VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3666
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970
Joskus muinoin histogrammien kanssa olen pelleillyt mutta mitään järkevää ei kyllä saanut aikaiseksi... Se on vaan Brightness ja Contrast joilla on tullut säädeltyä tarpeen mukaan.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Lada 1970
Katos vaan tuohan on Järvenpäästä...
On muuten ruman värinen toi kupoli. Ennen oli kullattu... Toi sininen ei sovi kun ainoastaa Polleen
Olit näköjään käynyt myös Haarisbaarin Traktori kokoelmaa katsomassa. Onhan siellä noita Belaruksia...
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3666
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Lokarit
Vihdoinkin sain tuon vasemman sisälokarin laitettua paikoilleen, samalla vaihdoin oikealle samanlaisen muovilokarin. Vastahan nuo muovilokarit kaksi kuukautta sitten kävin hakemassa. Vasemmalla kotelon sisällä oli siis Eestin maaperää ihan kohtuullinen määrä, homma kuitenkin helpottui kun sitä koteloa ei ollutkaan kuin kymmenisen senttiä, alkuun luulin että koko kynnyskotelo on auki tuonne lokariin mutta tukossahan se onneksi oli. Helppo homma, mitä nyt savea oli pää täynnä kun ruuveille naputteli aloitusreiät. Ensin luulin että alustamassa irtoilee isoina paloina mutta lokareiden sisällä olikin puolen sentin kerros savea molemmin puolin! Samalla vaihdoin nuo Mossen sivuvilkut oikeanlaisiin. Oikealla johdon päässä ei ollutkaan liitintä vaan johto oli kolvattu suoraan lampunpesään kiinni, pesä sopi suoraan Ladan vilkkuun joten sitä en sitten uutta vaihtanut. Vilkuissa oli valmiina lamput mutta vaihdoin kuitenkin kunnolliset lamput tilalle kun ovat hankalat vaihtaa jos nuo venäläiset laatulamput sattuvat menemään pimeäksi alta aikayksikön. Mossen vilkut olivat hieman suuremmat kuin Ladan joten pienet jäljet jäi maalipintaan, vasemmalta puolelta näkyy hieman kiinnitysreikääkin vilkun alta kun tarkkaan katsoo.
Kaatosateella kun tien pinnassa on enemmän vettä tämän kulkineen ohjaus muuttuu kummallisen tuntuiseksi, aivan kuin auraukset olisivat pielessä. Kuitenkaan eturenkaiden reunat eivät ole kuluneet. Nyt kun renkaat olivat lokareiden asennuksen yhteydessä irti huomasin kuitenkin että sisäreunat ovat jonkin verran päässeet kulumaan, eli ilmeisesti siellä on haritusta. Täytyy säädättää auraukset jossain vaiheessa ennenkuin parempia renkaita lähtee hankkimaan.
Kaatosateella kun tien pinnassa on enemmän vettä tämän kulkineen ohjaus muuttuu kummallisen tuntuiseksi, aivan kuin auraukset olisivat pielessä. Kuitenkaan eturenkaiden reunat eivät ole kuluneet. Nyt kun renkaat olivat lokareiden asennuksen yhteydessä irti huomasin kuitenkin että sisäreunat ovat jonkin verran päässeet kulumaan, eli ilmeisesti siellä on haritusta. Täytyy säädättää auraukset jossain vaiheessa ennenkuin parempia renkaita lähtee hankkimaan.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3666
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Ikkuna auki yötä päivää
Aamulla lähdin reissuun niin huomasin että tiistaina oli jäänyt ikkuna auki. Onneksi Lada oli sentään kuusen vieressä sillä yöllä tuli kaatamalla vettä. Hiukan oli lattia ja turvavyö märkä. No, kesä kuivaa minkä kasteleekin, ikkuna auki kun kolme-neljä tuntia reissua teki niin oli paikat kuivat.
Edestä kuskin puolelta on aina heitoissa kuulunut narinaa, aivan kuin apusimpukka olisi kuiva mutta kuuluu väärältä puolelta. Sisälokaria asentaessa huomasin että kallistuksenvakain kun oli tullut parisen senttiä ulos sieltä kumipuslasta niin se oli ihan kuiva. Kokeeksi rasvasin sen "Rubber Greasella". Toisen puolen vakaimen pää olikin ihan rasvainen. Nyt on narina poissa.
Vilkutkin taas toimii paremmin kun ei ole lämmin ilma. Outo systeemi! Helteellä joutuu kääntäessä välillä vilkuttamaan manuaalisesti kun vilahtaa vain yhden kerran.
Edestä kuskin puolelta on aina heitoissa kuulunut narinaa, aivan kuin apusimpukka olisi kuiva mutta kuuluu väärältä puolelta. Sisälokaria asentaessa huomasin että kallistuksenvakain kun oli tullut parisen senttiä ulos sieltä kumipuslasta niin se oli ihan kuiva. Kokeeksi rasvasin sen "Rubber Greasella". Toisen puolen vakaimen pää olikin ihan rasvainen. Nyt on narina poissa.
Vilkutkin taas toimii paremmin kun ei ole lämmin ilma. Outo systeemi! Helteellä joutuu kääntäessä välillä vilkuttamaan manuaalisesti kun vilahtaa vain yhden kerran.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3666
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
34 kuvaa
Taas näköjään pysyi kamera oikein päin kädessä joten 34 uutta kuvaa. Tarkkasilmäinen huomaa uudet etusivuvilkut.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3666
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Vilkkurele
Eilen iltapäivällä vaihdoin vilkkureleen. Perin mielenkiintoiseen paikkaan sekin on laitettu. Irroitin tieltä pois sulakerasian sekä valokatkaisinyhdistelmän jonka aukosta pystyi tiirailemaan missä päin käpälä liikkuu. Kymmenen-viidentoista minuutin äherryksen tuloksena oli vanha vilkkurele kädessä sekä käsi naarmuilla. Toiset kymmenkunta minuuttia niin oli "uusi" rele paikoillaan. Ei ollutkaan niin paha homma kuin kuvittelin. Olisi ollut huomattavasti helpompi vaihtaa jos olisi irroittanut mittariston mutta sen irroitus olisi kai ollut vähintään samanlainen savotta kuin tuon releen irroittaminen. Alkuperäinen rele oli todennäköisesti merkinnöistä päätellen länsimaista tekoa ja kyljessä oli neuvostoliittolainen tarkastusleima jossa vuosi 1970. Varaosarele oli 30 vuotta vanha neuvostovalmisteinen. Kyllä nyt tikittää!
Samalla tutkin tuota virtalukkoa, kokeilin toista irrallista virtalukkoakin mutta ei silläkään sytytysvirtaa päälle tullut. Tarkemmin kun tuota tutkin niin nastalle 30/1 (se alimmainen) jolle tulee ruskea (tai pitäisi tulla mutta tulee valkoinen) johto suoraan laturilta tulikin vain noin yhden Voltin jännite, minneköhän ihmeeseen 11 Volttia häviää? Nastalle 30 jolle tulee pinkki (tai pitäisi myös tulla mutta tulee toinen valkoinen) johto myös laturilta mutta kiertäen sulakerasian kautta tulee normaalit 12 Volttia. Kokeilin vaihtaa johtojen paikkaa keskenään ja nyt tuli sytytysvirta päälle virtalukosta mutta startti ei toiminut, eikä valot. Vaihdoin johdot sitten takaisin oikeaan järjestykseen ja kasasin systeemin takaisin ja päätin miettiä asiaa yön yli ja korjata vian myöhemmin. Todennäköisesti pistän ruskean johdon konetilan puolelta poikki, varmistan että siihen tulee 12V ja siitä sitten johto virtalukolle. Virtalukon suunnalta tulee kolme valkoista ja yksi oranssi johto jotka menevät jonnekin kuskin maton alle, mitähän virityksiä nuokin on. Sulakerasian tienoilla on myös jotain ylimääräisiä johtoja, valokatkaisimelta lähtee ylimääräinen johto. Täytyy joku päivä ottaa ja repiä kaikki ylimääräiset johdot pois jos vaikka ne kadonneet 11 Volttia löytyisi jostain.
Lopuksi vielä säädin kaasuttimesta tyhjäkäynnin. Eipä tuo paljoa suurentunut, sen verran kuitenkin että tyhjäkäynnillä öljynpaineen merkkivalo vilkkuu kun se aiemmin paloi koko ajan. Seosruuviin en koskenut lainkaan vaikka ohje tyhjäkäynnin säätämiseksi niin neuvookin.
Samalla tutkin tuota virtalukkoa, kokeilin toista irrallista virtalukkoakin mutta ei silläkään sytytysvirtaa päälle tullut. Tarkemmin kun tuota tutkin niin nastalle 30/1 (se alimmainen) jolle tulee ruskea (tai pitäisi tulla mutta tulee valkoinen) johto suoraan laturilta tulikin vain noin yhden Voltin jännite, minneköhän ihmeeseen 11 Volttia häviää? Nastalle 30 jolle tulee pinkki (tai pitäisi myös tulla mutta tulee toinen valkoinen) johto myös laturilta mutta kiertäen sulakerasian kautta tulee normaalit 12 Volttia. Kokeilin vaihtaa johtojen paikkaa keskenään ja nyt tuli sytytysvirta päälle virtalukosta mutta startti ei toiminut, eikä valot. Vaihdoin johdot sitten takaisin oikeaan järjestykseen ja kasasin systeemin takaisin ja päätin miettiä asiaa yön yli ja korjata vian myöhemmin. Todennäköisesti pistän ruskean johdon konetilan puolelta poikki, varmistan että siihen tulee 12V ja siitä sitten johto virtalukolle. Virtalukon suunnalta tulee kolme valkoista ja yksi oranssi johto jotka menevät jonnekin kuskin maton alle, mitähän virityksiä nuokin on. Sulakerasian tienoilla on myös jotain ylimääräisiä johtoja, valokatkaisimelta lähtee ylimääräinen johto. Täytyy joku päivä ottaa ja repiä kaikki ylimääräiset johdot pois jos vaikka ne kadonneet 11 Volttia löytyisi jostain.
Lopuksi vielä säädin kaasuttimesta tyhjäkäynnin. Eipä tuo paljoa suurentunut, sen verran kuitenkin että tyhjäkäynnillä öljynpaineen merkkivalo vilkkuu kun se aiemmin paloi koko ajan. Seosruuviin en koskenut lainkaan vaikka ohje tyhjäkäynnin säätämiseksi niin neuvookin.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Uusi sivusto
Turailin tällaisen joutoaikoina...graafikon vikaa minussa ei tosin juurikaan ole.AI kirjoitti:Lada 1970:n uusi esittelysivusto
Eipä tuolla mitään uutta ja ihmeellistä vielä ole...
Onkos täällä ketään kellä olisi jonkinlaista graafikon vikaa? Toi yläreunan kuva jossa kaksi Ladaa pitäisi tehdä siistimmäksi banneriksi ja mukana pitäisi olla Lujaa laatua: LADA -tekstikin. Itsellä ei oikein hiiri tahdo pysyä kädessä...
http://www.elisanet.fi/~d633017/temp/banneri.jpg
http://www.elisanet.fi/~d633017/temp/banneri.gif
Jpeg-algoritmillä pakattuna sinisen Ladan värisävy ei toistu ihan oikein...johtunee hankalasta kuvasta.
Tiedosto löytyy myös alkuperäisessä XCF-muodossa täältä, jos siitä haluaa kikkailla erilaisen.
Kuva on muokattu avoimella GIMP-ohjelmalla, jonka voi ladata esim. osoitteesta http://www.gimp.org
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3666
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Naarmu!
Eilen huomasin takakontissa n. 10 cm lukon oikealla puolella n. 5-senttisen naarmun, aivan kuin avaimella sohattu. En kyllä omasta mielestä noin paljon pieleen ole avainta lukkoon yrittänyt!
Tramppas:
Toi banneri on kyllä aika ankee, Ladoistakin puuttuu katot... Kiitän kuitenkin vaivasta.
Tramppas:
Toi banneri on kyllä aika ankee, Ladoistakin puuttuu katot... Kiitän kuitenkin vaivasta.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3666
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Kuvia
Kuvia Ladasta ennen kuin se oli minun.
Jos kotkalaisilla on lisää kuvia tästä härvelistä niin ottaisin mielelläni vastaan.
Jos kotkalaisilla on lisää kuvia tästä härvelistä niin ottaisin mielelläni vastaan.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Lada 1970
Eipä taida olla muita kuvia kuin noi mun ottamat sekä noi mitkä BA3 on ottanut Viron puolella.
Eiköhän noistakin se olennaisin selviä...
Eiköhän noistakin se olennaisin selviä...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Naarmu!
No eipä tuo mitään, luulin että tarkoitus oli saada tuollainen matalampi banneri....AI kirjoitti:Eilen huomasin takakontissa n. 10 cm lukon oikealla puolella n. 5-senttisen naarmun, aivan kuin avaimella sohattu. En kyllä omasta mielestä noin paljon pieleen ole avainta lukkoon yrittänyt!
Tramppas:
Toi banneri on kyllä aika ankee, Ladoistakin puuttuu katot... Kiitän kuitenkin vaivasta.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3666
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
panneri
Juu, matalampi ja tyylikäs olisi tarkoitus saada. Mutta millainen se sitten on en oikein itsekään tiedä... Täytyy kai itse jossain välissä yrittää jotain kehitellä.tramppas kirjoitti:luulin että tarkoitus oli saada tuollainen matalampi banneri....
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3666
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
5tkm
Tänään sitten tuli 5000 km yhteistä taivalta mittarin mukaan täyteen. Tarkalleen ottaen noin 20 km puuttuu kun Jussi ajoi noin 30 km. Mutta huomenna omiakin ajoja kertyy tuo määrä sitten täyteen.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3666
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Sytytysvirtaa
Nyt lähtee tämäkin Lada avaimesta käymään ja sammuu myöskin avaimesta. Purin lattian kumimaton pois ja taivastelin sitä johtomäärää sen alla. Virtalukolle tuleva ruskea johto oli jatkettu kolmella pätkällä joiden yhteismitta oli nelisen metriä ja yhdessä liitoksessa oli kai joku diodi, vedetty sen verran paljon kankaista eristysnauhaa ympärille ettei saanut auki mutta tunnustelemalla tuntui samanlainen kolmiomainen mötikkä kuin mikä laturista roikkui. Toinen liitoskohta johdosta oli muuttunut valkoiseksi jauhoksi josta johto lähti kevyesti nyppäisemällä irti. Kun sain epämääräiseksi limamössöksi muuttuneen kangaseristysnauhan virtalukkoon tulevan liittimen ympäriltä pois niin totesin ettei sitä enää voi virtalukkoon kytkeä kun johto oli tökätty liittimen sisään ja kolvattu oikein kunnon tinamöykyllä kiinni. Niinpä katkaisin johdon liittimen kohdalta ja pitkän ylimääräisen johdon ja liitin sen siihen. Myös toinen virtalukolle tuleva johto tekee samanlaisen lenkin maton alla, johtoa on kuitenkin vähän vähemmän, ehkä kolmisen metriä. En kuitenkaan alkanut sitä poistamaan kun tuntuu vielä toimivan. Ei kyllä millään mahdu taas jakeluun että mikä hemmetin tarkoitus tuollaisella johtovirityksellä on! Maton alla oli jotain hamppumaista äänieristysmattoa joka oli ihan kostea, en laittanut sitä takaisin paikoilleen, taidan joku päivä moiset kosteudenkerääjät poistaa muidenkin mattojen alta.
Muutama uusi kuva
Muutama uusi kuva
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
