Sivu 2/2

Lähetetty: 27.12.2005 0:12
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Ittellä Nivassa Nesteen 15W-40 dieselmoottoriöljyt ja ainakin vielä oon sen käyntiin saanu viikon ulkoseisotuksenkin jäljiltä.

Lähetetty: 27.12.2005 1:10
Kirjoittaja LENNY
audiq kirjoitti: Kukas osaa kertoa miten puolisynteettinen määritellään, kun tuntuu olevan mainosmiesten keksintö koko luokitus? Nykyään synteettinenkin on tarkemmin tutkittaessa vain puolisynteettinen. Ja vain täyssynteettinen on synteettinen? Yrittää siinä sitten synteettistä ostaa... :?:
Siinäpä se.Vain ja ainoastaan täyssynteettinen on täyssynteettistä.Sitten on se synteettinen öljy.Semisynteettinen ja puolisynteettinen ovat puolisynteettisiä.Mutta synteettinen ja osasynteettinen voivat olla ihan mitä tahansa.Eli ovat mineraaliöljyjä joissa on jonkun verran lisäaineita mukana,että voidaan puhua synteettisestä öljystä.
Eli tarkennettuna pelkkä synteettinen öljy ja osa synteettinen öljy,niistä ei ole mitään tietoa kuinka synteettisiä ne oikeasti ovat.Ainoa varma on että maksaa liikaa siihen nähden mitä ne on.
Ittellä Nivassa Nesteen 15W-40 dieselmoottoriöljyt ja ainakin vielä oon sen käyntiin saanu viikon ulkoseisotuksenkin jäljiltä.
Öljyhän ei jäykisty ajanmyötä sen enempää,kuin mitä se jäähtyessään jäykistyy.Ja koneen lämmetessä se notkistuu samaa vauhtia.15W öljy on jo sen verran topakkaa tavaraa kylmänä,ettei se valu niin helposti koneesta alaskaan.joten siellä on metalliosat hyvän öljykalvon peitossa pakkasella koko ajan.Tässäkin tietty on olemassa isoja eroja eri merkkien kesken.
Motul on kehittänyt ester teknologiaan perustuvia öljyjä jo vuosikaudet.Se perustuu mm.juuri tuohon samaan asiaan,että öljy jää metallipinnoille eikä valu niistä kuumanakaan pois.Vaikka kone olis käyttämättä pitkäänkin,ei ole pelkoa että se käy kuivana heti käynnistyksen jälkeen.