Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
laittelin moottorin lihoiksi, enemmän juttua projektitopicissa...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Vaihdoin eilen kaverin kanssa Ladaan kesärenkaat alle. Renkaat ovat merkkiä Barum. Maailman kovinta kumia, ei kulu ikinä.Eipä tarvitse ostella
aina uusia renkaita. Tuulilasinpyyhkijänsulan rungosta pitäisi saada maalit pois, mutta miten? Ei lähde edes jarrunesteellä.
Mikähän auttais?
aina uusia renkaita. Tuulilasinpyyhkijänsulan rungosta pitäisi saada maalit pois, mutta miten? Ei lähde edes jarrunesteellä.
Mikähän auttais?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
varmaanhan ne paarumit kestää vaan ei niillä kyllä kehtaa ajella, on surkeimpia renkaita mitä olemassa. märkäpito on mitä on ja kuivallaki aika kolhot ajettavat... vaihoin itekin sellaset just alle, niiku siirtopyöriksi, saa koppaa hiilailla pihassa jos on haitolla...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
No tuo ei pidä ihan paikkaansa. Et ole tainnut koskaan lukea esim vanhoja Ladojen koeajoja jotka on suoritettu CCCP valmisteisilla ristikudosrenkailla?pvdriver kirjoitti:varmaanhan ne paarumit kestää vaan ei niillä kyllä kehtaa ajella, on surkeimpia renkaita mitä olemassa.
Ne ovat kuulemma maailman hirveimpiä renkaita! Kuluvat heti ja suuntavakaudesta ei ole tietoakaan.
Ei ne Barumit ole maailman parhaita renkaita mutta kyllä ne minulle riittää.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
ainiin, joo, meillä tuossa isossa-vaaleessa jotkut alakuperäset ryssäkumet alla, kokoa 175, ikinä en metriäkään niillä ole ajanu vaan uskon etteivät oikeen kaksiset ole nekään. ja kuviona ajanmukaisesti siksakki... 

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Tietääkseni tuo "isovaalee" on sen verran tuore että siinä on ollut tod.näk alunperin CCCP tuotantoa olevat teräsvyörenkaat.pvdriver kirjoitti:ainiin, joo, meillä tuossa isossa-vaaleessa jotkut alakuperäset ryssäkumet alla, kokoa 175, ikinä en metriäkään niillä ole ajanu vaan uskon etteivät oikeen kaksiset ole nekään. ja kuviona ajanmukaisesti siksakki...
Kyllä minunkin "Helmessä" on vararenkaana alkuperäinen CCCP vyörengas erillisellä sisuskumilla ja siksakkuviolla.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
niin, onjoo teräsvyöt vaan samoja paskoja nekin...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
tottapvdriver kirjoitti:niin, onjoo teräsvyöt vaan samoja paskoja nekin...
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Pesin tuossa tuulilasinpesunestesäiliön. Vielä voisi heittää mäkeen edesmenneille lampunpesimille menevät letkut jotka on tulpattu. Luulisi että
sitten vodan ja vodkan yhdistelmää lentäisi lasille nopeammin eli ilman niin suurta viivettä. Niin ja voisihan sitä putsata myös pumpunmoottorin
sähköliittimet!
sitten vodan ja vodkan yhdistelmää lentäisi lasille nopeammin eli ilman niin suurta viivettä. Niin ja voisihan sitä putsata myös pumpunmoottorin
sähköliittimet!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Hyvin se liemi tulee lasille vasta sitten kun korvaa pumpun kunnollisella ja pistää asiallisemmat suuttimet, omilla systeemeillä ei tee juuri mitään....nimim. ei enää nollanäkyvyyttä rapakeleillä 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Kyllä se nytkin lentää sieltä ihan hyvin, vähän liiankin hyvin tahtoo mennä katolle!
Mutta saishan ne suuttimet hajottaa sitä suihkua vähän enemmän
mutta nyt täytyy sanoa että pyyhkijänsulissa orggikset on paremmat kuin mitä nykyään järkevään hintaan myyään.

mutta nyt täytyy sanoa että pyyhkijänsulissa orggikset on paremmat kuin mitä nykyään järkevään hintaan myyään.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Joo kyllä varmasti parikymmenta vuotta vanha kumi on hyvää
7€ pari lähimmästä halpakaupasta Unipointit vai mitkä lie punaisessa laatikossa. Ihan yhtä hyvät tai huonot kuin tuplaten kalliimmat Valeot tai SWF:t. En ole huomannut mitään eroja oli sitten kyseessä ihkauusi lasi tai kohta 230 tkm mukana kulkenut santapaperia muistuttava ikkuna. Kestää aikansa ja sitten uutta tilalle. Kaksinkertaisella hinnalla ei saa kaksinkertaista kestoa tai kaksi kertaa parempaa jälkeä.

7€ pari lähimmästä halpakaupasta Unipointit vai mitkä lie punaisessa laatikossa. Ihan yhtä hyvät tai huonot kuin tuplaten kalliimmat Valeot tai SWF:t. En ole huomannut mitään eroja oli sitten kyseessä ihkauusi lasi tai kohta 230 tkm mukana kulkenut santapaperia muistuttava ikkuna. Kestää aikansa ja sitten uutta tilalle. Kaksinkertaisella hinnalla ei saa kaksinkertaista kestoa tai kaksi kertaa parempaa jälkeä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Tarkoitan siis että ne kumit on vaihdettu. Ne pyyhkijänsulanrungot taipuu paremmin lasin muotoihin ja pyyhkii sen joka puolelta, tähän ei
tarvikepaskat pysty!
tarvikepaskat pysty!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Eli taas päästään asetelmaan; CCCP on parasta siksi kun se on CCCP ja kaikki muu on paskaa? Ihmeellistä miten neljä kirjainta voi aiheuttaa etumuksen pullotusta tuossa määrin.
Mutta kummallista paskaa sitä myydäänkin kun ne toimii? Oletko huomannut että ne pyyhkijöiden varren jouset väsyvät ja eivät jaksa enää tarjota kunnollista painetta sulille? Itse olen joutunut noita vaihtamaan juuri tämän takia. Ainoa kohta mikä jää pyyhkimättä on viimeinen 10 senttiä repsikan puolen alaosasta, josta sulan pää oikaisee ohi koska lasi kaartuu siinä kohdassa jyrkästi lyhyellä matkalla. Eli pyyhkimätön alue on alalaidasta ehkä 4-5 senttiä leveä ja kapenee yläpäästään teräväksi kulmaksi.
Tällä ei ole mitään merkitystä yhtään mihinkään koska sieltä ei katsella yhtikäs mitään normaalissa ajossa. Ainakaan minä en katsele tai edes koe hyötyväni tästä kapeasta kaistaleesta.
Sama sulan "oikaisu näkyy myös 99% takavedoista kun katselee ravan kehystämää lasia. Katso ja hämmästy. Lyhyt sulka ei voi olla täysin veltto ja niin monesta paikasta nivelöity kuin esimerkiksi 50-60 cm sulka. Painepisteitä on sulassa väistämättä vähemmän.
Yksi auto missä pitää olla notkeat sulat, on Saab 900. Ladan lasi on viivasuora siihen verrattuna.
Mutta kummallista paskaa sitä myydäänkin kun ne toimii? Oletko huomannut että ne pyyhkijöiden varren jouset väsyvät ja eivät jaksa enää tarjota kunnollista painetta sulille? Itse olen joutunut noita vaihtamaan juuri tämän takia. Ainoa kohta mikä jää pyyhkimättä on viimeinen 10 senttiä repsikan puolen alaosasta, josta sulan pää oikaisee ohi koska lasi kaartuu siinä kohdassa jyrkästi lyhyellä matkalla. Eli pyyhkimätön alue on alalaidasta ehkä 4-5 senttiä leveä ja kapenee yläpäästään teräväksi kulmaksi.
Tällä ei ole mitään merkitystä yhtään mihinkään koska sieltä ei katsella yhtikäs mitään normaalissa ajossa. Ainakaan minä en katsele tai edes koe hyötyväni tästä kapeasta kaistaleesta.
Sama sulan "oikaisu näkyy myös 99% takavedoista kun katselee ravan kehystämää lasia. Katso ja hämmästy. Lyhyt sulka ei voi olla täysin veltto ja niin monesta paikasta nivelöity kuin esimerkiksi 50-60 cm sulka. Painepisteitä on sulassa väistämättä vähemmän.
Yksi auto missä pitää olla notkeat sulat, on Saab 900. Ladan lasi on viivasuora siihen verrattuna.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Lainatakseni roomalaista senaattoria Marcus Porcius Catoa:
Muutoin olen sitä mieltä, että...
olivatpa pyyhkijänsulat millaiset tahansa, ne kannattaa säännöllisesti puhdistaa käyttämällä raakaan pesunesteeseen kasteltua talouspaperia. Jos et ole ennen tätä tehnyt, huomaat miten paljon mustaa pikitöhnää paperiin irtoaa, ennenkuin sulat ovat puhtaat. Ja näkyvyys paranee.
Muutoin olen sitä mieltä, että...
olivatpa pyyhkijänsulat millaiset tahansa, ne kannattaa säännöllisesti puhdistaa käyttämällä raakaan pesunesteeseen kasteltua talouspaperia. Jos et ole ennen tätä tehnyt, huomaat miten paljon mustaa pikitöhnää paperiin irtoaa, ennenkuin sulat ovat puhtaat. Ja näkyvyys paranee.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.