Sivu 11/13
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Lähetetty: 25.10.2007 18:19
Kirjoittaja AI
pressa kirjoitti:ykköset lehdessä juttu nivasta
Mikä v@#!n Ykköset? Sujauta skanneriin.
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Lähetetty: 25.10.2007 18:51
Kirjoittaja pressa
minulla ei ole skanneria
ykköset taas on pienen kyläkaupan julkaisema lehti joka jaetaan ilmaisjakeluna muutamaan talouteen
http://ykkoset.fi/
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Lähetetty: 25.10.2007 23:29
Kirjoittaja Hazka
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Lähetetty: 26.10.2007 7:41
Kirjoittaja Lada-Jussi
taas hieno juttu Nivasta, tosin oikaisuna voisi laittaa, että kyllä kojetaulukin meni jo uusiksi 90-luvulla ei pelkkä takaluukku, ja ajonestohan on ihan venäläistävarustelua eikä suomivaruste.
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Lähetetty: 30.10.2007 16:34
Kirjoittaja Voitto
Paljonkohan on hintaa lisävarusteena saatavalla sähkövinssillä? Tuommoinen olisi varmaan hyvä jos meinaa tosissaan käyttää Nivaa maastokulkuneuvona.
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Lähetetty: 30.10.2007 20:39
Kirjoittaja Esto_r
Uusimmassa 4x4 Lehdessä kanssa Nivasta juttua..
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Lähetetty: 31.10.2007 0:01
Kirjoittaja larssi21074
Voitto kirjoitti:Paljonkohan on hintaa lisävarusteena saatavalla sähkövinssillä? Tuommoinen olisi varmaan hyvä jos meinaa tosissaan käyttää Nivaa maastokulkuneuvona.
2600€
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Lähetetty: 31.10.2007 0:06
Kirjoittaja larssi21074
Toveri Sladimir kirjoitti:Palataan tuohon laturi/hihna asiaan. Onkos laturille muuten millainen hihna, kun tehoa taisi olla 80A? Onko Nivassa penkinlämmittimet vai mihinkä tuota virtaa tarvitaan 80A-laturin verran. Tiedossa lyhytikäinen hihna, jos normaalilla 9,5-hihnalla toteutettu.
hihnoijen kanssa on ollu ongelmia muissakin yksilöissä. Ilmeisesti osasyynä on se että lähes jokaisessa se on ollu liian löysällä. Kenties luovutushuoltoa tekeville juipeille pitäisi kertoa että kiilahihna pitää olla tiukemmalla kuin moniurahihna..
Ilmeisesti syytä löytyy myös siitä että jos hihna on löysässä niin hihnapyörä alkaa värisemään kun siinä on se kumivaimennus ja hihna karkaa paikaltaan. Yleensä samalla särkee myös tehostimen hihnan.
Ollappa nivassakin jo moniurahihna. Vaan eipä tuo ole vaikea jälkeenpäinkään toteuttaa.
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Lähetetty: 31.10.2007 0:32
Kirjoittaja samarai
Toihan ihme juttu on, että Nivassa on vielä kiilahihna

- mikähän idea siinä oikein on.? Tossa omassa Transitissa saa sen moniurahihnankin kyllä vetää kyllä todella tiukalle - muuten alkaa hirveä vinkuminen. Se hihna mutkittelee kovasti - pyörittäen muistaakseni samalla siinä laturia/jarrutehostin,vesipumppua,tuulentinta ja vielä se selkäpuoli sellaista välirullaa, ohj.tehostimen hihna erikseen.
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Lähetetty: 3.11.2007 20:02
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Mistähän tuo Nivan jarruttoman kärryn paino 400 kg on keksitty? Kanttilampullakin saa vetää 500 kg. Rajoittaa hieman kuljetuksia tuollainen paino. Itse kärry lohkaisee tuosta puolet.
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Lähetetty: 6.11.2007 9:26
Kirjoittaja Sepi
Tuolla on tuo nelosen Start-ohjelman tekemä koeajojuttu uudesta Nivasta, jos joku ei ole sitä vielä nähnyt:
http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=100835
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Lähetetty: 6.11.2007 22:43
Kirjoittaja Mara
No perinteiseen 750kg:n kok.painoiseen Muuliin saa ottaa vaan 200kg kuormaa, vaikka kantavuutta olis paljon enempäänkin.
Noi on kyllä ihan hatusta heitettyjä noi vetopainot, samanlaisissa autoissakin voi olla monen sadan kilon eroja.
Vanhoilla säännöillä/koukulla sai hinata vaikka Nappiksella 750kg jarrutonta!
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Lähetetty: 7.11.2007 6:15
Kirjoittaja ,_,/ukka
Onko joku joskus joutunut tien päällä kärryn punnitukseen?
Kai tuossa joku EU-määräys on, että kuinka paljon jarrutusmatka max. kuormalla(autossa+perässä) saa pidentyä??? Joissakin muissakin autoissa on yllättävän pieni nykypäivänä, nimenomaan jarrutonta vedettäessä.
,_,/ukka
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Lähetetty: 7.11.2007 8:52
Kirjoittaja Yogi
Uusi Chrysler Sebring, suurin sallittu jarruton perävaunupaino 450kg ja jarrullisena 1000kg. Eikä auto ole itsessään mikään pieni.
Re: Niva palasi Delta-auton valikoimaan!
Lähetetty: 8.11.2007 2:10
Kirjoittaja samarai
Toi peräkärryjen kantavuus on Suomessa ollut aina aika paradoksi. Itsellä on jo melko iäkäs Sukkela 750kg telivaunu, niin siinä oli muistaakseni jotain 50kg pienempi kantavuus kuin yksiakselisessa(muistaakseni 500kg ja yksiakselisessa oli 550kg!). Kaiken järjen mukaan ton telivaunun luulisi kestävän enemmän kuormaa? Eli toi toinen akseli päinvastoin otetaan kantavuudesta pois.