Kolareita ja muita vaaratilanteita

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Jaakkima kirjoitti: Ajelin ensimmäistä talvea ja olimme kavereiden kanssa ajamassa p*llurallia erään pikkukunnan omakotitaloalueella. Kaverini ajoi edellä ja minä perässä. kaveri olikin ajanut umpikujaan ja oli pysäyttänyt auton, mutta en huomannut sitä tarpeeksi ajoissa. Siinä vaiheessa kun huomasin ettei auto pysähdy, rupesin miettimään käännänkö auton ojaan peräänajon välttämiseksi, mutta jätin tekemättä kun muistin paljon oli 300-sarjan Volvoon ahtautunut porukkaa: pelkääjän paikalla kaksi ja takapenkilläkin viisi ihmistä, eikä kellään turvavöitä, paitsi minulla.
Ajettiin joskus kaverin auraamalla jääradalla. Kaveri ajoi diesel golffilla piikkirenkaat ainoastaan etupyörissä. Itselläni oli viritetty 1600TC mirafiori, joka kiersi aivan woihan wanha wihtahousu, ja puski öljyt huohottimesta pihalle :lol: Jonkun limpsapullovirityksen väsäsin siihen huohottimeen että öljyt valuivat samantien takaisin. Itselläni oli piikkirenkaat ainoastaan takapyörissä :lol: noh, kierrettiin siinä rataa jonkun aikaa, ja olin diesel golffia aikalailla nopeampi, niin kaveri ajatteli päästää mut ohi, kun taas itse olin valmistautunut ohitukseen ulkokautta täydessä vauhdissa. Noh, kaveri pysäytti auton juurikin ulkoreunaan, ja samanaikaisesti itse autoni haukkasi lumivallin päälle, ja sitten mentiin vähän aikaa niinkuin vesikelkalla kovettunutta vallia pitkin, ja suoraan diesel golffin perseeseen. Golffiin ei tullut mitään, kun oli vetokoukku, mutta itselläni meni toinen ajovaloumpio ja maski

Liikenteessä ei ole niin kauheasti tapahtunut autolla. Kerran sorapätkällä leikkiessä yhden vastaantulevan skodan kanssa ottanut vähän kylkikosketusta.
Moottoripyörällä olen rutannut yhden sokean papan rellun kun tuli stop merkin takaa eteen ja mopolla luultiin polkupyöräksi, kiitos Tunturin surkeiden ajovalojen, ja siinä reissussa meni jalka kolmesta kohtaa kunnolla poikki, ja puoli vuotta toipilaana. Kävelen nykyään sentään ihan normaalisti.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Täälläkin näitä riittää:
http://www.usacarclub.net/keskustelu/vi ... topic=8466

Toi avaimet virtalukosta vauhdissa on aika paha:
Raaka kirjoitti: Jospa minäkin kerron yhden(miljoonasta)tarinan,lädettiin viettämään Juhannusta oliko nyt Yyteri vai Savoon vanhalla VW kleinbussilla 10 äijää +kaljat kyytiin ja menoks tasaista 90km/h nopeus meikäläinen apparin-penkillä ja kännipäällä otin kaljapullon mut missä hitos avaaja(hampaat jo hajalla)katos virtalukossa roikku avaaja ei muutakun se käteen ja pulloa aukasemaan rupes kuski huutamaan saa...nan mulkku tää meni rattilukkoon 90km/h.
Arvatkaa haiskahtiko paska volkkarissa.
ps:Ikuinen takapenkkiläinen miks.
Kapteeni Nepo

Koskaan en ole kolaria ajanut.

Viesti Kirjoittaja Kapteeni Nepo »

En ole koskaan varsinaista kolaria ajanut, mutta "läheltä piti"-tilanteita on ollut sitäkin useammin.

Tässä aivan taannoin tapahtui seuraavaa:
Minulla oli kiire töistä kotiin ja en jaksanut ruveta Ladan ikkunoita pahemmin raaputtelemaan, kun ampaisin matkaan työpaikan pihasta. No siinä kävi sitten sillälailla, että kopautin liikenteenjakajan merkkiä Ladalla, kun olin kääntymässä pihasta vasemmalle. Veivasin nopeasti sivuikkunan auki ja en nähnyt ainakaan tuossa liikennemerkissä mitään pahempia vaurioita, joten jatkoin matkaani kotiin. Kotona tarkastelin Ladan juuri niin hyvin, kuin aivan pilkkopimeällä vain voi, eikä mitään näkynyt. Onneksi selvisin säikähdyksellä!

Tarinan opetus:
Kannattaa raaputtaa auton lasit aina kunnolla, vaikka olisi millainen kiire tahansa, koska näkyvyys on autolla ajaessa erittäin tärkeää!!!

(Tuo yllä oleva opetus tahtoo aina välillä unohtua meikäläiseltäkin, mutta ei tuo autolla ajaminen oikein onnistu, mikäli ei näe autosta pihalle, joten raaputelkaa vaan, vaikka välillä se tympiikin.)
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Yleensä tulee raaputettua, mutta kun ne ikkunat kumminkin huurtuu, niin ensimmäinen kilsa tulee ajettua enemmän tai vähemmän sokkona..
Jargon

Viesti Kirjoittaja Jargon »

Tänään meinasi Lada tehdä tuttavuutta moottoritien keskikaiteen kanssa. Tulin rampilta parinsadan metrin pätkälle moottoritietä ja yhtäkkiä auto halusi lähteä menemään keula edellä keskikaidetta kohti.. Jotenkin vain onnistuin pitämään auton käsissä ja jatkamaan matkaa. Saattoivat katsoa ihmeissään eräästä mersusta joka oli tulossa takaani jonkun matkan päässä :lol:
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Juu tänään oli hieno keli... Sarankulmankatua just tulin kylkimyyryä 8) . Ja rahtirassini sain kiinni peilijäiseen ylämäkeen Aitolahdessa, ei muuta kun kävellen lähimmälle talolle kysymään hiekkaa... :roll:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

No se oli sitä 80 luvun alussa kun ennen kortin saantia ajeltiin FIAT 600 vauhtihirmulla tuolla pohjoiskarjalassa. No siinäpä kävi niin että kerran kylän päätie oli lanattu ja kun siinä fiudella ajeli niin se lähtikin lapasesta ja sitten erääseen kantoon katolleen. No tuli pikku naarmu käteen ja fiude täysin romuksi.

Toinen kerta kun ajelin Volvo 142 tehohirmulla (s-nokka, tupla weber 45mm,4-1 pakosarja, R-sport alusta, yms. yms. ) niin tyttyö ystävää morjenstamasta pois päin oli taas eräässä karjalaiskylässä päässy lanamies vauhtiin. No tuli koira tielle ja sitä väistäessäni käänty volvo katolleen peltoon. No volvoon vaihdettiin katto ja maalattiin uudelleen.

PS. Koiraan en osunut.

Sen jälkeen on kaiketi vauhti pudonnu tai oon jättänyt ne vauhtitarpeet radalle.
Viimeksi muokannut RTJN65, 6.2.2004 22:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada rules
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eilen aamulla menin Riihimäelle Samaralla ja peltosaaren sillalta (paikalliset tunteevat) tuli vastaan punainen nappis, todella erikoisessa ja jännittävän näköisessä hallitsemattomassa luisussa. Onneksi pysyi siellä omalla kaistallaan. Äänet oli sellaiset että auto oli kai parhaat päivänsä nähnyt?
Ladakeho
Viestit: 153
Liittynyt: 29.12.2003 12:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ladakeho »

Toi on musta suoraan verrannollista, et mitä rupisempi kottero, niin sitä enemmän kolareita yms. vaaratilanteita.
Tai siis mulla oli semmonen rupinen nappis, jota tuli mälläiltyy melkeen joka pystypuuhun ja aidantolppaan. Sit oli myös sellane Mersun-maski vauhtiviivoilla, sen kans tuli ajeltuu arvokkaammin.

Tosin nappista usein vaimo ajoi (siitä vierestä niinku sillai...)
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Mutta mitä ladampi auto, sen harvemmin ne mällit tapahtuu kovissa nopeuksissa.
kinnkisa

Viesti Kirjoittaja kinnkisa »

Boris kirjoitti:Mutta mitä ladampi auto, sen harvemmin ne mällit tapahtuu kovissa nopeuksissa.
Viimeinkin kun sain duunikavereita kyytiin päätin jatkuvaan naljailuun kyllästyneenä näyttää että kyllä Ladallakin pääsee ylinopeutta satasen rajoitusalueella. Kiihdytin ja keräsin vauhtia niin että Ladan mittari näytti lähes 120 km/h - Tielaitoksen nopeudennäyttötauluun huimat lukemat 97 km/h!! Voi jessus sitä naurun remakkaa - kyyditettävät ja myöskin minä kyllä luultiin että mennään tosi kovaa... no mentiinhän sitä noin niinkun Ladan ajo-ominaisuudet huomioon ottaen.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Eipä ole autolla sattunut mitään kun nuo leikkimiset tullu jätettyä radalle. Kerran crossipyörällä ajellessani metsäautotiellä, vauhtia ehkä satanen, päätti joku peltopyy lähteä tienpenkasta lentoon. Kypärän kerkisin painamaan sarviin kiinni kun päässä tömähti. Onneksi oli suora tie enkä edes kaatunut vaikka päässä sumenikin aika tehokkaasti. Syötiin muuten se lintu seuraavani päivänä :lol:
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Tänään oli Jyväskylän suunnalla vaaratilannetta kerrakseen. Surullista.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Muista tasapainotus!

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Wartburgista hajosi tuulettimen siipi.Päätin tehdä rosteripellistä kaksilapaisen korvaus propellin.Propelli pelasikin hyvin ehkä kuukauden,kun kerran ajaessa kuului hitonmoinen pamaus,konepeltiin tuli reikä ja sen alta alkoi tulla höyryä.Pysäytin moottorin ja menin katsomaan:alavesiletku oli melkein poikki,vesipumpun akseli,joka pyöritti propelia mutkalla ja propellista vain tyngät jäljellä.

Oli tapahtunut seuraavaa:Ensin tuli toinen lapa konepellistä läpi.Toisen lavan hävittyä taivaan tuuliin keskipakovoima väänsi vesipumpun akselin mutkalle ja toinen lapa osui moottorin rakenteisiin rikkoontuen ja palasen jatkettua matkaa moottoritilassa katkaisi melkein alavesiletkun.

Kävi mielessä,että jos lapa olisi tullut naamalle,en ehkä olisi kirjoittamassa tätä.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Samasta Warresta katkesi kaasuvaijeri ja koska 2-tahtisella ei voinut ryypylläkään ajaa korvasin vaijerin rautalangalla,jonka ujutin rintapellin läpi kuljettajan puolelle.Rautalangasta nykimällä pystyin annostelemaan kaasua.Rautalangan häntäpään kiersin käden ympärille.Aikani ajettuani poltin kaasuvaijerikäteni ja olin ajaa ojaan.
Oli tapahtunut seuraavaa:
Rautalanka oli osunut akun plus kenkään ja rintapellin läpi kulkiessaan se sai miinuksen.Rautalanka oli oikosulussa ja rupesi punottamaan.Lämpö siirtyi eteenpäin kaasuvaijerikäteeni polttaen sen.
Opetus:Kannattaa suunnitella ja harkita kunnolla,ennenkuin toteuttaa sen.
Vastaa Viestiin