Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Jalkastartti oli myös piikkinokkaskodassa
Tuo karbidipönttö kaasuhitsauksessa oli tuttu juttu isä-Pavelin verstaassa.
Tuo karbidipönttö kaasuhitsauksessa oli tuttu juttu isä-Pavelin verstaassa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Piikkinokka-Mossessa myös jalkastartti.
21 Volgasta muistuu erikoisena kardaanikäsijarru. Kytkimen ja jarrun pääsylinterit olivat myös samassa valurautakotelossa. Ja vielä jarrukenkien tukipiste oli epäkeskosäädöllä. Sopivan välyksen säätäminen tukipisteeseen ei onnistunut kuin erillisellä jarrurummulla josta oli pala leikattu edestä pois.
Siinä on säätöventtiilisysteemi tehostajan yhteydessä.pavlik morozov kirjoitti: 24 volgassa on merkillinen tuo jarrutehostin systeeemi. muistaako kukaan?
21 Volgasta muistuu erikoisena kardaanikäsijarru. Kytkimen ja jarrun pääsylinterit olivat myös samassa valurautakotelossa. Ja vielä jarrukenkien tukipiste oli epäkeskosäädöllä. Sopivan välyksen säätäminen tukipisteeseen ei onnistunut kuin erillisellä jarrurummulla josta oli pala leikattu edestä pois.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
edellinen talvi noitten kanssa tuli kellaritallissa temppuiltua, ne pääsylkyn sisuskalutkin on jotain käsittämätöntä, laitoin saapin pääsylinterin tilalle, kun automaattilootan kanssa ei tarttesamarai kirjoitti:Piikkinokka-Mossessa myös jalkastartti.
Siinä on säätöventtiilisysteemi tehostajan yhteydessä.pavlik morozov kirjoitti: 24 volgassa on merkillinen tuo jarrutehostin systeeemi. muistaako kukaan?
21 Volgasta muistuu erikoisena kardaanikäsijarru. Kytkimen ja jarrun pääsylinterit olivat myös samassa valurautakotelossa. Ja vielä jarrukenkien tukipiste oli epäkeskosäädöllä. Sopivan välyksen säätäminen tukipisteeseen ei onnistunut kuin erillisellä jarrurummulla josta oli pala leikattu edestä pois.

gaz 66:ssa on muuten sama pääsylkky kun 21 volgassa.
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
tööttikehä. 90 pickup mossessa vielä oli..
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Manuaalinen bensamittari. (Trabant)


Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
trabissa oli tankki koneen päällä ja kaasari oli herkästi tulviva josta tiputti bensaa pakosarjalle. eli syttymisriski. lietso vielä puhaltaa ilmaa keulalta.
sntl keskuskomitea ei antanut lupaa muuttaa kaasuttimen rakennetta mutta salli asentaa tippanokan johtamaan bensanoro ohi pakosarjan.
sntl keskuskomitea ei antanut lupaa muuttaa kaasuttimen rakennetta mutta salli asentaa tippanokan johtamaan bensanoro ohi pakosarjan.

Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

huuhtelumännät 6cyl trojanissa. 2tahti.
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
sisustassa nupinaulat (pobeda) ja ulkopinnassa pahvinaulat (trabi)
1960-luvun alussa Trabantin tehtaalla Zwickaussa saatettiin tuohon DDR:n kansalaisten suosimaan – ja ainoaan saatavilla olevaan – autoon 14 522 uudistusta. Länsimaiset valmistajat olivat ihmeissään megaluokan kehityksestä. Salaisuushan ei ollut kummoinen. Kaikki pahvinaulat vain vaihdettiin galvanoituihin.
1960-luvun alussa Trabantin tehtaalla Zwickaussa saatettiin tuohon DDR:n kansalaisten suosimaan – ja ainoaan saatavilla olevaan – autoon 14 522 uudistusta. Länsimaiset valmistajat olivat ihmeissään megaluokan kehityksestä. Salaisuushan ei ollut kummoinen. Kaikki pahvinaulat vain vaihdettiin galvanoituihin.
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Tuohan oli järkevä uudistus Suomen oloja ajatellenpavlik morozov kirjoitti:sisustassa nupinaulat (pobeda) ja ulkopinnassa pahvinaulat (trabi)
Kaikki pahvinaulat vain vaihdettiin galvanoituihin.

Miten tuon Volga m21 nopeusmittarin malli? Eikö se ollut pleksikupu kojelaudan päällä? Oliko siinä minkäänlaista valaistusta?
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Muistan tuon Volgan melkein naapurista missä tuli poikettua aika usein ja tässä autossa oli mittarikupu sinertävä/läpinäkyvä, taisi olla päivänvalo taustavalona. Tämä isäntä ei ainakaan ylinopeudesta jäänyt kiinni ... max. n. 40 km/h pikatien kilometrisuoralla! Mukava mies oli, kumisaappaissa pitkillä askeleilla lähestyen huusi meille jo kaukaa: 'Mitä tekkee nuoret pojjaat Suomen saloilla"?
All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
Objects in the mirror are closer than they appear.
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Itsellä oli M21 monta vuotta käyttöautona ja vaikka siitä on nyt jo yli 30v. kun semmoisen puikoissa viimeksi olin, niin kyllä se olisi jäänyt mieleen, jos ei siinä pimeällä nopeusmittaria taskulampulla olisi pitänyt katsoa.
Sitä en kyllä muista, miten tuo mittarivalaistus siinä oli toteutettu.
e näkyy tästä: http://www.baltkam.ru/mmgif/gaz/21n/56.gif
eli kyllä siellä polttimoita alapuolella on (linja 3).

e näkyy tästä: http://www.baltkam.ru/mmgif/gaz/21n/56.gif
eli kyllä siellä polttimoita alapuolella on (linja 3).
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Lukaisimpa äkkiä TM koeajaa 4. Siinä olevassa Volgassa on valo konehuoneessakin.. Niin ehkä sitten mittaristossakin. Polttoaine taloutta kehuvat ja helppoja huoltoja maavaraa...
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Jos en nyt aivan väärin muista, niin valo oli myös takakontissakin. Se siitä jäi myös mieleen, että kun radion pisti päälle niin ajovalot himmeni.
Ja parhaat seksipenkit mitä auto voi tarjota. 


Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Veljeni aikoinaan puhui tuosta Volgan mittaripoksista että se kupoli olisi hehkunut pimeässä.. Mutta en tiedä.. Itse en ole nähnyt.