MoottoriPyöräily

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja jta »

Kyllähän se aika herkästi karkaa nuo nopeudet niihin luokkiin että meinaa lähtee jo plussakortitkin ajokortin mukana. Tarvii kuin kakkoselle vaihtaa niin mennään jo sakkopuolelle vaikka moottoritielle kiihdyttelee. Nyky pyörillä kerkiä edes kakkosta aina vaihtaa kun pitää jo hiljentään alkaa. Siinä mielessä joku tehoton customi ois huomattavasti parempi. Ei ole niin suurta pelkoa että vauhti vahingossa lipsahtaa kovin suureksi. Voi olla että jos joskus tulee pyörä vaihdettua niin se tod.näk. tulee oleen joku customi. On myöskin enemmän rakentelu mahdollisuuksia noissa.
-Oll1-

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja -Oll1- »

En, 3 kilsaa ku olis ollu vähemmän vauhtia ni olis kortti pysyny...

E: siis sinne käräjille en joutunut.
Avatar
jaasu
Viestit: 1055
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Sulla käyny tuuri. Tuleva kesä mennään rauhassa 8)
autoton.. vielä
-Oll1-

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja -Oll1- »

Joo mennään rauhassa. En kyllä uskonu korviani sillo ku kysyin poliisi-sediltä paljonko sitä nopeutta olikaan. Noilla kun se nopeus tosissaan karkaa ja siihen kun yhistetään vielä kiire niin hyvä tulee.

Mites onko sulla tietoa kun ekana vuonna lähtee kortti kahdesta sakosta, (ei lasketa esim. ajoneuvon puutteisiin liittyvät sakot) mutta jos kortti lähti jo suoraan ekasta sakosta. Jos sattuis ens kesänä vaikka se 11km/h ylinopeus ja siitä sakon saa, niin lähteekö silloin kortti. Toki vuoden sisällä siitä kortin lähtemisestä?

Vuoden aikana kaksi sakkoa mutta toisaalta kortti on jo ollut pois?
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja jta »

Käsittääkseni tuo kortin kuivatus nollaa tuon ns. sakko kiintiön. Varmaksi en mene sanomaan kuitenkaan.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Lada Scandinavia kirjoitti:
jta kirjoitti:Ja tuohon ajotakkiin. Ite ostin muutama viikko sitten motonetista alennuksesta sellaisen sini-valko-mustan takin jolle hintaa jäi sellaiset 104 euroa. Merkkiä en nyt muista tähän hätään. Alkuperänen hinta oli siellä 150 euron tienoilla.
Biltemassakin kuulemma hyviä pukuja nuo mitä myyvät. Harmi vain kun täällä paikallisessa liikkeessä ei ollut sellaista kokoa jotka ois menny mahan kohdalta kiinni. :lol:
Kävin täs kerran Biltemassa kokeilemassa jalkaan ajosaappaita.
Missä Kiinassa lie valmistettu, kun vetoketjua ei saa mitenkään kiinni, kun saappaan varsi on liian pieni halkaisijaltaan. Minun koko 40. Kokeilin jalkaan isointa kokoa ja sittenkään ei saa vetoketjua kiinni. Tehty kukkakeppi jaloille.
Tämä Motonetistä ostamani ajotakki on suurinta kokoa, XL.
L koko olisi muuten sopiva, mutta kun ojennan kädet eteen, niin ranteet paljastuu. Minullehan tulee alle kyykkypyörä.
Nämä tarvike tavaratalojen ajoasut on varmasti tehty ihan nuorisoa ajatellen, eikä ÄIJILLE.
Turun Motonetissä oli myös tarjoustakkeja, hinnat alkaen 49e, mutta S ja M kokoja.

Raision Bike Worldissa, myyjä sanoi, että heidän myynnissä ajovarusteissa on laadukkaat suojaukset ja moitti näitä Motonet varusteita. Myyjä sanoi, että ota huomioon kaatumiset, niin silloin arvostat kallista/laadukasta ajotakkia. Mää siihen, että en osta ajotakkia kaatumista varten, koska pitää ajaa siten, että ei kaadu. :lol:
En mitoituksiin viitsi ottaa kantaa, mutta jos on 40 kenkä ja xl takki, niin miten edes pysyy pystyssä? Mutta tietty selittää ladalla ajamisen :D

Itse olen vähän sitä mieltä, että takkien suojukset on aina kehnoja. Yleensä eivät ole siellä missä pitäisi kun niitä tarvitaan. Sen takin pitäisi olla tosi napakka, että muovit pysyy tositilanteessa siellä missä kuuluukin. Itsellä on joku melko vanha Yokon puku ja erilliset suojat. Työmatkoilla on kyllä puvun omat suojat, mutta jos yhtään muuta ajelua on, niin puvun suojat lähtee mäkeen ja alle menee suojapaita sekä nivelletyt polvarit ja tourinkikenkä vaihtuu crossisaappaaseen. Ei niitä suojia osaa arvostaa ennenkuin konttaa. Tietty paljon riippuu millä ja miten ajelee jne, mutta mieti, että istut auton konepellin etureunalla ja vauhtia satanen..? Turvallisuus on ihan sama.

Itse kun tuollaisella möhköenskalla puljaan myös maastossa, niin olen tasaisin väliajoin aina tontissa ja sitä kautta on kiva nousta vain ylös, eikä lähteä sairaalaan. Katupyörillä vauhdit on kovempia ja vastassa monasti kaiteita, autoja ja muuta kovaa. Eikä se kaatuminen tai törmäys ole aina itsestä kiinni? No, toiset kai vaan on voittamattomia... :roll:

Miettikää edes vähän, ostakaa tonnin halvempi pyörä ja laittakaa erotus kamoihin. Käytettynä saa hyviä edullisestikkin. Älkääkä nostako vauhtia, vaan etsikää pienempi tie. Paljon hauskempaa. Ääliökin osaa ajaa suoralla lujaa.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
jaasu
Viestit: 1055
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Mulla oli toissa kesänä suzuki rm 125. Kyllä oli suojat tarpeen. Kaikki panssarit,kunnon housut,kengät,hanskat ja kypärä. Monasti tuli otettua kunnon lipat ja aina pystyyn ja meno jatku,varmasti ois paikkaa rikki jos ois normi kamppeilla ajanu
autoton.. vielä
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Tämä Motonetistä ostamani takin koko XL, on oikeesti Suomalaisen mittapuun mukaan kokoa M.
Tarvii ottaa huomioon, että koko merkintä heittää aika paljon näissä ulkomaisissa tuotteissa. Vaatteet, jotka valmistettu Kiinassa, Intiassa, Afrikassa yms maissa, niin heillä on miehet hoikkia.

Äitini toi aikoinaan etelä Afrikan matkalta minulle colitsipaidan, jonka koko oli XXXL.
Se oli kaupan suurin koko, mitä oli myytävänä.
Tämä paita oli oikeesti kokoa juuri ja juuri L ja parin pesukerran jälkeen se kutistui M kokoksi.

Tänään ostin uuden kypärän Stormilta, Nolan merkkinen ja poistomyyntituote ja Kypärä mallia 2008 ja silloin maksanut noin 450e.
Nyt sain sen 150e. :D

Moottoripyörän ostin jo viime lauantaina ja on Honda cbr 600f.
Avatar
jaasu
Viestit: 1055
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja jaasu »

onnea uudesta pyörästä! mitä vuosimallia kulkine on?

Paljo tommoset kusiaiset muuten painaa?
autoton.. vielä
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Tää Cebari on -89 ja omamassa 210kg.
Teho painosuhteeltaan hyvä. (kuvakin löytyy galleriasta)
Mää tykkään tämän Hondan väristä, siin on väriä. Valkoista, punaista, sinistä ja satula musta. Myös on tehoputki, jonka merkki Micron, antaa hienot saundit. :D
Sekä tämä kappale.

http://www.youtube.com/watch?v=arwFT_dlJ14
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Vintage-miehelle harrasteajoneuvo sivuvaunullinen IC 350 -79
Ks myydään-palsta

Näkyy närästäneen moderaattoria. Jos vaikka olisi jotain harrastajaa kiinnostanut, niin se olisi ollut pois ladailusta
Viimeksi muokannut Pavlovits, 25.3.2010 10:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja jta »

Sait melko hienon pyörän siitä. Tuo onkin jo seuraavaa mallia tuosta mikä mulla on eli pc-23. Aloitettu muistaakseni juurikin tuollon -89 tuomaan suomeen. Joko muuten tuosta pyörästä löytyy tyyppikilvestä e-merkintä? Mulla sitä ei vielä tuossa ole.
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Missä tämä tyyppikilpi sijaitsee.?

Luin pyörän mukana tullutta käyttöohjekirjaa ja siellä taas sanottiin, että kuivapaino on 186kg.
Rekisteriotteessa 210kg.
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja jta »

Tyyppikilpi sijaitsee pyörän oikealla puolella rungossa siinä ohjausakselin läheisyydessä.

Tuo kuivapaino on ettei pyörässä ole nesteitä, öljyjä ja polttoainetta sisällä. Vaihtelee vähän valmistajan mukaan että mitä kaikkea ei painoon ole merkitty. Rekisteriotteeseen merkitty paino on yleensä se milloin pyörä on ajokunnossa. Eli täyteen tankattuna nesteet sisällä jne. Eli ns. märkäpaino.
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Huomenna tarkastelen tarkemmin, josko tämä tyyppikilpi lötyisi.

Eilen päivällä näin ensimmäisen motoristin, joka ajoi 10 tietäpitkin.
Asfaltti oli eilen kuiva ja tänään sataa vettä.
Ekat ajot vois ottaa mahdollisesti jo pääsiäisen jälkeen. Meitin pihalla on niin paljon lunta vielä, että se voi tuottaa ongelman, että ei pääse pihalta pois. :?
Vastaa Viestiin