Ilikan turinat turbo rojektista. *dedlaini 10.3*

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Jep, ihan hyviä nuo kiinalaisetkin ovat. Saabisti puolella ovat teheneet jo jotain mittauksia, joiden perusteella nuo ovat parempia kuin monet muut 8) Itselle ainakin riittää hienosti. Ja mahtuu se ladaankin, jos vaan halua on tarpeeksi :? Nuissa puskurillisissa autoissa on monin kerroin helpompaa, kun välijäähyn voi tuon yllä olevan kuvan mukaisesti laittaa tuonne puskuriin, ladassa se kun taas pitää pitää selvästi konehuoneen puolella, jos haluaa ettei se niin näkösällä ole..

Tästäpä lähtee taas tarinaa kuvien kera toki:
Moottori sai vauhtiksen ja uudet kytkin hilppeet kiinni. Laitoin vauhtiksen kiinni punasella liimalla, ja vauhtiksen sinisellä Eikös se näin kannatakin? Punainen vaan voi tarrata liiankin hyvin kiinni, eikä lähde lämmittämättä :? tosin, hankala noita kierteitä oli puhtaiksi sieltä saada, eli lähtenee irti vielä joskus. Kytkin vipuja sitten piti modailla, kuvassa yllä ladan vakio, alla modattu. Painelaakerit kun ovat erilaiset ja ei ainakaan fiatin tai ladan malleissa ole ollut ikään suoraa tohon passelia, joku täysin muu merkkihän saattais tuurilla sattuakin, mutta tuskin...
Kuulerit potretissa niin ja mitta suhteena normiaski :lol: Tuo pienempi siis kelkan, ja kennokoko on paksuutta lukuunottamatta tasan 4kertaa vähemmän kun tuo ladaan tuleva, joka on vielä 3senttiä paksumpikin :lol: Kelkassa silti 150hp, ja hienosti riittää kuuleri :shock: Tosin, "mahtuishan" tuo kelkkaankin :lol: Ladaankin sitä soviteltiin ja menee se sinne, tosin unelmat vakiovaloista ton kanssa saa kyllä heti unohtaa, jota epäilinkin.

Niin ja tosiaan, moottori ja loota on nyt pakettina niin ja onhan se starttikin siinä, ja hienosti pyörii kone ja loota :lol: kytkinkin toimii, pirun raskas se on ladan paineasetelmaan verrattuna :shock: siis käsin kokeiltuna, ladan kytkimen jakso käjellä painaa melko helposti pohjaan, mut tota ei yksin jaksakaan, ei niin millään, kahestaan meni kyllä pohjaan.
Niin ja ei tuokaan ihan ongelmitta sujunu, vaan kertaalleen oli käytettävä auki, kun kytkinsylinterin pultinkanta otti kiinni vauhtikseen, eikä kone oikeen meinannu pyöriä. Pieni hiominen helpotti, nyt siellä on varmaan kymmenesosa millin ilmarako :lol: ja sehän riittää.

Myös tiivisteitä ja uudet tulpanjohot tuohon edis systeemille tuli hankittua. Oli vaan törkeän näköiset, tollasta nestekaasupullon letkun väristä :lol: noh, pää asia että passaa puolaan, jonne ei meinaa mistään löytää kuulemma soppeleita!

Kelkkaakin yritetty väkertää, mutta kelkan rakentelusta ja korjailusta enemmän täällä: http://kelkkalehti.com/keskustelu/index ... ic=30782.0
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No hyvä ettei ihan lerpun olonen ole tuo asetelma, joten tuskimpa tulee ongelmia sen kanssa 8) Ja toi ei tosiaan ole edes se jäykin mahdollinen..

Nauran jo ajatukselle kun koitat tota puolen auton pituista pakettia ähertää ladaan tuskissasi ja lopulta huomaat että erikseen ne on laitettava.. :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Viesti Kirjoittaja START »

http://www.oldtoyotaclub.com/cpg1412/di ... 0162&pos=3
siinä on samaa kiinalaatua. virtaavuudeltaan ihan kohtuullisiahan ne pitäs olla. päädyt niissä saattaa ahistaa/ei jakaudu tasasesti mutta kyllä varmaan tuossakin tapauksessa 1600 myllyyn riittää. tuo tosin voi joutua pian lainaan erääseen 1,8 nissaniin

ja palatakseni aiheeseen, ihan hyvältä näyttää edelleen :)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
BME316
Viestit: 263
Liittynyt: 21.1.2008 23:01
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Viesti Kirjoittaja BME316 »

Toi kelkan cooleriki riittäis varmasti sun ladaan, sano mun sanoneeni ;) Nyt kuule teet järkevän liikkeen ja myyt tuon hehtaarin kokoisen coolerin ja pistät suosiolla jonkun pienemmän. Saat multa vaikka nissanin vanhan välijäähyn ilimatteeks jos tuut kotkas käymään :lol: Näillä vakio välijäähyilläki nissanistit on ottanu 250hv tehoja.
Ei siis tämän isompi sekään:

Kuva

Hankit vaan suosiolla semmosen välijäähyn mikä sopii ilman suurempia muutoksia sinne keulalle ja turha perustella sitä isoa jäähyä sillä että tehontarve voi kasvaa. Siitä ei ole sittenkään mitään hyötyä oikeasti, JOS satut saamaan vaikka 50hv enemmän potkua
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Tuo taitaa olla s13 säksän kuuleri? Jos on niin on kyllä aika tukkoinen ja ainakaan vakio ahtimella ei saa 250hv irti tuon kanssa.
Onnea koneen ja laatikon autoon ujuttamiseen :wink:
21013 2300tic
Avatar
BME316
Viestit: 263
Liittynyt: 21.1.2008 23:01
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Viesti Kirjoittaja BME316 »

ralli lada kirjoitti:Tuo taitaa olla s13 säksän kuuleri? Jos on niin on kyllä aika tukkoinen ja ainakaan vakio ahtimella ei saa 250hv irti tuon kanssa.
Onnea koneen ja laatikon autoon ujuttamiseen :wink:
Eihän S13 vakio ahtimella saa muutenkaan tuommosia tehoja :lol: ja siinä on niin moni muukin mikä ahdistaa noissa tehoissa kuten MAF ja suuttimet käyvät pieniksi.
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Viesti Kirjoittaja START »

väitelkää noista nissanin tehoista vaikka huumori palstalla, nissani ja teho samassa lauseessa on hyvä vitsi :lol: ei vaan ei kannata ottaa vakavasti :D
mutta kaikesta huolimatta tuo säksän ahistava kuuleri ei ole minkään lainen vaihtoehto. toi iso on ihan hyvä, pikkasen silpoo keulaa niin kyllä se sinne istuu, pykälää matalampikin tietysti riittäs mutta ei kai kukaan isoo pieneen vaiha :wink:
noi nissani/bemari miehet ei vissiin ole tottunut että jotain joutuu ihan itsekkin tekeen kun kerta tommosia rupee huuteleen
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
BME316
Viestit: 263
Liittynyt: 21.1.2008 23:01
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Viesti Kirjoittaja BME316 »

START kirjoitti:väitelkää noista nissanin tehoista vaikka huumori palstalla, nissani ja teho samassa lauseessa on hyvä vitsi :lol: ei vaan ei kannata ottaa vakavasti :D
mutta kaikesta huolimatta tuo säksän ahistava kuuleri ei ole minkään lainen vaihtoehto. toi iso on ihan hyvä, pikkasen silpoo keulaa niin kyllä se sinne istuu, pykälää matalampikin tietysti riittäs mutta ei kai kukaan isoo pieneen vaiha :wink:
noi nissani/bemari miehet ei vissiin ole tottunut että jotain joutuu ihan itsekkin tekeen kun kerta tommosia rupee huuteleen
Tuntuu että tässä projektissa on ihan tarpeeksi tekemistä muutenkin kuin että tarvitsee alkaa silppomaan keulaa jotta saa sen kokosen coolerin joka riittää yli 2x tehotavoitteen. Eipä ole tässäkään nissanissa tehoa, larpathan menee näistä ohi että huitelee. Siinä vähän tavotetta ilkalle ensi kesäksi :lol: :
http://www.youtube.com/watch?v=rFw5eb0Czdc
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Jokari:
Tiukkaa se tekee, mutta katsotahan :lol: Joskus tulee ehkä uhottua, mutta nyt on ihan vakava fiilis, että kyllä se sinne menee :shock: Tänään saatiin auto takaisin talliin, ja kunhan tuon Ö-pohjan Öpaluun saa hitsattua kiinni, niin kone sinne tipahtaa paikoilleen :shock: Jatkopalan saatan irroittaa, ja pultata kiinni vasta kun loota killuu auton alla, ja sitten ujuttaa sen lopullisesti paikoilleen. Samahan tuo on nuinkin tehä :shock:
Voipi olla että tuon pimpukoitten välisen tangon saan kyllä irrottaa, mutta sei ole mikhän.

BME316:
Aivan varmasti riittäisi pienempikin, mutta sanoppas haitat tuolle isolle, jollei marginaalista ahtimen heräilyn huonontumista lasketa :shock: Okei, sovittaminenhan se on toinenkin, mutten sitä ite sanois tässävaiheessa haitaksi, koska se tuonne menee, vaikka sitten kilon kimpaleina :lol: Ainoa miinus tolla nyt on ettei vakio majakat mahdu paikoilleen, mutta se oli jo tuota tilatessa tiedossa. Pykälän pienempi oli myös tilauksessa (olikohan mitat 450*250*75mm) mutta niitä kun ei ollut liikkeessä, ja tarjosi tuota tilalle, niin mikseipä. Meinasin myö sen 10senttiä paksunki laittaa :lol:
Ja minä en pienempään vaiha :shock: Kelkoissakin hauskasti tehot nousseet vuosien saatossa, eka oli 21hp lynssi, sitten tuli 34hp Winha, sitten jottain 50hp AC jonka jälkeen pomppas jo 110hp Polaris, ja taas polle mutta 150hp :lol:
Ja totta että hommaa on tän rojektin kanssa ollu, ja vähempikin ois riittänyt, vaan kyllä tätä nyt tehään loppuun asti suunnitelmien mukaan, vaikka työtä riittä. Kun alunalkujaankaan, onko tässä mitään järkeä ollu? niin ei :lol: Oishan tuota voinut ostaa paremman aihion, vaikkapa nissanin (nissaneita yhtään haukkumatta, itsellänikin on muutama ollut) mutta siinä ei olis sitä ns. hohtoa ja tekemisen makua :lol: Miksi käydä vieraissa, vaikka on omakin muija? Se nyt vaan on jännempää :lol:
Ja jos hirvittää keulan rälläköinti kuulerin tieltä, niin ei tarvitse hiplata tuota otsikkoa, mutta tervetuloa vaan kommentoimaan ja antamaan neuvoja, niitä kuunnellaan, muttei varmaan totella :D kuten varmasti huomaa tästä kuuleri jupakasta, ja Jokarin varottelusta koneen asentamisesta yhtenä pakettina.

Varmasti myös saa nissanista tehoa, sellaisiakin joita ei latasta saa. Tekemällä saa mistä vain, mutta aihioita on toki parempia kuin lada. Saabistien kanssa kaveeraten on tullut nuita vähän tehokkaampia pelejäkin ihmeteltyä, ja kyllä vain on kumma kun pienellä panostuksella autosta lähtee tehoa jo 300hp vakio hiluilla.


Muttamutta, ketään en ole erityisemmin kuunnellut rojektin teossa, jotempa jätän kaikki nämä tedän ajatukset huomioimatta, ja jatkan samaa rataa :lol: Opitaan vaikka sitten kantapään kautta, mutta pää asia että tekemisen maku säilyy!
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Viesti Kirjoittaja markku »

Oikein ilkkah , tee vain kuten parhaaksi näet .aivan turha kuunnella muita ....... hyvä siitä tulee :o
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

markku kirjoitti:Oikein ilkkah , tee vain kuten parhaaksi näet .aivan turha kuunnella muita ....... hyvä siitä tulee :o
Heheh, toivotaan :lol:

Tänään nakattiin kuuleri keulalle, yllättävän helpolla se sinne mahtuu :shock: Rälläkkää ja vähän vasaraakin kun näytti niille pysty palkeille siellä edessä, niin mahtui siihen väliin. Toki se vie syylärin orggis paikan, mutta ladassa nyt on onneksi sen verta tilaa, että mahtuu se syylärikin siihen taakse vielä 8) Nyt pitää vielä hitsata kiinnikkeet ylös ja alas, ja ehkä vähän nuita palkkeja muokkailla myös hitsin voimin, jotta keulasta tulee "tiivis" jolloin kaikki ilma menee välijäähyn lävitte.

Myös öljypohjaan hitsattiin Ö-paluu kiinni, jotenka senkin sai pultata paikoilleen, jolloin kone on nostamista vaille paikoillaan :shock: Vielä tosin joutuu bensalinjat (8mm meno ja paluu) ja takajarruputken asentelleen, ennenkuin tuon voi nakkoa omalle paikalleen.. Toivotaan että se nyt menee yhtenä pakettina :lol: Mittailujen mukaan kyllä, vaikka melko pystyyn sen joutuu nostamaan (ja auton keulan joutuu tunkkaamaan ylös jottei ota kiinni tallin lattiaan.

Niin ja maalailin jo 1,5 vuotta vaiheessa olleet oven karmit :lol: Vihdoin sitten vetelin niihin kiiltävän mustan päälle, kuin myös B-pilarin yläosaan. Onhan se vähän siistimpi kuin ne siniset ja harmaan maaliroiskeet, vaikka pensselillä nyt maalasinkin. :?

Kumma että tähän ladaankin riittää inspiraatiota, vaikka kelkkakuumetta on taas 42astetta, ja kelkka on niputtamista vailla tallissa :shock:
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Jokari kirjoitti:Nauran jo ajatukselle kun koitat tota puolen auton pituista pakettia ähertää ladaan tuskissasi ja lopulta huomaat että erikseen ne on laitettava.. :lol:
Nauroitko?
Nyt epäiliöille luu kurkkuun :lol:
Nimittäin tänään laittelimma koneen ja lootan paikoilleen, ja KYLLÄ yhtenä pakettina :lol:
Sanoisinko, että meneehän se :shock: Ei siinä liikaa ole tilaa, mutta millikin riittää. Lootassa oli jatkopalakin paikoillaan! (kyllä mää sen jo irrotinkin, mutta meinas öljyt puskea sieltä pihalle, niin laitoin takasin ja jatkoin :lol: ) lootan takakannakkeen irrotin, vaikka ois voinu mennä senkin kanssa. Konneessa oli myös kiinni startti ja laturi, vaan eihän ne siinä kyllä haittaakkaan. Ja omasta mielstä tämä on fiksumpaa näin, sen takia kun nykyään en voi lootaa irrottaa ellei kone ole pois paikoiltaan, koska tuo loota on pahasti eri mallinen, eikä sitä saa vedettyä tarpeeksi taaksepäin niin että kytkin akseli ei kovin murjoudu. Vakio kamppeitten kans on ehkä helpompaa tiputtaa loota eka pois, sitten kone, mutta eiköhän sekin nouse nuin pois 8)

Noh tästä lähtee kuvasarja:
Ensimmäiseksi, ladaa taaemmas ja kone ja loota hollille +Innokas kaveri asentamaan Huomatkaa tuo kuluma jossa kone roikkuu (helepottais kovasti jos ois kaks vinssiä kummassaki päässä venakoppaa, jollon vois sääjellä tota kulumaa, vaan menee se lihas voiminki :lol: Seuraavaksi vaan auto kohalle ja konetta sisään Tuossa vaiheessa alako tosiaan olemaan venakoppa tulipeltiä vasten aika tiukkaan, kuten myös Ö-pohja tota palkkia vastaan, mutta kun siitä sitten pääsi yli, loksahtaa kone melkeen itestään paikoilleen, kunhan tuolta lootan päästä nostelee tunkilla. Sitten se onkin paikoillaan Kaikki meni muuten hienosti, mutta vasta eilettäin laitetut bensalinjat otti kiinni kardaanin ja lootan välissä olevaan limppuun, mutta niitä saatiin pois edestä, väliä on nyt puolisen senttiä, joka tosin on mielestäni vähän liian vähän, eläähän tuo kone tuossa kuitenkin meleko paljon, joten pitää sitä vielä tapella vähän... Tässäpä vielä oikeella kameralla otettu kuva konheesta. Niin ja öljypohjahan on nyt tollanen Sydämmen tykytyksiäkin meinas tulla, kun tajusin että kytkimen työsylkkää kiinnittäessä kytkinkoppaan en aatellu ollenkaan ulkosta tilan tarvetta :? Mitä hulluja! vielä mahtuu renkaatki kääntymään, vaikka tilaa tohon simpukan varteen ei jääkään ku minimissään vajaa sentti.

Ja seuraavaksi sitten BME316 faktaa ja kuvaa 8)

Välijäähytin sovitettuna Ala kiinnikkeiksi tullee pultit runkoon hitsattuihin lattarautoihin, ja ylös tulee varmaan joustokumeilla kiinni tohon yläpalkkiin. Siksi näin koska kurvissa tuo keula kuitenkin elää muutamia millejä, ja jos se välijäähy on pultattu raakasti ylhäältä että alhaalta kiinni, saattaa kuulua ruksruks ja kiinnikkeet paskana :? Saatan tosin alaskin laittaa kumet jos siellä vaan on tilaa niille.... Tilaa tuo vie suunnilleen saman mitä vakio syyläri vakio paikalla, ehkä vähän vähemmänkin Ja leveyttä on just passelisti ladan keulaan 8) Pysty palkkeja joutu tietty mukiloimaan ihan reilusti mutta eipä tuo tässä autossa ole enää niin justiisa :shock: Saatan kuitenkin sinne jostain L-profiilista vääntää uudet tuet, niin ei ole katsastajallakaan sanomista, niin ja ohjaahan se paremmin ilman kennolle eikä päästä ohitte. Koneen kanssa sovitteltukin on ja hienosti mahtuu vakio syyläri. Saatan nuita nostaakin pystymmäs, kun oon saanu niin paljon painostusta, että vakio lyhtyjen on mahuttava 8) Saattavat nuo mennäkin, vähän joutuu niitten muovi kuoria ehkä puukottamaan... Ainoa vähän ahtaampi paikka on tuo alavesiletkun kiinnistys, mutta tilaa sillekin on riittävästi. Flektikin tonne vielä mahtuu 8) Tosin sen voi laittaa myös etupuolelle jos ei ole tilaa.


Että semmosta tälläkertaa, ja voin olla tyytyväinen, etten uskonut mitä sanoitte 8)
Vaan sanoipa tuo isäukkokin kun kahteli tuota ähertämistä (ja onnistumista!) että sun kannattaa varmaan ruveta gynekologiksi, kun koneenkin laitat pikkureijästä paikoilleen :lol: Ens kerralla huolletaan turbo pakoputken kautta!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Katsos kun aina täytyy vähän rääpiä päätään ettei ylioppilaat rupea pitämään ihtiään liian taitavina :D

Mut hyvä kun onnistui. Millon ensisavut, 2010 oli vissiin puhetta? :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Jokari kirjoitti:Katsos kun aina täytyy vähän rääpiä päätään ettei ylioppilaat rupea pitämään ihtiään liian taitavina :D

Mut hyvä kun onnistui. Millon ensisavut, 2010 oli vissiin puhetta? :lol:
No ei tossa tosiaan liikaa tilaa ollut, mutta onnistu kuitenkin. Ja jos totta puhutaan, niin kyllä siinä oli jo mielessä, että pakkoko se on luovuttaa, kun tuntu että on se liian pitkä paketti, mutta näköjään oli hyvä että jatko yrittämistä, ja menihän se :shock: Oishan se perseestä vieläkin maata auton alla ja änkeä lootaa sieltä käsin paikoilleen...

Ensi savuissa vielä menee. eniten harmaita hiuksia aiheuttaa tuo perkeleen pakosarja, ja imusarja, jotka ovat vielä ihan kiitettävän vaiheessa. Saattaa ollakin että aluksi tulee pakosarjaksi vakiosatsi josta menee putket turbolle, ei ehkä virtaavin, mutta toimii ulosmeno reittinä.
Toinen hidastaja on hajonnut miggi :? Koneen saa takas vasta uuden vuoden jälkeen, jota ennen pitäs kyllä olla kaikki hitsailut tehtynä. Toki, tossa ois tuo puikkokone, mutta ei sillä oikeen noita peltejä kehtaa puikottaa.

Tehrääns jonkinlainen vieläjäljellä lista:

-Välijäähytin kiinnikkeet
-Syylärin kiinnikkeet
-Ahtoputket
-Imusarja tiiviiksi ja maaliin
-Suutinkisko valmiiksi
-Välitankki valamiiksi
-Bensanpaineen säädin ja bensa pumput hankkimatta
-Sähköjä, pirusti sähköjä
-Kardaani paikoilleen
-Käppärin visvuston kiinnikkeisiin kunnon saumat ja tuet
-Vänkärin penkin kiinnikkeet
-Pakoputkisto loppuun
-Akulle kiinnikkeet kuskin puolelle


jotain tollasta hommaa siis vielä luvassa. Säädöt tietty, mutta eiköhän se kohta jo hörähtele ainakin 8)
Avatar
BME316
Viestit: 263
Liittynyt: 21.1.2008 23:01
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.

Viesti Kirjoittaja BME316 »

Hyvältähän se näyttää, toivottavasti saat vakiovalot vielä ängettyä sinne :) Tuosta pakosarjasta, en nyt muista minkälainen pakosarja tossa latukassa on, mutta kyllä ainakin bemarin koneisiin on myös väkerrelty näitä turbopakosarjoja vakiosarjan jatkeeksi. Kyllähän se toimii kun tehotavoitteet eivät ole mitkään huimat. Ei näin pienillä tehoilla ole putkien pituuksilla juurikaan merkitystä turbovehkeessä.

Yritä nyt saada ennen suomen armeijaan menoa itänaapurin takia valmiiksi :lol: Yrität jättää ne turhat kikkalut myöhemmälle ja teet nyt vaan tarvittavan.
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Vastaa Viestiin