Sivu 11/17

Re: ruisku pärähti käyntiin

Lähetetty: 17.9.2007 22:16
Kirjoittaja Fast2105
[quote="ralli lada"]nyt on sitten pihassa harvinainen 2105korinen nelilamppu :shock:
laitettiin sitten tohon ladaan ta-40Carinan tupla-pyöreet.
istuu paikoilleen ladan peltejä muokkaamatta ja istuu ihan jotenkin.[/quote]


oisit ennemmin ostanu multa aidon 2106 nelilampun, olisit päässy helpommalla :lol:

Re: ruisku pärähti käyntiin

Lähetetty: 18.9.2007 12:59
Kirjoittaja ralli lada
mutta siihen olisi joutunut käyttämään rahaa?

Re: ruisku pärähti käyntiin

Lähetetty: 19.9.2007 0:06
Kirjoittaja Fast2105
ainakin vähän enemmän ku niihin sun valoihin

Re: ruisku pärähti käyntiin

Lähetetty: 19.9.2007 21:02
Kirjoittaja START
onhan ne tosi komeet... kun kaukaa kahtoo..
ja kun ilmasiks saa niin...

Re: ruisku pärähti käyntiin

Lähetetty: 19.9.2007 21:29
Kirjoittaja Fast2105
jaa no sitte :lol:

Re: ruisku pärähti käyntiin

Lähetetty: 19.9.2007 22:07
Kirjoittaja ralli lada
tai kyllähän tuo START maksoi niistä satoja euroja( tuli auto kaupan päälle) :shock:

Re: ruisku pärähti käyntiin

Lähetetty: 30.9.2007 16:33
Kirjoittaja onte
missä ladoissa on vakiona ruisku? missä malleissa? ja minä vuosina 2105 on tehty?

Re: ruisku pärähti käyntiin

Lähetetty: 30.9.2007 16:55
Kirjoittaja Lada-Jussi
onte kirjoitti:missä ladoissa on vakiona ruisku? missä malleissa? ja minä vuosina 2105 on tehty?
jos puhutaan vain takavedoista 1700i (yksipisteruisku) koneella on malllit
1700i VAZ-21073-40 (1994-1997)
1700i Combi VAZ-21044-40 (1994-1997)

2105 mallia on valmistettu jo ensimmäiset 1979 lopussa, mutta varsinainen tuotanto 1980 jatkuen edelleen. Tosin perusmallin 2105 valmistus loppui 1994, jonka jälkeen vain 1,5 litrainen versio 21053 jatkoi tuotannossa, vuosina 1981-1991 valmistettiin myös 1,2 litran moottorilla mallia 21051. suomeen näitä tuotiin 1,3 1981-1984, 1200S 1982-1990, 1500S 1983-1984 ja uudestaan 1990-1996, joista 1991 alkaen axtec-kat mallit ja vuonna 1992 suomisisustainen 1500SL versio.

vielä tuotannossa oleva 21053 sai viime vuonna ruiskutekniikan eli Bosch monipisteruisku mallissa 21053-20

Re: ruisku pärähti käyntiin

Lähetetty: 4.10.2007 14:44
Kirjoittaja START
noinhan se taitaa mennä
tuohan on siis ihan jälkiasennus ruisku
virran jakaja tuli ostettua kaasutin on vielä pikkaisen hakusessa (yks weeperi on tiedossa mutta myyjään ei ole vissiin saanu yhteyttä?)

ehkä jotain pientä kanavien siistimistä/kohistusta vielä vois tehä ennen talvea (jos nyt edes talvea tulee)

Re: ruisku pärähti käyntiin

Lähetetty: 7.12.2007 14:10
Kirjoittaja ralli lada
Pientä päivitystä välillä tännekin 8)
Nyt siis tämän talven kokoonpano:
1700 alakerta
joku pikkulohkon kansi 2mm laskettuna ja muotoilluilla kanavilla
290asteinen nokka
kärjetön sytty
34/34 solexi ainakin tällä hetkellä

Eilen koitettiin käyntiin mutta pienen kaasari hämmingin takia kastelee tulpat heti.
Ei olisi uskonut että ladan kone voi saada liikaa pensaa :shock:
joku valopää oli tukkinut kaasarin paluuletkun lähdön ja kaasari tulvi suoraan kakkoskurkkuun ihan tolkuttomasti.

Kemppilukko olisi tarkoitus vaihtaa pois, ja eteen tunkea saabin jouset ja tuplavakaaja ainakin kokeeksi.

Re: ruisku pärähti käyntiin

Lähetetty: 7.12.2007 14:13
Kirjoittaja Mara
ralli lada kirjoitti:Eilen koitettiin käyntiin mutta pienen kaasari hämmingin takia kastelee tulpat heti.
Ei olisi uskonut että ladan kone voi saada liikaa pensaa :shock:
joku valopää oli tukkinut kaasarin paluuletkun lähdön ja kaasari tulvi suoraan kakkoskurkkuun ihan tolkuttomasti.
Sähköpumpulla?
Jos on mekaaninen pumppu, neulaventtiili vuotaa/ jumittaa, ei paluun tukkimisen itsessään tulvimista pitäisi aiheuttaa.

Re: ruisku pärähti käyntiin

Lähetetty: 7.12.2007 14:50
Kirjoittaja ralli lada
Ihan ladan oma mekaaninen pumppu, neulaventtili kyllä tuntui ihan ehjältä.....

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Lähetetty: 14.12.2007 19:58
Kirjoittaja ralli lada
Noniin nyt on savut otettu oikein kunnolla :D
Kaasari putsattu ja virranjakajaa käännetty lähemmäs oikeaa kohtaa niin heti lähti tulille.
Venttiilit pitää säätää vielä uudelleen kun kuulostaa välillä vähän diiseliltä.
"Kyllä muuten hyökkää melko moitteetta, ei hullumpi idea ruveta mitään kilpuria tekeen tästä"
Sytytys ennakko nyt jossain 12asteen tienoilla, pitää vähän hakea vielä hienosäätöä.

Kuulostaa kuulemma vähän 5pyttyseltä turbo audilta, mutta neljällä pytyllä ja ilman turboa :lol:

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Lähetetty: 16.12.2007 18:50
Kirjoittaja ralli lada
Käytin hakua ja löysin Lada-jussin vanhan kirjoituksen että oikea syttyennakko olisi 3-5 astetta? Onko oikeasti noin vähän?

Re: ex-turbo, ex-ruisku, nykyään kaasari 1700

Lähetetty: 16.12.2007 19:57
Kirjoittaja Pallokorva
ralli lada kirjoitti:Käytin hakua ja löysin Lada-jussin vanhan kirjoituksen että oikea syttyennakko olisi 3-5 astetta? Onko oikeasti noin vähän?
Ehkä jossain tuunaamattomassa orkkis koneessa tuo ennakko on oikein. Varsin todennäköistä kuitenkin tuossa sinun tapauksessa on ettei se edes käy tyhjäkäyntiä jos vedät ennakon 3-5 asteen tuntumaan.

Tuo 12-15 astetta on siis ihan sopiva ennakko noihin osiin nähden. Huomioi kuitenkin se että nyt menee yläennakko yli 36 asteen joten joudut rajoittamaan jakajan keskipakoennakoita. Saattaa olla että joudut myös ottamaan alipaine-ennakon pois käytöstä, tuo nokka voi aiheuttaa pompotusilmiötä siihen eli ennakko hyppii pienillä kierroksilla. Tämän näet kuitenkin iahn sytytyslampulla ja välttämättä ei näin käy koska käytössäsi ei ole tuplia. Kannattaa tarkistaa kuitenkin.