Moi,
Mä olen päässyt samarallani vuosien mittaan 6,3-7,3 litran kulutukseen sadalla kilometrillä. Ajan aika varovasti noin yleensä kun ei viitsi vanhaa autoa kiusata. Lisäksi en mielelläni ajele moottoriteillä.
Ostin Samaraani Biltemasta led sivu vilkku lamput, "led bulbs" jotta muut autoilijat näkisivät kirkkaassa päivänvalossa että aion todellakin kääntyä. Otaniemessä on yksi sellainen hankala risteys, jossa muut autoilijat eivät päiväsaikaan erota että vilkku on päällä, kun katsovat autoa sivulta. Lamppujen vaihto jää tekemättä toistaiseksi.
Omasta samarasta löytyi ruostevaurioita sen verran A-pilarin jatkumosta ja vähän muualtakin, että laitan koko auton syyskuussa peruskorjaukseen ammattimiehelle. Eiköhän ole jo aikakin, onhan auto jo 15 vuotta vanha. Yksi raatoja työkseen korjaava mies lupaili ottaa urakan hoitaakseen.
Tätähän on tullut suunniteltua jo monen monta vuotta. Autoon on lisäksi tarkoitus vaihtaa enemmänkin pelti-, muovi-, ja tuunausosia joita olen keräillyt monen vuoden ajan. Tuulilasikin joutaisi vaihtoon, jos onnistun sellaisen uuden jostain hommaamaan. Jos kaikki menee suunnitellusti, saa auto lopuksi alkuperäisen tai hyvin lähellä alkuperäistä olevan värin, koodi 626 "märkä asfaltti".
Kaiken tämän jälkeen voin sitten väittää Samarani vuosimalliksi '1995/2010

Täältä tähän.