Sivu 11/18
Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 21.10.2010 20:59
Kirjoittaja Uitukki
^Joo-o. Harmittaa vieläkin kun tuli 9-vuotiaana laitettua 2 meillä ollutta Ladan tunkkia romunkeräykseen. Isäkää ei älynny niitä pelastaa.
Autojen omista tunkeista puheenollen. 900:ssa Saabissa on pirun hyvä tunkki ja nostokorvat kestävät jostain syystä muuten lahoissakin autoissa.
Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 21.10.2010 21:23
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Joensuu ei edelleenkään laittele talvikumeja alle. Kurasyksy tulee olemaan pitkä. Veikkaan.
Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 22.10.2010 0:15
Kirjoittaja Jokari
Mie olen kanssa heittänyt noita Ladan tunkkeja romuun ja vielä niitä näytti olevan kaksi jemmassa. Ne varmaan lisääntyy jotenkin.
Olen käyttänyt niitä. Ihan tarpeeksi. Silti vaihdan renkaat ja teen kaikki nostohommat mieluummin sillä 19,90€ hydraulitunkilla tai yleensä vajaan huntin järeällä hallinosturilla.
Olen kaatanut kerran Ladan tunkilta vaikka käsijarru oli vedettynä. Minkäänlaista kiertoa ei kärsi tulla tai tulee samantien alas. Tunkinkorvista muutenkaan kestä nostaa missään 20-vuotiaassa normaalilla pidolla olleesta Ladasta.
Kerrassaan hyödyttömiä vehkeitä.
Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 22.10.2010 9:20
Kirjoittaja pressa
eli 1987 ei ole sitten vieläkään 20 vuotias?? joka ratapäivillä renkaidenvaihtoa omalla tunkilla, ratapäivillä tulee vaihtoja jo saman verran kuin keskiverto autoilijalla vuodessa...
Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 22.10.2010 10:46
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Etuveto-Ladoissahan ei olekaan mitään erityisiä tunkinkorvakkeita, jotka ruostuisivat tms.
Hydraulivehkeet hieman epäonninen valinta kunnon pakkaskeleillä Suomessakin, saati Wenäällä.
Mekaaninen laitos toimii.
SvS
Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 22.10.2010 12:00
Kirjoittaja Jokari
Eli nostellaan tallissakin siis omalla tunkilla ja katotaan koska rysähtää...kiitän, täältä saa parhaat vinkit.

Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 22.10.2010 12:22
Kirjoittaja Pavlovits
Kerran romahti Samarakin omalta tunkiltaan, vaikka tuota tunkkausta on muutamia kymmeniä vuosia jo harjoiteltu. En kyllä noita omia tunkkeja käytä kuin tien päällä.
Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 22.10.2010 14:01
Kirjoittaja mush
111 sai talvirenkaat äsken... onhan nuo mukana tulleet aika reilun kokoiset
(175/70-14), vanhat ja rumat:
No näillä mennään syksy, talveksi katsotaan jotain tuoreempaa alle.
Ja mitä tulee tunkkivalintaan, se on hydraulinen näissä kausihommissa:

Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 22.10.2010 14:03
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Huh miten ahtaat nuo 110 -sarjan takapyöräkotelot!
Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 22.10.2010 14:11
Kirjoittaja mush
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Huh miten ahtaat nuo 110 -sarjan takapyöräkotelot!
Onhan ne, virallinen rek. otteen koko olisi renkaalle 175/70-13 tai 175/65-14, joten onhan tuo ylikokoinen rengaskin, mutta eipä noilla koloilla juhlita.
Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 22.10.2010 18:25
Kirjoittaja 1500i
mush kirjoitti:a mitä tulee tunkkivalintaan, se on hydraulinen näissä kausihommissa:
Paljonko oli "tunkissa" nostoteho

Entäs vauriot tuliko enemmän, kuin että oisi mahd. puottanut omalta tunkiltaan tai ei?

Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 22.10.2010 20:08
Kirjoittaja mush
Tunkissa vaatimaton vajaa 3000kg nostoteho, eli lähtisi koko autokin, mutta siinä voisi jo olla varomista ettei tule vahinkoja.
Noin pää kerrallaan nostettuna menee vauriovapaasti - kakkosnelosen pätkät vaan väliin. Etupää nousee vakaajan/tukivarren puslan alta ja peräpää taka-akselin alta. Samalla on mukava vilaista auton alle että kaikki on niinkuin pitää

Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 22.10.2010 20:13
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Onko näiden vekottimien alle kiva kurkkia? Onhan niitä mukavan näköisiäkin autonpohjia, mutta yleensä sieltä paljastuu kaikkea silmälle sopimatonta. Vai kurkitteko joku muukin mielellänne auton pohjapeltejä?
Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 22.10.2010 20:49
Kirjoittaja tinuri
Kyllä, koska massat eivät omastani repsota eikä nesteet valu kuin ripulitautisella oravalla
Tuo takapyörien ahtaus on kyllä hivenen ahdistava, vaikka omassa rekisteriotteessa on edellä mainittujen kokojen lisäksi 185/65 14 ja 185/60 14 myös. Ja tällä hetkellä alla ovat 185/65 14 rinkulat. Mahtuvat ne siellä pyörimään, mutta jos takakaariin kertyy talvisin lunta älyttömät määrät. Tietty jos auton saa talliin niin sulaahan se siellä pois.
Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 22.10.2010 21:15
Kirjoittaja 1500i
Toinen kyllä ääni alle kurkkimiselle ja samat perusteet
Kai pidät jotain tukevampaa kaiken varalla auton alla itsesi lisäksi jos nostin kuitenkin jostain syystä pettää...