Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Jalkastartti oli myös piikkinokkaskodassa
Tuo karbidipönttö kaasuhitsauksessa oli tuttu juttu isä-Pavelin verstaassa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja samarai »

Piikkinokka-Mossessa myös jalkastartti.
pavlik morozov kirjoitti: 24 volgassa on merkillinen tuo jarrutehostin systeeemi. muistaako kukaan?
Siinä on säätöventtiilisysteemi tehostajan yhteydessä.

21 Volgasta muistuu erikoisena kardaanikäsijarru. Kytkimen ja jarrun pääsylinterit olivat myös samassa valurautakotelossa. Ja vielä jarrukenkien tukipiste oli epäkeskosäädöllä. Sopivan välyksen säätäminen tukipisteeseen ei onnistunut kuin erillisellä jarrurummulla josta oli pala leikattu edestä pois. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

samarai kirjoitti:Piikkinokka-Mossessa myös jalkastartti.
pavlik morozov kirjoitti: 24 volgassa on merkillinen tuo jarrutehostin systeeemi. muistaako kukaan?
Siinä on säätöventtiilisysteemi tehostajan yhteydessä.

21 Volgasta muistuu erikoisena kardaanikäsijarru. Kytkimen ja jarrun pääsylinterit olivat myös samassa valurautakotelossa. Ja vielä jarrukenkien tukipiste oli epäkeskosäädöllä. Sopivan välyksen säätäminen tukipisteeseen ei onnistunut kuin erillisellä jarrurummulla josta oli pala leikattu edestä pois. :)
edellinen talvi noitten kanssa tuli kellaritallissa temppuiltua, ne pääsylkyn sisuskalutkin on jotain käsittämätöntä, laitoin saapin pääsylinterin tilalle, kun automaattilootan kanssa ei tartte :lol: toi käsijarru on vielä ratkasematta. meinasin soveltaa sitä takajarrun säätö epäkeskoo ja jotain volkkarin vaiereita ja japsihiluja.

gaz 66:ssa on muuten sama pääsylkky kun 21 volgassa.
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

tööttikehä. 90 pickup mossessa vielä oli..
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Manuaalinen bensamittari. (Trabant)

Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

trabissa oli tankki koneen päällä ja kaasari oli herkästi tulviva josta tiputti bensaa pakosarjalle. eli syttymisriski. lietso vielä puhaltaa ilmaa keulalta.

sntl keskuskomitea ei antanut lupaa muuttaa kaasuttimen rakennetta mutta salli asentaa tippanokan johtamaan bensanoro ohi pakosarjan. :lol:
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

Kuva

huuhtelumännät 6cyl trojanissa. 2tahti.
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
mouhijärvi

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja mouhijärvi »

Sekaventtiilimoottori (Rover)
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

sisustassa nupinaulat (pobeda) ja ulkopinnassa pahvinaulat (trabi)


1960-luvun alussa Trabantin tehtaalla Zwickaussa saatettiin tuohon DDR:n kansalaisten suosimaan – ja ainoaan saatavilla olevaan – autoon 14 522 uudistusta. Länsimaiset valmistajat olivat ihmeissään megaluokan kehityksestä. Salaisuushan ei ollut kummoinen. Kaikki pahvinaulat vain vaihdettiin galvanoituihin.
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
mouhijärvi

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja mouhijärvi »

pavlik morozov kirjoitti:sisustassa nupinaulat (pobeda) ja ulkopinnassa pahvinaulat (trabi)

Kaikki pahvinaulat vain vaihdettiin galvanoituihin.
Tuohan oli järkevä uudistus Suomen oloja ajatellen :)

Miten tuon Volga m21 nopeusmittarin malli? Eikö se ollut pleksikupu kojelaudan päällä? Oliko siinä minkäänlaista valaistusta?
Avatar
OA5599
Viestit: 342
Liittynyt: 7.3.2008 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja OA5599 »

Muistan tuon Volgan melkein naapurista missä tuli poikettua aika usein ja tässä autossa oli mittarikupu sinertävä/läpinäkyvä, taisi olla päivänvalo taustavalona. Tämä isäntä ei ainakaan ylinopeudesta jäänyt kiinni ... max. n. 40 km/h pikatien kilometrisuoralla! Mukava mies oli, kumisaappaissa pitkillä askeleilla lähestyen huusi meille jo kaukaa: 'Mitä tekkee nuoret pojjaat Suomen saloilla"?
All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja samarai »

Itsellä oli M21 monta vuotta käyttöautona ja vaikka siitä on nyt jo yli 30v. kun semmoisen puikoissa viimeksi olin, niin kyllä se olisi jäänyt mieleen, jos ei siinä pimeällä nopeusmittaria taskulampulla olisi pitänyt katsoa. :) Sitä en kyllä muista, miten tuo mittarivalaistus siinä oli toteutettu.

e näkyy tästä: http://www.baltkam.ru/mmgif/gaz/21n/56.gif
eli kyllä siellä polttimoita alapuolella on (linja 3).
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Lukaisimpa äkkiä TM koeajaa 4. Siinä olevassa Volgassa on valo konehuoneessakin.. Niin ehkä sitten mittaristossakin. Polttoaine taloutta kehuvat ja helppoja huoltoja maavaraa...
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja samarai »

Jos en nyt aivan väärin muista, niin valo oli myös takakontissakin. Se siitä jäi myös mieleen, että kun radion pisti päälle niin ajovalot himmeni. 8) Ja parhaat seksipenkit mitä auto voi tarjota. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Veljeni aikoinaan puhui tuosta Volgan mittaripoksista että se kupoli olisi hehkunut pimeässä.. Mutta en tiedä.. Itse en ole nähnyt.
Vastaa Viestiin