ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Kiitoksia vastauksesta.
Selvisi tuo melkoinen napsutus venttiilikoneistostakin, oli muutaman keinuvivun säätö päässyt pyörimään ihan pohjille. Eli venttiili välyksiä oli joku 4mm mikä on vähän yläkanttiin. Pitää jatkossa tarkkailla noita välyksia melko useasti.
Tuohon keskipakoennakon rajoittamiseen voi laittaa vinkkejä?
Voisi tuossa ladan koneessa olla vähän tarkemmat nuo astemerkinnät. Kun joissakin muissa on asteen tarkkuudella noi merkit ja riittävän pitkä asteikko.
21013 2300tic
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Miten muuten menee noi 1700iin lambdan piuhat?
kaksi lämmitykseen, singnaali ja lisämaadoitus? Värit?
Voisi seosmittarin iskeä kiinni tuohon kun niitä on vielä pari ylimääräistä.
21013 2300tic
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Viesti Kirjoittaja Mara »

2102 16V ex.
2103 -75
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Nyt on taas rivuteltu tiet rullalle tuolla isolohkolla :)
Vaikka ei välttämättä uskoisi niin vetää kyllä paljon vakiota paremmin, suorastaan meinaa karata lapasesta :lol:
Tupla vakaaja pultattiin kiinni kokeeksi kun oli ylimääräisenä varastossa.
Jotain ihan pientä sähkövikaa on havaittavissa mm. seuraavia tapahtuu:
-check engine palaa jos käsijarru ei ole päällä
-käsijarrun valo syttyy jarrupolkimesta niin kuin myös vasen sivu vilkku
Pitäisi varmaan purkaa pois kaikki ylimääräiset axtec yms. johdot.
21013 2300tic
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

nyt pitää oikeen kysyä että mistäpäin te tuon 1700i koneen ostitte.. kun luin topicin lävitse ja koneen käyttäytyminen ja öljypohja näytti jotenkin tutulta.. :lol:
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Jostain ihan h*lvetin korvesta jumalanseläntakaa, keskellä ei mitään on sentään keskellä mutta tuo oli sivussa sieltäkin. Olisko ollu joku Jousta? tai jotain sinne päin.
Haettiin siis koko auto, valkoinen sedan.
21013 2300tic
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

elikkä juuri se lada jonka sen arvelin olevankin.. tukkipinoon pojat sen vissiin laski.. ja huipputeho saavutettiin pintakaasulla.. ja jos paikkaa tarkennetaan niin luhanka/joutsa.. :lol:
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Juu kantoon ne väittivät ajaneensa mutta eihän sillä ole väliä.
Nyt kuitenkin pelaa ihan hienosti, sais vaan sen seosmittarin väsättyä.
21013 2300tic
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

jep jep.. oli nuo koneen oireet vaan niin tutut kun sillä tuli muutama kilometri ajettua etä ajattelin kysyä.. :)
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
piko

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Viesti Kirjoittaja piko »

ANNA SAUHUTTAA VAAN NIIN KAUAN KU VETOO RIITTÄÄÄ EI HÄTIÄ
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

ralli lada kirjoitti:Nyt on taas rivuteltu tiet rullalle tuolla isolohkolla :)
Vaikka ei välttämättä uskoisi niin vetää kyllä paljon vakiota paremmin, suorastaan meinaa karata lapasesta :lol:
Tupla vakaaja pultattiin kiinni kokeeksi kun oli ylimääräisenä varastossa.
Jotain ihan pientä sähkövikaa on havaittavissa mm. seuraavia tapahtuu:
-check engine palaa jos käsijarru ei ole päällä
-käsijarrun valo syttyy jarrupolkimesta niin kuin myös vasen sivu vilkku
Pitäisi varmaan purkaa pois kaikki ylimääräiset axtec yms. johdot.
Nyt sitten hukku nuo sekaisin olleet sähköt ihan lopullisesti :shock:
Koko vehkeestä hukkui mittaristosta kaikki valot ja suurin osa muistakin sähköistä pimeni, laturi veilä työntää uutta virtaa joten toivoa on vielä jäljellä.......
21013 2300tic
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Viesti Kirjoittaja START »

nyt on sitten ruvettu jäärata kautta ajatellen (jos semmosia edes tulee) tekemään viimeisiä hieno säätöjä
vähän lisää turvakaarta ja kaasu vaijeri patentti korvattu paremmalla patentilla
muutamia tärkeitä mittareita voisi viritellä toimimaan (vedenlämpö, öljynpaine, seosmittari)

sitten ihan asiaa.
tossa on pariin kertaan tuon "virikannen" aikana säädetty venttiilejä ja huomattu että säädöt pyörii auki :shock: :shock:
on ruvettu ihmetteleen kun kolisee joku venakopassa ja kun on avattu, on venttiilien säädöt ihan pohjilla (siis monen millin välys)
mikäköhän sen tekee? on ne meinaan ihan kiinni väännetty ettei niitten ihan helposti pitäs auki pyöriä
ja ei sillä paljoa ole ajettu säätöjen välissä (ehkä 1km) :?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=554
tuolla näköjään on jotain uusiakin kuvia.
Nyt pelaa vedenlämpö ja öljynpaine mittaritkin, aika alhaalla näkyy olevan paineet tyhjäkäynnillä mutta kierroksilla OK.
21013 2300tic
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Viesti Kirjoittaja START »

noniin nyt on jää "rata" kausi avattu 8)
päästiin viimein jäälle ajaan ja on se vaan niin hianoo :D ei siellä lunta ole joten ei voi puhua jää radasta mutta kuitenkin.
potkua on yllättävän hyvin vapariksi ja pito hyvien piikkien takia hyvä ja yllättävän hyvin alustakin pelaa kun ei edes kaadu kun kanttaa reilua 100km/h tappi sladiin (kiitos tuplavakaajan) ja muutenkin tuntuu toimivan hyvin
sanokaas joku viisas joka osaa laskea että mitä on vauhtia: vakio 5-lovisella laatikolla nelosvaihteella kierrosten ollessa 5000rpm ja perävälityksen ollessa 4,3 ja alla 13"piikki kumit (vastaiskohan jotain normaali profiilista 14" rengasta?) tuossa kun ei ole nopeus mittaria :?
ainoa ongelma oli että kytkin meinas luistaa mutta sitäkin saatiin säädettyä paremmaksi
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Emmä viisas ole, mut tää laskuri antais teoreettiseksi nopeudeksi nelosella ja 5 krpm ja 64 cm renkaan halkaisijalla (165/80/13 + 4 cm? Lähellä 13" piikkikumin kokoa?) = 130 km/h... :D

Koittakaas muuten ottaa vähän videomatskua ajeluista, kiinnostais nähdä miten tuo liikkuu 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin