Sivu 12/46

Lähetetty: 23.12.2006 21:46
Kirjoittaja Turbiini
mower kirjoitti:juuu. ei sen väliä. semmonen tuli kans mieleen että onko kukaan täältä koittanu 2 kansipahvia päällekkäin? eli kestääkö?
Tahtoo yksikin tiiviste olla rajoilla pysyykö välissä yli 1bar paineilla josei kantta ole vahvistettu, niin miksi niitä 2 pitäis laittaa? Puristusten lakulle ei ainakaan ole perusteita jos sytkä toimii oikein niin kestää ajaa liki 1.5bar paineilla, suurempia ei mielestäni kannata kaasarilla yrittää. Ja ruiskulla seoksen muodostus on senverran tasalaatuisempaa että kestää oikein sädettynä nakuttamatta noin 2bar. Omassani puristukset 8.2 eli vain hieman vakiota pienemmät ja 2bar menee melko suurillakin ennakoilla, uskoisin että 2.5bar ei olisi ollu ongelma jos vain olis ollu turbo joka siihen pystyy.

Lähetetty: 23.12.2006 22:40
Kirjoittaja IlkkaHe
No Turbiini sulla oli nuo paineet kyllä mun mieleen ainakin yks bari liikaa, tosin mikäs siinä jos paikat kestää :D
Mitä mäntää sulla siinä koneessa olikaan? (Tämäkin jo kysytty mutta vastaus päässy unohtumaan.. ilmeisesti jotain taottua matskua?)

Lähetetty: 23.12.2006 23:05
Kirjoittaja Turbiini
wisecon tuotoksia koneessa tosiaan heiluu, tuon takia puristukset onkin tippunu vaikka sekä lohkosta että kannesta on otettu siivut pois. Olisin tyytyväinen jos saisi puristukset 9 tienoille, niin tulisi tehoa pienemmillä paineilla ja kulutus tippuisi. Ei vaan uskkalla kovin paljoa lohkostakaan ottaa kun pelottaa että se heikkenee.

Lähetetty: 24.12.2006 11:53
Kirjoittaja START
näin ihan off topiikkiii mutta:
onkos turbiinin kone paikoillaan missään autossa :?:
kun sitä korin vaihosta suunnittelit niin jäikö suunnitteluksi vai ihan todellisuudessa tapahtuvaksi asiaksi

eli nähdäänkö turbiinin lada vielä liikenteessä :?:

Lähetetty: 24.12.2006 11:56
Kirjoittaja Turbiini
Kyllä se kone jäi siihen omaan korin raatoon, tällähetkellä leima ummessa ja seisontavakuutuksessa,mutta tarkoitus olis vens kesäksi koria taas paikata sen verran että kehtaa leimattavaksi kuljettaa.

Lähetetty: 24.12.2006 12:00
Kirjoittaja START
se on hyvä ettei nämä mahtiladat häviä :)
ei se ulkonäkö niin tärkeä ole kunhan tekniikka puhuu omaa kieltään :wink:

Lähetetty: 9.1.2007 16:15
Kirjoittaja iigori
mites tommonen pajeron turbo sopis 1300 ladaan? taitaa olla 2.3:sesta pajerosta.

Lähetetty: 12.1.2007 23:02
Kirjoittaja jimi
iigori kirjoitti:mites tommonen pajeron turbo sopis 1300 ladaan? taitaa olla 2.3:sesta pajerosta.
Aika pienihän se on, herää alhaalta, kuolee yläkierroksilla. Mutta samaa puhallintahan käytettiin Mitsubishi 3000GT:ssä mutta tuplana, eli jos kaksi sellaista riittää tehdas-asennuksena 3-litraisessa niin miksei yksi riittäisi 1.3:ssa

Meikäläinen yrittää sovittaa sellaista Pajeron puhallinta (TD04-09B) 1200:seen Subaru Justyn 3-pyttyiseen ja tarkoitus olis saada vääntävä??? kone, jos se ei toimi niin sitten otetaan hyllystä Garretin TO3:nen

Lähetetty: 15.1.2007 17:11
Kirjoittaja -jusu-
olis kans tommonen 2.3:sen pajeron puhallin hommattuna ja weberin 32datti

Lähetetty: 15.1.2007 17:37
Kirjoittaja pappa- igor
-jusu- kirjoitti:olis kans tommonen 2.3:sen pajeron puhallin hommattuna ja weberin 32datti
jos vaan saan mielipiteeni sanoa niin musta tuntuu että toi mitsun ahdin alkaa ahdistaa 1200:kin moottorissa n. 0.3bar/3000rpm että ahdin ei oikeen sovellu bensavehkeissä muun kuin honda monkeyn koneen kylkeen... :wink:

Lähetetty: 15.1.2007 18:42
Kirjoittaja -jusu-
se voi olla kyllä ku riisselistä kyse :D 38 imu 48 pako, noin nopeesti katottuna.

Lähetetty: 21.1.2007 20:52
Kirjoittaja iigorr
tässä sain villin idean että jos laittas mekaanisen ja pakokaasu ahtimen :D

Lähetetty: 22.1.2007 17:49
Kirjoittaja Aapo89
Idän Ihme 1 kirjoitti:
iigorr kirjoitti:tässä sain villin idean että jos laittas mekaanisen ja pakokaasu ahtimen :D

Volkkarillahan tuollainen jo on. :D

P.S.

1000. viesti! :D
Oon joskus nähny kuvan Latastaki jossa on molemmat ahtimet.
B-ryhmän ralliautoissahan niitä myös käytettiin molempia.

Lähetetty: 23.1.2007 18:31
Kirjoittaja START
Aapo89 kirjoitti:
Idän Ihme 1 kirjoitti:
iigorr kirjoitti:tässä sain villin idean että jos laittas mekaanisen ja pakokaasu ahtimen :D

Volkkarillahan tuollainen jo on. :D

P.S.

1000. viesti! :D
Oon joskus nähny kuvan Latastaki jossa on molemmat ahtimet.
B-ryhmän ralliautoissahan niitä myös käytettiin molempia.
niin lanciassahan niitä oli
ei kai se mahottomuus ole laittaa

Lähetetty: 23.1.2007 18:40
Kirjoittaja pappa- igor
START kirjoitti:
Aapo89 kirjoitti:
Idän Ihme 1 kirjoitti:
Volkkarillahan tuollainen jo on. :D

P.S.

1000. viesti! :D

niin lanciassahan niitä oli
ei kai se mahottomuus ole laittaa
Oon joskus nähny kuvan Latastaki jossa on molemmat ahtimet.
B-ryhmän ralliautoissahan niitä myös käytettiin molempia.
Juu mullakin on ollut mielessä jo vähän aikaa kyseinen kokoonpano, evo 3:seen ... nythän on evo 2:nen rakennus vaihees, saa nähdä kuinka se noilla toimii... voishan sinne sen eattonin laittaa kaveriks tai sitten kaks pakokaasu föönii :lol: koskas jämpsän poijaat olis kuhmalahden suunnal niin voisin ladal tulla morjestaan :twisted: