Sivu 12/42
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 8.11.2011 1:44
Kirjoittaja samarai
39:

Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 8.11.2011 7:56
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
37:sta vielä: En tarkoittanut G. Belliä, enkä siis helikopteriakaan.
Muokkasin tehtävää hieman.
svS
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 8.11.2011 8:28
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Kolmeysi-kuvassa lienee BSA Ukkosnuoli (Thunderbolt) tai jokin muu Sickworthin kierteillä kokoonpantu vehje
Äkkimiettimältä ei yhteys numeroon aukea, mutta ehkä ajan kanssa.
SvS
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 8.11.2011 11:39
Kirjoittaja corona
Kuvan kuski ainakin kuoli 39 -vuotiaana, mutta sehän olisi turhan helppo vastaus.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 8.11.2011 13:26
Kirjoittaja samarai
Moottoripyörä on tosiaan Sickworthin
(Whitworth) kierteillä kasattu, enkä tuosta kulmasta pysty Sdelanoa enempää itsekään tuosta mp:stä sanomaan. Mp:tä ei tällä kertaa kuitenkaan haettu.
Corona tunsi hienosti henkilön, jonka kautta tässä yhteyttä oltiin hakemassa. Ja hän tosiaan kuoli 39-vuotiaana. Tässä oli juuri se helpompi yhteys. Vielä kun löytyisi se vaikeampi yhteys, se liittyy hänen erääseen yhtyeeseen.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 8.11.2011 13:48
Kirjoittaja Pavlovits
Olisko se sitten Suomen Talvisota 1939-1940 ?
Jos on, niin tässä on
40

Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 8.11.2011 17:04
Kirjoittaja samarai
Talvisotahan se toinen 39.
Taisi olla tuo 37 aikoinaan DDR:n maantunnus puhelinliikenteessä.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 8.11.2011 17:21
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
37 oli tosiaankin Itä-Saksan puhelinverkon ulkomaan suuntanumero.
Suuntanumero on saksaksi Vorwahl, jonka voi sanakirjakäännöksenä suomentaa myös esivaaliksi.
Itä-Saksassa oli muuten rehelliset bolsevikki-esivaalit: vaalien tulos oli ennalta määrätty ja esimerkiksi Kansankamarin ("eduskunta") paikkajako lainsäädännöllä säädetty. Äänestyspäivänä ei voinut tulla "jytkyä".
SvS
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 8.11.2011 17:40
Kirjoittaja samarai
Maan nimessä kun oli kuitenkin sana "demokraattinen", sehän riitti 70-luvulla pitkälle esikuvaksi Suomessakin.
40- veikataan Ford Opera 1940.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 8.11.2011 20:04
Kirjoittaja Pavlovits
En oikein keksi tuon tyttösen yhteyttä Voortiin.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 8.11.2011 21:59
Kirjoittaja Kustaa
Tervehdys,
nätti tyttö.
Eipä tule muuta mieleen kuin
Black Power, mutta 40 on kateessa.
Vaan onko tuo kummakaan kun joutuu olemaan selvinpäin. Ihmettelin tuossa päivällä
emännälle... leivän ostosta puhutaan ja talossa ei ole viinan tippaa. Mutta niin vain sen
piti saada leipänsä.
Kyllä mun mielestä hyvä vasikka elää juomallakin.

Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 8.11.2011 22:22
Kirjoittaja samarai
Pavlovits kirjoitti:En oikein keksi tuon tyttösen yhteyttä Voortiin.
En minäkään siihen keksi, mutta oopperassahan laulaa se lihava nainen viimeiseksi.
Lis. Keksittiin kuitenkin sekin yhteys:
"The '40's Ford 2-Door has also been named Fat Fendered '40."
Kokeillaan sitten rasvaprosenttia: >40% -sairaalloinen lihavuus naisella.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 9.11.2011 7:14
Kirjoittaja Uubeegee
On niin herkullinen vihje, että pakko on yrittää: "...mahtava peräsin ja pulleat purjeet...", josta edelleen purjeveneaikaan ja ärjyviin nelikymppisiin.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 9.11.2011 10:05
Kirjoittaja Pavlovits
Tosi hyviä veikkauksia ja perusteluja. Ennen helppoa vihjettä kerron, että kyse ei ole mistään teknisestä vempaimesta.
Re: NUMEROPELI osa 3
Lähetetty: 9.11.2011 12:09
Kirjoittaja FinnETS
Moron!
Löytyisiköhän, sopivasta kohdasta mitaten, tuota ympärysmittaa ne neljäkymmentä tuumaa? (Jostakin toisesta kohtaa löytynee ehkä enemmänkin.)
Timo