
Autojen bongaukset tämän otsikon alle!!!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
ei edes kovin pitkältä ajalta, kun 70-luvulla tuli toyota timangit ja lava-elitet ja niitä sai todella edullisesti, piti jotain keksiä, sitten lätkästiin toi lavanpituus ehto ja eihän ainakaa mossessa riittänyt pituus. parin vuoden päästä tehtaalla alettiin valmistaa pidemmällä lavalla varustettua latinalaisen amerikan vientimallia ja sehän sopi suomen veromalliin.BA3 kirjoitti:Joo lava-autoissa lavan minimi pituus suomessa 185cm. Jos alle menee jotaan woihan wanha wihtahousu erikois veroa. Mistähän ajalta toikin pituus minimi on jäänteitäBanaanivaltio...

-
- Viestit: 136
- Liittynyt: 9.8.2004 15:37
Lavamitta oli loistava keksintö verottajalta, jos lava oli alle 185cm autosta meni sama vero kuin henkilöautoista. Pakettiautojen verokohtelu on taas lievempää, muistaakseni Isuzu avolavan turvakaaret/lavan etupelti poistamalla saatiin lavapituus venytettyä tarpeeksi suureksi. Volkkarin Caddyn lavaa piti suomessa jatkaa kokonaiset 5cm että pakettiauton määritelmä täyttyi.
Puhumattakaan Subarun avolavasta sen lavaahan piti jatkaa niin törkeesti että kuorma kanssa auto melkein keuli. Mutta muistetaan vanha viidakon sanonta, iloista veronmaksajaa valtio kiittää.
Puhumattakaan Subarun avolavasta sen lavaahan piti jatkaa niin törkeesti että kuorma kanssa auto melkein keuli. Mutta muistetaan vanha viidakon sanonta, iloista veronmaksajaa valtio kiittää.
Monet uudetkaan jatkohytilliset pick-upit ei tahdo täyttää tuota 185cm lavamittaa, kuten Ford Ranger, jossa koko lavaa on lykätty taaksepäin ja uusin Xtra-cap Hilux, jota jatketaan takavaloja ja -luukkua siirtämällä. Suomen lainsäädäntö saisi kyllä vähän joustaa näissä muutaman sentin heitoissa ettei tarvitsisi tehdasmallien ulkonäköä ruveta tärvelemään, kun ei niihin kumminkaan mitään lisäpenkkejäkään saa (ns. kaksikäyttöautot). Mutta ei.
Olen muuten kerran istunut nokkapainona lavamossen konepellillä. Kuorma oli hitusen takapainoinen, etupyörät ottivat vielä sentään vähän maahan, mutta kottero ei silti kääntynyt mihinkään. Lavalle oli nostettu Fordson Majorin perämurikka.
Mutta eikös tuota kirahvifiiattia ole Suomessa jatkettu ylöspäin, että kolmen kuution tilavuusmitta täyttyy?
On tullut sellaisellakin orkkisklassikolla rällättyä, kaveri vain meinasi pariin otteeseen ajaa sen nurin kun rymyttiin metsäpolkuja sillä.
Olen muuten kerran istunut nokkapainona lavamossen konepellillä. Kuorma oli hitusen takapainoinen, etupyörät ottivat vielä sentään vähän maahan, mutta kottero ei silti kääntynyt mihinkään. Lavalle oli nostettu Fordson Majorin perämurikka.
Mutta eikös tuota kirahvifiiattia ole Suomessa jatkettu ylöspäin, että kolmen kuution tilavuusmitta täyttyy?
On tullut sellaisellakin orkkisklassikolla rällättyä, kaveri vain meinasi pariin otteeseen ajaa sen nurin kun rymyttiin metsäpolkuja sillä.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tänään joskus kello 18 aikaan ajoin Samaran parkkiin Espoon Gigantin p-alueelle, vieressä oli tumman vihreä 110 HB jossa oli kaikenlaisia pikkuvarusteluja, lisävalot, kylkilistat jollain tekstillä ("style to Lada" tai jotain) ja paljon kaikkea pientä motonet sälää. auto näytti melko tuoreelta, ainakin oli se uudempi ilmanottoritilä tuulilasin juuressa. kuka tunnustautuu auton omistajaksi?

Kimmi86: Kyllä minä olen kouvolassa ollut ennen viimekesää (kun siis inttiin lähdin) joka viikonloppu heittämässä rinksaa...
Maanantaina bongasin jonkun heiman hullun Samara kuskin, ajelin kouvolasta Jaalaan päin, jotain satasta jäisellä tiellä, ja eikös se sitten ohi mennyt parhaimmillan minulla oli vauhtia mittarin mukaan 145... En sitten takatuupparillani voinut oiken tehdä yhtä hulluja ohituksia. (varsinkin kun on pari talvea vanhat kitkat, joilla on suditeltu ja poltettu kumia, eli pitoa ei juurikaan) Ja jäin sitten parin auton ohituksen jälkeen...
Maanantaina bongasin jonkun heiman hullun Samara kuskin, ajelin kouvolasta Jaalaan päin, jotain satasta jäisellä tiellä, ja eikös se sitten ohi mennyt parhaimmillan minulla oli vauhtia mittarin mukaan 145... En sitten takatuupparillani voinut oiken tehdä yhtä hulluja ohituksia. (varsinkin kun on pari talvea vanhat kitkat, joilla on suditeltu ja poltettu kumia, eli pitoa ei juurikaan) Ja jäin sitten parin auton ohituksen jälkeen...
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Joissain miittingeissäkin näkemäni beesi kanttilamppu kombi, jossa hurjasti viirejä ym. tänään hieman yli klo 17 Vantaan Ikean pihalla, ajoin Asteekin siihen viereen
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -