Sivu 2/4
Lähetetty: 29.12.2005 12:10
Kirjoittaja Vanja-eno
Lada-Jussi kirjoitti:
Ite ihmettelin Samaran yli 8 litraan noussutta kulutusta, mutta sitten tarkistin rengaspaineet 0,5 baaria puuttu joka renkaasta, nyt tuntuisi menevän taas paljon mukavammin, pakkanenko noita renkaita oli tyhjentänyt ja ehkä kovat pakkaset nosti kulutustakin vähän.
Pakkanenpa hyvinkin panee renkaita. Eli ilmanpaineet kannatta aina tsekata kun pakkanen laskee esim. yön aikana toistakymmentä astetta.
Lähetetty: 30.12.2005 4:23
Kirjoittaja Vanja-eno
Samaran edellinen varsinainen omistaja oli Keravan kaupungin pysäköinninvalvonnan esimies, vanhempi naishenkilö. Nyt huomaa että Samaralla on ajettu aika varovasti ja opaljon kaupungissa. Oli aika tukkoisen tuntuinen, mutta nyt on tullut jo matka-ajoa isoilla nopeuksilla aika paljon, niin huomaa että Samara on selvästi piristymään päin.
Lähetetty: 30.12.2005 13:01
Kirjoittaja BA3
Vanja-eno kirjoitti:Oli aika tukkoisen tuntuinen, mutta nyt on tullut jo matka-ajoa isoilla nopeuksilla aika paljon, niin huomaa että Samara on selvästi piristymään päin.

Isoilla nopeuksilla... Toposatku Saranalla

Vanja, ne oli ne punaiset pillerit mitkä piti ottaa aamulla. Ei ne siniset

Lähetetty: 30.12.2005 13:07
Kirjoittaja noose01
Heh, kaikki on suhteellista, varsinkin isot nopeudet

Lähetetty: 30.12.2005 13:36
Kirjoittaja Misha
BA3 kirjoitti: 
Isoilla nopeuksilla... Toposatku Saranalla

Vanja, ne oli ne punaiset pillerit mitkä piti ottaa aamulla. Ei ne siniset

Eipäs olla julmia, eikös auton käyttötarkoitus ja alue selviä myös sen nimestä?
Koeajoin syksyllä KIA picanton, siinä on litranen moottori. Oli aika nuhasen tuntunen, on varmaan tehopainosuhde suunilleen sama.
Ei sillä pystyisi ikinä moottoritiellä ohittelemaan -ja kuormalla tulee mäessä varmasti äitiä ikävä. Mahtuuhan Picantoon virallisesti viisi ihmistä.
Takapenkki on muuten siinä autossa aikas klaustrofobinen mun kokoselle ihmiselle.
Silti, jos pitäis sen kokosista autoista valita, olis Picanto listan ykkösenä, sen verran jämäkkä ja laadukkaanoloinen vehje se oli.
Lähetetty: 30.12.2005 13:44
Kirjoittaja Vanja-eno
Hyvät herrat, eihän Suomessa saa ajaa talvella kovempaa kuin 100 km/h ja siihen 1,1 ltr riittää mainiosti

. Eihän tuo mikään raketti ole, mutta eipä tarvitse stressata ohituksista

Lähetetty: 31.12.2005 22:12
Kirjoittaja Jartsa 67
Lada-Jussi kirjoitti:ei toi kulutus mikää paha ole, samanlaisessa ajossa ja samalla mittausmenetelmällä itellä menee ruiskusamaralla 7,8-8 litraa/100 km, kesällä litran vähemmän. Pelkässä kaupunkiajossa mahtaako toi kulutus olla City arvonimen luokkaa?
Ite ihmettelin Samaran yli 8 litraan noussutta kulutusta, mutta sitten tarkistin rengaspaineet 0,5 baaria puuttu joka renkaasta, nyt tuntuisi menevän taas paljon mukavammin, pakkanenko noita renkaita oli tyhjentänyt ja ehkä kovat pakkaset nosti kulutustakin vähän.
Onkohan tuossa minun Samarassa (1,5i) joku vika, kun suurin mitattu kulutus on ollut 7,1 l/100km sekalaisessa ajossa, enkä ole todellakaan mikään taloudellisen ajon taituri. Lohkolämppärissäkään en ole autoa pitänyt kuin tasan 1 kerran koko talvena. Tosin aika lauha talvihan täällä itäisessä suomessa on ollut. Muistaakseni aikoinaan 1,3 kaasarisamara vei keskimäärin 8l/100km
Lähetetty: 31.12.2005 22:41
Kirjoittaja noose01
Vaihdatko Vanja tuohon isolohkosamaraan?

Lähetetty: 1.1.2006 15:56
Kirjoittaja Vanja-eno
noose01 kirjoitti:Vaihdatko Vanja tuohon isolohkosamaraan?

Miksen, jos välirahasta sovitaan, eli paljonko tarjoot väliin mulle

Ja voishan sitä ehkä tavata ja kattoa ihan livenä, onkos tossa sun Sammyssa haettu vikalista?
Lähetetty: 1.1.2006 17:39
Kirjoittaja noose01
On siinä ensi viikolla leima...
Lähetetty: 1.1.2006 17:41
Kirjoittaja Vanja-eno
Leimattuna vois kiinnostaa, kun on noita muksuja niin 5-ovea on aina parempi kuin 3-ovea. Palaataan asiaan kun on leima

Lähetetty: 2.1.2006 2:55
Kirjoittaja samarai
Vanja-eno kirjoitti:Leimattuna vois kiinnostaa, kun on noita muksuja niin 5-ovea on aina parempi kuin 3-ovea. Palaataan asiaan kun on leima

olis se 5-ovinen itsellekin ehkä parempi, kun on tota satunnaista kaljan roudausta.

Meinaan aika v.mainen kurkotella niitä ekoja pokseja sinne etupenkkien selkänojiin, purkaessa vastaava toisinpäin. Muutenhan Samaran kuljetuskapasiteetti vastaa suunnilleen farmaritasoa ja on autolla selvä plussa.
Ovien määrä olisi kuitenkin haitaksi jenkissä vaikka olisi lauma muksuja.. vai?

Lähetetty: 2.1.2006 3:59
Kirjoittaja Vanja-eno
samarai kirjoitti:Ovien määrä olisi kuitenkin haitaksi jenkissä vaikka olisi lauma muksuja.. vai?

Ei missään tapuksessa. "Four doors, no waiting" eli olen lähes fanaattinen 4d-jenkkien kannattaja (
Kuten tämä ex-Fordini ). Pari 2dHT:tä on ollut (mm.
'63 Mercury,
'60 Ford, '59 T-Bird ) ja ovat kyllä linjakkaita, mutta toivottoman epäkäytännöllisiä. Eli ei kiitos 2d jenkeille minulta. Tulevaisuuden haaveissa on palata jenkkiautokantaan, ja 4-ovea on listan kärkipäässä, 2-oviseen sorrun ainoastaan jos tulee vastaan kovapeltinen ja edullinen Ford Thunderbird '59 tai '60.
Lähetetty: 2.1.2006 17:37
Kirjoittaja samarai
aijaa, sehän on hienoa, että löytyy myös jenkkiharrastajia, jotka pitää myös 4-ovisista, kun käsitykseni mukaan yleisesti suositaan vain 2-ovisia. Vähän niinkuin päinvastoin kuin näiden Samaroiden kanssa. Itselläkin on ollut 2 neliovista jenkkiä: Belair ja Belvedere. Tosta Belairista pitäisi löytyä arkistoista joku valokuvakin. Täytyykin skannata ne tonne Ladagalleriaan. Belvederestä ei jäänyt muistoksi edes yhtä valokuvaa.
Jenkkiä ei tee varsinaisesti enää mieli mutta Tsaika olisi kova juttu. Ne on vaan nykyisin aivan tähtitieteellisissä hinnoissa. Pitää varmaan tyytyä Volgaan.

Lähetetty: 4.1.2006 17:25
Kirjoittaja Vanja-eno
Nyt toimii taas Samaran lasinpesujärjestelmä. Ongelmana oli rikkinäinen säiliö, jonka vaihdoin ensin toiseen rikkinäiseen säilöön, tosin vähemmän vuotavaan. Sitten löysin tänään kaverin korjaamolta W123 Mersu farmarin takalasin pissapojan pesunestesäiliön, jonka asensin paikalleen ja nyt pysyy nesteet sisällä ja tavra lentää lasille asti.
Toki säilytin vanhat risat säilöt sitävarten jos joku joka tuon minulta joskus osaa, haluaa "entisöidä" systeemin ennalleen...
