oletko jäänyt jumiin/metsässä..tänä talven?
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Minulla on auton takakontissa lumiketjut. Olen niitä muutaman kerran kokeillut/joutunut käyttämään. Pito/meno uskomatonta niillä. Biltema myy ketjuja edullisesti. Suosittelen.destor kirjoitti:Hyvä tuuri että pääsit noin helposti irti. Peräkontissa on lapio siltä varalta että eteen tulee liian korkea lumikinos josta ei pääse ajamalla yli. Johan sitä tarvittiinkin pari viikkoa sitten olleen lumimyrskyn aikana kun lada ei liikkunut enää jos liikkeen kerran pysäytti.
Re: oletko jäänyt jumiin/metsässä..tänä talven?
Ostin Biltemasta semmoiset muoviset luistonestomatot, jollaisen voi tunkin
kanssa laittaa sutivan pyörän alle. En ole vielä päässyt kokeilemaan käytänössä. Eihän noilla tietenkään missään metsässä tms. vaativammissa
oloissa mitään tee, mutta olen parikin kertaan jäänyt tilanteeseen, jossa
2-vetoinen auto on jäänyt sutimaan toista vetävää pyöräänsä ihan mitättömän näköiseen paikkaan eikä ole omat voimani riittäneet työntämään...
Voitto
kanssa laittaa sutivan pyörän alle. En ole vielä päässyt kokeilemaan käytänössä. Eihän noilla tietenkään missään metsässä tms. vaativammissa
oloissa mitään tee, mutta olen parikin kertaan jäänyt tilanteeseen, jossa
2-vetoinen auto on jäänyt sutimaan toista vetävää pyöräänsä ihan mitättömän näköiseen paikkaan eikä ole omat voimani riittäneet työntämään...
Voitto
- ladoilla radalle
Tänään jäätiin tuolla kilvettömällä 1200S:llä jumiin monta kertaa. Tallin edessä ihan pieni nousu niin siinähän sitte suditeltiin. Onneksi löyty kuitenkin sepeliä niin lada lähti ku hauki rannasta.
Kesärenkaissa ei oo oikein pitoa
Kesärenkaissa ei oo oikein pitoa

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
mulla on kesäläskit kontissa.vähä painoa.. ja veivin sain ja olen hauskuuttani laittanut sillä käyntiin... ps. ekaa kertaa kun koitin niin ei kannata veivata.vaan se mutteri on kaiketi kiristetty siihen asentoon et jalalla "potkasee niin saa sellasta tehoa"eli ekaa kertaa potkaisin sergein käyntiin..
ei kun potkimaan pirssi käymään..näin joulun alla saa largotkin mainetta ja hymyä huuleen.. ja kerrottavaa joulu pöydässä!!!
ja vielä lisäksi tähän et, hyvää joulua kaikille...
ei kun potkimaan pirssi käymään..näin joulun alla saa largotkin mainetta ja hymyä huuleen.. ja kerrottavaa joulu pöydässä!!!

ja vielä lisäksi tähän et, hyvää joulua kaikille...

Yhden hinauksen olen jo suorittanut, itse en ole jumiin jäänyt. Oikeastaan jos ei jäärataa lasketa, niin vain kerran olen autolla jumiin jäänyt. Oli eräälle jäätielle pyryttänyt yöllä varmaan puolen metrin kinoksen, kun aamuyöstä yritin siitä läpi, meni lapiohommiksi. On muuten aika hyvä tapa pitää autossa edes pipo ja kunnon hanskat talvella!
Vauhdin tae - alamäki
Tiellä ollaan pysytty, mutta tänä aamuna jäin äiteen pihalle Ladallani jumiin kun piti töihin lähtä. Pihassa pieni ylämäki, lumen alla jää eikä vauhtia voinut ottaa. Tiedän, kuulostaa selittelyltä. Pakko oli ottaa mutsin Fiude alle ja silti möyhästyin töistä. Ei nimittäin meinannut tuokaan päästä pihasta, vaikka peruuttamalla pitää pihasta lähteä.
Rovaniemen yläpuolella on lunta aivan piisalle asti ja paras keino sutimisongelmiin on reipas kiroilu. Kun tarpeeksi alakerran isäntää huutelee, niin sehän raottaa kellarin ovea ja jää sulaa ympäriltä - ei muuta kuin menoksi
Toveri Nivan kuvista tuli mieleen muuan puuhapäivä, kun työkaverin kansssa piti viedä sillanrakennuspuita mettään. Eihän siellä pääse mihinkään, kun paksu lumi satoi sulaan maahan - ei pohjia ollenkaan. Fordin 3000:ssa on se etu Nivaan nähden, että karikointi onnistuu helpommin

Toveri Nivan kuvista tuli mieleen muuan puuhapäivä, kun työkaverin kansssa piti viedä sillanrakennuspuita mettään. Eihän siellä pääse mihinkään, kun paksu lumi satoi sulaan maahan - ei pohjia ollenkaan. Fordin 3000:ssa on se etu Nivaan nähden, että karikointi onnistuu helpommin

Ladalla ajaminen on machoa.
Ladan omistaminen machokismia.
Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
Ladan omistaminen machokismia.
Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
Jumissa on oltu Seurakuntakeskuksen parkkipaikalla kun puski penkkaan. Irti pääsi kun vaihde vapaalle ja ihan lihasvoimalla työntämällä. Rautatieasemalla eivät säästösyistä niin tiuhaan auraile ja sinnehän se puski - nyt kylki edellä - parkkipaikan läpi yhdelle purkutyömaalle. Oli mökissä vielä kivijalka ja rappuset purkamatta mutta eipä osunut. Purkupaikalta löytyi kattopahveja ym tassun alle niin sai palailla omia jälkiään takaisin. Ajoin ihan vasiten omassa pihassa uria, kun ei joutanut kolaamaan, niin jäi se mahastaan kiinni. Rynkyttämällä irtosi. Nuorampana tuli ajeltua umpihangessa ja rynkyttämällä pääsi aika pahoihinkin paikkoihin j auseimmiten sieltä pois.