Näistä näen punaista
Re: Näistä näen punaista
Sitä en tiedä kuka kuuluu mutta samat kirjoittajat aina narisemassa helvetin oikein kirjoituksista.. Jo useamman vuoden ajalta.. Joskus tuli luettua vanhempiakin tekstejä..ennen aikaa kun minä aloin tänne sepustelemaan.. Jos osaa neuvvoa miten kirjoitetaan oikein,, voi neuvvoa. Mutta Vitustelu ei ehkä kuulu aikuismaiseen käytökseen... Jokainen voi miettiä olenko minä pikkupoika vai mies.
Niin tuostahan täällä on taisteltu melko monesti. Mä en ole mikään sanomaan mikä on oikeinkirjotettu kun kirjallinen anti on mitä on. Kunhan on edes muutamia pisteitä laitettu eikä kaikkea ole pötköön kirjoitettu ilman välilyöntejä. Täytyy myöntää että joskus olen skipannu suoraan tekstejä millaista löytyy tuosta Pavlovitsin esimerkistä. Tuohon kun tosiaan vielä laitetaan se välimerkkien puuttuminen niin on joskus todella hankalasti ymmärrettävää tekstiä.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
- toktornivako
Näitä suvaitsevaisia vapaan kasvatuksen "Kesä-Esoja" jotka ei kestä vanhempien kavereiden koulutusta(vit...lua) sitten yhtään on meilläkin aina silloin tällöin töissä työharjoittelussa? Onneksi mukaan mahtuu aina joitakin rentoja ja avarakatseisia kavereitaPavlovits kirjoitti: Taisipa juuri Tulppu pahoittaa mielensä, Vaikka Tulpun kirjoitukset eivät ehkä täysin kieliopin mukaisia olekaan, ovat ne mielenkiintoisia ja viihdyttäviä

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Minun mielestä kukaan ei ole täydellinen (tokihan osa ihmisistä kuvittelee olevansa). Tällaisia puutteita ihmisiltä voi löytyä:
- huono kirjoitustaito
- poikkeava ulkonäkö
- toisia ihmisiä arvosteleva ylimielinen käytös
- normaalista poikkeava kävelytyyli
- ja näitähän riittää
Olen sitä mieltä että jos toisten "puutteita" arvostelee, täytyy itse olla täysin virheetön ja täydellinen kaikissa elämän tilanteissa
- huono kirjoitustaito
- poikkeava ulkonäkö
- toisia ihmisiä arvosteleva ylimielinen käytös
- normaalista poikkeava kävelytyyli
- ja näitähän riittää
Olen sitä mieltä että jos toisten "puutteita" arvostelee, täytyy itse olla täysin virheetön ja täydellinen kaikissa elämän tilanteissa

Siitä siis näen PUNAISTA että ihmistä arvostellaan häntä tuntematta. Tunnen pari henkilöä joilla kirjoituksen ja puheen kanssa on synnynnäisiä ongelmia.
Minun mielestäni on suorastaan loukkaavaa heitä kohtaan jos aletaan arvostelemaan mahdollisia kirjoitusvirheitä ottaen huomioon kuinka suuren työn he ovat joutuneet tekemään yleensäkään oppimaan edes jotenkuten kirjoittamaan.
Tietenkin jos tällä foorumilla on kielletty käyttämästä kirjoitusvirheitä niin kyllähän tuollaiset väärinkirjoittajat on ehdottomasti laitettava ulos koko foorumilta!!!!!!!
Minun mielestäni on suorastaan loukkaavaa heitä kohtaan jos aletaan arvostelemaan mahdollisia kirjoitusvirheitä ottaen huomioon kuinka suuren työn he ovat joutuneet tekemään yleensäkään oppimaan edes jotenkuten kirjoittamaan.
Tietenkin jos tällä foorumilla on kielletty käyttämästä kirjoitusvirheitä niin kyllähän tuollaiset väärinkirjoittajat on ehdottomasti laitettava ulos koko foorumilta!!!!!!!

Minäkin vapaan kasvatuksen kasvatti. Elä unta nää. Minäkin vasta 48 vuotias kesä esa..ja lukihairioinen ja osaan lukea ilman aan pilkkuja.
Tämä ei koske lukihäiriöisiä.
Onko helpompaa kirjoittaa väärin (kielen kannalta) kuin oikein?
Tuskinpa tuossa eroa ollee.
Mutta jos ei osaa edes kohtuudella, niin olisko peiliin katsomisen paikka.
Jokseenkin jokaiselle on annettu mahdollisuus oppia.
Sanonnassa, selkeästi kirjoitettu on selkeästi ajateltu, piilee vissi viisaus.
Onko helpompaa kirjoittaa väärin (kielen kannalta) kuin oikein?
Tuskinpa tuossa eroa ollee.
Mutta jos ei osaa edes kohtuudella, niin olisko peiliin katsomisen paikka.
Jokseenkin jokaiselle on annettu mahdollisuus oppia.
Sanonnassa, selkeästi kirjoitettu on selkeästi ajateltu, piilee vissi viisaus.
Näppiksellä krjoittaminen ei ole luontainen ilmaisutapa kaikille. On ihmisiä joille puhuminen on luontevin tapa ilmaisuun. Nämä ihmiset kun alkavat näppäillä, niin useita virheitä tekstiin jää. Ja nyt saa taas arvostella minua koska ensimmäiset tekstini kirjoitin vain suoraan näppäille. Entteri korvasi minulle pisteen eli periaatteessa lauseen välit oli entterillä ja isot alkukirjaimet puuttui. Nykyään olen jo välimerkkejä löytänyt näppäimistöstä ja isotkin kirjaimet löytyy. En tiedä mikä vika minussa on kun yleensä kaikista teksteistä (paitsi jostain kuusaanmurteistä yms.) saan selvää. Ilmeisesti luontainen rytmitykseni menee yhteen näiden "kirjoitushäiriöisten" kanssa. Kun kirjoitan tekstejä lehtiin (siis kirjoitan ajoittain muihinkin julkaisuihin kuin Lada pravda) niin käytän woordiä joka ilmoittaa virheet. Silloinkin kirjoitan pitkän tekstin (ja ajatuksen) valmiiksi osittain jopa pötköön ja lopuksi katson kielioppia ja välimerkitän.
onhan kirjoitettu teksti selvästi puhuttua vaikeampi, koska sitä puhekielen yleisintä välimerkkiä ei täällä juuri näy.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Millään lailla en ota kantaa edellä oleviin mielipiteisiin...
Veikko Lavi vainaa rallatteli; "jokainen ihminen on laulun arvoinen, jokainen elämä on tärkeää".
Tuskinpa kenelläkään meistä on vara osoitella sormella toisten heikkouksia?
Veikko Lavi vainaa rallatteli; "jokainen ihminen on laulun arvoinen, jokainen elämä on tärkeää".
Tuskinpa kenelläkään meistä on vara osoitella sormella toisten heikkouksia?
warre 353w sedan,
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Eikös tämä foorumi sensuroi sen tekstistä pois jos ei hoksaa i-kirjainta muuttaa esim. ì:ksi? Niitä "peppuja" täällä välillä näkee...Pavlovits kirjoitti:puhekielen yleisintä välimerkkiä ei täällä juuri näy.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Mitä tuohon sensurointiin tulee, niin on poikkeuksellisen hienoa tavata tuolla reissuilla kierrellessään muita foorumin lukijoita, jotka osaavat harmistuksen hetkellä todeta: "Kakka, nyt peput!"
Nämä mietteet, moitteet ja ihmettelyt eivät koske kirjoitusvirheitä, eivätkä todellakaan pelkästään näitä sivustoja. Ja todettakoon, että täälläkin on muutamia erinomaisia kielenkäyttäjiä.
Erityisesti toimittajat (muita nyt mollaamatta) kunnostautuvat etunenässä huonossa kielenkäytössä. Enpä jaksa uskoa, että kiire aiheuttaisi tökeryydet, vaan piittaamattomuus tai taitamattomuus:
- käytetään yhtäaikaa aktiivia ja passiivia
- yksikköä ja monikkoa
- sä-passiivia
- partitiivia virhellisesti
- omituisia ilmaisuja: lähtökohtaisesti, pitkässä juoksussa, koulun sulkiaika
Olen kuullut väitettävän, että nykyisten oppilaiden taidot ovat heikohkot kirjoittamisessa, lukemisen ymmärtämisessä ja laskemisessa. Eivätkö opettajat opeta, vai eivätkö oppilaat opi?
Pisa-mittarin mukaan suomalaiset koululaiset ovat olleet jo tovin maailman huippua. Olkaamme siitä ylpeitä. Muualla tilanne taitaa olla vielä pirun paljon pahempi.
Erityisesti toimittajat (muita nyt mollaamatta) kunnostautuvat etunenässä huonossa kielenkäytössä. Enpä jaksa uskoa, että kiire aiheuttaisi tökeryydet, vaan piittaamattomuus tai taitamattomuus:
- käytetään yhtäaikaa aktiivia ja passiivia
- yksikköä ja monikkoa
- sä-passiivia
- partitiivia virhellisesti
- omituisia ilmaisuja: lähtökohtaisesti, pitkässä juoksussa, koulun sulkiaika
Olen kuullut väitettävän, että nykyisten oppilaiden taidot ovat heikohkot kirjoittamisessa, lukemisen ymmärtämisessä ja laskemisessa. Eivätkö opettajat opeta, vai eivätkö oppilaat opi?
Pisa-mittarin mukaan suomalaiset koululaiset ovat olleet jo tovin maailman huippua. Olkaamme siitä ylpeitä. Muualla tilanne taitaa olla vielä pirun paljon pahempi.
Kieliopillisesti oikein kirjoittamisen taitoa tärkeämpää on osata lukea tekstiä rivien välistä, ymmärtää tekstin laatijan perimmäiset tarkoitusperät, joihin tekstillä pyritään sekä sitä kautta osata käsitellä lukemaansa tekstiä kriittisesti ja objektiivisesti.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Asiallista pohdintaa HeVeltä. Minun mielestä joka paljon lukee kirjallisuutta, pystyy tuottamaan helppolukuista, sujuvaa tekstiä. Joskus tulee mieleen jotakin juttua lukiessa, millähän suosituksilla tuokin toimittaja on työhönsä valittu.
warre 353w sedan,