Sivu 11/110
Lähetetty: 1.7.2005 19:14
Kirjoittaja Ladakeho
No nyt aaasiaaaaa....
Sukkikset on uskomattoman monikäyttöinen keksintö. Jos haluaa esim. pankissa ihmismäisen kohtelun ja nopean palvelun, kannattaa vetää ne päähän, kun menee asioimaan. Sit ku niis on kax punttii, ni sen toisen voi leikata pois ja antaa kaverille, nii seki oppii niksin.
Lähetetty: 1.7.2005 20:10
Kirjoittaja maurichia
,_,/ukka kirjoitti:Legendaarisimpia lienee nämä peltityöt. Helmojen täyttö betonilla tms. viritykset että auton saa katsastuksesta keploteltua läpi. Itse en kyllä ole tällaisiin sortunut.
,_,/ukka
kuulin kerran tälläsen jutun että oli ollu jostai autosta pohja vähä mätä ja piti saada katsastuksesta läpi ni oltii poistettu penkit ja kaikki matot ja yöks laitetti jotenki vettä jäätymään talvella autoon sisälle ja seuraavana päivänä penkit takasi ja oli menny katsarista läpi kuulemma en sitte tiedä miten ne vedet oltii saatu pysymää siellä autossa sisällä

Lähetetty: 2.7.2005 9:55
Kirjoittaja tahko
Ladakeho kirjoitti:No nyt aaasiaaaaa....
Sukkikset on uskomattoman monikäyttöinen keksintö. Jos haluaa esim. pankissa ihmismäisen kohtelun ja nopean palvelun, kannattaa vetää ne päähän, kun menee asioimaan. Sit ku niis on kax punttii, ni sen toisen voi leikata pois ja antaa kaverille, nii seki oppii niksin.
Kun oli nuo edelliset presidentinvaalit ja olin sopivasti työhommissa Kouvolassa ja ennakkoäänestys oli päällä, niin sen enempää ajattelematta marssin postiin Anttilan kautta. Anttilassa heräteostin tarjouskorista sellaisen pitkänmallisen sorkkaraudan. Huomasin erheeni kun seisoskelin äänestysjonossa poikkeavassa varustuksessa eli sorkkarauta kourassa. Itse äänestys sujui ok, sorkkis vaan tiskiä vasten nojalleen ja paperihommiin. Samaisessa kaupungissa ostin nuoruudessani (ettei vaan ollut Anttilasta tai silloisesta Robin Hoodista) tarjouskirveen 10 mk:lla. Säästösyistä en siihenkään mitään jonninjoutavia pussukoita hankkinut, vaan kävelin kylän läpi auton luokse silloisen virastotalon parkkikselle kirves kourassa. Nuo erikoisemmat ostokset kannattaa kyllä ehdottomasti herkkähipiäisessä yhteiskunnassamme suosista pussittaa tai kääriä johonkin jossain kukka- tai lahjatavaraosastolla. Tampereella puolestaan ostin edullisen esittelykappaleena olleen hallitunkin Hatanpään Valtatiellä sijainnesta Supermyynnistä. Sitä oli kanssa kiva kiikutella liikkeestä toiseen kun eihän se edes mahtunut niihin säilytyslokeroihin.
Lähetetty: 3.7.2005 16:36
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Ladakeho kirjoitti:No nyt aaasiaaaaa....
Sukkikset on uskomattoman monikäyttöinen keksintö. Jos haluaa esim. pankissa ihmismäisen kohtelun ja nopean palvelun, kannattaa vetää ne päähän, kun menee asioimaan. Sit ku niis on kax punttii, ni sen toisen voi leikata pois ja antaa kaverille, nii seki oppii niksin.
Minten romanttista onkaan avioparin lähteä pankkiin päät omissa lahkeissa ja hartiat samassa yläosassa.
Lähetetty: 3.7.2005 17:42
Kirjoittaja Laduri
Tunturi Cityn ilmansuodatin oli 3 cm pätkä viemäriputkea jonka päällle teipattiin sukkahousut
Lähetetty: 3.7.2005 20:17
Kirjoittaja Jaska HKI
Tällaisella pappatunturilla on ajeltu:
-tehopakoputki tehtiin siten,että putken supistuskartio oli otettu toisen pakoputken levityskartiosta
-korkkia männän alla
-kaasuttimena oli 100cc:n Mc Culloch:in kalvokaasutin,joka oli asennettu rautalangalla kannen vaarnaruuveihin
-välitystä oli muutettu
Kokemuksia:
-lähti kuin jänis makuulta,polttoaineenkulutus 4,5l/100km.Huippunopeus 65km/t.Myöhemmin kaasutin vaihdettu takaisin Bing:iin likviditeettiongelmien takia.

Lähetetty: 3.7.2005 22:50
Kirjoittaja LamaAjanElvis
revin aikaisemmasta ladastani takapenkin selkänojan/kontin välisen ohuen vanerin jorpakkoon ja pienen subbarin tuottama basso parani puolella. taitaa sama homma toimia pelkkien 6x9:nkin kans.
Lähetetty: 3.7.2005 22:53
Kirjoittaja LamaAjanElvis
Jaska HKI kirjoitti:Tällaisella pappatunturilla on ajeltu:
-tehopakoputki tehtiin siten,että putken supistuskartio oli otettu toisen pakoputken levityskartiosta
-korkkia männän alla
-kaasuttimena oli 100cc:n Mc Culloch:in kalvokaasutin,joka oli asennettu rautalangalla kannen vaarnaruuveihin
-välitystä oli muutettu
Kokemuksia:
-lähti kuin jänis makuulta,polttoaineenkulutus 4,5l/100km.Huippunopeus 65km/t.Myöhemmin kaasutin vaihdettu takaisin Bing:iin likviditeettiongelmien takia.

kaverin suzuki S söi aikanaan 7litraa sataselle. mopolle ihan mukavasti.
Lähetetty: 4.7.2005 17:38
Kirjoittaja ESKRacing
LamaAjanElvis kirjoitti:Jaska HKI kirjoitti:Tällaisella pappatunturilla on ajeltu:
-tehopakoputki tehtiin siten,että putken supistuskartio oli otettu toisen pakoputken levityskartiosta
-korkkia männän alla
-kaasuttimena oli 100cc:n Mc Culloch:in kalvokaasutin,joka oli asennettu rautalangalla kannen vaarnaruuveihin
-välitystä oli muutettu
Kokemuksia:
-lähti kuin jänis makuulta,polttoaineenkulutus 4,5l/100km.Huippunopeus 65km/t.Myöhemmin kaasutin vaihdettu takaisin Bing:iin likviditeettiongelmien takia.

kaverin suzuki S söi aikanaan 7litraa sataselle. mopolle ihan mukavasti.
on sitä kymmeniin litroihin tigerillä ylletty..
Lähetetty: 4.7.2005 19:56
Kirjoittaja maurichia
omasta ladasta romahti apparin puolelta ikkunaa avattaessa ikkuna alas eikä enää noussut veivin kannssa joten ei muutaku oviverhoilut irti apparin puolelta ja käsin nostin ikkunan ylös ja akkukoneella pari ruuvia ikkunan alle ja johan on ikkuna pysyny kiinni

Lähetetty: 4.7.2005 20:16
Kirjoittaja pressa
lasin nostimen korjaukseenoli ohjeet juuri ilmestyneessä lada pravdassa
Lähetetty: 4.7.2005 21:42
Kirjoittaja tahko
Sporttisen meiningin ja osittaissimulaation kunnon sporttiialustasta saa takaveto-Ladaan pikkubudjetilla kun hankkii renkaiden kierrätyspisteestä nahkakaljut matalaprofiilirenkaat esim 165/70 tai mitä tahansa vielä sporttisemman näköistä ja pistää ne taakse ja vähintään 3,5 kiloa ilmaa nakkeihin. Kyllä muuten kivet lentää sorateillä ja teho siirtyy ihan eri tavalla tienpientareen vatukoihin irtokivien välityksellä.
Lähetetty: 8.7.2005 21:57
Kirjoittaja tahko
Ladaan sai kätevästi tubelessvanteita, siihen hyvään aikaan kun ne vielä Ladan omina olivat herrojen herkkua, poraamalla Opel Kadettin vanteisiin niille kohdistustapeille reiät. Toinen vaihtoehto oli laskea laikalla ne tapit liki juuresta poikki siten että ne vieä saa avaimella irroitettua, eli ettei mutterinkantit tärvelly.
Lähetetty: 13.7.2005 20:44
Kirjoittaja Bogdan
Rakentelin tennistykin 1.5m paskaputkesta, paloletkun sulkuventtiilistä ja 15litran painesäiliöstä. Eli ekana säiliöön 12bar paine, sulkuhana nopealla liikkeellä auki jolloin paine puhaltaa pallon putkesta ulos.
Lentää reilusti yli 200m.
On kyllä sen verran tehokas peli ettei voi ampuilla ku jollain pellolla tai järven rannalla. Pallojakin saa ihan kohtalaisesti katoamaan.
Mitään tennispalloa kovempaa ei kannata tolla viritelmällä ampuilla, alkaa muuten leikki olee sen verran vaarallista että miliisitkin varmaan jo kiinnostuu.
Lähetetty: 14.7.2005 17:12
Kirjoittaja Jaska HKI
Näin me pikkupoikina:
Kun piti tehdä tehokas ritsa niin otettiin punainen polkupyörän sisäkumi (28 tuumainen) ja katkaistiin se.Päät naulattiin piharakennuksen ovenkarmeihin vahvikkeiden kanssa.Keskelle kumia laitettiin vahvikkeeksi saapasvarsinahkaa ja siihen laitettiin lingottava kivi.Yksi oli ampuja,joka venytti kumin nousevassa kaaressa äärimmilleen.Toinen oli varmistaja,joka katsoi,että ei olllut sivusta tulijoita,koska ampuja ei nähnyt tulilinjalta ulos. Kolmas meni vajaan sadan metrin päähän ilmoittamaan lentoratoja.Leikki loppu lyhyeen kun aikuiset näki virityksen
Otetaan keskeltä taitettava halpa ilmapistooli.Piipun alkupäähän porataan pesä starttipistoolin paukulle 6mm.Ilmamäntään lisätään piikki,joka osuu ammuttaessa panoksen sytytinrenkaaseen.Ilmakiväärin luoti pannann piippuun,sitten ruutia ja lopuksi starttipistoolin panos.Lopuksi ammutaan ilmakiväärin tauluun.Luoti menee taulun läpi ja pistooli leviää taitoksen kohdalta.Siihen loppui sekin kokeilu.
