
Kun lada ei kulje???
Kiitoksia vastauksista! Täytyy varmaan koittaa käsitellä ladaa vähän ankarammin, vaikka ei sitä tähänkään asti ole paljon säästelty. Putket saattaa tosiaan olla hieman tukossa, koska ennen edellistä omistajaa auto(tai siis lada
) oli ollut monta vuotta jollain papalla, joka oli hinannut venettänsä ympäri kyliä. Eli ei muutakun lisää kierroksia koneeseen jos se vaikka innostuis...

Tukossa
Jos se nyt ihan mahdottoman tukossa on niin ei muuta kuin ilmanputsari auki, kastelukannuun vettä, lämmin kone käymään ja pitää reilusti kierroksia ja samalla joku toinen kaataa kaasariin sopivasti vettä että ei sammu mutta käy kuitenkin. 10 litraa kun on kaatanut niin kyllä karstat on lähtenyt. Venttiilit kannattaa säätää tuon jälkeen.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Re: Tukossa
Juu, ja kannattaa pitää järki kädessä sen veden kaatamisen kanssa, ettei tule männän päälle kerralla liikaa vettä... Tulee meinaan kiertokanki katselemaan, että kuka sitä vettä kaateleeJankos kirjoitti:Jos se nyt ihan mahdottoman tukossa on niin ei muuta kuin ilmanputsari auki, kastelukannuun vettä, lämmin kone käymään ja pitää reilusti kierroksia ja samalla joku toinen kaataa kaasariin sopivasti vettä että ei sammu mutta käy kuitenkin. 10 litraa kun on kaatanut niin kyllä karstat on lähtenyt. Venttiilit kannattaa säätää tuon jälkeen.

Turvallisempi voisi olla joku sellainen kaadin, josta ei pääse vettä paljon kerralla tulemaan.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Lämpöshokkia olen kuullut väitettävän tehoaineeksi tässä yhteydessä.Lihamatti kirjoitti:Täh??? kaasariin vettä? En oo kyllä ikinä tällaista kuullut. Toimiiko todella? Voisiko joku selventää mihin tällainen menetelmä perustuu?
Todisteena siitä voisi pitää esim. sitä, että jos on joskus ollut autossa kannentiivisteen vuoto tai kansi halki, niin että palotilaan pääsee vettä, niin kyseisen sylinterin palotila ja mäntä ovat yleensä aivan puhtaat karstasta.
Rallimiehet kai joskus ovat käyttäneet, että ovat saaneet siirtymätaipaleella "tukkoon" menneen koneen toimimaan paremmin seuraavalle pätkälle.
Omalla vastuulla sitten, en ota vastuuta, jos joku katkaisee kiertokangen tai pudottaa seetirenkaan kannesta (joku Maxalaatikkomies väitti näin käyneen), ja kaikenlisäksi minulla ei ole aavistustakaan, että mitä tuo käsittely tekee katille, jos sellainen on...

Katit yleensä tuppaavat juoksemaan vettä karkuun, mutta se on sitten jo huumoriosastoa, ja tämä lause on sellainen ns. asiaan kuulumaton kommentti

Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Joo, taitaa olla että noi katti-ladat ei yleisesti kulje niin hyvin kun ei-katti-ladat, mutta ei siinä luulisi kovin suurta eroa olevan. Osaisikohan joku kertoa paljonko noiden katti-ladojen pitäisi suunnilleen kiertää?
Lisäksi kysyisin, että voiko öljynvaihto vaikuttaa ladan kulkuun, kun tuntui,että öljynvaihdon jälkeen lada kulki entistä huonommin? Öljynä oli 10W30, mutta se oli kyllä biltemasta ostettua, joten tiedä sitten mitä jäteöljyä sieltä sain?
Lisäksi kysyisin, että voiko öljynvaihto vaikuttaa ladan kulkuun, kun tuntui,että öljynvaihdon jälkeen lada kulki entistä huonommin? Öljynä oli 10W30, mutta se oli kyllä biltemasta ostettua, joten tiedä sitten mitä jäteöljyä sieltä sain?
Kyllä mulla on kattipeli mennyt sen about 150km/h, kun otetaan mittarivirhekin huomioon.
Mitä kattiladat kiertää? Joskus on Bilteman mittari näyttänyt jopa 8000rpm, mutta on tullut siinä vaiheessa nostettua kaasua koska kuuluu kaikenlaisia pelottavia ääniä
Mitä kattiladat kiertää? Joskus on Bilteman mittari näyttänyt jopa 8000rpm, mutta on tullut siinä vaiheessa nostettua kaasua koska kuuluu kaikenlaisia pelottavia ääniä
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
Jaajaa
Mullon toi 1200L, ja huiput vakiokoneella, vakiokaasarilla, vakioperällä, vakiolaatikolla on jotain 145 ja 150 tienoilla. Liukasradalla nopeustutka kerto virheeksi sellasen 0,5 yksikköä ja nopeusnäyttö maantiellä näytti virheeksi 1 satasen vauhdissa. Oma larpani tänään ainakin kulki helvetin huonosti kun koneen ja ilmanputsarin välinen huohotinletku oli haljennut x) sen ku vaihto niin johan kiertää taas...ilmansuodattimen vaihdon jälkeen lada lensi x)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
noista öljyistä: itse olen paljon käyttänyt Bilteman 10W30 ja lisäksi vielä Bilteman öljynsuodatinta ja niillä ei ole ollut vaikutusta auton toimintaan, ainakaan negatiivisessa mielessä.
Katti-Mallithan ottaa huipputehon samoissa (1500S, 5600 r/min) kiekoissa kuin katittomat, tosin se huipputeho on pienempi (1500S: 75hv-> 67hv) ja tietysti noissa on ollut kahta eri perävälitystäkin 4,1 ja 3,9 joista viimeisen pitäisi antaa enemmän loppunopeutta, mutta suurin nopeuskin taidetaan saada helpommin 4. vaihteella, 5. vaihde on vain säästöä varten tietyissä nopeuksissa. Olisko noin että 5-vaihde ja 3,9 perä ei enää jaksa kone vääntää tarpeeksi?
Katti-Mallithan ottaa huipputehon samoissa (1500S, 5600 r/min) kiekoissa kuin katittomat, tosin se huipputeho on pienempi (1500S: 75hv-> 67hv) ja tietysti noissa on ollut kahta eri perävälitystäkin 4,1 ja 3,9 joista viimeisen pitäisi antaa enemmän loppunopeutta, mutta suurin nopeuskin taidetaan saada helpommin 4. vaihteella, 5. vaihde on vain säästöä varten tietyissä nopeuksissa. Olisko noin että 5-vaihde ja 3,9 perä ei enää jaksa kone vääntää tarpeeksi?
huiput 110 km/h.......
Täähän on ku rasvattu salama.....
KULKEE VAAN 110km/h ja KULUTTAA 20l satasella....
alan olla aika valmis touhuun.....
Kun ostin sen niin meni 160 mittarin pohjaan ja oli pirteämpi
Kulutus nousi 8.5l ->10l......kulku huononi
Sitten se nousi->14l.....no lada on lada ajattelin
Nyt kulkee 110 ja kuluttaa sen n20l....kolmosella kelaa siihen 90km ja sitten nelosella vähän, vitosta ei kannata edes harkita
2105 -95
Tulpat on ok...crc:tä ryypyssä....käynti ok....
Vedän itteni kiikkuun.....testamenttaan ladani suomen viherpiipertäjille tai teen siitä hautakiven..
KULKEE VAAN 110km/h ja KULUTTAA 20l satasella....

alan olla aika valmis touhuun.....
Kun ostin sen niin meni 160 mittarin pohjaan ja oli pirteämpi
Kulutus nousi 8.5l ->10l......kulku huononi
Sitten se nousi->14l.....no lada on lada ajattelin
Nyt kulkee 110 ja kuluttaa sen n20l....kolmosella kelaa siihen 90km ja sitten nelosella vähän, vitosta ei kannata edes harkita
2105 -95
Tulpat on ok...crc:tä ryypyssä....käynti ok....
Vedän itteni kiikkuun.....testamenttaan ladani suomen viherpiipertäjille tai teen siitä hautakiven..

Re: huiput 110 km/h.......
Äläs ny ton takia ittees tapa
.
Jotainhan siinä on vikaa, ja nyt vaan rohkeesti selvittämään sitä!

Jotainhan siinä on vikaa, ja nyt vaan rohkeesti selvittämään sitä!
LadaKostaja kirjoitti:Täähän on ku rasvattu salama.....
KULKEE VAAN 110km/h ja KULUTTAA 20l satasella....![]()
alan olla aika valmis touhuun.....
Kun ostin sen niin meni 160 mittarin pohjaan ja oli pirteämpi
Kulutus nousi 8.5l ->10l......kulku huononi
Sitten se nousi->14l.....no lada on lada ajattelin
Nyt kulkee 110 ja kuluttaa sen n20l....kolmosella kelaa siihen 90km ja sitten nelosella vähän, vitosta ei kannata edes harkita
2105 -95
Tulpat on ok...crc:tä ryypyssä....käynti ok....
Vedän itteni kiikkuun.....testamenttaan ladani suomen viherpiipertäjille tai teen siitä hautakiven..
Reippaina käymme rekkain alle 

-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 6.11.2003 15:34