ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Kiitoksia vastauksesta.
Selvisi tuo melkoinen napsutus venttiilikoneistostakin, oli muutaman keinuvivun säätö päässyt pyörimään ihan pohjille. Eli venttiili välyksiä oli joku 4mm mikä on vähän yläkanttiin. Pitää jatkossa tarkkailla noita välyksia melko useasti.
Tuohon keskipakoennakon rajoittamiseen voi laittaa vinkkejä?
Voisi tuossa ladan koneessa olla vähän tarkemmat nuo astemerkinnät. Kun joissakin muissa on asteen tarkkuudella noi merkit ja riittävän pitkä asteikko.
Selvisi tuo melkoinen napsutus venttiilikoneistostakin, oli muutaman keinuvivun säätö päässyt pyörimään ihan pohjille. Eli venttiili välyksiä oli joku 4mm mikä on vähän yläkanttiin. Pitää jatkossa tarkkailla noita välyksia melko useasti.
Tuohon keskipakoennakon rajoittamiseen voi laittaa vinkkejä?
Voisi tuossa ladan koneessa olla vähän tarkemmat nuo astemerkinnät. Kun joissakin muissa on asteen tarkkuudella noi merkit ja riittävän pitkä asteikko.
21013 2300tic
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Miten muuten menee noi 1700iin lambdan piuhat?
kaksi lämmitykseen, singnaali ja lisämaadoitus? Värit?
Voisi seosmittarin iskeä kiinni tuohon kun niitä on vielä pari ylimääräistä.
kaksi lämmitykseen, singnaali ja lisämaadoitus? Värit?
Voisi seosmittarin iskeä kiinni tuohon kun niitä on vielä pari ylimääräistä.
21013 2300tic
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Nyt on taas rivuteltu tiet rullalle tuolla isolohkolla
Vaikka ei välttämättä uskoisi niin vetää kyllä paljon vakiota paremmin, suorastaan meinaa karata lapasesta
Tupla vakaaja pultattiin kiinni kokeeksi kun oli ylimääräisenä varastossa.
Jotain ihan pientä sähkövikaa on havaittavissa mm. seuraavia tapahtuu:
-check engine palaa jos käsijarru ei ole päällä
-käsijarrun valo syttyy jarrupolkimesta niin kuin myös vasen sivu vilkku
Pitäisi varmaan purkaa pois kaikki ylimääräiset axtec yms. johdot.

Vaikka ei välttämättä uskoisi niin vetää kyllä paljon vakiota paremmin, suorastaan meinaa karata lapasesta

Tupla vakaaja pultattiin kiinni kokeeksi kun oli ylimääräisenä varastossa.
Jotain ihan pientä sähkövikaa on havaittavissa mm. seuraavia tapahtuu:
-check engine palaa jos käsijarru ei ole päällä
-käsijarrun valo syttyy jarrupolkimesta niin kuin myös vasen sivu vilkku
Pitäisi varmaan purkaa pois kaikki ylimääräiset axtec yms. johdot.
21013 2300tic
- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
nyt pitää oikeen kysyä että mistäpäin te tuon 1700i koneen ostitte.. kun luin topicin lävitse ja koneen käyttäytyminen ja öljypohja näytti jotenkin tutulta.. 

Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Jostain ihan h*lvetin korvesta jumalanseläntakaa, keskellä ei mitään on sentään keskellä mutta tuo oli sivussa sieltäkin. Olisko ollu joku Jousta? tai jotain sinne päin.
Haettiin siis koko auto, valkoinen sedan.
Haettiin siis koko auto, valkoinen sedan.
21013 2300tic
- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
elikkä juuri se lada jonka sen arvelin olevankin.. tukkipinoon pojat sen vissiin laski.. ja huipputeho saavutettiin pintakaasulla.. ja jos paikkaa tarkennetaan niin luhanka/joutsa.. 

Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Juu kantoon ne väittivät ajaneensa mutta eihän sillä ole väliä.
Nyt kuitenkin pelaa ihan hienosti, sais vaan sen seosmittarin väsättyä.
Nyt kuitenkin pelaa ihan hienosti, sais vaan sen seosmittarin väsättyä.
21013 2300tic
- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
jep jep.. oli nuo koneen oireet vaan niin tutut kun sillä tuli muutama kilometri ajettua etä ajattelin kysyä.. 

Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
ANNA SAUHUTTAA VAAN NIIN KAUAN KU VETOO RIITTÄÄÄ EI HÄTIÄ
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Nyt sitten hukku nuo sekaisin olleet sähköt ihan lopullisestiralli lada kirjoitti:Nyt on taas rivuteltu tiet rullalle tuolla isolohkolla![]()
Vaikka ei välttämättä uskoisi niin vetää kyllä paljon vakiota paremmin, suorastaan meinaa karata lapasesta![]()
Tupla vakaaja pultattiin kiinni kokeeksi kun oli ylimääräisenä varastossa.
Jotain ihan pientä sähkövikaa on havaittavissa mm. seuraavia tapahtuu:
-check engine palaa jos käsijarru ei ole päällä
-käsijarrun valo syttyy jarrupolkimesta niin kuin myös vasen sivu vilkku
Pitäisi varmaan purkaa pois kaikki ylimääräiset axtec yms. johdot.

Koko vehkeestä hukkui mittaristosta kaikki valot ja suurin osa muistakin sähköistä pimeni, laturi veilä työntää uutta virtaa joten toivoa on vielä jäljellä.......
21013 2300tic
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
nyt on sitten ruvettu jäärata kautta ajatellen (jos semmosia edes tulee) tekemään viimeisiä hieno säätöjä
vähän lisää turvakaarta ja kaasu vaijeri patentti korvattu paremmalla patentilla
muutamia tärkeitä mittareita voisi viritellä toimimaan (vedenlämpö, öljynpaine, seosmittari)
sitten ihan asiaa.
tossa on pariin kertaan tuon "virikannen" aikana säädetty venttiilejä ja huomattu että säädöt pyörii auki
on ruvettu ihmetteleen kun kolisee joku venakopassa ja kun on avattu, on venttiilien säädöt ihan pohjilla (siis monen millin välys)
mikäköhän sen tekee? on ne meinaan ihan kiinni väännetty ettei niitten ihan helposti pitäs auki pyöriä
ja ei sillä paljoa ole ajettu säätöjen välissä (ehkä 1km)
vähän lisää turvakaarta ja kaasu vaijeri patentti korvattu paremmalla patentilla
muutamia tärkeitä mittareita voisi viritellä toimimaan (vedenlämpö, öljynpaine, seosmittari)
sitten ihan asiaa.
tossa on pariin kertaan tuon "virikannen" aikana säädetty venttiilejä ja huomattu että säädöt pyörii auki


on ruvettu ihmetteleen kun kolisee joku venakopassa ja kun on avattu, on venttiilien säädöt ihan pohjilla (siis monen millin välys)
mikäköhän sen tekee? on ne meinaan ihan kiinni väännetty ettei niitten ihan helposti pitäs auki pyöriä
ja ei sillä paljoa ole ajettu säätöjen välissä (ehkä 1km)

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=554
tuolla näköjään on jotain uusiakin kuvia.
Nyt pelaa vedenlämpö ja öljynpaine mittaritkin, aika alhaalla näkyy olevan paineet tyhjäkäynnillä mutta kierroksilla OK.
tuolla näköjään on jotain uusiakin kuvia.
Nyt pelaa vedenlämpö ja öljynpaine mittaritkin, aika alhaalla näkyy olevan paineet tyhjäkäynnillä mutta kierroksilla OK.
21013 2300tic
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
noniin nyt on jää "rata" kausi avattu
päästiin viimein jäälle ajaan ja on se vaan niin hianoo
ei siellä lunta ole joten ei voi puhua jää radasta mutta kuitenkin.
potkua on yllättävän hyvin vapariksi ja pito hyvien piikkien takia hyvä ja yllättävän hyvin alustakin pelaa kun ei edes kaadu kun kanttaa reilua 100km/h tappi sladiin (kiitos tuplavakaajan) ja muutenkin tuntuu toimivan hyvin
sanokaas joku viisas joka osaa laskea että mitä on vauhtia: vakio 5-lovisella laatikolla nelosvaihteella kierrosten ollessa 5000rpm ja perävälityksen ollessa 4,3 ja alla 13"piikki kumit (vastaiskohan jotain normaali profiilista 14" rengasta?) tuossa kun ei ole nopeus mittaria
ainoa ongelma oli että kytkin meinas luistaa mutta sitäkin saatiin säädettyä paremmaksi

päästiin viimein jäälle ajaan ja on se vaan niin hianoo

potkua on yllättävän hyvin vapariksi ja pito hyvien piikkien takia hyvä ja yllättävän hyvin alustakin pelaa kun ei edes kaadu kun kanttaa reilua 100km/h tappi sladiin (kiitos tuplavakaajan) ja muutenkin tuntuu toimivan hyvin
sanokaas joku viisas joka osaa laskea että mitä on vauhtia: vakio 5-lovisella laatikolla nelosvaihteella kierrosten ollessa 5000rpm ja perävälityksen ollessa 4,3 ja alla 13"piikki kumit (vastaiskohan jotain normaali profiilista 14" rengasta?) tuossa kun ei ole nopeus mittaria

ainoa ongelma oli että kytkin meinas luistaa mutta sitäkin saatiin säädettyä paremmaksi
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700
Emmä viisas ole, mut tää laskuri antais teoreettiseksi nopeudeksi nelosella ja 5 krpm ja 64 cm renkaan halkaisijalla (165/80/13 + 4 cm? Lähellä 13" piikkikumin kokoa?) = 130 km/h... 
Koittakaas muuten ottaa vähän videomatskua ajeluista, kiinnostais nähdä miten tuo liikkuu

Koittakaas muuten ottaa vähän videomatskua ajeluista, kiinnostais nähdä miten tuo liikkuu

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™