Sivu 12/17
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Lähetetty: 16.12.2007 22:08
Kirjoittaja ralli lada
Kiitoksia vastauksesta.
Selvisi tuo melkoinen napsutus venttiilikoneistostakin, oli muutaman keinuvivun säätö päässyt pyörimään ihan pohjille. Eli venttiili välyksiä oli joku 4mm mikä on vähän yläkanttiin. Pitää jatkossa tarkkailla noita välyksia melko useasti.
Tuohon keskipakoennakon rajoittamiseen voi laittaa vinkkejä?
Voisi tuossa ladan koneessa olla vähän tarkemmat nuo astemerkinnät. Kun joissakin muissa on asteen tarkkuudella noi merkit ja riittävän pitkä asteikko.
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Lähetetty: 17.12.2007 10:33
Kirjoittaja ralli lada
Miten muuten menee noi 1700iin lambdan piuhat?
kaksi lämmitykseen, singnaali ja lisämaadoitus? Värit?
Voisi seosmittarin iskeä kiinni tuohon kun niitä on vielä pari ylimääräistä.
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Lähetetty: 17.12.2007 11:40
Kirjoittaja Mara
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Lähetetty: 20.12.2007 23:05
Kirjoittaja ralli lada
Nyt on taas rivuteltu tiet rullalle tuolla isolohkolla
Vaikka ei välttämättä uskoisi niin vetää kyllä paljon vakiota paremmin, suorastaan meinaa karata lapasesta
Tupla vakaaja pultattiin kiinni kokeeksi kun oli ylimääräisenä varastossa.
Jotain ihan pientä sähkövikaa on havaittavissa mm. seuraavia tapahtuu:
-check engine palaa jos käsijarru ei ole päällä
-käsijarrun valo syttyy jarrupolkimesta niin kuin myös vasen sivu vilkku
Pitäisi varmaan purkaa pois kaikki ylimääräiset axtec yms. johdot.
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Lähetetty: 26.12.2007 17:25
Kirjoittaja ladoilla radalle
nyt pitää oikeen kysyä että mistäpäin te tuon 1700i koneen ostitte.. kun luin topicin lävitse ja koneen käyttäytyminen ja öljypohja näytti jotenkin tutulta..

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Lähetetty: 26.12.2007 19:14
Kirjoittaja ralli lada
Jostain ihan h*lvetin korvesta jumalanseläntakaa, keskellä ei mitään on sentään keskellä mutta tuo oli sivussa sieltäkin. Olisko ollu joku Jousta? tai jotain sinne päin.
Haettiin siis koko auto, valkoinen sedan.
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Lähetetty: 26.12.2007 19:25
Kirjoittaja ladoilla radalle
elikkä juuri se lada jonka sen arvelin olevankin.. tukkipinoon pojat sen vissiin laski.. ja huipputeho saavutettiin pintakaasulla.. ja jos paikkaa tarkennetaan niin luhanka/joutsa..

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Lähetetty: 26.12.2007 19:30
Kirjoittaja ralli lada
Juu kantoon ne väittivät ajaneensa mutta eihän sillä ole väliä.
Nyt kuitenkin pelaa ihan hienosti, sais vaan sen seosmittarin väsättyä.
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Lähetetty: 26.12.2007 19:37
Kirjoittaja ladoilla radalle
jep jep.. oli nuo koneen oireet vaan niin tutut kun sillä tuli muutama kilometri ajettua etä ajattelin kysyä..

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Lähetetty: 1.1.2008 16:34
Kirjoittaja piko
ANNA SAUHUTTAA VAAN NIIN KAUAN KU VETOO RIITTÄÄÄ EI HÄTIÄ
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Lähetetty: 1.1.2008 23:16
Kirjoittaja ralli lada
ralli lada kirjoitti:Nyt on taas rivuteltu tiet rullalle tuolla isolohkolla
Vaikka ei välttämättä uskoisi niin vetää kyllä paljon vakiota paremmin, suorastaan meinaa karata lapasesta
Tupla vakaaja pultattiin kiinni kokeeksi kun oli ylimääräisenä varastossa.
Jotain ihan pientä sähkövikaa on havaittavissa mm. seuraavia tapahtuu:
-check engine palaa jos käsijarru ei ole päällä
-käsijarrun valo syttyy jarrupolkimesta niin kuin myös vasen sivu vilkku
Pitäisi varmaan purkaa pois kaikki ylimääräiset axtec yms. johdot.
Nyt sitten hukku nuo sekaisin olleet sähköt ihan lopullisesti
Koko vehkeestä hukkui mittaristosta kaikki valot ja suurin osa muistakin sähköistä pimeni, laturi veilä työntää uutta virtaa joten toivoa on vielä jäljellä.......
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Lähetetty: 15.1.2008 21:44
Kirjoittaja START
nyt on sitten ruvettu jäärata kautta ajatellen (jos semmosia edes tulee) tekemään viimeisiä hieno säätöjä
vähän lisää turvakaarta ja kaasu vaijeri patentti korvattu paremmalla patentilla
muutamia tärkeitä mittareita voisi viritellä toimimaan (vedenlämpö, öljynpaine, seosmittari)
sitten ihan asiaa.
tossa on pariin kertaan tuon "virikannen" aikana säädetty venttiilejä ja huomattu että säädöt pyörii auki
on ruvettu ihmetteleen kun kolisee joku venakopassa ja kun on avattu, on venttiilien säädöt ihan pohjilla (siis monen millin välys)
mikäköhän sen tekee? on ne meinaan ihan kiinni väännetty ettei niitten ihan helposti pitäs auki pyöriä
ja ei sillä paljoa ole ajettu säätöjen välissä (ehkä 1km)

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Lähetetty: 3.2.2008 18:18
Kirjoittaja ralli lada
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=554
tuolla näköjään on jotain uusiakin kuvia.
Nyt pelaa vedenlämpö ja öljynpaine mittaritkin, aika alhaalla näkyy olevan paineet tyhjäkäynnillä mutta kierroksilla OK.
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Lähetetty: 16.2.2008 19:38
Kirjoittaja START
noniin nyt on jää "rata" kausi avattu
päästiin viimein jäälle ajaan ja on se vaan niin hianoo

ei siellä lunta ole joten ei voi puhua jää radasta mutta kuitenkin.
potkua on yllättävän hyvin vapariksi ja pito hyvien piikkien takia hyvä ja yllättävän hyvin alustakin pelaa kun ei edes kaadu kun kanttaa reilua 100km/h tappi sladiin (kiitos tuplavakaajan) ja muutenkin tuntuu toimivan hyvin
sanokaas joku viisas joka osaa laskea että mitä on vauhtia: vakio 5-lovisella laatikolla nelosvaihteella kierrosten ollessa 5000rpm ja perävälityksen ollessa 4,3 ja alla 13"piikki kumit (vastaiskohan jotain normaali profiilista 14" rengasta?) tuossa kun ei ole nopeus mittaria
ainoa ongelma oli että kytkin meinas luistaa mutta sitäkin saatiin säädettyä paremmaksi
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Lähetetty: 16.2.2008 20:16
Kirjoittaja Jokari
Emmä viisas ole, mut
tää laskuri antais
teoreettiseksi nopeudeksi nelosella ja 5 krpm ja 64 cm renkaan halkaisijalla (165/80/13 + 4 cm? Lähellä 13" piikkikumin kokoa?) = 130 km/h...
Koittakaas muuten ottaa vähän videomatskua ajeluista, kiinnostais nähdä miten tuo liikkuu
