Sivu 105/175
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 13.10.2014 20:37
Kirjoittaja t tulppu
Rellu tulee ekana mieleen. Vaikka Daubine joka oli ennen rellu 8 ja 10
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 14.10.2014 11:55
Kirjoittaja Pavlovits
Sammonenhan se on.
Kuka muistaa muita takaa veivattavia autoja?
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 14.10.2014 17:35
Kirjoittaja pavlik morozov
zaz 965 renault 4cv
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 14.10.2014 22:42
Kirjoittaja jimi
hino contessa, tatraplan T600, hillman Imp (=Sunbeam 900), vw type2 (ainakin vuoteen 60 saakka)
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 15.10.2014 12:08
Kirjoittaja Pavlovits
Kaksimoottorista Rättärin Sahara-mallia voi veivata molemmista päistä.
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 15.10.2014 19:50
Kirjoittaja samarai
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 15.10.2014 20:22
Kirjoittaja Jouska
Hei, kertokaas miksi tuossa sivun 117 kuvassa Kubelwagenissa näkyy vaan 2 poljinta. Missähän siinä kaasupoljin?? Olisko käsikaasu jossain??
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 15.10.2014 20:30
Kirjoittaja samarai
Kyllä tässä ainakin on kaasupoljin.
Kubelwagen 1943,Type 82
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 15.10.2014 22:20
Kirjoittaja Pavlovits
Myös vanhoissa Klenbusseissa oli veivivarustus.
Uudemmissa Kubeleissa (taas se ypsilonin paikka unohtui) oli ovien alareunat tiivistetty ja laturi ja sytytysosat vesitiiviit siten, että puolen metrin vedessä vielä mentiin.
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 15.10.2014 22:24
Kirjoittaja samarai
Se oli jo mainittu - "
vw type2 (ainakin vuoteen 60 saakka)"
Oli itselläkin joskus "split window" (entinen ambulanssi) missä veivi.
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 16.10.2014 19:38
Kirjoittaja Pavlovits
Entäs tämmöinen?

Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 16.10.2014 21:00
Kirjoittaja pavlik morozov
steyr, tuollainen oli tampereen teknillisessä museossa jonka joku pyromaani poltti, tais mennä mukana

Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 16.10.2014 21:25
Kirjoittaja Pavlovits
Semmoinen. Vesijäähdytetty boxer, etuveto, vm. 1938
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 17.10.2014 1:02
Kirjoittaja samarai
Olisko kuitenkin takaveto? Ainakin siinä on kardaanitunneli.
http://members.a1.net/steyr-baby/ > Restauration
Ja tuosta boxer-moottoristakin pitää vielä pilkkua viilata..
Steyerissa riittää ilmeisesti jo tuo -2° , että se on V-moottori?
"
Kaikki moottorit, joissa sylinteriryhmät ovat vastakkain, eivät kuitenkaan välttämättä ole boksereita, vaan ne voivat olla ns. 180-asteisia V-moottoreita. Bokserin ja 180-asteisen V-moottorin erot ovat lähinnä kampiakselissa ja näin olleen myös sytytysjärjestyksessä. "
"
Tavallisesti vastakkaisten sylinterien kiertokanget ovat samalla kampiakselin kaulalla, tätä pidetään yleensä todellisen V-moottorin tunnusmerkkinä. Se jakaa myös moottorit bokseri- ja tavallisiin moottoreihin: bokserimoottorissa kiertokangilla on omat kaulansa kampiakselilla kun taas esim. 180° V-moottorissa näin ei ole. "
joku kirjoitti:"Dynastarttia" käytettiin IFA F8, BMW Isetta, NSU Prinz 4:ssä (myöhemmin erilliset) lisäksi mm. Zwickaussa, Goggomobilissa, Messerschmitt Kabinerollerissa, Heinkel Kabinerollerissa, Steyr-Puch 500/650:ssa ja tietysti laitteen kehittäjässä DKW:ssä (F1-F8)
Tuohon voi lisätä Steyer 50 ja 55.
Re: Autontunnistusta
Lähetetty: 17.10.2014 11:53
Kirjoittaja Pavlovits
Mistähän minä tuon etuvedon tempaisin.