Sivu 11/33

Lähetetty: 22.2.2007 18:17
Kirjoittaja BA3
Omaani en myy ! On niin huippu käyttis :lol:

Lähetetty: 22.2.2007 18:20
Kirjoittaja Jokari
audiq kirjoitti:^^^ Menikö hermo... :lol:

Kokeilitko, että ruikkiiko se bensaa, kun kohokammio on täysi ja kone sammuksissa pumppaat kaasua?
Kokeile tuo ja, kun olet todennut, että ei ruiki, niin tutki ensin vivut ja sitten kaasari uudestaan auki, niin eiköhän se vika löydy.

EDIT: ^^
On jo mennyt niin monta kertaa tässä 1½ vuoden aikana etten pysy kärryillä.

Kyllä se ruikki oikein hyvin mitä kattelin. Eikä ennen kalvon vaihtoakaan huonosti sylkenyt bensaa. Nyt tulee jotenkin tasaisemmin ja pitempään bensaa kuin ennen.

Lähetetty: 22.2.2007 18:22
Kirjoittaja mikko853
BA3 kirjoitti:... Osta Sunny :D
Tai punajuuri ettei enempää kärsi mun omistuksessa :lol:

Lähetetty: 22.2.2007 18:24
Kirjoittaja Jokari
mikko853 kirjoitti:
BA3 kirjoitti:... Osta Sunny :D
Tai punajuuri ettei enempää kärsi mun omistuksessa :lol:
Halvalla jos saa niin sitten :lol:

Olen niin v*tun kyllästynyt leikkimään noiden kaasaripaskojen kanssa...

Lähetetty: 22.2.2007 18:27
Kirjoittaja mikko853
Jokari kirjoitti:
mikko853 kirjoitti:
BA3 kirjoitti:... Osta Sunny :D
Tai punajuuri ettei enempää kärsi mun omistuksessa :lol:
Halvalla jos saa niin sitten :lol:

Olen niin v*tun kyllästynyt leikkimään noiden kaasaripaskojen kanssa...
Halpa on niin suhteellinen käsite :P

Olis nyt edes axtec niin saisit kunnolla kirota ;)

Lähetetty: 22.2.2007 18:36
Kirjoittaja audiq
Jokari kirjoitti: ...Kyllä se ruikki oikein hyvin mitä kattelin. Eikä ennen kalvon vaihtoakaan huonosti sylkenyt bensaa. Nyt tulee jotenkin tasaisemmin ja pitempään bensaa kuin ennen.
Tutki kuitenkin tuo vielä. Ja voihan se ruikkia liikaakin, mutta vaatisi jo vähän reilumman tujauksen, että alkaisi hyytymään.

Jos siinä pystyy vähän kikkailemaan sen pumpun kanssa, niin yritä tilapäisesti estää kiihdytyspumpun toiminta, kun paikallaan testaat.
Varmaan oire muuttuisi, jos saisi liikaa kakkua.
Tuli nimittäin mieleen, että jos kiihdytyspumppua on jouduttu aiemmin säätämään tuo kalvon reiän takia, niin voisi johtua vaan todella persiillään olevasta säädöstä.

Lähetetty: 22.2.2007 18:41
Kirjoittaja Jokari
audiq kirjoitti:
Jokari kirjoitti: ...Kyllä se ruikki oikein hyvin mitä kattelin. Eikä ennen kalvon vaihtoakaan huonosti sylkenyt bensaa. Nyt tulee jotenkin tasaisemmin ja pitempään bensaa kuin ennen.
Tutki kuitenkin tuo vielä. Ja voihan se ruikkia liikaakin, mutta vaatisi jo vähän reilumman tujauksen, että alkaisi hyytymään.

Jos siinä pystyy vähän kikkailemaan sen pumpun kanssa, niin yritä tilapäisesti estää kiihdytyspumpun toiminta, kun paikallaan testaat.
Varmaan oire muuttuisi, jos saisi liikaa kakkua.
Tuli nimittäin mieleen, että jos kiihdytyspumppua on jouduttu aiemmin säätämään tuo kalvon reiän takia, niin voisi johtua vaan todella persiillään olevasta säädöstä.
Sillonhan se vasta hyytyykin jos kiihdytyspumppu ei pelitä? Kyllä sitä pumpun vartta voi kiskoa ulospäin, jolloin se kaasuläpän akselilla oleva lipare ei tapaa siihen.

En kyllä jaksa uskoa että sitä pumppua olis kukaan säädellyt, koska ennen tuo kaasari toimi ihan kohtuullisen hyvin. Tai ei ainakaan tuossa määrin rykinyt mitä nyt.

Laittelinpa tekniisiin kysymyksiin samasta asiasta...

Lähetetty: 22.2.2007 19:54
Kirjoittaja audiq
^ Laitoin tosiaan aika epäselvästi, niin tarkennetaan.

Yleensä sinne pystyy laittamaan vaikka rukarin väliin, jolla saadaan pumpun liikettä pienennettyä kokeiltaessa, niin ajattelin, että jos saa liikaa kakkua, niin tuolla se vähän vähenee ja silloin oireet pahenee tai lievenee ja siitä voisi päätellä, että saako soppaa liikaa vai liian vähän.

Jatketaan tarvittaessa teknillisten kysymysten puolella.

Lähetetty: 23.2.2007 0:15
Kirjoittaja Mara
Jokari kirjoitti:

Olen niin v*tun kyllästynyt leikkimään noiden kaasaripaskojen kanssa...


Jaa.. No, jos kaasaripaskat kyllästyttää, kokeileppa toki mun Axteekkia tai peräti Orionia, joka jäi tänään leimassa kiinni päästöistään....rkele! Kaasaripaskoissa sentään selviää säädöllä ja huollolla, kattipaskoissa rahalla. (lambda, katti, yms.) :roll:

Lähetetty: 23.2.2007 0:28
Kirjoittaja Jokari
Mara kirjoitti:
Jokari kirjoitti:

Olen niin v*tun kyllästynyt leikkimään noiden kaasaripaskojen kanssa...


Jaa.. No, jos kaasaripaskat kyllästyttää, kokeileppa toki mun Axteekkia tai peräti Orionia, joka jäi tänään leimassa kiinni päästöistään....rkele! Kaasaripaskoissa sentään selviää säädöllä ja huollolla, kattipaskoissa rahalla. (lambda, katti, yms.) :roll:
Jaa että niin huonosti kävi Orionin kanssa :roll:

Totta sä puhut. Tuo oli vaan tommonen v*tutuksessa heitetty leiskautus :wink:

Lähetetty: 23.2.2007 16:46
Kirjoittaja Mara
Jokari kirjoitti: Jaa että niin huonosti kävi Orionin kanssa :roll:


No, nyt on Orioni leimattu, eikä vaatinu kun vikamuistin luvun, uuden lambdan, tulpat, puoli tuntia töitä ja uuden päästölapun.
Yht:250E.. :?

..Mutta kuten mikko sanoikin aiemmin:
mikko853 kirjoitti:Halpa on niin suhteellinen käsite


:lol:

Lähetetty: 26.2.2007 20:14
Kirjoittaja Jokari
Ladahan kulkee lähes bensahöyryillä. 1500S:n viime tankillisen kulutus vain 11,47L. Tämä on sisältänyt 3 pitempää jääratakertaa ja tänään vielä yhden lyhyemmän reissun pitemmällä radalla. Ja muutenkin on menty aika reilusti.

Nyt kun on kärjetön sytkäkin, niin kulutus tippuu ihan varmasti.

Mitä tässä siis taloudellisesti ajamaan, kun ei mitään kulutakkaan :lol:

Lähetetty: 26.2.2007 21:43
Kirjoittaja Mara
Jokari kirjoitti:Ladahan kulkee lähes bensahöyryillä. 1500S:n viime tankillisen kulutus vain 11,47L. Tämä on sisältänyt 3 pitempää jääratakertaa ja tänään vielä yhden lyhyemmän reissun pitemmällä radalla. Ja muutenkin on menty aika reilusti.

Nyt kun on kärjetön sytkäkin, niin kulutus tippuu ihan varmasti.

Mitä tässä siis taloudellisesti ajamaan, kun ei mitään kulutakkaan :lol:



:shock: On sulla ja paksut höyryt! :lol:
Mulla oli 1200-vainaan kulutus tota luokkaa, mut kun laitoin ton "aika paljon suuremman näkösenkin" -koneen kiinni kulutus tipahti n.2-3l/100km, tosin samalla tuli 5 vaihdetta ja vähän avarampi putki.
"Weeberillä vehkeet vireeseen!" :wink:

Lähetetty: 26.2.2007 21:58
Kirjoittaja Jokari
Joo kyllä se kaasari tosiaan on sen kulutuksen ydin, ei siitä mihinkään pääse. Paremmin hengittävä putki löytyykin jo :wink:

Ainahan nuo Ladat ovat höräisseet sen kympin talvella, joten onko tuo nyt niin paljon :wink: Litralla tippuu kulutus heti, kun ei vedä rallia paljoa. Ja siitä tippuu vielä litra jos on maantieajoa yhtään enemmän, eli noin 9,5.

Lähetetty: 11.3.2007 20:33
Kirjoittaja Jokari
Tänään asentelin 1500S:ään Weberin DGV:n. Voi jumaliste että on kuin eri auto :D

Kaasarihan on oikeastaan aivan bolt-on kamaa, vaikka senkin asennuksessa muka piti olla jotain kommervenkkejä. Pikkusen joutui kaasarin reikiä avartaan kevyesti viilalla ja kaasuvivun poikkitangon joutui tekemään pitemmäksi ämfemman kierretangosta. Ladan kaasuvivustossa on todella reilu liike verrattuna Weberin tarvitsemaan, joten kaasupolkimen sai muklattua mukavasti vähän alemmas. Ryyppyvaijeri jäi lyhyeksi, joten uutta reikää tulipeltiin ja Asconaan tarkoitettu tarvike ryppyvaijeri kiinni, hytissä vielä freeair-asennuksena, kun ei keksinyt mitään järkevää paikkaa.
Koko komeuden niskaan istutin kyljettömän Sierran putsarikotelon :D

Lopputulokset:

- Pakoäänet kovenivat reilusti :twisted:
- Todella maukkaat imuäänet :twisted:
- Vääntöä tuntuu olevan ala- ja keskikierroksilla todella reilusti verrattuna entiseen
- Kaasun vastaa todella hätäisesti
- Paikaltaan lähtiessä suorastaan repii kun tinttaa kaasun lattiaan :shock:
- Motarilla mittari huiteli herkästi pintakaasulla 130 tienoilla :shock:
- Ei hyytyile eikä nyi risteyksissä tai muuallakaan
- Ryyppyä ei tarvitse pitään kovin pitkään päällä

Toi vehjehän on tarkoitettu 2.0 Asconaan/Mantaan, mutta hyvinpä näyttää pelaavan. Toisaalta varsinkaan kakkoskurkun suutin ei ole mikään iso, vain 115, mutta ykkösellä on 145, joka varmaan osittain selittää tuon todella herkän kulun ykköskurkulla. Vähän mooaa jos hätäisesti tinttaa kaasun lattiaan, mut kevyesti ja vaiheittain kaasuttamalla toimii hyvin. Tankatessa sitten näkee mitä tuo syö...

Harmillisesti vieläkin paukutteli kaasarissa pariin kertaan, tosin ei ajossa vaan paikallaan hätäisesti kaasua polkaisemalla. Täytyy kattella seuraavaksi venttiilinvälykset, josko siellä olis joku välys lähestymässä nollaa, en tiedä :?