Sivu 12/16

Re: Talvirengasasiaa

Lähetetty: 25.11.2012 21:59
Kirjoittaja juippi11
Kingstarin olisin arvannut. Joskus luin yhtä huonot arvostelut Barum Nordpolariksista, kun olin sellaisia käytettynä ostamassa. Jäi ostamatta. Nangkangit ja Kumhot kai on melko huonoja kanssa.

Re: Talvirengasasiaa

Lähetetty: 29.11.2012 9:55
Kirjoittaja AI
Itse ostin muutama vuosi sitten yhden talven ajetut Aurora W403 -renkaat (165/80 13) kirpputorilta 60 eurolla. Ei niissä lukenut että olisi yhden talven ajetut mutta valmistusleiman mukaan useampaa talvea ei olisi voinut ajaa. Ei noissa pidon ja ajon suhteen mitään moitittavaa ollut mutta -25 pakkasessa risteykset alkoivat tuntumaan liukkailta. Ainoa huono puoli noissa on meteli sulalla asfaltilla, 40-50 km/h ne pitää aivan kamalaa jytinää, maantienopeuksissa sentään selvästi hiljenevät mutta hiljaisiksi renkaiksi noita ei voi kehua. Yhden talven noilla ajoin, sen jälkeen ne ovat olleet pari vuotta varastossa kunnes täksi talveksi laitoin ne -74 museoladaan ja eilen niillä viimeksi työreissun ajoin kun mersulla en arvannut lähteä kesärenkailla liikenteeseen kun kaikenlaisissa mäkisissä pihoissa, pikkuteillä ja sivukaduilla joutuu ajelemaan. Itse noihin ainakin ihan tyytyväinen olen ollut kun rengastöineen 80 € kustansivat mutta jos niistä 250-300 € joutuisi maksamaan (tuonko verran uudet maksaa?) niin olisin kyllä mielestäni huonot kaupat tehnyt.

Re: Talvirengasasiaa

Lähetetty: 29.11.2012 13:16
Kirjoittaja JohnDoe
AI kirjoitti:Itse ostin muutama vuosi sitten yhden talven ajetut Aurora W403 -renkaat (165/80 13) kirpputorilta 60 eurolla.
Ostaisitko kaveriksi nuo Daytonin DW700:set hyvillä Samaran vanteilla (käsittääkseni hyvin käyvät takavetoonkin)? Ominaisuuksiltaan varmasti vastaavat kuin nuo Aurorat. Näillä ei ole ajettu kuin pari viikkoa, voisivat lähteä tuolla samalla hintaluokalla, kun nykyinen pyynti 100 euroa ei ole ostajia houkuttanut.

Re: Talvirengasasiaa

Lähetetty: 30.11.2012 19:31
Kirjoittaja AI
JohnDoe kirjoitti:Ostaisitko kaveriksi nuo Daytonin DW700:set
Enpä itse tarvitse, pitää kysyä pojalta tarvitseeko ensi talveksi vai ajaako vielä noilla nyt 16 vuotta vanhoilla Michelineillä.

Re: Talvirengasasiaa

Lähetetty: 30.11.2012 21:20
Kirjoittaja Jokari
Taas on otettu talven ekat tyypit 2 talvea ruuvatuilla Hakkapeliitta Vitosilla. Rengas on äärimmäisen looginen ajettava. Se ei yksinkertaisesti missään olosuhteissa yllätä kuljettajaansa. Se on asia joka halparenkaista puuttuu täysin. Pidon ja luiston rajat ei ole liian jyrkkiä vaan helposti ennakoitavissa ja tunnettavissa. Toki voi olla alustan paranteluillakin jokin osuus asiaan mutta kyllä kunnon rengas on kunnon rengas.

Kuivalla pinnalla nämä on ajettavuudeltaan aivan täyttä sontaa niinkuin suurin osa nykyisistä talvirenkaista, mutta todellisissa talviolosuhteissa vaikea kuvitella parempaa jossei piikkirenkaita lasketa mukaan.
Ei minua merkki saati kotimaisuus kiinnosta pätkääkään, mutta nämä tuli aikanaan hommattua ja hyviksi on osoittautuneet. On ajettu todella hirveissäkin olosuhteissa hyvällä menestyksellä. Todellinen virhe säästää talvirenkaissa. Myös Ladassa.
Jos ei ole varaa ostaa kunnollisia talvirenkaita -> jääköön ajamatta kokonaan. Ei tarvitse jännittää kun on kunnon renkaat alla.
Olihan se hauska vetää 18-weenä epoämääräistä luisua jollain pinnatuilla paskoilla ja halvimmilla renkailla mitä löytyi, mutta ei wanha enää jaksa kun silloin tällöin. Mukavampi ajella isoa kulmaa renkailla joihin voi luottaa.

Re: Talvirengasasiaa

Lähetetty: 30.11.2012 22:18
Kirjoittaja JohnDoe
Tullut kanssa todettua Hakkis 5:sten huonous asfaltilla, mutta tänään, kun saatin vihdoin taas lunta maahan, niin ajomukavuus parani huomattavasti. Kunhan ei nyt vain liikaa lunta tulisi.

Re: Talvirengasasiaa

Lähetetty: 1.12.2012 23:51
Kirjoittaja Smoppi
Missäs päin jengi asuu, kun kirppareilta löytelee autonrenkaita? Ei täältä vaan voisi kuvitellakaan löytävänsä, tosin eipä tässä sadantuhannen asukkaan kaupungissa yhtään kunnon kirpparia olekaan...

Re: Talvirengasasiaa

Lähetetty: 2.12.2012 6:19
Kirjoittaja Uitukki
Edelleen vain hyvää sanottavaa Hakkavitosesta. Tykkään myös.

Re: Talvirengasasiaa

Lähetetty: 2.12.2012 11:43
Kirjoittaja Jokari
Ei renkaita kannata käytettynä ostaa jossei nyt satu löytämään liki uusia renkaita todella halvalla. Porukka pyytää sysipaskoistakin renkaista aivan utopistisia hintoja. Siis hintoja missä ei ole järjen hiventäkään.

Jos itse olen myynyt renkaita, hinnat on olleet hyvistäkin renkaista luokkaa lähes ilmainen/tosi halpa. Se on mun mielestä ainoa oikea hinta käytetyille renkaille joista haluan eroon.

Re: Talvirengasasiaa

Lähetetty: 2.12.2012 20:03
Kirjoittaja Uitukki
Kylläpä se piti itsellä köyhänä opiskelijana ostaa käytetyt talvirenkaat. Jotkut vanhat Kleberit oli. Kyseisissä Klebereissä oli pirun hyvä pito todella ulkonevien nastojen vuoksi eli välttämättä se käytetty ei ole huono mutta usein varmasti on. Kyseiset Kleberit piti poistaa käytöstä halkeilevien kylkien vuoksi.

Re: Talvirengasasiaa

Lähetetty: 3.12.2012 9:12
Kirjoittaja Uitukki
Kyllä ne oikeasti oli hyvät. Ja paremmasta on tietoa kun hakkavitosta on nykysin alla.

Re: Talvirengasasiaa

Lähetetty: 3.12.2012 14:04
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Takavuosina oli nastat pidemmät kuin nykyisin. Tarkoittaisikos "ulkonevat nastat" niitä vanhan mallisia nastoja?

Re: Talvirengasasiaa

Lähetetty: 3.12.2012 21:54
Kirjoittaja Uitukki
Oliskohan ne jotain 10 vuotta vanhat. Miten erotetaan vanhan- ja uudenmalliset nastat? Renkaat vanteineen on vielä tallella. Niitä on neljä kappaletta. Ostin neljän satsin vanteineen romuttamolta. Kahdella ei tehnyt mitään kun nastat oli melko tarkoin lähtenyt mutta kaksi yllätti kyllä pidollaan. Yhden talven nuo oli etuakselilla.

Re: Talvirengasasiaa

Lähetetty: 3.12.2012 23:52
Kirjoittaja mikko853
Hyvin palvelevat edelleen kolmatta talvea alla olevat hkpl5 :)

Re: Talvirengasasiaa

Lähetetty: 4.12.2012 7:39
Kirjoittaja Jouska
Uitukki kirjoitti:Oliskohan ne jotain 10 vuotta vanhat. Miten erotetaan vanhan- ja uudenmalliset nastat? Renkaat vanteineen on vielä tallella. Niitä on neljä kappaletta. Ostin neljän satsin vanteineen romuttamolta. Kahdella ei tehnyt mitään kun nastat oli melko tarkoin lähtenyt mutta kaksi yllätti kyllä pidollaan. Yhden talven nuo oli etuakselilla.
Moi,

Vanhanmalliset nastat olivat ulkonevammat, muutama kymmenesosamillimetrin pidemmät. Niistä luovuttiin joskus 90-luvun alussa kun katsottiin että asfaltti kuluu niillä nopeasti ja matalammalla nastalla saavutetaan tarpeeksi hyvä pito matalammalla melutasolla.