Nivan hankinta/ Kokemuksia Nivasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Kurottaudu kuskin puolelta kiinni siihen venakoppaan ja nosta sitä kaasarinpuoleista reunaa ensin niin sit se lähtee sieltä melko mukavasti.
Kuva
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

nonnis ootko hankkinu nivan?? :) pitää kysästä ku avatarissa sellane komeilee..
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

^No kuten tästäkin topicista ilmenee niin kyllä 8)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

noo en jaksa lukee nii pitkää.. mut onneks olkoon mahtavasta hankinnasta..!! kuis on niva toiminu?? 8) 8)
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Tänään sain Invan kotiin korjaamolta ihan käyntikuntoisena, uudella KÄRJELLISELLÄ jakajalla ja Ozonilla varustettuna :)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Nyt olisi muutama päivä hyvää aikaa laitella Nivaa, mutta kun ite on invana niin ei voi :cry: Älkää muuten ikinä sairastuko irtisanoutumisajalla, ei morjens sitä hitsi ja haukkujen määrää

Ainakin seuraavia pitäisi tehdä:
- jarrujen ilmaus, mahdollisesti laajempikin jarruremontti kun osiakin on
- kurkkaus rattiakselin johtoihin, onko eristeet rikki
- päävirtakatkaisijan asennus
- kysyä tarjous venttiilinohjurin kumien vaihdosta esim. Kyröskosken Shelliltä
- kehitellä jostain sopivat kiinnikkeet pakoputken ulostuloihin
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Kun et ton kauempana asu,kannattaa kysyä Nokian autotalosta kanssa.Ja mainita kuuluvansa ladakerhoon.Ne lupas alennuksia kerholaisille!!
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Eilen kävin ulkoiluttamassa Nivaa Kyröskoskella, no ikävä kyllä Shellillä ei ollut työnjohtoa paikalla enkä saanut hinta-arviota. Menin pikkuteitä Kyröspohjan kautta, mutta palasin kotiin Häijääntietä ja vauhdin kohotessa 90:een oli meteli jo aivan karmea :(. Noi 4,3 välitykset on mun makuun vähän oudot...

Alavääntö tuntuu olevan kateissa (kuuluuko sitä ees olla? ainakin takatuupparin 1500/1600 koneissa sitä on, ees pikkasen), mutta kun kaasua polkasee niin kiihtyvän tuntuu. Mä en vaan niin osaa noita kierroskoneita arvostaa :roll:

Ja mitä isommat edellä sitä pienemmät perässä, siskolikkakin meni ostamaan Nivan... :shock:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Kattoppa nokan ajotus, sehän on puoli pykälää pielessä jos kansi on vakiomitoissaan. Monesti se on puoli pykälää myöhäsellä, löysää ketju ja käännä se niin että on puoli pykälää aikasella niin muuttuu se olemus vähäsen, alavääntö paranee ja "huippukierrokset" vähenee.

Onkos se sun laitos niin vanha että siinä on 4.3 perät??

Jos näin on ja tykkäät enempi 4.1 niin kyl me voidaan tehä vaihtarit, tällä hetkellä taitaa olla 2 kpl takamurikoita 4.1 välillä ja ainakin 2 etuperää 4.1 välityksillä. PÖKS PÖKS vaihto.
Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Joo toi on tullut tehtaalta ulos 1979 ja Suomen rekisteriin 1980, joten eikös siinä 4,3 perät vielä pitäisi olla, näin ainakin sanoo ohjekirja.

Toi nokan ajoituksen kanssa söhlääminen tuntuu aika pelottavalta, mutta ehkäpä jossain vaiheessa on tohon konepuoleenkin kajottava. Tosta Combista olen suunnitellut elimen luovuttajaa, siinä on hyväntuntuinen kone joka on 30 tkm sitten peruskorjattu Tammer-Dieselissä SA:n laskuun. Siis vieläpä Nivan kone. Jos sitten joooooskus...
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Marko
Viestit: 981
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Viesti Kirjoittaja Marko »

saksasta eikä venäjältä kannata hakee,ovat kalliita.venäjällä vanhatkii maksaa helpost n.6-7000 dollarii(katottu viime viikon neuvostopörssist)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Tänään sain kehiteltyä takapönttöön uudet kiinnikkeet, kiitokset Hämeenkyrön tarvikepisteelle joka sponsoroi pätkällä 6 mm kumimattoa.

Ruiskutin myös crc:tä ilmausruuveihin ja totesin kuskin puolen vetarin suojakumissa olevan pienen reiän. Siltä puolelta puuttui suojakuppi siitä päältä. Pitää kai yrittää tilkitä silikonilla tms, mutta lienee aika turhaa? Kumin vaihto ei kyllä käy laatuunsa ennen kuin kehittävät semmoisen jossa on vetoketju!

Syylärinnestevuodon paikallistin liitoskohtaan eli klemmarin kiristelyllä pitäisi selvitä.

Lisäksi vielä käytin tulevaa elimenluovuttajaa kylillä, hyvin käynnistyi kuukauden seisonnan jälkeen pellon reunasta. Akku tosin oli ladattu.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Koitahan katsoa siitä suojakumin reiästä minkänäköisessä kunnossa murrosnivelen vaseliinit ovat. Jos reikä on ollut pidemmänkin aikaa siinä kumissa niin murrosnivel saattaa olla lähellä loppuaan kun vaseliinin sekaan on päässyt tiesuolaa ja pölyä. Jos taas rasva on hyvän näköistä, ja sitä on siellä reilusti niin voihan sitä koittaa korjata silikonilla tai jotenkin muuten.
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Silikoni ei oikein tahdo pysyä suojakumeissa kiinni, on kokeiltu.. Paremman patentin saa muovikassin/jätesäkin suikaleesta jonka sitoo rautalangalla ja jeesusteipillä siihen suojakumin päälle :wink:
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Tuohan olikin hyvä köyhä patentti. Kiinnityksessä lienee oleellista jättää muovipussiin suojakumin keskivaiheille riittävän paljon liikkumavaraa joten teippiä ei saa laittaa kuin ihan reunoihin jottei muovi repeä heti ensi ajossa halki.
Vastaa Viestiin