
Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Tänään rautakaupaasa käydessäni havaitsin,että kuljettajan puolimmainen ovi ei avaudu sisältäpäin.Avausvivun liikerata oli 90 astetta.Vaijeri oli katkennut ohjurin luota avauskahvan takaa.Vedin kärkipihdeillä vaijerin kuoren pois,käänsin vaijeriin o-lenkin johon laitoin kahdella o-lenkillä ( o----o) rautalankajatkeen johon taas laitoin muovirenkaan.Renkaasta vetämällä ovi avautuu.Jos joskus energiaaa riittää täytyy purkaa ovitoppaus,ostaa vaijeri ja viritellä se paikalleen.Kokemuksesta tiedän että näitten kulkuvälineitten kanssa se on vähän niin ja näin.......kunhan katsastusehdot täyttyy 

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Nytkö se alkaa? Ensin renkaasta ilma pois. Nyt vaijeri poikki. Toivottavasti ei ala Audi tehdä Jaskan kiusaksi ilkiö temppuja.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Normaalia elämää näitten vanhusten kanssa,eihän tuo osaa edes harmittaa.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Sijoitin autoon 29 €.Ostin tuulilasin pyyhkijät,2 paria pakoputken kannatuslenkkejä,yleisvaijerin ja litran synteettistä 5W 40 öljyä jonka aion sekoittaa tutulta saamaani Shell Helix Ultra öljyn kanssa.Ainoastaan öljynsuodattimen joutuu ostamaan muualta kuin Biltemasta.Kokeilin pyyhkijöitä,hyvin pyyhkii.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Kyllä henkiriepu on senverran kallis että oli kiva havaita Audin olevan kuolonkolaritilastoissa toiseksi turvallisin auto Skodan jälkeen (ei 120L).Hännänhuippuna oli tietenkin Lada jossa todennäköisyys kuolla on yli kolminkertainen Audiin verrattuna.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Terve!
Kertoisitko Jaska HKI ystävällisesti vielä, mistä tilastoista on kyse?
Erotteleeko käyttämäsi tilasto autot esimerkiksi valmistusvuoden tai tyypin mukaan, vai onko kyse pelkästään merkistä?
Pelkkä automerkki ei kerro kovinkaan paljon kolariturvallisuudesta; lienee selvää, että 50 vuoden takaisen suunnittelun peruja oleva 1980-luvulla valmistettu takaveto-Lada on eri sarjassa kuin 1990-luvun suunnittelua oleva nyky-Audi.
Lienee ainakin Suomessa niin, että pääosa Ladoista on niitä vanhoja takavetoja ja pääosa Audeista melkoisen uusia.
Äkkipäätelmien ja niiden julkistamisen suhteen olisin itse melko varovainen.
SvS
Kertoisitko Jaska HKI ystävällisesti vielä, mistä tilastoista on kyse?
Erotteleeko käyttämäsi tilasto autot esimerkiksi valmistusvuoden tai tyypin mukaan, vai onko kyse pelkästään merkistä?
Pelkkä automerkki ei kerro kovinkaan paljon kolariturvallisuudesta; lienee selvää, että 50 vuoden takaisen suunnittelun peruja oleva 1980-luvulla valmistettu takaveto-Lada on eri sarjassa kuin 1990-luvun suunnittelua oleva nyky-Audi.
Lienee ainakin Suomessa niin, että pääosa Ladoista on niitä vanhoja takavetoja ja pääosa Audeista melkoisen uusia.
Äkkipäätelmien ja niiden julkistamisen suhteen olisin itse melko varovainen.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Terve vielä!
Ja jos kyse oli tämänpäiväisen Ilta-Sanomien jutusta, siinä luki samalla logiikalla myös, että 1980-luvun autot (vanha Audi) ovat ainakin kolme kertaa niin tappavia kuin 2000-luvun autot.
Kuten sanoin, olisin suuren innostuksen varassa tehtyjen päätelmien teossa hyvin varovainen.
SvS
Ja jos kyse oli tämänpäiväisen Ilta-Sanomien jutusta, siinä luki samalla logiikalla myös, että 1980-luvun autot (vanha Audi) ovat ainakin kolme kertaa niin tappavia kuin 2000-luvun autot.
Kuten sanoin, olisin suuren innostuksen varassa tehtyjen päätelmien teossa hyvin varovainen.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Päätelmäni menee metsään tietenkin siinä että ajosuoritetta ei ole huomioitu,mikä tekee siiitä Ladaa kohtaan vielä musertavamman koska Audilla on se 2-3 kertaa suurempi.Audin tappioksi voi tulla se että epäilen heidän joukossaan olevan myös raskaamman kaasujalan harrastajia josta taas seuraa kolareita.Tilastollisesti vääjämättä on se tosiasia Kun Lada on pahassa kolarissa niin henki on halvin.Vaikka autoni suunnittelu on 24 vuotta vanhaa tekoa on siinä turvakori asteittain kasaan painautuvine törmäysvyöhykkeineen,turvavöiden esikiristimet kolarissa ja Procon Ten turvajärjestelmä joka nykäisee ratin kojelaudan tasolle ennenkuin pää ennättää osua siihen törmäyksessä.Iltalehden tilasto ei erittele vuosimalleja mutta Ladan kohdalla ei sillä ole merkitystä koska tuskin mikään on muuttunut.Eikö tämä pappamallin maahantuonti tyssännyt takakeskiturvavyön kiinnityksen puutteellisuuteen?
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Voiko tämän tasoinen tietämys olla tottakaan?Jaska HKI kirjoitti:Iltalehden tilasto ei erittele vuosimalleja mutta Ladan kohdalla ei sillä ole merkitystä koska tuskin mikään on muuttunut.
En pyydä edes anteeksi kysymystäni, sillä Jaska HKIn tietämys autotekniikan kehityksestä lienee pahasti hakoteillä.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Karua on katseltavaa kun kanttiladassa katto painuu b-pilarin kohdalta sisään kojelauta murskaa jalat ja tuulilasi lentää ehjänä huitsin Nevadaan.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Terve molemmille!
Älähän nyt Sdelano hermostu kun Jaska yrittää provottaa meitä Lada-uskovaisia.
No oma käsitykseni asiasta on se, että Jaska on kuitenkin siinä oikeassa, että Audi edustaa varmasti aikansa huippua turvallisuudessa -ja pitäähän sen edustaakin jo hintansakin perusteella. Esim. v. 1990 tuollaisen Audin hinta oli n. 143 500mk, vertauksena esim. oma Transit L maksoi 1989 85 000mk (lyhyt malli 75 000mk), silloin pakut tosin olivat verottomia. Uuden Samaran hinta taisi v. 1990 olla jotain 50 000mk, niin se ei mielestäni ole edes vertailukelpoinen Audi 80:n kanssa monessakaan mielessä.
Sattui löytymään tuollainen kuvasarja Audi vastaan vastaavan kokoinen kiinalainen Chery Amulet. Tässä näkyy se "hintaero".
http://carfail.com/2008/06/28/chery-amulet-vs-audi/
Älähän nyt Sdelano hermostu kun Jaska yrittää provottaa meitä Lada-uskovaisia.

No oma käsitykseni asiasta on se, että Jaska on kuitenkin siinä oikeassa, että Audi edustaa varmasti aikansa huippua turvallisuudessa -ja pitäähän sen edustaakin jo hintansakin perusteella. Esim. v. 1990 tuollaisen Audin hinta oli n. 143 500mk, vertauksena esim. oma Transit L maksoi 1989 85 000mk (lyhyt malli 75 000mk), silloin pakut tosin olivat verottomia. Uuden Samaran hinta taisi v. 1990 olla jotain 50 000mk, niin se ei mielestäni ole edes vertailukelpoinen Audi 80:n kanssa monessakaan mielessä.
Sattui löytymään tuollainen kuvasarja Audi vastaan vastaavan kokoinen kiinalainen Chery Amulet. Tässä näkyy se "hintaero".

http://carfail.com/2008/06/28/chery-amulet-vs-audi/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Ja tuokin Audi, joka on samarain linkittämässä kuva sarjassa, on loppu peleissä jo melkoisen vanhaa vuosi kertaa. Turvallisiahan Audit ovat aina olleet Ladaan verrattuna, en kiellä. Quatroahan sitä minäkin haaveilin, mutta eipä ollut vara milloinkaan eikä tule nykyisillä palkoilla olemaankaan.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Tuli muuten viime Viron reissulla bongattua Audi 50, jonka ensin luulin olevan VW Golf. Sellaista en ole täällä koskaan nähnyt.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Eilen tuli Viron Reporter-ohjelmassa erikoinen "Audi-kolari".
Hääseurueelle ajoi vastaan venäläisen seurueen Audi, ketkä vanhan tavan mukaisesti halusivat hääseurueen pysäyttää kysyäkseen viinaa. Audi-kuski kuitenkin arvioi tilanteen väärin ja odottamatta kolautti morsiamen ja sulhasen limusiiniin. Henkilövahingoilta kuitenkin vältyttiin.
Pätkässä näkyy myös miliisiVolgaksi restauroitu M24.
http://www.reporter.ee/2010/08/07/pulma ... limusiini/
Hääseurueelle ajoi vastaan venäläisen seurueen Audi, ketkä vanhan tavan mukaisesti halusivat hääseurueen pysäyttää kysyäkseen viinaa. Audi-kuski kuitenkin arvioi tilanteen väärin ja odottamatta kolautti morsiamen ja sulhasen limusiiniin. Henkilövahingoilta kuitenkin vältyttiin.
Pätkässä näkyy myös miliisiVolgaksi restauroitu M24.
http://www.reporter.ee/2010/08/07/pulma ... limusiini/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Meillä kun on töissä huoltomonttu,niin hyödynnän sitä.Vaihdoin öljyt,suodattimen,2kpl pakoputken kannatinlenkkejä,prikoitin uudelleen kardaanitunnelin toisen takimmaisen suojapellin,sekä hiekkapellin edestä (joka on muovia) siitä oli kaksi pulttia tippunut,tarkistin ohjaustehostimen öljymäärän,hihnojen kireyden.Aikaa meni tunti 10 min.Taidanpa vielä käydä paturissa omassa kylpyhuoneessa (20min)säästö 1€/min.Mihin tässä tämän rahan kanssa joutuu? 
