha homma, perustyökalut ja ruustukki kun löytyy niin homma on oikeestaan aika helppo, oli sitten ulompi tai sisempi kumi kyseessä.
Konelan vaihtoaika tais olla pöyristyttävä 6 tuntia Nivan kumin vaihdolle, en kyllä ymmärrä kuinka paljon ne sieltä keulasta tavaraa purkaa kun siinä niin kauan on aikaa annettu, siinä ajassa kun melkein purkaa koko tekniikan pois :wink:
Ja taas kerran jos kumia lähet vaihtaan ni älä suotta osta Moponetista, myyvät väärän kokoista, ilmeisesti Samaran kumia, se on liian tiukka sinne eli lipsuu pois paikoiltaan eikä niissä oo oksasuojaa niinku orkkiksissa!

Lähetetty: 12.2.2006 11:51
Kirjoittaja Nonnis
No tosta ei kuulemma ees jarruja testattu jarrutesterillä, koska jatkuvalla nelivedolla varustettua autoa ei muka voi semmoseen laittaa. En sitten tiedä Huittisista, mutta ainakin Tampereella voi.

Toisaalta katsurin luulis ilman testereitäkin huomaavan, ettei jarrupaineita ole ilman pumppaamista.

Lähetetty: 12.2.2006 12:10
Kirjoittaja kapa
Nivassahan saa keskitasauspyörästön lukituksen pois päältä, kyllä se pitäisi voida 2-pyöräjarrudynossa ajaa.

Lähetetty: 12.2.2006 12:22
Kirjoittaja Nonnis
No katsuri ei ilmeisesti sitä tajunnu :shock:

Lähetetty: 12.2.2006 12:30
Kirjoittaja kapa
Tai jos katsastaja oli auton omistajan kavereita, sai syyn ettei tarvi ajaa jarruja jos vaikka olisi niissä vikaa :?:

Lähetetty: 12.2.2006 20:40
Kirjoittaja Nonnis
Noh, jarruremontti eteni siihen vaiheeseen että uudet ilmausruuvit on joka nurkalla. Yllättävän helposti aukesivat. Ilmattua ei saatu kun ei ollut tarpeeksi pitkää sopivaa letkunpätkää :oops:

Sikaflexiä ei säästömarketissa ollut joten vetarin suojakumin paikkaus jää huomiseen. Siis ainakin huomiseen :roll:

Lähetetty: 12.2.2006 20:48
Kirjoittaja kapa
Sitä suojakumia voi myös karhentaa siitä reiän ympäriltä vaikka hiekkapaperilla niin pysyy se sikaliima paremmin.

Lähetetty: 19.2.2006 14:56
Kirjoittaja Nonnis
Projekti etenee hitaasti... Jarrut tuli ilmattua eilen, mutta ei vielä oo testattu auttoiko, kun vetonivelen suojuksen paikkaus on kesken. Tai eilen tökin siihen sikaflexiä, täytyy kattoa pitääkö sitä lisätä ja sitten pussittaa se vielä. Hain jo nippusiteitä säästömarketista :roll: .

Lähetetty: 22.2.2006 19:47
Kirjoittaja Nonnis
Ei tosta tule lasta eikä paskaakaan. Jarrut on omituiset. Tuntuma muuttui selvästi ilmauksen jälkeen, mutta nyt poljin on liiankin kova, ja jarrua painaessa kuuluu ikävää narinaa ilmeisesti takaa :? :x

Lähetetty: 28.2.2006 19:00
Kirjoittaja nivailija
Nonnis kirjoitti: jarrua painaessa kuuluu ikävää narinaa ilmeisesti takaa :? :x
Vakio ongelma myös täällä, vaikka jarrut on korjattu moneen kertaan... Ääni muistuttaa kyllä minulla ehkä hieman laahausta?