Sivu 12/23

Lähetetty: 21.1.2007 20:49
Kirjoittaja Lada-Jussi
joo GM-ruiskun vähäiset koodit näyttävä tietokone on lyhyt johdon pätkä, jolla vilkutellaan CE-valoa, ohje mm. lada-infon teknisissä, Nivan diagnoosipistoke taisi olla sama kuin ohjeen takavedossa, samarassa oli mielestäni liittimet erijärjestyksessä

Lähetetty: 21.1.2007 21:00
Kirjoittaja Kamrat
Lada-Jussi kirjoitti:joo GM-ruiskun vähäiset koodit näyttävä tietokone on lyhyt johdon pätkä, jolla vilkutellaan CE-valoa, ohje mm. lada-infon teknisissä, Nivan diagnoosipistoke taisi olla sama kuin ohjeen takavedossa, samarassa oli mielestäni liittimet erijärjestyksessä
Jep, sitä kuuluisaa hakua käyttämällä löytyi ohje!

http://www.ladakerho.fi/info/muut/kuvat/Vikakoodit.jpg

Eli ilmeisesti edellä olevaa linkin ohjetta tarkoitetaan? Olisi hyvä saada varmistus siitä että käy ruisku Nivaankin, ettei matolaatikko pääsisi kärähtämään.

Mitäs hyötyä siitä ajotietokoneesta olisi tossa Nivassa? Nivassahan on hyvä mittaristovarustus. Ainut lisä olis ulkolämpötila, keskikulutus...

Lähetetty: 21.1.2007 21:28
Kirjoittaja larssi21074
Tiedot löytyy valmistajan sivuilta.
Itselle on ollut hyötyä lähinnä näistä:
keskinopeus
tankkausvälin matka-aika
kulutus
kierrosluku "hälytin"
ulkolämpötila

Lähetetty: 21.1.2007 21:35
Kirjoittaja Lada-Jussi
Kamrat kirjoitti: Jep, sitä kuuluisaa hakua käyttämällä löytyi ohje!

http://www.ladakerho.fi/info/muut/kuvat/Vikakoodit.jpg

Eli ilmeisesti edellä olevaa linkin ohjetta tarkoitetaan? Olisi hyvä saada varmistus siitä että käy ruisku Nivaankin, ettei matolaatikko pääsisi kärähtämään.
Joo sama on liitin järjestys Nivassakin, täytyy vaan aina tarkistaa asento autossa, jossain ohjeissa liitin on kuvattu toisin päin kuin mitä se on autossa, mutta liittimien sijainnista ja ulkomuodosta selviää asento

Lähetetty: 24.1.2007 20:51
Kirjoittaja Lada-Jussi
aloin tutustumaan BK-40:n ohjeeseen ja samalla yritän suomennella sitä. Sen verran voinee mainostaa, että BK-40:n asennus on yhtä helppo kuin BK-10:n.

Näytössä on kuvake tyyliset valikot joista löytyy eri toimintoja. Jotain pieniä uudistuksia on toiminnoissa. asetuksille ja kalibroinnille on omat valikot, joten voisi kuvitella, että mm. kulutuksen näytön saa helpommin kalibroitua ja mahdollisesti jopa toimimaan.

vaikuttaa hyvältä laitteelta, vaikka en käytännössä ole sitä kokeillutkaan.

Lähetetty: 29.1.2007 14:23
Kirjoittaja Lada-Jussi
eilen tuli asennettua yksi BK-40, näyttää hyvältä ja suosittelen (jos mun suositukset jotain merkitsee), nähtäväksi jää saako tuossa helpommin kalibroitua kulutuksen, kun se tapahtuu oman valikon kautta. Jos kulutuksin saadaan kohdalleen tuolla, niin monien BK-10 käyttäjienkin kannattaa harkita vaihtaisiko uudempaan. nyt kun käyttäohjetta ei vielä ole suomennettu, niin vanhalla BK-10:n asennusohjeella saa koneen paikalleen ja toimintaan. Suomentelen ohjetta mahdollisiman pian.

Lähetetty: 29.1.2007 15:17
Kirjoittaja ladamaster
Ei vielä myydä 40 mallia; 10 mallia on vielä hyllyt täynnä! :D

No joo; toimme viisi 40 mallia ja 10 10 mallia kuukausi sitten; 40 malli on 20 euroa kallimpi kuin 10 malli. Yksi 40 kone Lada Shopissa tällä hetkellä.

Hinnat siis 50 ja 70 euroa nykyisellä tuontierällä.

Lähetetty: 29.1.2007 21:15
Kirjoittaja Lada-Jussi
mitenkähän porukka on sen koneen kanssa pärjännyt, kun ei ohjetta vielä ole suomennettu. periaatteessa helppokäyttöinen, mutta jos ohjeesta ei ymmärrä mitään niin vähän aikaa saa arpoa. Vaikka 40:ssä on paljon kuvia, on siinä myös paljon tekstiä valikoissa ja teksti tietysti venäjäksi.

Lähetetty: 5.2.2007 13:57
Kirjoittaja Ural-Pekka
Moi

Tilannetiedotusta:

Asentelin Samaara (1500 i cc vm 2000) ajotietokoneen viikonloppuna. Liitin löytyi radion takaa, siitä oli vedetty hyppylangalla piuhat radion liittimeen. Iroittelin ne liittimestä ja rosvosin radiolle sähköt liittimen takaa joten se passasi suoraan ajotietokoneen johdon päässä olleeseen liittimeen.

Valkoinen piuha (signaali) ja lämpöanuri piti tietysti vetää erikseen. Auton diagnoosipistoke oli ylösalaisin mutta oikea reikä löytyi kuvaan vertaamalla kuitenkin helposti.

Ajotietokoneen piuhojen saaminen laitetilasta läpi oli hankalaa ja rystyset meni verille kun oli ahtaat paikat.

Kompuutteri käynnistyi hyvin ja ajoneston kanssa ei tullut ongelmia.

Pekka

Lähetetty: 1.3.2007 20:07
Kirjoittaja ladamaster
Bk-40 asennettu vm. 2000 2111 Ladaan. Ei käynnistyksenesto hajonnut. Virta piti viritellä kellon liittimestä, oli radion virta ryöstetty pistokkeesta.

Kiitoksia Lada-Jussille puhelinavusta asennuksessa ja virityksessä.
Näyttää olevan enemmän valikkoa, kuin Bk-10 mallissa.

Tärkeintä: ei ollut kuin yksi vikakoodi, sekin johtunut akun vaihdosta äskettäin.

Lähetetty: 1.3.2007 20:17
Kirjoittaja larssi21074
Kuvaa uudesta tietokoneesta pyytää hän. Kiitos nam.

Lähetetty: 1.3.2007 22:33
Kirjoittaja kalle
Rouva on hyvä vain: http://www.orionspb.ru/autocomp_lcd_in.html#bk40
ja klikkaa tuosta vasemman palstan kuvan alapuolella olevasta tekstilinkistä.

Lähetetty: 7.3.2007 23:00
Kirjoittaja Lada-Jussi
pressa kirjoitti:teemulta pitäisi liittimiä löytyä
http://www.oh6hgn.net/html/myydaan.html
ottakaa rohkeasti yhteyttä
ja sieltähän löytyi, parin kuukauden ihmettelyn ja tilailujen ja toimitusten jälkeen on liitin asennetuna koneeseen ja kylmiltään testattu auton liittimeen, kätevä asennukseen jos orkkisjohdot on tuhottu, mutta nostaa kyllä koneen kokonaishintaa kolmanneksella.

BK-10:n kellon kalibrointi

Lähetetty: 24.5.2007 18:23
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

BK-10:n kellon kalibrointi tapahtuu seuraavasti:

1) Hae kello numeronäyttöön.

2) Mene kellon asetuksiin painamalla yhtäaikaa [<>] ja [aurinko]

3) Mene kellon kalibrointiin painamalla yhtäaikaa [↓] ja [<>]

4) Aseta haluamasi kellonkorjaus näppäimillä [↓] tai [↑]. Yksikkö on sekuntia vuorokaudessa.

[↓] hidastaa kelloa ja [↑] nopeuttaa sitä.

5) Poistu asetustilasta painamalla yhtäaikaa [<>] ja [aurinko]

Valmis.

SvS

Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet

Lähetetty: 7.6.2007 14:44
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

BK-10:n polttoaineen kulutuksen kalibroinnista:

BK-10:n venäjänkielinen ohje tuntee niin automaattisen kuin manuaalisen polttoaineen kulutuksen kalibroinnin. Automaattisella kalibroinnilla en ole saanut tulosta, mutta automaattisen ja manuaalikalibroinnin ohjeita soveltaen olen saanut kulutuslukemista käytännössä oikeita. Seuraavassa menettelytavassa voi olla virheitä, ylimääräisiä vaiheita jne. Otan mielelläni vastaan�ommentteja ja korjauksia.

Olen tehnyt näin:

1) Tankkaa täyteen.

2) Hae näyttöön keskikulutus, siirry asetustilaan painamalla yhtä aikaa [<>] ja [aurinko]. Nollaa keskikulutus painamalla yhtä aikaa [↓] ja [<>]. Samalla pitäisi kokonaiskulutuksen ja osamatkamittauksen nollautua.

3) Kuluta bensiiniä 30...40 litraa.

4) Tankkaa täyteen, ota lukema muistiin.

5) Mene kokonaiskulutusnäyttöön. Ota lukema muistiin. Siirry kokonaiskulutusnäytössä asetustilaan painamalla yhtä aikaa [<>] ja [aurinko].

7) Aseta kokonaiskulutukseksi tankkaamasi polttoainemäärä näppäimillä [↓] tai [↑]. Paina yhtä aikaa [<>] ja [aurinko] .

Näyttöön ilmestyy polttoaineen kulutuksen korjausluku. Yksikkö on %. (Älä välitä siitä, että näytössä lukee kyrillisin kirjaimin "BAK".

9) Laske uusi kulutuksen korjausluku BK-10:n ilmoittaman kulutuksen ja tankkaamasi määrän avulla. Jos esimerkiksi BK-10 ilmoitti kulutukseksi 60 litraa ja tankkasit 40, on sopiva korjausluku -33.

Korjausluku voi saada arvon välillä -50...+50.

10) Syötä uusi korjausluku näppäimillä [↓] tai [↑].

11) Poistu asetutustilasta painamalla yhtä aikaa [<>] ja [aurinko] .

12) Hae näyttöön polttoainesäiliössä oleva bensiinimäärä. Mene taas asetustilaan ja syötä arvoksi 43 litraa (tai muu tankin tilavuus). Poistu asetustilasta

Valmis

Täydennys 11.6.07

Tarkistusmittaukset osoittivat sen, minkä moni muukin lie jo todennut:

Korjauslukuskaala -50...+50 ei riitä, vaan BK-10 jää näyttämään liikaa. Korjauskerroin täytyy siis "syöttää" päähän ja laskea oikea kulutus itse. Polttoaineen riittävyyttä osoittavan tiedon saa jokseenkin oikein, kun tankatessa syöttää tankissa olevaksi vastaavasti suuremman luvun, esimerkiksi 50 litraa 43 litran asemesta.



menestystä
SvS